Mijn buren en hun Baby.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat lijkt mij ook echt verschrikkelijk om te horen.. :( Ben blij dat je melding gaat maken meis, er zouden er meer als jij moeten zijn! :)

    Precies ja.. :( Ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt..
     
  2. jippie84

    jippie84 Bekend lid

    13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoop dat je er iets aan kunt doen... vind het zo erg om te lezen! volgende keer misschien het geluid opnemen met je telefoon? als bewijsmateriaal?
     
  3. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik denk dat ik een telefoontje pleeg naar zowel Bureau Jeugdzorg als het AMK.

    Ook ik denk dat ze niet weten hoe ze dit moeten handelen.
    Al moet ik zeggen dat het ventje niet een uur huilt voor die uitbarsting er is.
    Het ventje krijgt de reactie vrijwel onmiddellijk.
    Aangezien zijzelf veel ruzie hebben denk ik dat de kleine er op gaat huilen en dan die reactie komt , maar dit is natuurlijk de bedoeling niet.
    Stond gisteren trillend op mijn benen met de tranen in mijn ogen , zo afschuwelijk klonk het.
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm zit wat in... Maar ik ging min of meer uit van 1 en dezelfde persoon dus dan is het niet echt samenwerken natuurlijk :)

    Mja ik hoor het regelmatig dat kindertjes het niet zo fijn hebben thuis.
    Wonen hier in een achterstandswijk... En daar lijkt het toch vaker voor te komen.
    Nouja.. Bij mensen met meer geld komt het vast net zo vaak voor.. Maar dan weten ze het vaak heel goed te verbergen...
    En hier houdt iedereen elkaar in de gaten.
    Geen sociale controle.. Dan doe je namelijk ook daadwerkelijk iets als je denkt dat het niet goed gaat.
    Maar denk maar niet dat je ongezien iets kunt uithalen.
    Zelfs niet binnen je eigen muren.
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.905
    7.626
    113
    Bij mijn beste vriendin zijn de buren ook zo. Zeliet het gaan totdat ze een keertje midden in de nacht hun zoontje bang hoorde huilen. Toen is ze de volgende dag er direct heengegaan en heeft hun medegedeeld (het was geen gesprek, het was echt alleen een mededeling) dat de volwassenen lekker hun gang konden gaan maar dat als ze nog een keertje merkte dat hun zoontje er last van had ze direct een medling zou doen. En nu maken ze ruzie als hun zoontje op school zit ;)
     
  6. jippie84

    jippie84 Bekend lid

    13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    volgende keer meteen de politie bellen... en dat zou ik iedere keer doen als je ze tekeer hoort gaan tegen elkaar of tegen de baby. Onderling zo ruzie maken kan ook echt niet als er een kind bij is.
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @juul: Nouja.. Dat is ook een oplossing :)

    Onze buren praten iet meer tegen ons op de een of andere manier.. Blijkbaar doen we iets verkeerd :)
    Dus die tip mbt op een ander tijdstip ruziën... Zullen ze vast niet van mij aannemen vrees ik.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook als dit kundje niet geslagen of geschud wordt, is er in dit geval sprake van mishandeling. Mishandeling hoeft namelijk niet lichamelijk te zijn, geestelijke mishandeling en verwaarlozing zijn net zo ernstig.
    Als je tegen een baby van 6 maanden schreeuwt en scheldt, is dat emotionele mishandeling. Zeker als dit zich keer op keer herhaalt.

    Bel met het amk. Zij kunnen je verder helpen. En amk is daar gewoon DE instantie voor, dus probeer het niet via allerlei omwegen zoals wijkagent, consultatiebureau e.d. Als zij kindermishandeling vermoeden, bellen ze ook met amk hoor. Dus doe dit gewoon rechtstreeks.
    AMK kan besluiten om onderzoek te gaan doen naar een gezin. In dat geval komen ze automatisch ook terecht bij de instantie waarbij dit gezin onder toezicht staat.

    Ik hoop dat je snel contact opneemt. Het klinkt als een hele nare situatie. Ook voor jou om aan te moeten horen. Het is belangrijk dat er zo snel mogelijk stappen worden gezet.
     
  9. jippie84

    jippie84 Bekend lid

    13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    wil je laten weten hoe het verder gaat? ben benieuwd of er iets aan gedaan wordt. echt zo erg dit..:(
     
  10. Vlindertjuh1987

    Vlindertjuh1987 Niet meer actief

    Afschuwelijk, wat is dit erg zeg!! Ik zou moordneigingen krijgen als ik dat soort dingen zou horen, arm kindje!! Heel sneu voor hun dat ze zwakbegaafd zijn, maar dat kindje heeft daar niet om gevraagd!! Als ik jou was, zou ik het meldpunt van kindermishandeling bellen en jeugdzorg. Het idee dat dat weerloze kindje straks misschien wat overkomt, daar moet je toch niet aan denken!! Ik vind het ook zielig dat dit kindje zo te lezen alleen maar binnen ligt. En als je de volgende keer weer zo iets hoort, gelijk de politie bellen. Die maken gelijk een melding bij het AMK omdat het hier om een kindje gaat die in een situatie zit waarin het niet hoort te zitten en wat gevaar voor hem of haar opleverd. Heel veel succes, lijkt me verschrikkelijk als je zulke dingen moet horen.
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik zou dit absoluut melden. Of hij door elkaar geschud is, weet je idd niet, maar van dat schelden en schreeuwen raakt een baby natuurlijk ook wel over de zeik ;) Een kind van 6 maanden rotjong noemen, is al mishandeling genoeg, lijkt me. Tijd dat dat kind uit huis geplaatst wordt en dus zou ik een melding plaatsen bij het AMK.
     
  12. vivianbraak

    vivianbraak Niet meer actief

    Melding maken direct! Mijn maag draait om.... Ik haat mensen die kinderen/ baby's zo behandelen kan wel janken :(
     
  13. noensje

    noensje Bekend lid

    25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Melding maken, triest voor dit knulletje.
     
  14. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Goed dat je melding maakt. Schreeuwen en schelden naar een kindje, dat gaat echt een grens over. Lijkt me heel akelig om te horen ook bah...
    Ben benieuwd wat ze gaan doen.
     
  15. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Mn maag draait ervan om, echt!!
     
  16. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik ga nu onmiddellijk bellen!
    Hou jullie op de hoogte .....
     
  17. Vlindertjuh1987

    Vlindertjuh1987 Niet meer actief

    Heel goed, succes!!
     
  18. Ringeling

    Ringeling Bekend lid

    2 mrt 2012
    865
    112
    43
    Vrouw
    Wat vreselijk, ik vind dat je echt moet bellen. Dat kan met het AMK, Centrum Jeugd en Gezin in de buurt of met de begeleiding.
    Laat je even weten wat je gedaan hebt? Succes!
     
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Dit!
     
  20. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Jacq! Keigoed van je dat je voor dit menneke opkomt!
    Hij kan het nl zelf niet!
    Ik word er beroerd van als ik je verhaal lees, echt!
     

Deel Deze Pagina