Grote problemen met werkgever door zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Chez dre, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chez dre

    Chez dre Lid

    3 jul 2008
    64
    0
    0
    :rolleyes:
    Ik werk als accountmanager voor een detachering organisatie.
    Gezegend met een contract voor onbepaalde tijd en begripvolle collega's...dacht ik.

    Sinds ik heb aangegeven dat ik zwanger ben deugd er niets meer aan mijn werkzaamheden en is spontaan, in drie weken tijd het vertrouwen in mij opgezegd! Ik heb geen functionerings gesprek gehad, geen officiele waarschuwingen.... in drie weken tijd twee keer een gesprek
    Iemand met mijn levensstijl ( :confused: ik ben gewoon mama van bijna 2 kinderen...verder niets!) paste niet binnen het bedrijf en zijn ambitie.

    Nu sta ik op nonactief en ben in afwachting van reactie van een arbeidsjurist. Men wil het contract het liefst met wederzijdse instemming per 1 9 beeindigen en nog wat door betalen.

    Nou, wie biedt ;)
     
  2. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ja dit soort berichten maakt mijn bloed stijgen. vind zo verschrikkelijk te horen, maar het is echt iets dat dagelijks gebeurt in onze samenleving.

    dat je zelfs een onbepaalde tijd contract hebt en dat ze je op allerlei manieren eruit willen, is toch belachelijk voor woorden.

    zo zie je, ook al heb je een vast contract, ben je niet veilig.
    mijn mening: doe ze dat, wil ik toch niet daar werken!

    hoeveel weken zwanger ben je eigenlijk?
     
  3. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    trouwens ze mogen je niet ontslaan tijdens je zwangerschap en zelf niet met reden van zwangerschap. en volgens mij is 2 gesprekken in 3 weken niet volgens protocol!
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113