Minipil, libido van een goudvis?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Ukkie1, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Herkenbaar? 6 WK na de bevalling begonnen met de minipil en sindsdien echt geeeen zin meer. Herkenbaar? Ik vind t best wel vervelend :|
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja, had dit met elke pil die ik ooit slikte. Libido van een garnaal.
     
  3. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik had niet de minipil maar een andere, had ook een libido van niks. Had eerst ook echt niet in de gaten dat het door de pil kwam. En mijn arme vriend maar denken dat het aan hem lag. Ik slik die zooi nooit meer!
     
  4. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Ik herken het, had er geen zin in en zelfs geen reactie op acties van mijn man (ik noemde het de sahara daar beneden). Nu gelukkig weer normaal :roflmao:

    Ik ga hierna niet meer aan de hormonen hebben we afgesproken. Gewone pil had ik er, zij het in mindere mate, ook last van.
     
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    De herkenning is fijn. Ik heb besloten te stoppen. Pcos, borstvoeding, nog geen cyclus. Alles kan maar we nemen de gok ;) mijn man gaat vlgd maand voor sterilisatie dus desnoods een paar maanden condooms , op deze manier is anticonceptie niet eens nodig. :roflmao:
     
    K00 vindt dit leuk.
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Nou indd. Als hij aanstalten maakt denk ik alleen maar gaaaaaa weg .voor beide niet leuk!
     
  7. Marlo

    Marlo Bekend lid

    30 aug 2014
    843
    161
    43
    heel herkenbaar! zo niet fijn!
     
  8. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik herken het heel erg. Ook na de bevalling gestart met de minipil ivm borstvoeding, toen ook geen libido. Toen ben ik weer met de 'gewone' pil gestart en toen had ik hetzelfde probleem.
    Dus nu moet ik me er af en toe even toe zetten, we zijn namelijk nog niet toe aan een 2e, en condooms vinden we allebeide verschrikkelijk.
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat inderdaad.
    Nu al ruim anderhalf jaar zonder pil, bevalt veel beter.
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vraag me af: waren jullie allemaal “soort van frigide” voordat jullie stopten met de pil? ;)

    Ik lees hier zo veel dat mensen hun libido gesloopt wordt door de pil. Ik heb zelf het idee dat dat soms wat tussen onze oren zit en dat we elkaar dat ook verder aanpraten.
    In de periode dat mensen proberen voor een kindje te gaan en dat snel lukt dan zijn mensen een korte tijd van de pil af en willen ze graag snel een kindje verwekken: hoppa libido gaat omhoog. Maar ik denk echt dat het dalende libido later meer psychisch en medicinaal is wanneer er weer overgegaan wordt met starten met de pil. Bovendien is het ook iets wat we ook ons zelf aanpraten: we gaan niet de rest van ons leven de pil gebruiken, nu is hij aan de beurt. Mooi argument naar manlief is natuurlijk dan ook dat anders je libido zo daalt ;)

    Daarnaast: zes weken na een bevalling zit een lijf nog vol met andere hormonen en is het lijf nog vooral bezig met herstellen en met de baby. Lijkt mij logischer dat je door die reden nu minder libido hebt.

    Ik zelf gebruik nu een soort van microgynon 30 en heb een prima libido.
     
  11. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    10000 % zat het niet tussen mijn oren en was t me niet aangepraat. Ik had nul zin en wilde nooit. Jaren lang nooit. Ook niet als mijn man zijn best deed, er kwam geen fysieke reactie. Tot ik stopte met de pil ( bij toeval, de pil die ik had werd niet meer geproduceerd) en ik ineens wel zin had.


    Wij zijn pas vorig jaar aan onze kinderwens begonnen, de jaren er voor was die wens er pertinent niet.
     

Deel Deze Pagina