Mirena en zwanger

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jongmama20, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmama20

    jongmama20 Actief lid

    16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Hi mommy's.

    Misschien een domme vraag maar zijn er hier mensen die terwijl ze een mirena spiraal hadden toch zwanger zijn geworden?

    Tijdje terug was er op Facebook een berichtje van een vrouw uit Amerika die een baby heeft gehad die met een 'spiraal in de hand' geboren werd.

    Toch benieuwd naar geworden terwijl mijn instinct zegt nee het kan niet.
     
  2. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik heb ook wel eens gehoord van een baby die met een mirena op haar hoofd was geboren...
    maar volgens mij was die vrouw al zwanger voordat ze de mirena kreeg, terwijl ze dat niet wist.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Collega van mij werd ook zwanger met mirena. Ze wist pas de dag voor haar bevalling dat ze zwanger was,heel bizar maar het kan dus wel.

    Je kan de mirena toch niet verwijderen als er sprake is van een zwangerschap?
     
  4. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Het kan. Mirena niet 100% beschermend, maar het is wel veiliger dan de pil of condoom.

    Die baby was trouwens niet met de mirena in de hand geboren (baby zit in de vliezen, mirena daarbuiten), maar na de bevalling hadden ze deze foto zo gemaakt omdat ze dat wel grappig leek:roflmao:
     
  5. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Hah, fijn dat ze er toch de humor van inzien :roflmao:
     
  6. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    In de meeste gevallen waarbij mensen zwanger zijn geworden ‘met’ mirena, bleek de mirena er ongemerkt uit te zijn gekomen. Voel je de draadjes zitten? Je zou dit af en toe kunnen controleren.
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Volgens mij heeft @Irisje24 een “spiraalbaby” toch? Sorry als ik de verkeerde voor mij heb!
     
  8. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Een vriendin van mij is zwanger geworden met mirena en heeft een miskraam gehad.gebeurt vaker als je met spiraal zwanger wordt door de hormonen of door verwijderen van spiraal.
    een vriendin van mn zus is ook zwanger geworden met mirena en deze konden ze niet verwijderen maar zwangerschap gaat nog steeds goed.
    Beiden zijn dus zwanger geworden MET spiraal.
    Ik zelf ook zwanger geworden met spiraal maar koper die overigens al 2 jaar zat en goed op zn plek.

    Dus je instinct klopt niet :D
    Het komt als je het mij vraagt best veel voor.
     
  9. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Klopt helemaal hihi. Wel een koperspiraal i.p.v. een mirenaspiraal. :)
     
  10. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik had mijn spiraal pas een jaar, toen ik dus zwanger bleek te zijn hebben ze gekeken en hij was verzakt. Het blijft niet bij alle baarmoeders goed zitten zeiden ze.
     
  11. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    mijn gyn vertelde me dat zwanger worden met spiraal weleens gebeurd maar dan meer met koperspiraal.en met mirena heeft het vaker met een reden te maken. : verzakt, verloren, verjaart.. bij een goedzittende is de kans heeeel nihil zei ze. 0.01 %
     
  12. jongmama20

    jongmama20 Actief lid

    16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Goed om te weten dat er dus wel een kans bestaat.

    Mijn instinct klopt dan inderdaad niet haha.
     
  13. Sweety30

    Sweety30 Actief lid

    17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    Zwanger worden terwijl Je mirena hebt kan zeker. Vaak is het wel dat de mirena niet meer goed op zijn plek zit, oftewel aan de wandel is gegaan.
     
  14. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Mijn mirena was ook gaan “zweven”! Ik was toen gelukkig nog niet zwanger geworden, maar had prima gekund!
     
  15. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik heb zelf geen spiraal. Maar er wel naar gekeken toen ik aan de pil was.

    Maar is het niet zo dat je van te voren voor de zekerheid een SOA- en zwangerschapstest moet doen? Dat is bij mijn huisarts wel het geval.
     

Deel Deze Pagina