Mirena, the aftermath

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Holadiee, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Holadiee

    Holadiee Bekend lid

    4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    mijn god wat een gedoe!

    Op 19 maart heb ik een Mirena laten plaatsen en ik bloed nog steeds... pfff

    Eind december bevallen, daarna natuurlijk gebloed, toen nog 2 keer ongesteld en toen die Mirena, zucht...

    Hoe lang duurde het bloeden bij jou? Was het bij jou ook zo’n domper voor je seksleven?

    O en ik verlies ook wel eens zo’n groot weefsel, bah! Is dat ook normaal? Het lijkt wel een lap huid (sorry voor de fantastische details)

    Iemand?
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Niet wat je wil horen, maar 5 maanden. Daarna gelukkig een gewone cyclus. Mij huisarts had het er wel bij gezegd trouwens dat het tot 6 maanden kon duren. Die van jou niet vermoed ik?
    En ja, was een goed voorbehoedsmiddel, er gebeurde nl vrij weinig die maanden:rolleyes:
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Wat een gedoe joh! Dit wil je misschien ook niet lezen... maar ik heb helemaal niet gebloed. Eerste maanden een cyclus en kleine beetjes menstruatie en daarna stopte dit. Ook na het vervangen na 4 jaar geen bloeding.

    Het is dus enorm wisselend! Als je je zorgen maakt, bel je toch even je arts om te checken of hij goed zit?
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Bij mij duurde het 3 maanden. En nee, bevorderlijk voor je seksleven is het bepaald niet :rolleyes:...

    Ik hield (helaas) mijn eigen cyclus met de mirena en na een tijdje werden menstruaties steeds langer en kreeg ik last van tussentijds (licht) bloedverlies, tot ik op een bepaald moment 3 van de 4 wkn bloedverlies had. Toen was ik wel klaar met mirena :confused: (ongeveer 2 jaar gehad).

    Ik heb altijd begrepen dat tot 6 mnd bloedverlies/wennen nog volledig normaal is bij mirena, het is in begin vaak toch even doorzetten.
     
  5. Smoothie123

    Smoothie123 Actief lid

    7 apr 2016
    196
    57
    28
    Hier helaas ook. Vorig jaar mei spiraal laten plaatsen en bloeden duurde 4 maanden :eek:... was echt van plan het ding eruit te laten halen. Tot het ineens weg was!
    Daarna niet meer gebloed en ook niet meer ongesteld geweest :thumup:
     
  6. Holadiee

    Holadiee Bekend lid

    4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Pfff, klinkt niet hoopvol! Maar ff doorbikkelen dus :(

    Soms is het even weg, maar helaas komt het dan snel weer terug!
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja ik had ook wel af en toe een dagje geen bloedverlies, maar dat was op 2 handen te tellen in die maanden helaas..
    Succes met nog even doorzetten, ik begin er niet meer aan :p
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Balen zeg. Ik heb daar geen last van gehad. 8 weken na de bevalling mirena laten plaatsen. Ik was toen nog niet ongesteld geweest. Daarna een paar weken heel licht bloedverlies gehad, wat met een inlegkruisjes op te lossen was. En daarna niks meer, 5 jaar lang. Nu 1 maand geleden nieuwe mirena laten plaatsen en na 4 dagen heel lucht bloedverlies ook niets meer.

    Een half jaar is volgens mij wel normaal. Dus dan heb je nog wel even te gaan.
     

Deel Deze Pagina