Misbruik door priesters

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jomay, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    https://www.volkskrant.nl/buitenland/ruim-500-jongens-van-duits-kathedraalkoor-misbruikt-en-mishandeld-door-priesters-en-leraren~a4506987/

    Sorry alvast voor het plaatsen maar ik word zo naar van deze berichten. Heeft helemaal geen zin maar ik moet het gewoon even kwijt.
    Deze tekst snijdt echt door mijn ziel:

    'Lieve lieve ouders, ik hou zo, zo veel van jullie, alstublieft ik wil zo, zo, zo graag naar huis.' Zo begint een handgeschreven briefje van een jongen die eind jaren zestig de vooropleiding van het internaat bezoekt. Hij smeekt om opgehaald te worden: 'Meld me af bij meneer de directeur. Ik moet altijd, altijd huilen.'

    Ik hoop dan zo tegen beter weten in dat dit kind daar weggehaald is...

    Zo afschuwelijk.
    En al die doofpotpraktijken, en nu is het allemaal verjaard... smeerlappen...
     
  2. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik heb alleen de titel gelezen en word al bijna niet goed. zó verschrikkelijk :(
    Mijn hart breekt echt.
    Gore klootzakken. sorry hoor.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik kan hier ook echt niet bij, ik vind het onvoorstelbaar dat mensen die je behoort te vertrouwen je zó bedonderen.

    En dat onder de noemer "geloof" dergelijke dingen nog in de doofpot gedrukt worden ook. Gooi op zondag wat extra geld in de buidel en alles is je vergeven..

    Heel heel erg..
     
  4. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Vreselijk weer. Arme kinderen.

    Je tweede alinea slaat natuurlijk nergens op.
     
    Roos12 vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ha deze had ik al aan zien komen, ik twijfelde ook even. Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat elke gelovige zo doet. Maar, helaas weet ik uit ervaring, dat het zo wel gebeurd als je wel "stoute" dingen doet. En bovenstaand artikel en alle 100000 zaken erover bevestigen dat alleen maar meer.
     
    Nikki88 vindt dit leuk.
  6. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik otken niet dat het niet bij gelovigen gebeurd, dat helaas zeker wel. Maar zo 'makkelijk' als jij beweert gaat het gelukkig niet.
     
  7. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Het is een walgelijke, smerige zaak dat dit zo vaak en op zo'n grote schaal heeft kunnen gebeuren, en zo lang in de doofpot is gebleven. Mijn hart breekt als ik de brief van dat jongetje lees; ik hoop dat ik altijd zal luisteren naar mijn kind, en niet blind vertrouwen leggen in een instituut.
    Ik zou zelf niet 'het geloof' benoemen als oorzaak, maar de invulling ervan in het Rooms-katholicisme hier, en zonder twijfel ook alle andere godsdiensten/sektes met hun uitwassen. Het zijn menselijke instituten, niks meer, maar met een onterechte graad van onschendbaarheid binnen het instituut en erbuiten.
     
    jomay vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina