Missed abortion 11 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jingle, 29 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hoi lieve meiden,

    Morgen zou mijn termijnecho zijn maar vandaag op het werk had ik krampen en ineens een klein beetje helder bloed verlies en daarna elke keer met het afvegen kleine beetjes oud bloed verlies. Kon gelukkig vanmiddag terecht bij de verloskundige voor een echo (zo fijn) en hierbij was te zien dat het kleintje niet bijna 12 weken was maar al was gestopt met groeien bij 8, 5 week.
    Nu zei ze dat ik 2 weken mocht afwachten tot de miskraam uit zichzelf doorzet. Ze beschreef dat het bloedverlies gelijk staat aan dat van na de bevalling en met flinke stolsels. Nou heb ik de afgelopen tijd al best veel last van mijn bekken gehad, en nog steeds. Ook ga ik deze week gewoon de nachtdienst in en heb ik niet zo'n zin om dan de miskraam te hebben.
    Ik weet dat dit soort dingen niet te plannen zijn maar denken jullie dat ik morgen de verloskundige om een doorverwijzing naar de gyn kan vragen zodat ik eventueel toch die pillen om het op te wekken kan gaan slikken? Hebben jullie daar ervaring mee? Of moet ik echt nog 2 weken wachten terwijl hij al ruim 3 weken geleden is gestopt met groeien?

    Sorry voor mijn lange verhaal.
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn ma was ontdekt bij 9 weken en gestopt bij 8 weken. Ik had geen bloed en wou geen pillen of wachten dus heb 5 dagen later een curretage gehad.
    Zoals ik hier heel veel lees zijn die pillen niet fijn en blijft er ook vaak nog wat achter zodat je toch gecurreteerd moet worden. Omdat jou lichaam toch uit zichzelf begint te bloeden zou ik het afwachten. Had je nu geen bloed gehad dan zou ik kiezen voor pillen of curretage maar je lichaam geeft toch stilletjes aan dat het niet goed zit en een natuurlijke miskraam is veel beter voor je lichaam.

    Heel veel sterkte!
     
  3. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik heb gelukkig ook wat vers bloedverlies nu dus heb echt goede hoop dat het doorzet. Bedankt!
     
  4. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Succes en sterkte!
    Ik hoop dat het doorzet, hoe erg dat ook klinkt maar dan komt je cyclus beter op gang daarna.
     
  5. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik hoop ook echt dat het doorzet. Nu lijkt het weer gestopt. Pff wat een gedoe!
     
  6. Mamadaisy

    Mamadaisy Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb de pillen gehad en daarna een aantal uren flink veel weeën. Dit was voor mijn derde zoon dus ik had wel al twee bevallingen achter de rug. Bij mij is er niks achter gebleven. Wij hadden een missed abortion met dezelfde termijn als jij. Ik vond het fijn om te weten dat ik op een door mij zelf gekozen moment de miskraam kreeg. Daarna hebben we het vruchtzakje begraven. Ik was al snel weer ongesteld en de maand erna zwanger van mijn jongste zoon.
     
  7. MamsieM

    MamsieM VIP lid

    22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Verdrietig dat je dit moet meemaken.
    Ik heb het 2x doorgemaakt. Beide keren een goede echo maar bij termijnecho bleek het hartje gestopt te zijn.
    Hier kun je direct worden doorgestuurd. Ik heb zelf besloten om beide keren te wachten. Bij de 1e duurde dat 2 weken, bij de 2e 8 dagen. Ik vond het prettig dat mijn lichaam het zelf zou doen. Ben wel bewust beide keren direct in de ziektewet gegaan.
    Sterkte, het is niet niks wat je meemaakt nu.
     
  8. Anniekje

    Anniekje Actief lid

    27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Ik heb hetzelfde mee gemaakt, met de eerste echo (8 weken) kwamen we erachter dat de baby met 6 weken gestopt was. Vreselijk moment! Ook de optie gehad om te wachten, maar na een paar dagen ervoor gekozen om de pillen te gebruiken.. 3 weken hevig gebloed en toen ik het niet meer trok van de pijn, en de emotie, overleg gehad met de gyn en toen lag ik de volgende dag op de operatie tafel.. hele moeilijke en heftige periode en hoop het nooit meer mee te maken.. de oorzaak was bij mij waarschijnlijk omdat ik net van de medicijnen af was, antidepressiva, zware pijnstillers vanwege fibromyalgie ( soort reuma) en nog meer zooi..
     
  9. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Bedankt voor jullie ervaringen! Hier nog steeds af en toe een beetje oud bloed bij het afvegen. Heb vanmiddag een afspraak bij de gyn en ga dan ook vragen om medicate om het op te wekken. Ik word helemaal gestoord van het wachten. Vind het inderdaad ook een fijn idee dat het dan hopelijk deze week al klaar is. Dit zou ook mijn 3e kindje zijn @Mamadaisy dus hopelijk daarna ook zo snel weer zwanger.

    Heb me deze week wel ziek gemeld. Ben ook gewoon zoo moe..
     
  10. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Wilde hier nog even een update geven. Heb gisteren de tabletten cytotrc gebruikt. Volgens het schema van de gyn moest ik beginnen met 4 en dan elke 3 a 4 uur nog 2 erbij. Rond 15.00 voelde ik wat kramp. Vanaf 4 uur ging het echt pijn doen en vanaf 16.30 tot 18.10 heb ik echt pijnlijke weeen gehad die ik echt weg moest puffen. Dat lukte het laatste half uur echt niet meer. Voelde me heel beroerd, duizelig, misselijk en ik was spierwit. Wilde zo graag op bed liggen maar kwam echt niet weg bij het toilet.
    Toen het vruchtje er om 18.10 uitkwam voelde ik me wel direct stukken beter. Daarna nog wel 2 uur pijnlijke naweeen gehad.

    Ik heb daarna niet echt veel bloedverlies gehad en ook maar enkele stolseltjes verloren. Hopelijk is alles er wel uit. Hoeveel bloedverlies hadden jullie na de miskraam op deze termijn?
     
  11. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Zelf 3 kuren tabletten gehad
    Heel veel bloed verlies
    En afgelopen maandag toch geëindigd in een curretage
    Ik zou nooit weer voor tabletten kiezen ik loop er nu al meer dan een maand mee


    Succes met alles en wat verdrietig
     
  12. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Daar ben ik ook bang voor. Ik wil echt nooit meer die tabletten nemen. Heb pas volgende week vrijdag controle echo..
     
  13. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Hier was het met 2 tabletten op hetzelfde termijn zo gepiept. Ben wel super veel bloed verloren. Denk wel een stuk of 50 stolsels van 3x5 cm. En dan nog veel kleinere. Dus daar wel wat duizelig van geweest. Cyclus was daarna weer netjes
     
  14. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hier dus bijna geen stolsels verloren. En bloedverlies staat gelijk aan een heftige menstruatie. Ben wel een dag later de placenta verloren. Ik heb de echo vervroegd naar maandag.. ben heel benieuwd!
     
  15. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik heb ook de pillen gehad met hetzelfde termijn. Bij mij deden ze eerst helemaal niks en een week later is het spontaan gekomen. Volgens de gyn zou ik nog veel bloedverlies krijgen en stolsels, maar niks gezien. Klein beetje bloed, dat was het. Ook de twee menstruaties erna waren niet heftig. Volgens mij is het bij iedereen anders. Hopelijk ben je helemaal schoon.
     
  16. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Bedankt voor het delen van je ervaring! Dat geeft me weer een beetje moed, Vandaag hebben we het iniminie baby'tje begraven. Op zich wel mooi afgesloten zo. Bloedverlies is nu vooral bij het afvegen nog helder rood met hele kleine stolseltjes.
     
  17. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Straks de controle echo. Gelukkig is mijn hcg een beetje gedaald dus durf stiekem een beetje optimistisch te zijn..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Jammer. Ondanks dat ik vandaag geen bloedverlies meer heb blijkt er toch nog restweefsel in mijn baarmoeder te zitten.
    Moet dus donderdag voor curretage.. Is het gek als ik mijn moeder dan mee neem? Partner moet werken en kan geen vrij krijgen.
     
  19. Mesrine

    Mesrine Nieuw lid

    27 okt 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hey dame,

    Heb ongeveer precies tzelfde meegemaakt.. woensdag 25 oktober termijnecho bleek MA. Ik wilde t natuurlijk laten lopen allemaal. Afgelopen vrijdag 3 november naar gyn, ze heeft me pillen meegegeven. Dacht ik slik ze dan kan ik t allemaal achter me laten. En ja hoor nog geen half uur later begonnen de krampen en diezelfde avond is t gebeurd..

    Ik heb zoveel slechte verhalen gehoord over curretage dat ik liever de pillen wilde.
     
  20. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik de pillen vorige week al gehad en moet ik alsnog een curretage vanwege restweefsel..
     

Deel Deze Pagina