MMM Start Januari 2024 ! :)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Milena92, 31 dec 2023.

Tags:
  1. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.793
    1.257
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Is er misschien behoefte aan een gezellig groepje MMM starters in januari 2023?

    Ik ga zelf eind januari, als alles goed loopt, beginnen met milde stimulatie (gonal f en ovitrelle) en IUI-D voor een tweede kindje :)

    Lijkt me gezellig :D
     
    Liliane92 vindt dit leuk.
  2. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.462
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik meld me! Bij mij is 29-12 de eerste spuit erin gegaan voor een tweede kindje. Het is de eerste keer ivf voor ons. Dochter dmv ovulatie inductie met fsh & pregnyl injecties. Ik hoop op een gezellig groepje om het nieuwe jaar mee te starten!
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  3. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    749
    901
    93
    Vrouw
    Ja ik! 10 Jan echo voor controle bms.
     
    Milena92 en Basilicum vinden dit leuk.
  4. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.793
    1.257
    113
    Vrouw
    Gezellig meiden!! :)
    Gelukkig nieuwjaar!!

    @Knut10 Kijken ze dan of het dik genoeg is?

    Ik ben nu ovulatietesten aan het doen, zodat ik weet wanneer mn menstruatie gaat zijn. Dan weet ik ongeveer welke dagen de uitgangsecho kan zijn, ivm met werk. Dat blijf k altijd spannend vinden (werk in de zorg en moet dan iets regelen van vervanging oid)
     
    Knut10 vindt dit leuk.
  5. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    749
    901
    93
    Vrouw

    Ah spannend weer ook voor jou! Ja inderdaad dan kijken ze of bms dik genoeg is. Heb nu 2 maanden Lucrin gespoten en sinds vorige week oestrogenen. Als het bms dik genoeg is, dan plannen ze een week later een terugplaatsing in, en start ik 3 dagen van te voren met utrogestan.

    ik merk wel direct dat ik het weer lastig begin te vinden dat mensen om ons heen gewoon een kind “nemen” en zwanger raken in no time. Blijft toch oneerlijk voelen en kan me eraan ergeren. Ben heel blij voor andere mensen, maar had ons die onbezorgdheid ook zo gegund.

    hoe gaat het met prikken @Basilicum?
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  6. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.665
    2.654
    113
    Vrouw
    Hier ook! Mijn man en ik starten eind van januari weer met een nieuwe IVF poging voor kindje nr. 2. Maar eerst lekker twee weken op vakantie naar de Canarische eilanden!

    En gelukkig nieuwjaar allemaal!
     
    Knut10 vindt dit leuk.
  7. klok

    klok Actief lid

    14 dec 2015
    215
    221
    43
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal mag ik ook mee kletsen :) hier inmiddels al 3 jaar onderweg voor een 3e kindje. Daarnaast een verleden met miskramen en bbz's. Oudste 2 zijn geboren dmv ovulatie inductie. Inmiddels heeeel veel pogingen ovulatie inductie achter de rug en 4 keer IUI. Daarnaast weet ik dat ik een (complexe) niche heb overgehouden aan de keizersnede. Of het überhaupt dus nog gaat lukken weet ik niet, maar we willen er alles aan gedaan hebben zodat ik over een aantal jaar geen spijt krijg en denk... wat als..
    Vandaar dat we nu met IVF gaan starten. Ik ben gister begonnen met de pil, deze moet ik 1 strip nemen en ik word dan over een week of 3 weer ongesteld, daarna start de stimulatie.

    Iemand van jullie ook dit protocol met eerst een pilstrip? Wij hebben binnenkort de intake IVF en hoor dan meer qua spuiten etc.

    Veel succes allemaal!
     
  8. Lisanessen

    25 jul 2022
    68
    16
    8
    Vrouw
    Hai, ik wil ook wel meeschrijven hier. Aan het wachten op mijn menstruatie en dan gaan we er weer voor.

    Canarische eilanden klinkt als een goede voorbereiding voor een nieuwe poging :)
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  9. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.367
    875
    113
    #9 Lief, 1 jan 2024
    Laatst bewerkt: 1 jan 2024
    Ik heb vandaag de eerste Rekovelle geprikt, lekker begin van 2024 dus haha. Ivf voor 2e kindje. Eerste is uiteindelijk via natuurlijke weg verwekt, wel na 2 jaar pas gelukt. Dat is inmiddels heel wat jaren geleden.

    Blijk nu toch wel endometriose te hebben en ben inmiddels een oma :roflmao:, dus nu na 2,5 jaar tóch maar een ivf poging terwijl ik had gezegd dat echt niet te gaan doen..;)
     
  10. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.462
    2.238
    113
    Vrouw
    Wordt al een leuk groepje zo! En grappig wat je zegt @Lief . Ik heb ook altijd gezegd dat ivf een stap te ver was, maar here we are ;)

    Prikken gaat prima hoor @Knut10 . Met ovulatie inductie ook al wel gewend, dus dat is goed te doen. Ik heb vrijdag mijn eerste echo en daar ben ik wel benieuwd naar. In tegenstelling tot tijdens gonal f, merk ik nu met pergoveris wel het een en ander aan bijwerkingen. Vooral moe en misselijk, maar hopelijk een goed teken!
    Ik herken trouwens zo goed wat je zegt, zou zo fijn zijn als het gewoon normaal zou kunnen gaan. Nu wordt je eigenlijk ook gedwongen eea te delen met de omgeving wat het is onmogelijk geheim te houden met die strikte regels qua echo's en tijdstippen wanneer je een gekoelde prik moet zetten...

    Fijne vakantie @Lisanessen !

    @klok hier direct starten met uitgangsecho en spuiten, niet eerst de pil vooraf. Wel gevraagd of ze dat doen, maar mijn ziekenhuis (EMC) zegt dat ze hier weinig meerwaarde in ziet, dus dit nooit doet. Ben er stiekem wel blij mee, scheelt weer even wachten. Maar goed, sinds januari 2023 al bezig met OI en maar 1x een eisprong gehad, dus wachten is me wel geleerd het afgelopen jaar ;)

    Gelukkig nieuwjaar allemaal. Dat we maar snel veel baby's op de wereld mogen zetten :rolleyes:
     
    WelcomeWondertje en Knut10 vinden dit leuk.
  11. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    749
    901
    93
    Vrouw
    Ah zo wordt het al een gezellig groepje :)
    @Lief dat hadden wij ook ooit gezegd, maar de wens was toch groter dan het principe dat we dachten te hebben :o:

    @Lisanessen welkom ook :) spannend weer op voor een nieuwe poging.


    @klok ik heb bij de ivf ook eerst de pil geslikt alvorens ik mocht starten met stimuleren. Dat was om de boel hormonaal rustig te krijgen. Wordt volgens mij heel vaak gedaan. Ik ben nu overgestapt naar Lucrin om het nog veel rustiger te krijgen (lees, alles plat gelegd). Maar bij de punctie ook eerst de pil gebruikt.

    @Liliane92 jij ook weer voor een nieuwe poging. Verdrietig om in je handtekening te lezen dat je in november een vmk hebt gehad.

    @Milena92 ik werk ook in de zorg, lastig plannen allemaal hè. Al de piek gevonden ?
    @Basilicum is ook lastig om niet te delen. Ik heb het nu alleen gedeeld met m’n zus, en dat is voor nu even genoeg voor mij. Maar inderdaad wel lastig met alle prikken en pillen , zeker rond de feestdagen. En ik word alweer een beetje moe van de bijwerkingen. De afgelopen dagen zo misselijk dat ik vannacht overwoog een zwangerschapstest te doen (wat absolute onzin is omdat het volstrekt onmogelijk is om spontaan zwanger te worden bij mij, en geen cyclus en onder de Lucrin o_O), die hormonen doen toch gekke dingen met je hoofd.. :o:
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  12. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.462
    2.238
    113
    Vrouw
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 32 jaar - 2e kindje - IVF 1

    Afspraken

    Basilicum 06-01-2024 groeiecho dag 8

    Test datum




    ♡ ZWANGER ♡
     
  13. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.462
    2.238
    113
    Vrouw
    Heb even een lijstje gemaakt, want ik ben slecht in teruglezen ;). Zetten jullie jezelf er op?
     
  14. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    749
    901
    93
    Vrouw
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 32 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- cryo TP
    Afspraken
    Basilicum 06-01-2024 groeiecho dag
    Knut10 10-01 echo bms

    Test datum




    ♡ ZWANGER ♡
     
  15. Lisanessen

    25 jul 2022
    68
    16
    8
    Vrouw
    Ik zit toch niet helemaal goed hier denk ik, had over het hoofd gezien dat het om starten in de MMM ging.
    Ik wens jullie alle geluk! ♡
     
  16. klok

    klok Actief lid

    14 dec 2015
    215
    221
    43
    NULL
    NULL
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 32 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- cryo TP
    Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1
    Afspraken
    Basilicum 06-01-2024 groeiecho dag
    Knut10 10-01 echo bms
    Klok 16-01-2024 intake ivf

    Test datum




    ♡ ZWANGER ♡
     
  17. klok

    klok Actief lid

    14 dec 2015
    215
    221
    43
    NULL
    NULL
    Hmm bij mij gaan de kleurtjes niet mee.

    @Knut10 goed om te horen dat jij dit protocol kent met eerst de pil.

    Ook wij hebben altijd gezegd.. alleen OI en als dat niet lukt stoppen we.. het idee is nu om 1 punctie te doen, als die terugplaatsingen niet lukken houd het op. Ook gevoel vsn onze eigen leeftijd en het leeftijdsverschil met de kinderen speelt daarin mee. Nooit gedacht al 3 jaar bezig te moeten zijn. Maar dat zullen meer van jullie herkennen.
     
  18. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    749
    901
    93
    Vrouw
    Je bent natuurlijk al even bezig, maar wat mij betreft net zo welkom! Als je naar de handtekening van anderen kijkt, dan zie je denk ik dat er meer al een lang traject achter de rug hebben. Bij mij gaat het niet om ivf starten maar een cryo tp bijvoorbeeld. Helemaal prima als je liever ergens anders schrijft uiteraard, maar voel je zeker niet onwelkom hier.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  19. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.462
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik sluit me helemaal aan bij @Knut10
    Wat mij betreft hartstikke welkom. En inderdaad, hier al weer bijna een jaar onderweg waarvan 8 maanden actief
     
  20. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.462
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik pas de kleurtjes wel even aan. Heb mijn leeftijd ook verkeerd gezet, iets met recent jarig geweest zijn :|
     
    klok vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina