Moederfiets: Giant Mio of Batavus Mambo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ingrid789, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid789

    Ingrid789 Actief lid

    1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Vanavond ben ik wezen kijken voor een moederfiets. Nu heb ik mijn oog laten vallen op twee modellen en ben ik benieuwd of er hier moeders zijn die ervaring hebben met een van deze fietsen.

    Allereerst gaat het om de Giant Mio. Een superstoere en hippe fiets. Vind hem echt heel erg mooi.

    Of de Batavus Mambo Deluxe. Een mooie, supersterke fiets. Maar wel iets minder hip... maar daardoor ben je er misschien wel weer minder snel op uitgekeken.

    Waar zouden jullie voor gaan? Help me even kiezen ;)
     
  2. Janneke00

    Janneke00 Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb geen ervaring met deze 2 fietsen. Ik heb zelf de gazelle bloom. Die fietst erg fijn. Het is met een mamafiets alleen wel erg wennen met op- en afstappen met een voorzitje...
     
  3. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb met beide fietsen geen ervaring.
    Waar ik heel erg opgelet heb bij het proeffietsen van de Gazelle Bloom en de BSP Seine:
    Ik heb beide geprobeerd met het voorzitje erop. Bij de bloom moet je inderdaad heel moeilijk op en af stappen, omdat, zo ervaarde ik het tenminste, er te weinig ruimte tussen stuur en zadel zit. Bij de Bloom heb ik het idee dat ze een "gewoon" model fiets hebben gepakt en een breder stuur, dubbele standaard en stuurslot erop hebben gedaan.
    Bij de BSP Seine had ik dit probleem totaal niet, daar zou ik (stel er komt nog een tweede) met een dikke zwangere buik nog makkelijk op en af kunnen, dat zou mij bij de Bloom niet lukken.
    Verder heb ik gegoogled op deze 2 fietsen. De BSP Seine (een merk die ik hiervoor niet kende) kwam op diverse sites als een van de beste uit de bus. OVer de Bloom lees je best veel kalchten vooral over jassenbeschermes bijvoorbeeld en over standaarden die toch niet helemaal goed blijken.
    En ik heb naar de prijs gekeken (ondanks dat het voor een groot deel via het fietsplan op het werk is gegaan) De BSP Seine had ik incl de zitjes voor en achter, windscherm en dubbele fietstassen voor de prijs waar ik de gazelle Bloom alleen de fiets had, dus kaal zonder nog iets erbij.

    Dus mijn advies, beide testen met stoeltje voor, prijs vergelijken, en even goed googlen op beide modellen.

    Succes met je keuze!
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    Ik zou voor de Batavus gaan, die vond ik toch net even steviger aandoen, lekkerder fietsen, en een fijn idee dat het een degelijk merk is.

    Ik heb overigens een Gazelle Bloom, maar heb heel lang getwijfeld tussen die en de Mambo. Uiteindelijk gekozen voor de Gazelle, omdat ik die net even wat mooier vond en ik altijd heel erg tevreden ben geweest met mijn 'gewone' Gazelle. Maar de Batavus vond ik ook heerlijk fietsen.

    Wat betreft weinig ruimte met opstappen: dat herken ik echt totaal niet, ik heb zeeën van ruimte tussen zadel en stuur juist.
     
  5. Mamatss

    Mamatss Actief lid

    23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik heb de Giant Mio, het is een super lichte fiets, dat bevalt mij erg goed. Ik zou in elk geval een paar proefritten maken, De verschillen in fietscomfort tussen de merken zijn groot.
     
  6. Marlijn83

    Marlijn83 Bekend lid

    24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik herken het ook niet wat geschreven word over de Bloom! Ik heb er zelf ook een en heb ook zeeën van ruimte.. Vind em heerlijk fietsen.. Maargoed kan dus geen antwoord geven op je vraag over de giant of de mambo.. Sorry!
     
  7. ambonmanise

    ambonmanise Fanatiek lid

    15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik ken die 2 van jou niet. Zelf heb ik de Cortina Roots vorig jaar gekocht toen ik net zwanger was. Hij fietst erg prettig en is 2-kleurig. Deze kwam ook goed uit de test. Hij lijkt een beetje op de Mio die jij leuk vindt.

    Zie mijn foto hieronder:

    Bekijk bijlage 260123
     
  8. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Ik ben het eens met de rest: ga proeffietsen (met voorzitje). En laat het fietscomfort je keuze bepalen. Dat is toch het belangrijkst.
     
  9. teletascha

    teletascha Actief lid

    5 mei 2011
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de giant mio, en ben er blij mee. Volgens mij loopt er momenteel nog steeds een aanbieding op dta je 2 yepp zitjes erbij krijgt.
     
  10. Mcdd

    Mcdd Lid

    28 apr 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Mambo sinds eind 2008 en deze bevalt super. M'n dochter zit inmiddels achterop en ik heb er een krat voorop laten monteren voor als we boodschappen gaan halen of ergens willen picknicken :)
     
  11. Ingrid789

    Ingrid789 Actief lid

    1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Bedankt voor alle reacties! Ik heb op een aantal fietsen al een proefrit gemaakt (met stoeltje voorop) en deze twee waren dus door de selectie gekomen.

    De Gazelle Bloom vond ik ook te krap qua op- en afstappen. Fijn om ook wat positieve ervaringen over de Mio te lezen, daar heb ik toch de voorkeur voor... denk dat die het toch maar gaat worden ;).
     
  12. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Gewoon proberen in de winkel,ben zelf uiteindelijk op een gazelle bloom uitgekomen
     
  13. Roos1979

    Roos1979 Nieuw lid

    21 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heb je intussen al een keus gemaakt, maar ik heb sinds vorige week een Giant Mio en ik ben er super blij mee. Hij fiets heerlijk licht en is toch stevig. De keus was op deze gevallen, omdat ik deze er net even iets leuker uit vond zien en je hem wat minder vaak ziet dan de Mambo of de Bloom. Maar dat is natuurlijk gewoon smaak....
     

Deel Deze Pagina