Moederfiets: Giant Mio of Batavus Mambo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ingrid789, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid789

    Ingrid789 Actief lid

    1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Vanavond ben ik wezen kijken voor een moederfiets. Nu heb ik mijn oog laten vallen op twee modellen en ben ik benieuwd of er hier moeders zijn die ervaring hebben met een van deze fietsen.

    Allereerst gaat het om de Giant Mio. Een superstoere en hippe fiets. Vind hem echt heel erg mooi.

    Of de Batavus Mambo Deluxe. Een mooie, supersterke fiets. Maar wel iets minder hip... maar daardoor ben je er misschien wel weer minder snel op uitgekeken.

    Waar zouden jullie voor gaan? Help me even kiezen ;)
     
  2. Janneke00

    Janneke00 Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb geen ervaring met deze 2 fietsen. Ik heb zelf de gazelle bloom. Die fietst erg fijn. Het is met een mamafiets alleen wel erg wennen met op- en afstappen met een voorzitje...
     
  3. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb met beide fietsen geen ervaring.
    Waar ik heel erg opgelet heb bij het proeffietsen van de Gazelle Bloom en de BSP Seine:
    Ik heb beide geprobeerd met het voorzitje erop. Bij de bloom moet je inderdaad heel moeilijk op en af stappen, omdat, zo ervaarde ik het tenminste, er te weinig ruimte tussen stuur en zadel zit. Bij de Bloom heb ik het idee dat ze een "gewoon" model fiets hebben gepakt en een breder stuur, dubbele standaard en stuurslot erop hebben gedaan.
    Bij de BSP Seine had ik dit probleem totaal niet, daar zou ik (stel er komt nog een tweede) met een dikke zwangere buik nog makkelijk op en af kunnen, dat zou mij bij de Bloom niet lukken.