Moeders in het buitenland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Boommm, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    @nosilla , sterkte met de temperaturen! Dat is waarschijnlijk ook wel iets waar ik echt aan moet wennen. In mijn man zijn geboorteplaats is het nu 's nachts het aantal graden dat jij noemt... En overdag richting de 45 graden. Het is erg heet in de zomer maar gevoelsmatig wel minder. Ik ben wel vaak in de zomer geweest daar, en vond het dan redelijk makkelijk vol te houden, maar waarschijnlijk zal ik op een gegeven moment toch weer eens verlangen naar zo'n druilerige "zomerse" dag in Nederland, haha.
    De winters daar zijn weer heel koud, met bijna niemand die een centrale verwarming heeft. CV bestaat wel maar is voor de meeste mensen onbetaalbaar.

    @Hilly79: Allemaal bekende woorden/uitdrukkingen inderdaad haha. Maar dat heb je binnen Nederland ook al wel een beetje. Ik heb best veel familie in Twente wonen en die vinden het normaal om woorden als 'kerel' of 'wicht' te gebruiken. Hier in Zeeland is dat bijzonder asociaal, zou echt niet eens in me opkomen.
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    @Louloute, wel fijn dat je gewoon bij de Hema kan bestellen! Ik denk niet dat ik heel veel ga missen qua eten uit Nederland maar ik maak nu vaak al dingen zelf (zoals jij bv noemt, bitterballen enzo). Denk meer dat ik een aantal van de "gewone" producten ga missen.
    Een vriendin van mij is is geëmigreerd naar Marokko vraagt regelmatig aan familie om gewoon wasknijpers mee te nemen, haha.
     
  3. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    ohh hoe maak je die? :D
    Echt, hebben ze geen wasknijpers daar dan?
    Ben nooit in Afrika geweest (nou ja, Egypte dan wel maar dat telt niet mee want heb eigenlijk niks van het land gezien, wel hotel en excursies maar dat geeft geen reeel beeld van het land natuurlijk). Dus benieuwd hoe dat daar gaat..is natuurlijk ook heel erg verschillend per land denk ik. :)
    Toen we in China woonden miste ik ook 'gewone' dingen, tarwebloem bijvoorbeeld, kaas en kipfilet haha. Dat soort dingen :)
     
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    Hebben ze wel maar valt zowat kapot als je er naar kijkt. Ze vraagt trouwens ook altijd om Nederlandse vuilniszakken en microvezeldoekjes.

    Zal eens een recept proberen uit te typen voor je!
     
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    @Louloute
    Ik maak altijd zelf kroketten- een goed recept vind je hier: https://uitpaulineskeuken.nl/2013/06/kroketten-maken-bij-van-dobben.html
    Het is wel even veel werk, maar echt totaal de moeite waard. Je kunt ze ook makkelijk invriezen. Ik gebruik meestal bourguignon of pot au feu stoofvlees. Werkt prima. Een tip: gebruik niet die kant en klare chapelure, die is te fijn gemalen, ik maak zelf paneermeel van oude stokbroden. Veel lekkerder :)
     
    Boommm vindt dit leuk.
  6. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Dankjewel!! Super ga ik proberen te maken, Thanks voor de tips ook!! :)
     
  7. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.581
    974
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hoe gaat het hier dames?

    Hier begint het aftellen nu echt, en er wel een beetje klaar mee ondertussen en hoop dat ik binnen nu en 1,5 week wel beval :D
     
  8. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Hier gaat alles prima! Niet zwanger zelf, en dat gaat ook niet meer gebeuren, maar wens je alle succes met de bevalling straks ( en hou je taai, de temperaturen hier zijn ook voor niet-zwangeren al niet te harden...)
     
  9. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Wat spannend nosilla, hopelijk komt de kleine snel en hoef je niet lang meer te wachten! :) kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent, zeker met deze temperaturen!!

    Hier gaat het prima, het aftellen kan bijna beginnen! Heb zo zin om onze kleine te zien maar aan de andere kant wil ik nog even genieten van deze zwangerschap. Gaat zo onwijs snel!!

    Gaan jullie nog op vakantie dit jaar? Wij gaan nergens heen, m'n man heeft niet zoveel vrije dagen die hij graag op wil maken als de kleine er is. Maar we krijgen wel familiebezoeken, m'n ouders komen dit weekend voor een week en in september weer, m'n oma komt in augustus en m'n schoonouders komen ook ergens deze zomer nog. :D
     
  10. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @nosilla Gefociteerd met je dochtertje. Alles goed gegaan? Hoe heet ze? :)

    Hoe is het met de rest?

    Hier gaat t z'n gangetje :)
     
  11. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.581
    974
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @Boommm Dankjewel! Ze heet Norah :) Alles is goed gegaan, toen we 's avonds om 23:00 uur in het zh kwamen had ik al 8 cm ontsluiting (ik was 's ochtends vroeg ook al geweest i.v.m. weeën maar werd toen teruggestuurd omdat ik in het zh aan de ctg opeens geen weeën meer had :rolleyes:). Ze hebben toen met 9 cm mijn vliezen gebroken en ze is om 03:32 uur geboren. Ze had de navelstreng om haar nek maar gelukkig was die lang genoeg en zat hij niet strak. Ook kwam mijn placenta er niet in zijn geheel uit dus ze hebben toen manueel die deeltjes verwijderd. Ben bevallen zonder ruggenprik zoals ik wilde en had maar 3 hele kleine scheurtjes die ze gehecht hebben :D Dus mag denk zeker voor een eerste niet klagen over mijn bevalling. Heb wel echt op het punt gestaan een ruggenprik te nemen, liep heel de dag met onwijze weeën dus had echt zoiets van als het nu al zo erg is hoe erg moet het dan nog worden :eek:
     
  12. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mag ik hier ook meekletsen? Ik woon straks in november alweer 9 jaar in (Noord-)Italië. Mijn man is van hier, we hebben twee kindjes en ik ben nu zwanger van de derde. :)
    Waar wonen jullie? Ik zag al dat een aantal in Frankrijk wonen.

    @nosilla nog van harte gefeliciteerd!! Mooie naam ook, Norah!

    Verder heb ik (nog) niet zoveel teruggelezen moet ik bekennen...
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  13. Kyrest

    Kyrest Actief lid

    1 aug 2014
    165
    4
    18
    @Elizia : welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap :) Ik woon op Malta, maar zal begin volgend jaar terug verhuizen naar NL en ik kan niet wachten!
    Hoe ben jij zo in Italie terecht gekomen?
     
  14. SapphireXxX

    21 aug 2017
    89
    16
    8
    Vrouw
    #114 SapphireXxX, 23 aug 2017
    Laatst bewerkt: 23 aug 2017
    Hallo dames! Wat leuk dat deze topic er is. Ik zelf woon ook in het buitenland sinds een paar jaar. Verhuisd voor de liefde en ook omdat ik het zelf graag wilde. Ik wil niet terug verhuizen naar nl, maar je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren. We praten al een tijdje over kinderen maar zijn er niet echt mee bezig. We laten het gewoon zijn gang gaan. Afgelopen weekend hebben we het gezellig gehad, waarschijnlijk rond de vruchtbare dagen. Dus zit nu even op het wachtbankje!
     
  15. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Spannend @SapphireXxX ik ga voor je duimEn!!
    Waar woon je precies? :)

    Welkom @Elizia en gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Wij wonen in Fr, zo'n 3,5u van Mi.laan vandaan :D maar nog nooit geweest daar. Wel in andere delen van Italië ooit op vakantie, mooi land! Hoe bevalt het daar?

    Hier ook nog gefeliciteerd @nosilla ! :)
     
  16. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier gaat het z'n gangetje, begint nu wel spannend te worden! :D alles is al bijna klaar voor de kleine. Ben heel benieuwd wanneer hij zich gaat melden!
     
  17. SapphireXxX

    21 aug 2017
    89
    16
    8
    Vrouw
    Dank je! Ik woon in Amerika. Succes met de late loodjes! Heb je tot nu toe een fijne zwangerschap gehad?
     
  18. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hoi meiden, wat leuk zon topic! Ik sluit me graag aan bij jullie. Sindskort wonen wij in Londen
     
  19. Kyrest

    Kyrest Actief lid

    1 aug 2014
    165
    4
    18
    Succes met de laatste loodjes, Louloute!
     
  20. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ah, leuk! Ben er nog nooit geweest maar hebben wel familie daar. Hoe bevalt het leven daar?
    Dankje!

    @Lucindalice leuk, welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Is dit je eerste kindje? Hoe bevalt het leven in uk? :)

    @Kyrest dankjewel! Hoe gaat het bij jou? Is alles al klaar voor de verhuizing? :)
     
    Lucindalice vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina