moslima zwemt in boerkini en krijgt een rekening

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chocolat, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.251
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgens mij is dit oud nieuws of er was eerder iets soortgelijks.
    Het is wel een soort van pesten maar anderzijds ga ik ook niet in een duikers uitrusting zwemmen. Het verhaal zal vast twee kanten hebben.
     
  3. Pera

    Pera Actief lid

    4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Nou ja wat schandalig weer ! :eek:
     
  4. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Of het ouds nieuws is weet ik niet. Maar een duikuitrusting is om te duiken en dit is gewoon zwemkleding i.m.o.
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.251
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel maar het ziet er wel bijzonder uit.
    Pas was er ook een topic of zwembadjurkjes wel mogen in het zwembad en als dat al niet zou mogen dan is dit natuurlijk ondenkbaar.
    Lijkt me ook vreselijk om daar in te moeten zwemmen ;)
    Zo warm en benauwd.
    Ik heb het volgens mij weleens in Mallorca gezien maar gingen toen volgens mij niet het water in, hadden genoeg bekijks dat wel.
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Weet niet precies hoe of wat maar er zijn zat campings waar je als man niet in een short mag zwemmen, dat alleen speedo-modelletjes worden toegestaan. Heb ooit eens iets gelezen over dat er dan veel meer stofresten en viezigheid in het zwembad zou komen, maar of dat klopt geen idee....
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Precies. In Frankrijk mag je als man op heel veel plekken niet met shorts in 't zwembad maar moet je een speedo aan. Ook vaak moet je verplicht een badmuts op.
    Enkel vanuit dat perspectief is dit dus zo gek niet. Maar de boerkini is er vanuit een bepaalde geloofsovertuiging en ik heb nog nooit gehoord van een geen-speedo-maar-shorts vanwege geloof. Dus wat mij betreft is dit gewoon discriminatie.
     
  8. Hommeltje

    Hommeltje Niet meer actief

    Waaa daar ga je toch niet in zwemmen als ik die foto zie? Waarom niet gewoon een badmuts en badpak? Of ga dan gewoon met je kleren het zwembad in zoals in Egypte. Ik zie hier nog steeds borsten dus wat is het nut hiervan?
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #9 tupp, 8 aug 2017
    Laatst bewerkt: 8 aug 2017
    Die shorts die vaak niet mogen zijn van andere materiaal gemaakt dan echte zwemkleding. Bovendien worden die vaak ook buiten het zwembad als korte broek gedragen en er zitten zakken in waarin zand e.d. kan zitten. Daardoor kunnen shorts inderdaad het zwemwater viezer maken.
    Dat is bij zo'n boerkini niet het geval. Het is gewoon hetzelfde materiaal als een badpak, heeft geen zakken en wordt alleen als zwemkleding gedragen.

    Als je daarvoor alle bezoekers je zwembad uit haalt en het bad twee dagen sluit om het te laten schoonmaken, ben je echt niet goed wijs. Dan voer je je islamofobie wel erg ver door. :rolleyes: Het is geen besmettelijke ziekte ofzo.

    Of het mooi staat, fijn zwemt of wat iemand er ook van vindt, doet er helemaal niet toe. Als een vrouw graag wil zwemmen en ervoor kiest om dat op deze manier te doen is ze daarmee niemand tot last. Leef en laat leven.

    [​IMG]
     
    Rodaina, Zomerrr, Tranquila en 20 anderen vinden dit leuk.
  10. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113

    Bijzonder of niet.. iedereen vrouw of man moet kunnen zwemmen waarin hij of zij zich prettig voelt. Als het naar van hetzelfde stof is en het dus geen schade veroorzaakt voor het zwembad.
     
    Chocolat vindt dit leuk.
  11. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Maar zwemkleding stof is niet ontwikkeld omdat het hygiënisch is of zo. Het is ontwikkeld zodat het snel droogt en niet zwaar wordt in het water.

    Hoe minder stof, hoe minder troep eraan blijft hangen.
    Een boerkini is zwemkleding maar niet alle soorten zwemkleding zijn toegestaan in een (Frans) zwembad. Kan je vervelend vinden maar dat zijn de regels.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  12. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Mijn man mag ook niet in zn zwemshort het zwembad in als we in Frankrijk zijn, zo min mogelijk stof ivm hygiëne. Vind het dus niet gek dat een boerkini ook niet mag. Regels zijn regels en daar hoeven we ook geen positieve discriminatie tegenaan te gooien in mijn ogen..
     
    Debaky, Hommeltje, Marnatman en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Amen.
     
  14. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    En denk jij dat jouw man een rekening van 490 euro thuis gestuurd zou krijgen of denk je dat jouw man een vriendelijke waarschuwing zou krijgen als hij het toch deed?

    Waren jullie trouwens al voordat jullie ooit in het zwembad kwamen op de hoogte van die regel? Of kwamen jullie daar gaandeweg achter door misschien een bord met zwemregels of een vriendelijke meneer of mevrouw?
     
    jupke en Chocolat vinden dit leuk.
  15. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ik heb natuurlijk geen idee wat er in de kleine lettertjes stond van de huurovereenkomst, maar dit is wel erg overdreven!
    Mijn kinderen springen ook wel eens met hun kleding aan het zwembad in (maken we zelfs complete wedstrijden van), en dan hoef ik echt niet het zwembad extra schoon te maken, of erger nog leeg te laten lopen en weer opnieuw te vullen.
    Ik begrijp dan ook niet waar die kosten vandaan komen? Schoonmaken gaat dmv een pomp die als het goed is een paar uur per dag aan staat, en met de (robot)stofzuiger.

    Wat betreft een boerkini, het lijkt mij verschrikkelijk zitten maar ieder zijn eigen ding.
     
  16. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Wat hier steeds weer aangehaald wordt over zwemshort mag in heel veel baden in Frankrijk niet, dat klopt. Maar kom op meiden, jullie zien hopelijk toch zelf wel dat de zwemshorts die je zoon of man draagt tot de knie of halverwege het bovenbeen, van heel andere stof zijn dan een bikini, zwempak, tankini of bikinijurk speedo, strakke zwembroek of boerkini??o_O:rolleyes:
    Een zwemshorts heeft bijna altijd een binnenbroek, zakken koordjes etc. Waar mijn man en zoon ook mee in de zee zwemmen. Maar dat dat niet wordt toegestaan in het zwembad uit hygiënisch oogpunt dat snap ik.
    In een zwembad moet je gewoon alles kunnen dragen wat van de echte zwemstof gemaakt is. En iedereen weet dan toch welke stof we het hier over hebben?? Als de boerkini daar van gemaakt is, wat is dan het probleem??
    Ik draag een minuscule bikini met weinig stof dus, maar mijn buurvrouw iets verderop bij het zwembad draagt een badpak jurk waar mijn bikini zeker 15 keer uit gemaakt kan worden..mag dat dan ook niet??
    Ze moeten die lui die die boete hebben uitgeschreven voor de rechter slepen, wat een bullshit..:mad:
     
    Rodaina, jupke, iMoeder en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is gewoon verboden in frankrijk.
    https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/12/burkini-verboden-op-strand-bij-cannes-a1515987
    https://nos.nl/artikel/2126370-boerkini-verbod-in-frankrijk-komt-niet-heel-onverwacht.html

    Een boerka is ook gewoon verboden in frankrijk.
    Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben maar je weet dat dit er is en dan ga je er naartoe op vakantie, dan breek je de regels en dan wordt je boos omdat je gestraft word. Doe gewoon je huiswerk, dan had je dit geweten, en ga naar een land op vakantie waar het gewoon is toegestaan.
     
    Debaky, Hommeltje, Marnatman en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Tja het is maar de vraag of ze echt geen waarschuwing gehad hebben. Want waarom gaat iedereen er vanuit dat de eigenaar liegt en niet de vrouw? Als ze de waarschuwing wel gehad hebben, begrijp ik de boete. Maar als de eigenaar werkelijk niks gezegd heeft, dan is dit erg vervelend.
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    https://www.volkskrant.nl/buitenland/boerkiniverboden-frankrijk-een-voor-een-afgeschaft~a4367733/
     
  20. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Een boerka is iets heeeeeeel anders dan een burkini ;)

    In dit verhaal gaat het om een privé zwembad bij een villa, niet om een gemeentezwembad of openbaar strand of iets dergelijks. Als een eigenaar daar niet wil dat er naakt, in gewoon ondergoed, in lange zwembroek, in burkini of in een konijnenpak of whatever in gezwommen wordt, moet dat op voorhand duidelijk gemaakt worden, zeker als de eigenaar daar zo'n enorme sanctie tegenover stelt. Dit is totaal overtrokken en overbodig, een burkini is een badpak van wat meer stof, that's it.
     
    Rodaina en Athina vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina