Wie gaat er ook direct starten met FV??.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben er helemaal uit.Ben nu 25 weken zwanger van nummer 3 en heb besloten om deze keer niet meer te starten met BV.De vorige 2 keren waren allesbehalve leuk en dit wil ik mezelf en mijn gezin niet nog een keer aandoen.
    Ik ga me binnenkort maar eens orienteren in de flesjes/spenen/voeding ed.
    Welke moeders starten ook direct met FV en welke voeding/flessen halen jullie alvast in huis?.

    Gr.
     
  2. Happygirl86

    Happygirl86 Fanatiek lid

    14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik heb het bij mijn eerste geprobeerd, maar wil het nu echt niet meer. Tevens loopt er dus nog 1 rond (bij jou 2) en is een fles voor mij ook makkelijker, maar borst past gewoon niet bij me, en mn tepels wilden niet meewerken, heb hoedjes en van alles geprobeerd en werd er alleen maar gefrustreerder door. Dus lekker de fles en dat ging bij de eerste ook goed na 5 dagen overstap. Hier heb ik Difrax S-flessen en ik ga meteen beginnen met Nutrilon HA. Heb er wat over kunnen nemen, dus staan nu 10 pakken in de kast :)

    Poeder is 2 jaar goed ongeveer en je hebt ongeveer 1 pak a 5/6 dagen nodig als ze volle flessen gaan krijgen, in het begin zal het niet superhard gaan.
     
  3. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ik ga ook direct starten met flesvoeding. Bij onze oudste dochter wel geprobeert borstvoeding te geven, maar alles ging fout wat maar fout kon gaan. Dus overgestapt op flesvoeding (moest ook medisch gezien, want onze dochter was teveel afgevallen en begon uit te drogen).
    Nu meteen aan de fles. Onze dochter heeft ook hypoallergene voeding gekregen (ivm allergiën bij mij). Dat ben ik nu wer van plan en ik denk dat ik voor Kruidvat eigen merk ga.
    Qua flessen zullen het in principe weer de difrax flessen worden. Bij onze dochter vanalles geprobeerd, bij haar lukte het met de Difrax flessen het beste. Die van Avent vond ik gebruiksvriendelijker, maar dochterlief kreeg er niks uit..
     
  4. AtraVim

    AtraVim Bekend lid

    22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hier start ik ook direct met fv, bij oudste bv geprobeerd, maar dat was echt drama.. dus bij 2e direct fv gaan geven, en nu dus weer.
    Bij oudste na de bv begonnen met Nutrilon, en Avent flessen.. toen erg tevreden mee.
    Bij de 2e gestart met Nestlé Groeie Start, maar over gegaan op Friso, waar ie het beter op deed, en ook de Avent flessen, maar daar steeds problemen mee, dus straks bij de 3e ga ik de tommee tippee flessen proberen, en gewoon weer Friso.
     
  5. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik twijfel zo.

    Verstandelijk gezien wil ik BV gaan geven. Maar gevoelsmatig is dat zoooooooo niets voor mij. Ik blijf een soortje van weerstand voelen bij het idee eigenlijk.

    Wil het proberen, zeggen dat het t beste is wat je de kindjes kan geven...

    Maar mijn gevoel kan ik maar niet uitzetten..

    Ik hou niet van gepluk aan mijn lijf. Heb hier ook nog een peuter rondlopen.

    Als ik lees hoeveel zorgen bv kan geven, denk ik heerlijk een flesje maken, je weet hoeveel ze binnenkrijgen, je hoeft je geen zorgen te maken over of je voeding wel toereikend is, hoeft niet te kolven als je weer gaat werken enz enz.....

    Lijkt me zoveel makkelijker....

    Heb nu een bv voorlichtingsavond gevolgd en een 2 boeken gelezen...maaar ik krijg het gevoel er nog niet bij eigenlijk...

    Waarom ging het bij jullie niet?
    Wat ging er mis?
     
  6. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik twijfel ook enorm erg. Ik weet dat het het beste is, en ik weet ook dat het beter is omdat er veel allergien en astma in de familie voorkomt.
    Maaar, met mijn zoon was het echt ZO'N enorm drama. Mijn zoon dronk op een gegeven moment meer bloed dan melk, hij spuugde dat zelfs uit. Ik had geen tepelkloven meer, nee mijn tepel lag gewoon doormidden.
    Mijn zoon was enorm driftig en had nooit genoeg en ik had gewoon niet meer. Elke keer als het weer tijd was om hem te voeden had ik zoiets van ohhh nee niet weer, waarom! Ik werd er echt heel ellendig door en kon alleen maar huilen. Zelfs met kolven en tepelhoedjes ging het stuk.

    Dus ik twijfel enorm, ik weet dat het voor een 2de niet zo hoeft te gaan, maar toch. Mijn huid is enorm gevoelig en heb ook last van eczeem. Pff ik weet het gewoon echt niet.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste werd 5 weken te vroeg geboren en kon daardoor moeilijk de borst pakken en vasthouden.Als die hem uiteindelijk had dan viel die weer in slaap.Ik was hele dagen aan het kolven en voeden en raakte enorm gestrest,Mijn tepels zijn ook erg vlak dus ook moeilijk te pakken en heb wat lopen rotzooien met tepelhoedjes ed.Na 6 weken was ik helemaal gevloerd en uitgeput en kon alleen maar huilen en toen heeft huisarts mij over de streep getrokken om te stoppen want onze zoon had niets aan mij op deze manier.Na 6 weken ging ik eindelijk genieten van mijn kind.

    Onze dochter werd met 40 weken geboren en had genoeg kracht maar ook dit ging niet soepel.Ik kon er ook gewoon niet van genieten.De oudste was net 2 jaar dus ook geen fantastische combi.Een baby aan de borst en een gillende peuter.Met haar ben ik na 4 weken gestopt.Ook had ze veel last van alle hormonen in mijn moedermelk en verloor continue druppeltjes bloed en bruine afscheiding in de luier.Ik werd daar ook heel onrustig van.Toen ik stopte met BV was ook dit probleem direct over.

    Nu zijn de kinderen 6 en 8 jaar maar ik heb gewoon geen zin meer in dat gepluk aan mijn lijf.Het leven draait door en ik wil ook een full-time moeder blijven voor de oudste kinderen en geen stress willen hebben omdat de baby nog even snel de borst moet hebben omdat de kinderen uit school moeten worden gehaald.Ik wil na de bevalling gewoon mijn eigen lijf weer zo snel mogelijk terug en me niet weer een melkfabriek voelen.De vlakke tepels zijn er namelijk nog steeds dus veel vertrouwen heb ik er niet meer in.
     
  8. ikweetniks

    ikweetniks Actief lid

    15 dec 2011
    173
    0
    0
    ik heb ook weerstand tegen borstvoeding en ga het daarom gelijk met flessen doen.
    ik heb een paar verschillende staan uit de pakketten en heb 1 difraxfles gekocht, ik wil graag even uitproberen welke de baby het beste bevalt en daarna koop ik van die dan bij.
    veel goede dingen gelezen over de kruidvatvoeding, dus daar een pak van in huis gehaald.
     
  9. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Start je dan met gewone voeding, of is HA beter? En wat kost dat ongeveer?
     
  10. Jalou

    Jalou Bekend lid

    5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb bij mijn eerste gewoon borstvoeding gegeven. Alles verliep goed en de omstandigheden waren perfect. Nu bij de tweede ga ik dat ook doen. Maar ik combineer het vaak met flesvoeding. Dat is qua meenemen vaak makkelijker. Ben nu eenmaal niet zo'n buiten borstvoeder en het is voor manlief ook wel eens leuk om wat te geven.

    Ik gebruikte flessen van difrax. Mijn zusje is logopediste en adviseerde deze flessen. Ik vond ze erg fijn in gebruik en heb ze nog erg lang doorgebruikt. In het begin gebruikte is nutrilon HA maar ben later over gestapt op albert heijn huismerk.

    Succes ermee
     
  11. Laris

    Laris Fanatiek lid

    27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik start ook direct met fv, Nutrilon HA, met difraxflessen. Deze voeding en flessen heb ik bij mijn zoontje ook gebruikt en het beviel het beste.
    De HA voeding neem ik omdat ik last heb van allergieën en je het dan het beste preventief kan geven.

    Bij mijn zoontje heb ik wel bv geprobeerd, maar hij is met een spoedks geboren en wilde beslist geen tepel pakken. Na 3 dagen tobben en kolven overgestapt op de fles, wat hij wel gelijk goed deed. Nooit spijt gehad, mede doordat ikzelf ook niet zo veel heb met bv geven, ik vind fv veel makkelijker en meer controleerbaar qua hoeveelheid. En mijn zoontje deed het er uitstekend op.

    Mede door alle ervaring besloten om de 2e direct fv te gaan geven. Je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, er is hier geen 'goed' of 'slecht' in. Je zal best wel eens commentaar krijgen, maar dat is andersom net zo hoor. Als je fv geeft moet je dit soms verdedigen en als je bv geeft idem dito. Lekker doen waar jij je als mama goed bij voelt!
     
  12. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb geen keuze. Ivm medicatie gebruik mag ik na de bevalling geen borstvoeding geven.

    En al mocht ik het wel, dan was er wel die twijfel. Maar ja, die twijfel werd gelijk bij 5 weken weggenomen door de internist. Ik heb bij mijn 1e wel begonnen met borstvoeding (2 weken volgehouden), maar alles wat mis kon gaan, ging mis.

    Welke fles? Nog geen idee. Denk zelf de difrax, dit omdat mijn zoon die het prettigste vond. Andere flessen zorgde toen voor drama. Maar ja, hoe het met dit kindje gaat verlopen? Haal in ieder geval een difrax fles en nog een andere fles in huis voor het begin mocht de difrax niet werken. En qua voeding? Friso HA, dit ivm allergieën.
     
  13. Danielle1982

    Danielle1982 Fanatiek lid

    3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik ga ook gelijk beginnen met FV. BV wordt ik veel te onzeker van, ik wil precies weten wat kleintje binnenkrijgt.
    Afkolven en dan in een fles duurt me veel te lang. Ben ik eerst 20 minuten aan het kolven, en dan 20 minuten de fles aan het geven. Aangezien ik neit veel had bij onze zoon, duurt het dus wel ff voor we een voorraadje hebben. (waarom vertel ik dit allemaal?... We kiezen gewoon voor FV, klaar. ;))

    Ik heb de eerste kleine avent flesjes weer van zolder gehaald, de bijbehorende spenen erbij gekocht. En heb Friso melk gekocht, geen HA.
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Leuk jullie reacties!!
    Ik ga ook starten met Hypo-allergene voeding temeer omdat onze oudste eczeem heeft.De jongste helemaal niet.
    De Difrax flessen heb ik indertijd ook gebruikt bij de tweede.Bij de 1ste alleen met Avent flessen gevoed maar die wilde de jongste niet pakken.
     
  15. Lady Flower

    Lady Flower Fanatiek lid

    2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Alleen al alle vooroordelen die mensen hebben als je zegt dat je flesvoeding wilt gaan geven BAH net of die moeders die BV geven zogenaamd betere moeders zouden zijn??!! Ik heb bij de eerste heel lang getwijfeld tot aan mijn verlof toe en heb het toen helemaal mis zien gaan bij een vriendin, ik had haar huilend aan de telefoon dat het echt niet ging en dat ze uren bezig was en kapotte tepels had...toen zei mijn man: denk er nog maar eens goed over na en wat mij betreft gaan we voor de fles, dan weet je ook wat ons kindje binnenkrijgt en hoef je niet te stressen in het kraambed en dan kan ik ook een flesje geven.....ik heb toen besloten voor de fles te kiezen en stond daar helemaal achter...maar dat gezicht van de verloskndige in het ziekenhuis toen ik zei: geef haar maar de fles....wil je het niet proberen bla bla bla en de kraamhulp ook: zal ik je anders helpen??? NEEEE!!!! ik wil dit niet en ben nu geen slechte moeder.....nu zwanger van nummer 2 en alleen al daarom gewoon lekker de fles!!!!

    En voor alle moeders die wel BV gaan geven: iedereen moet doen wat ze graag wil en goed bij voelt...borst of fles heb respect voor elkaars keuze...

    En oja laat je keuze JOU keuze zijn en niet die van je moeder of je vriendin/buurvrouw....jij moet het doen!!!!!

    Succes meid!
     
  16. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hier ook een flessen moeder! Bij de eerste wel geprobeerd, was een drama. Uiteindelijk 5 mnd gekolfd. Bij de 2e begonnen maar ivm vroeggeboorte en mijn medicatie was het geen succes. Nu gewoon starten met de fles, dat geeft rust voor ons. Soms komt even de twijfel, maar alsik aan t gedoe van toen denk ben ik snel weer om!

    Ik ga voor de difrax en nutrilon, als dat lukt, de andere twee hebben koemelk allergie en daarvoor voeding van de apotheek gehad.
     
  17. melissie6

    melissie6 Actief lid

    7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Ik twijfel ook nog ontzettend. Wilde eerst BV gaan proberen, maar ben de laatste tijd zo aan het twijfelen. M'n man heeft liever dat ik FV ga geven, zodat we precies kunnen zien hoeveel ze binnen krijgt en dat hij (of de opa's en oma's) ook regelmatig een flesje kan geven en dus niet alles op mij neerkomt.

    Ben ook bang dat ik me ga aantrekken wat anderen er van vinden. Heel stom, want daar zou ik gewoon maling aan moeten hebben.

    Gelukkig heb ik nog eventjes de tijd om na te denken...:)
     
  18. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Ik ga ook beginnen met fv
    reden bv wil/lukt niet door littekenweefsel en verkleving ik heb de oudste 6 weken bv gegeven dmv kolven de 2de 2 dagen het is dubbel werk en met meerdere kinderen bijna niet te doen. nu krijgt de kleine wel de eerste voeding want dat spuit er zo wel uit heb bv voor een tweeling maar aanleggen gaat helaas niet.

    de 2 jongens hebben nutrilon standaard gehad en een driehoekige fles met 123 speen
    nu ga ik de 123 speen halen, helaas is de driehoekige fles uit de handel gehaald en denk dat dit kindje standaard voeding krijgt van kruidvat maar hier ben ik nog niet overuit
     
  19. Nicklebackk

    19 dec 2011
    73
    0
    0
    Huishouder
    Brabant
    Wij doen ook de fles :) Heb mijn zoontje ook de fles gegeven, en dat is voor ons ook het beste :)

    Wij hebben Dilfrax fles ( de S vorm ) en hebben heel veel Avent flesjes gekregen die we bij de schoonfamilie neer gaan zetten als reserve flesje :J

    Persoonlijk vind ik de S vorm van Dilfrax het fijnste, ook fijn in de hand :)
     
  20. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief


    Het begon er bij mij mee dat onze dochter niet meteen na de geboorte aangelegd kon worden. Ik moest zelf naar het ziekenhuis en onder narcose, dus toen ik eindelijk een beetje bij positieven was, waren we vijf uur verder. Onze dochter is toen pas aangelegd maar wist niet zo goed wat te doen.
    (Waarschijnlijk) doordat ik veel bloed ben verloren is mijn lichaam zich meer op mijn eigen herstel gaan richten ipv op borstvoeding, dus kwam er geen druppel uit zeg maar. Na ongeveer 36 uur was onze dochter ruim 15% afgevallen en raakte ze uitgedroogd ('fladderen' en uraat in de luier) en moest dus bijgevoed worden met flesvoeding (in een cupje, om tepel-speen-verwarring te voorkomen). Ik ben gestart met kolven.

    Een voedingsmoment duurde zo'n anderhalf uur (8x per dag), en ondanks de hulp van mijn man (en lactatiekundige) kon ik dat op dat moment niet aan. Na een aantal dagen overgestapt op flesvoeding en daar nooit spijt van gehad. Ik heb respect voor de vrouwen die op zo'n moment wel kunnen doorzetten, maar voor mij was het teveel..

    Hmm.. Misschien een beetje een lang verhaal geworden, maar het zit me ergens nog steeds hoog denk ik, haha..
     

Deel Deze Pagina