Esra/Ezra..jongen/meisje!?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lievelief, 18 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievelief

    Lievelief Bekend lid

    2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hoi!

    Ik heb iets met namen.. en zit al een tijdje te denken over de naam:
    Esra/Ezra
    Ik vind dit echt een prachtige naam en weet ook zeker (als het aan mij ligt) dat dit de naam van mijn eerste kindje wordt..
    Alleen, wat vinden jullie is het meer voor een jongen of een meisje? En welke schrijfwijze bij een jongen/meisje?
    Ik persoonlijk vind het een hele stoere naam voor een meisje maar voor een jongen vind ik hem ook helemaal super!
    Haha..

    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
     
  2. Juweeltje

    Juweeltje Bekend lid

    27 nov 2007
    541
    0
    0
    Esra voor een meisje en Ezra voor een jongen :)

    De naam kan bij alle 2
     
  3. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zelfde als Juweeltje :) Is een jongens-en meisjesnaam.
     
  4. ik vind het ook een hele mooie naam. ik dacht zelf steeds aan Ezra voor een jongen. maarja, als jij wilt dat jou eerste kindje deze naam heeft.. t kan voor allebei. vind het voor een jongetje alleen leuker.
     
  5. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0
    ik wilde mijn dochter eerst Esra noemen, ik vind het echt een hele mooie naam :) en voor een jongen zou ik het ook gewoon met een S doen . Met een Z vind ik het niet zo mooi staan ;)
     
  6. Dalillah

    Dalillah Fanatiek lid

    6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Ik kende een meisje dat Ezra met een 'z' heette, het kan beide denk ik, het is maar wat je zelf mooier vind ;)
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    in het turks is ezra voor een meisje
     
  8. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    esra is ook een meisjesnaam in het turks
     
  9. Lievelief

    Lievelief Bekend lid

    2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hmm.. 't kan dus echt beide..

    Ik vind het denk ik het mooist voor een meisje. Maar vind het beide heel mooi dus met s en met z kan niet echt kiezen haha! Mijn vriend heeft een andere jongesnaam in gedachten die ik eigenlijk ook wel heel leuk vind. Maar ik denk dat als wij een meisje gaan krijgen dat het een Esraatje wordt ;)
     
  10. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Ik vind Esra voor een meisje leuk, ook met een Z.
     
  11. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    lievelief het is ook een hele mooi naam hoor:)
     
  12. mamavabiam

    8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    mooi naam. Vind het zowel voor een jongen als meisje mooi. Alleen voor ene jongen toch wel Ezra
     
  13. Lievelief

    Lievelief Bekend lid

    2 nov 2007
    686
    1
    0
    Nou, ben blij dat de naam hier dus ook mooi gevonden wordt! :D
    Wat voor jongensnaam vinden jullie dat mooi bij Esra past? Wij zitten hier thuis druk met boekjes een beetje inspiratie op te doen maar vinden het moeilijk om te oordelen of de namen bij elkaar passen..
    We houden vooral van scandinavisch, bijbelse, slavische namen.. Apart, en anders dan normaal..
    Zo vind ik de finse naam Iiro leuk voor een jongen (Je zegt: Iero) maar ja, kun je je kind in nederland zo noemen :S
     
  14. jaa tuurlijk kan dat ;)
    ik houd ook van aparte namen, en ookal zou ik de naam niet leuk/mooi vinden, vind het altijd leuk als ouders hun kinderen een 'andere' naam geven.
    de naam die wij hebben bedacht ben ik ook nog niet tegengekomen op dit forum.
    ik ben benieuwd welke naam jullie kiezen :)
     
  15. rahella

    rahella Actief lid

    19 nov 2007
    436
    0
    0
    het is inderdaad een mooie naam maar toch zou ik het aleen voor een jongen kiezen.... :rolleyes: , het is toch een jongens naam... :rolleyes: , ezra.maar als jij het zo mooi vindt dan kan allebei, waarom niet, jij moet het mooi vinden.
     
  16. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Ik ken Ezra alleen als jongensnaam: het komt uit de bijbel. Daarom zou ik het zelf niet zo snel gebruiken voor een meisje.

    Als je Turks bent en in het Turks is het wel een gebruikelijke meisjesnaam juist, dan is het wat anders natuurlijk...

    Er worden tegewoordig wel meer namen zowel voor jongens als meisjes gebruikt. Volgens mij maakt dat niet zoveel meer uit, toch?
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik vind het wel een mooie naam, vooral Ezra met een Z. Ik ken trouwens wel 2 honden die zo heten.
     
  18. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    kan voor allebei vind ik
     

Deel Deze Pagina