Nee he, niet weer die hoge bloeddruk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juf21, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi meiden,

    Wie heeft er ervaring met een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap?
    Ik had bij mijn zoontje met 12 weken al 140/90, maar er werd steeds gezegd dat deze bloeddruk waarschijnlijk bij mij paste, omdat het normaal gesproken niet zo hoog is aan het begin van de zwangerschap. Heb wel 100x aangegeven dat ik altijd 120/80 heb, maar dat stond nergens in mijn dossier, dus daar wilden ze niet aan.
    Ik kreeg wel medicatie en moest elke twee weken op controle komen. Totdat dit 1x niet hoefde, kwam ik opeens terug met 160/110 en toen kon ik blijven. Vlak daarna isn onze zoon geboren met 30 weken. Een zware tijd volgde, eerst op de NICU, later op de neo. Gelukkig doet hij het nu fantastisch.
    De oorzaak van de vroeggeboorte was waarschijnlijk mijn hoge bloeddruk, waardoor er niet meer genoeg voedingsstoffen in mijn placenta kwamen.

    Nu ben ik bijna 6 weken zwanger van de tweede. Direct na de positieve test heb ik bij de huisarts mijn bloeddruk laten opmeten, zodat we weten wat het is voordat de hcg omhoog dendert. Dit was 124/84. Keurig dus.
    Alleen... Nu was ik vrijdag ik Düsseldorf, en nu is het al 150/90. Nu al hoger dan bij mijn vorige zwangerschap pas bij 12 weken!
    Heb het ziekenhuis gebeld, maar ik voel me nog niet echt serieus genomen.

    Zijn er dingen die ik zelf kan doen tegen die bloeddruk? Homeopathische middelen oid? Heeft iemand tips?
    Ik moet nog twee weken werken (slechts twee dagen per week) tot ik vakantie heb, dus dan heb ik in ieder geval 6 weken rust. ;)
     
  2. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Weinig/minder zout eten. Minder suiker. Dus als het even kan zelf koken en niet uit pakjes enz. Kortom, gezond..
    Vermindering van cafeïne.

    Voor zover mogelijk stress reduceren tot een minimum. Fijn dat je straks 6 weken vakantie hebt. Ontspanningsoefeningen.

    Dit helpt ‘normaal’ vaak tegen hoge bloeddruk. Weet niet of dat ook voldoende is bij zwangerschap..

    Succes!
     
  3. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    hier ook hoge bloeddruk 2 x maar altijd nog een tikkel erger op controle, door de zenuwen. 160/110 was geen uitzondering op de afspraak, terwijl het thuis rond 140/90 - 150/100 bleef.

    Hier hielp het om thuis elke dag 3 x te meten met een bloeddrukmeter op de bovenarm. En het boekje elke afspraak meenemen naar de gyn. was op haar vraag & aanraden trouwens.
    Op basis hiervan werd de medicatie bijgestuurd en niet louter op basis van mijn 'stress' meting in het zh die veel hoger was. Heb zo toch nog meerdere weken kunnen rekken twee keer. (wel in combi met 2 x / week ctg en verschillende keren urine en bloed check de laatste twee maanden)

    cliché maar in beweging blijven (wandelingen of fietsen of dergelijke), niet te zout, enz. al was hier toch altijd medicatie nodig)
     
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb het gehad! Maar zelf buiten de zwangerschap ook. Medicatie en rust moeten houden. Bij de eerste zwangerschapsvergiftiging gehad maar de kans bij de 2de is kleiner.
    Zout was een fabeltje zei mijn arts. Mocht ik gewoon eten
     
  5. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Bedankt voor de tips! Ga ik mee aan de slag!
     
  6. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    magnesium (citraat) is een natuurlijke beta blokker zeggen ze. Het helpt ook je bloeddruk te normaliseren. Bespreek dit eens...
     
    juf21 vindt dit leuk.
  7. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Een homeopaat kan ook meekijken, zeker als het iets is wat alleen tijdens je zwangerschap zo is!
     
    juf21 vindt dit leuk.
  8. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Bedankt! De laatste metingen waren goed, maar ik zal jullie tips zeker onthouden! :$
     
  9. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik heb nu aspirine voorgeschreven gekregen van de gynaecoloog om de kans op problemen tgv hoge bloeddruk te verminderen. Moet het slikken tot ik 36 weken ben en hij zei dat het goede resultaten geeft (uiteraard geen garanties)
     

Deel Deze Pagina