6x165 te veel?????

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door soepstengel, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hallo!
    Onlangs (zo'n 1/2 weekjes eerst afgebouwd....) ben ik overgestapt op de fles...

    met de bv kreeg onze knul 6 voedingen, we zijn begonnen met 120ml KV
    nu zei het CB dat ik over kon gaan op 150 en dat hij dan voor 5 voedingen komt...
    maar... hij komt nog steeds voor 6 voedingen..
    23 uur de laatste en rond 6/7 uur de eerste.
    dan om de ongeveer 3 uur

    krijgt hij nu teveel binnen? hij krijgt dus 6x150+5 met 7 weken en ongeveer 4.8 kilo... (reken je dan trouwens 6x150 of 6x165)

    Moet ik hem zoethouden tot de 4 uur? of moet ik hem minder geven?
    of komt het 4 uurs ritme vanzelf hij heeft pas 1 week volledig de fles...

    iemand advies??
     
  2. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hij krijgt trouwens hypo allergeen, het cb zei dat ik daarmee het best kon beginnen,
    Is standaard wat meer "vulllend"?
     
  3. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik vind 6x165 wel veel inderdaad. Mijn dochter zal denk ik ongeveer hetzelfde gewicht als jouw zoontje hebben en zij krijgt 5 flesjes van 165cc.

    Je kunt makkelijk uitrekenen hoeveel voeding hij "mag" krijgen. Gemiddeld heeft een kindje min. 150cc en max. 180cc voeding per kilo lichaamsgewicht nodig. Hij zou maximaal dus 180x4,8=864cc voeding per dag mogen krijgen. Als hij 6 flessen van 165cc krijgt zit je op 990cc.

    Ik begrijp dat hij echt uit zichzelf komt na ca. 3 uur. Heeft hij dan ook al echt honger, of is hij ook tevreden te stellen met bijvoorbeel een speentje of even in de box of lekker bij jou liggen? Dat hij na 3 uur wakker wordt betekend niet automatisch dat hij dan al behoefte aan weer een voeding heeft. Ayla wordt ook wel eens een uur voordat ze weer een voeding krijgt wakker, maar ze krijgt de fles dan pas als het weer tijd is en dat redt ze makkelijk. Als hij nog niet echt om een voeding "vraagt" zou ik hem dus nog niet geven.

    Mocht hij nou echt honger hebben en maar blijven komen met 3 uur dan zou je eens kunnen overleggen met het cb of je over kunt gaan op voeding voor hongerige babies. Hij krijgt dan natuurlijk geen Hypo meer, maar als er verder geen allergieën in jullie families voorkomen is dat niet zo heel erg. Ayla krijgt trouwens ook voeding voor hongerige babies, omdat ze op een gegeven moment om de 2,5 uur kwam voor een fles.
     
  4. quschke

    quschke VIP lid

    12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    ik had min of meer het zelfde probleem als dat jij hebt. Justin is nu 7,5 week oud en ben ook gaan proberen naar 5x165. Dat ging af en toe goed, maar er waren ook nachten dat hij zich 's nachts bleef melden. daarom ben ik terug gegaan naar 6x 135. Krijgt hij toch ongeveer evenveel binnen alleen verdeeld over meer voedingen. Dit gaat tot nu toe goed. Hopelijk gaat hij vaker 's nachts doorslapen en dan ga ik weer terug naar 5x165.
     
  5. quschke

    quschke VIP lid

    12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Oja, ook hier word er hypo allergeen gegeven!
     
  6. diaan2009

    diaan2009 Lid

    7 jun 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

    zoals je vertelde had je over deze topic geschreven.
    wilde toch ook even reageren.
    ik wilde ook overstappen van 6x 135cc naar 5 x 165cc ( mijn dochtertje had echt neit genoeg aan die 135cc)

    in overleg met CB mocht ik 165 cc geven, ik vroeg ze ook naar het porbleem met afbouwen van 6 naar 5 voedingen.

    hun antwoord: op deze leeftijd ze ze nog zo klein,om het echt altijd met maar 5 voedingen te doen.
    ik mocht wanneer ze toch snachts komt,alsnog het flesje van 165 cc geven.
    waarschijnlijk gaat ze dan op een gegeven moment toch zelf naar die 5 voedingen.
    ze vertelde dat het belangrijk is om vooral naar je kindje te kijken, de een heeft gewoon wat meer nodig dan de ander.

    mijn ervaring nu na 3 dagen 165cc (aanbieden!):
    -ze kwam de eerste 2 nachten gewoon weer,maar nam over de dag niet altijd het hele flesje van 165 cc ( soms wel en soms echt wat minder)

    - vandaag heeft ze eerste flesje om 06:10 gehad!hierdoor kom ik vandaag wel op die 5 voedingen uit.
    het is even afwachten hoe het verder gaat, maar voor nu zie ik dat het goed is zoals ik het haar aanbied.

    veel succes!!!
    groetjes,Diaan

    ( mijn dochter is 5180 gr en 58 cm )
     
  7. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn zoontje kreeg ook rond die leeftijd 6x 150/5 dus 165cc.
    Het is belangrijk dat je niet over 30 schepjes per 24 uur gaat.
    Ik gaf mijn zoontje toen eerst 150/5 5x maar het CB zei dat ik best 6 voedingen mocht geven.
    H.A. is idd snel verteerbaar.
    Mochten er geen allergien in je familie zitten of bij jou of je partner kan je altijd standaard proberen.
    Succes
     
  8. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik meen overigens wel dat je tot de 3 maanden maximaal 900cc bereide voeding mag geven... Dus dan is 6x165 wel wat veel.

    Meestal trekt het zich met een paar dagen echt wel recht hoor, als je een paar daagjes boven de max uitkomt lijkt me dat niet een groot probleem.
     
  9. quschke

    quschke VIP lid

    12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    vind het een lastig probleem. Heb nog altijd het idee dat 135 meestal voor hem te weinig is, aangezien hij direct na zijn fles zijn hand weer zoekt. kan natuurlijk altijd een paar nachten bekijken hoe het gaat met 165. Af en toe krijg je zo'n tegenstrijdige antwoorden. De een zegt is teveel, de ander zegt kijk naar je kind. De ander zegt dat 5 voedingen met bijna 8 weken niet goed is...blablabla....
    hij was aan de lichte kant met zijn geboorte en het heeft 3 weken geduurd voordat hij op z'n geboorte gewicht zat. (mede door moeilijkheden met borstvoeding)
    Sinds flesvoeding groeit hij als kool en komt bijna 3 ons per week bij. Hij zal nu dik 4,5 kg wegen. Dinsdag moeten we weer naar cb en ben idd benieuwd naar zijn gewicht en wat zij over de voeding zeggen. Iig hartstikke bedankt voor jullie info!!

    @ diaan2009: Zou je me een beetje op de hoogte kunnen houden hoe het met de voedingen gaat. Ben er best wel benieuwd naar!! (aangezien onze kids volgens mij even oud zijn)
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het is niet de bedoeling om een vraag dubbel te stellen. Je vraag staat ook bij één van de deskundige dus deze gaat op slot.

    Kwebbel
     

Deel Deze Pagina