Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lammetje, ik heb hier nog een stuk of tien ovulatietesten liggen. Kan ik jou daar blij mee maken? Stuur dan even je adres per pb.
    Ik zal ze dan ook even met wat extra hcg instralen voor ik ze verstuur ;)

    x Sophie
     
  2. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    oeps! was dit hele topic vergeten! *schaamt zich diep* ben echt zwanger hoor geloof ik...

    ga ik eerst eens bijlezen en beloven dat ik me hier een stuk vaker kom melden ;)
     
  3. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    jee marloes en sophie ik hoop voor jou dat je nu een andere bevalling krijgt want deze was wel heel heftig zo te horen pfff

    dames lief dat ik mee mag kletsen van jullie en dat jullie zo positief zijn over mijn eventuele zwangerschap dat die snel gaat komen
    krijg ik weer moed van dames want eerlijk is eerlijk ik laat mijn schouders al een beetje hangen op het moment.

    oh lees nu verder sophie oh :eek: dat zou gaaf zijn meid ik wil ze dolgraag hebben!
    ik kan ze zo mega goed gebruiken want ik heb totaal geen zicht op cyclus zo dus super dat je ze wil geven :thumup:
    heb al eens een maand ovulatietesten gedaan achter elkaar maar niks te vinden en word toch echt te duur zo
    kei lief meid echt super!
    enne die hcg doe maar in een verpakking met roze strikje ha ha ;)

    houd me altijd aanbevolen voor testjes die over zijn dames

    sab niet ons hier vergeten hoor is wederom gezellig met ons oude clubbie!
     
  4. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lammetje, hopelijk heb je meer testen niet meer nodig :)

    Ik reageer nog even verder op je pbje.

    x Sophie :D
     
  5. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Sab, gezellig dat je er ook bent :D

    Gisteren zijn we voor de (tweede) pretecho geweest. Eerste hadden we met 16 weken.
    Eerlijk gezegd was het een behoorlijke teleurstelling. Ze wilde zich niet goed laten zien. Mijn placenta zit aan de voorkant maar ons beebje was ook heel eigenwijs, wat we op zich ook wel weer heel leuk vinden ;)
    Ze gebruikte de placenta als knuffelmuur en draaide zich voortdurend van ons af. Ook ging ze voortdurend draaien.
    Maar wel schattig en een deel van het hoofdje, met name mondje en neusje, hebben we wel gezien. Zo lief! :p Ze was voortdurend aan het drinken. En het is overduidelijk een zij.
    Vooral zijn we natuurlijk super blij dat ze goed groeit en gezond lijkt.

    xx Sophie
     
  6. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    leuk sophie zon kleine eigenwijze meid heerlijk
    is ook wel lastig placenta aan de voorkant he dan voel je niet zoveel leven in je buik
    tenminste had ik last van heb romy de hele zwangerschap amper gevoeld

    super dat alles goed gaat en dat je een lekkere kleine meid krijgt genieten maar weer

    fijne avond en natuurlijk ook vor de rest doei doei
     
  7. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sophie: echt ehel heftig hoor die bevalling van jou....Ik hoor in NL toch erg vaak dat ze heel veel risico's nemen....dat vind ik vreselijk om te horen....
    Bij mijn zoontje lag de placenta ook aan de voorkant. Kon hem wel snel voelen gek genoeg, maar werkt wel als buffer bij echo's ed Leuk dat je weer een meisje krijgt! en het allerbelangrijkste dat ze gezond is!

    Ik schreef vrijdag dat de misselijkheid echt midenr was, had ik niet moeten doen., ben dit weekend echt mega misselijk en gammel geweest. liefst de hele dag slapen, maar ja, dat kan niet met een dreumes van 9,5 maand....

    Dit keer ligt mijn placenta aan de voorkant en kan de baby al met de Angelsounds horen! Ikke blij!
     
  8. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Sab: welkom hoor. ;)

    Sophie: fijn om te horen dat het oke is met jullie meisje. En jouw bevalling was idd ook niet een om te herhalen.

    Me2: wat super dat je de kleine al horen kunt. Bijzonder weer.

    Lammetje: ben benieuwd hoe het met je gaat.

    Hier alles prima. Om 12.15 m'n eerste bezoek aan de vk. Toch wel weer spannend. :D
     
  9. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

    Me2 balen van je misselijkheid. Hopelijk gaat het snel beter!
    Wat goed en fijn dat je de baby al gehoord hebt. Super :D

    Dat vind ik ook zo apart van placenta aan voorkant, dat je zulke verschillende ervaringen leest. Bij Sophie was het ook zo en zowel Sophie als dit beebje kan ik (al een hele tijd) heel goed voelen. Deze kleine heb ik vanaf ca 7,5 week al met de babysound kunnen horen! En ik wist het zeker omdat ik het geluid nog precies herkende van zw. Sophie. En hoorde duidelijk het verschil met mijn eigen rustige hartslag.
    De vk vond het nadat ik al weken deze kleine voelde schoppen/bewegen, heel bijzonder dat ik al wat voelde :rolleyes:

    Lammetje, bij jou klopt het dus wel bij Romy dat je minder voelde door placenta aan voorkant. Wat een verschil dan...

    x Sophie
     
  10. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sophie: Oh dat is mooi dat je de beeb ook al zo snel voelde! Ik voel nu ook al duidelijk leven....Bij mijn zoontje rond 17 weken terwijl de placenta toch aan de voorkant lag, gek he inderdaad hoor je veel verschillende verhalen!

    Mama van Danio: succes bij de vk vandaag!

    Ja dat geluid van dat gallopperende paardje in je buik is prachtig!
     
  11. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Dag dames, ben ik ook weer!

    Hier voor de verandering weer misselijk! pfff was ik maar 1 dagje gewoon eventjes niet misselijk, dan kan ik even bijkomen zeg!
    Kan nog steeds niets binnenhouden, alles komt eruit :(

    Me2, ook al zo snel het hartje gehoord! wat gaaf! Sylvia ook al!
    ooh ik kan niet wachten om dat mooie geluid weer te horen!

    Mijn placenta lag bij Daimy ook aan de voorkant, en kon haar toch redelijk snel voelen, het hartje hoorde ik met 13 weken ongeveer.

    Mijn bevalling vond ik dat moment zelf een ware HEL! Na 42 weken en een dag , opeens weeen uit het niets om de 2 a 3 minuten. In mijn hoofd dacht ik nog helemaal niet te gaan bevallen, ik wachtte al zo lang dat ik het niet meer had verwacht :) Manlief toch een beetje zenuwachtig de vk gebeld, omdat ze zo snel kwamen. We mochten meteen komen.
    Half 9 in het ziekenhuis, 2 cm ontsluiting. Weeen om de 2 minuten. wilt u nog naar huis mevrouw? want het kan nog wel even duren. :confused: :confused: Naar huis?!? wat ga ik daar doen?!?!
    Uurtje later , inmiddels heftige rugweeen en nog steeds mega weeenstorm, verlies ik veel bloed. De vk wil nog niet kijken, nee om half 11 pas weer zegt ze :( Ik word flink pissig, voel me niet echt serieus genomen. Gaat ze toch kijken om 10 uur, 6 cm ontsluiting. Oeps, dat gaat toch wel erg snel. Toen mijn vliezen gebroken, dit was erwtensoep, mevrouw had in het vruchtwater gepoept. Om 12 uur had ik 10 cm ontsluiting, allemaal leuk en aardig maar geen perswee te bekennen. Mevrouw was ook niet ingedaald waar ik me van tevoren al druk om maakte maar dit was allemaal niet nodig, zou tijdens de bevalling wel gebeuren....niet dus, ze lag nog heel hoog met der koppie.
    vervolgens leek het of niemand echt wist wat ze moesten doen, ze stonden daar maar een beetje te staan terwijl ik nog steeds in een mega weeenstorm lag, de ene wee was nog niet half weg of de volgende kwam alweer. Heb Sabman helemaal paars geknepen :)
    Nou dan maar persen zonder persdrang :( steeds kwam ze een centimeter naar beneden, om die vervolgens weer net zo snel naar boven terug te schieten . 1,5 uur bezig geweest, nog steeds geen persweeen. Toen werd de gyn gehaald en ging het allemaal heel snel. Vacuum erbij, 2 keer meeduwen en daar werd mevrouwtje om 1:50 geboren!

    Dus achteraf allemaal best snel gegaan,in iets van 6 uurtjes, als ik dan soms van die horrorverhalen hoor van 48 uur weeen, zou ik niet weten hoe ik dat moest overleven :( Maar ik denk wel dat mijn weeen erg extreem waren, omdat het ook zo snel ging allemaal. Het kwam niet even rustig op gang zodat je eraan kan wennen zegmaar .
    Op dat moment voelde ik me vreselijk, ik dacht altijd iedereen kan het dus ik ook, maar daar dacht ik toen even anders over.
    maar nu ik erop terug kijk denk ik dat ik niet mag klagen, het is echt waar dat je die pijn heel snel weer vergeet ;)
    anders was er nu nog geen 2e onderweg geweest denk ik :)
     
  12. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Jeetje Sophie das ook een heftige bevalling geweest! Kan me voorstellen dat je dan nu zon gesprek wilt hoor!

    Hoe denken jullie eigenlijk over pijnbestrijding? Ik heb bij daimy niets gehad, maar achteraf had ik best een ruggeprik gewild denk ik...Ik hoor zovaak dat vrouwen dan nog liggen te slapen tijdens de weeen, daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen?!
    Het is de pijn absoluut waard hoor, daar niet van, en achteraf ging het ook te snel allemaal misschien voor pijnbestrijding, maar ik heb zoiets als het ook zonder die pijn kan waarom niet?
    Hoe denken jullie daarover, en hadden jullie het bij je eerste bevalling wel of niet?
     
  13. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Bij mijn eerste bevalling heb ik een ruggenprik gehad, bij mijn 2de bevalling zonder enige pijnstilling.
    het is echt een keuze die ik op het moment zelf heb gemaakt ;)
     
  14. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sab: mijn verhaal lijkt erg op dat van jou, JP kwam echter een dag te vroeg en braken mijn vliezen juist eerst en toen binnen half uur kwamen de weeen op gang. Helaas was dit wel meteen een weeenstorm. Kon echt helemaal niets meer, maar ontsluiting ging vlot..... Ook of ik nog naar huis wilde hahahahaha, nou nee......Bij 8 cm ontsluiting nog een ruggeprik gehad omdat ik het niet meer hield en dus juist wel al persweeen had.....maar ik ben niet in NL bevallen dus dan doen ze dat gewoon nog zo laat. was echt heerlijk. Ik weet nu wanneer ik er om moet vragen :)
     
  15. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    femmigje meid hoe was het vandaag vertel vertel ben benieuwd
    ik wil ook een ruggeprik hoor de volgende keer waarom zoveel pijn als je de scherpe randjes eraf kan halen en wat meer kan genieten
    mijn eerste bevalling ging super zonder pijnstilling
    de 2e was een hel heb een auto ongeluk gehad 2 jaar teug en daarom hele zwakke rug dacht echt dat ik dood zou gaan en door midden zou breken
    zie nu ook mega op tegen een bevalling
    ben pas gerust als ik duidelijke afspraken heb gemaakt over pijnstilling
    dus voor mij een ruggeprik
    hoor ook wel eens lachgas of andere dingen geloof ik is dat iets of iemand nog tips :(
     
  16. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    ja ik heb lachgas gehad... de hele wereld gaat verder... en jij zit aan het gas...
     
  17. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Jeetje ik zie april mama's alweer volop zwanger zijn... Veel succes en sterkte allemaal met misselijk, kwaaltjes en dat soort dingen, maar vooral van harte gefeliciteerd!
     
  18. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lammetje: ik heb eerst een Petadineprik gehad. Hielp NUL COMMA NUL, werd er heel misselijk van en leek wel dronken maar de pijn was hetzelfde. Daarna ruggeprik en dan voel je NIETS meer, echt heerlijk! heb zelfs geperst met ruggeprik (doen ze in NL niet) en dat ging ook prima!
     
  19. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    klinkt super me 2 ik ga er ook maar voor
    vooral ivm mijn rug
    ga er echt op staan dat ik hem krijg heb nu alleen maar trauma gevoel overgehouden aan bevallig en niet kunnen genieten en dat vind ik zo zonde
    je doet het ten slotte niet elke dag
    moet het ook een wonder zijn !
     
  20. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Goede middag inmiddels.

    Gisteren was alles goed bij de vk. Hartje gehoord en bloeddruk was oke. Toch weer een opluchting. :D
     

Deel Deze Pagina