Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Nog even mijn bevalling van Danio:

    Zaterdag 5-4-08 werd ik opgenomen in het ziekenhuis omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. M'n bloeddruk steeg flink en de eiwitten verdubbelden ook elke dag.
    Diezelfde dag heb ik te horen gekregen dat ik de zondag een capsule naar binnen zou krijgen om de baarmoedermond week te maken en de volgende dag zou ik ingeleid worden.

    Zo is het ook gegaan. Van die capsule, die 's ochtends vroeg kreeg, zou je ook al wel weeen kunnen krijgen. Deze kreeg ik ook wel, maar heel af en toe. Die dag veel visite gehad in het zkh.
    Toen ik 's avonds wilde gaan slapen lute dat niet goed. Om 23.30 uur ff naar de wc en het bleef maar lopen: de vliezen waren gebroken. Waarschijnlijk door die capsule. De hele nacht wakker geweest, want slapen lukte echt niet. Nog ff lekker gedoucht en wat rondgelopen. Toch wel vervelend dat je dan niet thuis bent, dan kun je toch nog ff wat anders doen misschien.
    Ik heb wel geprobeerd om nog wat te lezen, te puzzelen en tv te kijken, maar dat lukte ook niet echt.

    De volgende ochtend ben ik om half 7 aan het infuus gelegd, waarna de weeeen om de 2 a 3 minuten kwamen. En ook echt heftig. Ik was al moe, want had natuurlijk niet geslapen. :(
    Het infuus werd continu opgeschroefd en dat merkte ik echt wel.
    Na een uurtje of vijf was ik echt kapot en hebben ze ff getoucheerd. Krap aan 2 cm, echt een tegenvaller. Ik heb het nog heel even volgehouden, maar zij vonden het ook te heftig en boden me een ruggeprik aan. Dat was wel lekker, ook al was niet alles verdoofd.

    Om 14.30 uur had ik eindelijk 10 cm maar mocht nog niet persen omdat Danio nog niet genoeg was ingedaald. En een persdrang dat ik had joh, aaaaahhh.
    Om 18.30 uur mocht ik eindelijk persen en om 19.12 uur is Danio geboren. Heerlijk, dat mooie mannetje op je buik. :D

    Ik hoop echt dat ik nu op de natuurlijke manier ga bevallen. ;)
     
  2. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mama van Danio: lekker dat alles weer goed was bij de vk!
    klinkt ook heftig die bevalling......was hij te vroeg door de zwangerschapsvergiftiging?
    Ben je niet bang dat je het nu weer krijgt?

    Mijn bloeedruk was veel en veel te hoog in de laatste 5/6 weken van de zwangerschap en heb er ook medicatie voor moeten slikken,. Duurde echt wel 4 maanden eer de bloeddruk weer een beetje normaal was na de geboorte. Vind hem nu vergeleken met het begin van de zwangerschap van mijn zoontje ook nog best hoog. Maak me daar best zorgen om....

    Ik voel me nog steeds geen 100% maar de misselijkheid is vergeleken met het weekend wel iets minder. Voel me futloos en geirriteerd.....slaap slecht en mijn kleine mannetje is de afgelopen 2 nachten om 4 uur wakker geworden met een nachtmerrie ofzo en met honger.......
     
  3. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    He me2,

    Ik vind het ook eng hoor. Bij Danio begon ik met 120/65 en gisteren was het 125/75. Is nog goed, maar wel spannend.
    Ik ben drie weekjes eerder bevallen.

    Vervelend dat je je zo futloos voelt. Echt niet leuk. En je hebt ook al een kindje rondlopen, dus nog vervelender. Hopelijk slaapt hij de komende nachten lekker door. Sterkte meis.
     
  4. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    hmm lijkt wel een zwangerschapshoror pagina zou spontaan niet meer zwanger willen worden als je voor de eerst bezig zou gaan en hier binnen kwam kijken om te orrienteren
    maar wij weten dat alles de moeite waard is he dames !
    niks is er mooier en meer de moeite waard dan zon kleine hummel op je buik!

    femmigje meid super dat alles goed is top nu kun je echt gaan genieten

    me 2 hoop dat je snel van de misselijkheid af bent want is wel balen zo he
    12 weken zeggen ze hopen maar dat dat bij jou ook zo is want das nog maar een paar dagen he
    effe aftellen meid!
     
  5. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dank LAmmetje. Ja wij weten dat het alles waard is!

    Mama van danio: oh ok, jij vindt het dus ook wat eng. Ik begion bij JP inderdaad ook met 120/65....van de week liet ik het even opmeten bij de huisarts toevalligerwijs was ik daar en het was toen 130/85.....vind ik wel hoog de onderdruk....

    Ja hopelijk zijn de kwaaltjes snel midenr. De 12 weken grens nadert! (heb het al aan iedereen verteld behalve op mijn werk...vind het moielijk omdat mijn directe collega graag een 2de wil maar al weer 2,5 jaar bezig is.....)
     
  6. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    SUPER zeg! ik hoop dat ik dat binnekort ook kan zeggen :D
     
  7. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hihi ja het heerst nogal bij de april mama's ;) als ze niet zwanger zijn zijn ze wel aan het klussen ;)

    hoe gaat het met jullie en de kleine meid? en ook al kriebeltjes?
     
  8. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Me2: bij jou is de onderdruk idd al best hoog. Hopelijk blijft het hier op steken en wordt het niet nog hoger. Niet te veel zout eten he? ;)

    Vanillivi: idd de aprilmama's kunnen er wat van. ;)

    Sab: ik hoop ook dat jij binnenkort zo'n mooie echo hebt. :D
     
  9. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    ik heb gelukkig altijd een lage onderdruk maar bij mij soms te laag
    ik dus maar lekker zout eten in de zwangerschap
    mijn bloeddruk was steeds 90 65 viel dus ook wel eens neer
    weet nog zo dat ik dacht heey ik lig op de grond ha ha blond
     
  10. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Zo Lammetje, dat is wel erg laag. Maar een bevalling die ingeleid moet worden hierdoor (en natuurlijk door het vocht dat ik vasthield en de eiwitten) is ook geen pretje.
     
  11. sharpeizoe

    sharpeizoe Actief lid

    18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Hoi iedereen,

    Ik ben naar hier gestuurd op advies van Sab84, bedankt daarvoor he ;) . Ik heb een zoontje van 9 weken en heb eergisteren positief getest. Morgen mag ik naar de gyne voor een eerste controle. Het was niet gepland, maar zo te zien zijn er nog meer vrouwen die snel na elkaar een 2e beebje krijgen en wat onbekend is, heeft een mens altijd schrik voor he ;) Het is wel welkom, hopelijk een meisje deze keer he, al denk ik dat het terug een zoon zal worden, mijn man zijn kant maken allemaal veel jongetjes :) xxx
     
  12. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    heey meid welkom hier enne maling hebben aan alle ongewenste adviezen (aan de andere kant) trek je eigen plan en lekker genieten!
    veel succes bij de gyn vandaag!
     
  13. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    He sharpeizoe,

    Welkom hier en je bent echt niet de enige die alweer een kindje verwacht. ;)
    Lekker gaan genieten hoor, ook al moet je nog ff wennen. Voel je je verder goed?
     
  14. sharpeizoe

    sharpeizoe Actief lid

    18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Danku ;) , ja, ik voel me lichamelijk niet slecht, soms moe maar is normaal hé. Ik heb de indruk dat ik nu rustiger zal blijven als ik eens iets voel dat abnormaal lijkt te zijn, want van zwanger zijn kan je vééél voelen he :) . Ik heb het zowat allemaal tijdens de eerste zwangerschap gehad dus weet wel wat ik kan verwachten haha.

    Enkel toen ik de test aflas werd ik misselijk van het verschieten voor de rest van de dag en ik herkende meteen ook de manier van misselijk zijn, dat was zwangerschapsmisselijkheid. Voor de rest nog geen kwaaltjes, gelukkig. :)
     
  15. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik ben ook alleen maar moe. Maar dat is ook erg vervelend. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
    Ze zeggen wel, wanneer de kleine slaapt zelf ook even gaan liggen. Dat kan ik niet, dan wil ik juist dingen gaan doen.
     
  16. sharpeizoe

    sharpeizoe Actief lid

    18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Jaaa, ik heb net hetzelfde, mag zo moe zijn, als ik effe een gaatje zie, begin ik af te stoffen, afwas te doen, ................... . En dan ineens is het: pff, nu gaat t niet meer. Slechte gewoonte he. Ik ben wel al veel kalmer geworden dan voor mijn eerste zwangerschap, maar ergens dwingt je gezondheid dat toch af denk ik.
     
  17. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    ja moeilijk is dat he dames denk je effe iets te kunnen doen zijn ze weer wakker
    of ben je net klaar ga je liggen en dan ineens beginnen ze weer te huilen
    pfff uitrusten kan een moeder dat ooit?

    geloof dat ze daar oma voor uitgevonden hebben ;)
     
  18. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nee moeder kan nooit uitrusten of ziek zijn.....:)
     
  19. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    och maar moeders hebben ook zoveel moois om te zien daar kan niks tegenop!

    heb trouwens een temp stijging vandaag yes yes
    gister een ovu testje gedaan (thanks sophie) en hij was bijna net zo donker als de test streep
    ik dacht wauw :confused: maar even wachten wat hij morgen doet mischien heb ik altijd wel zon streep :(
    (heb ik met andere test wel altijd gehad een heel licht streepje dan)
    maar vanmorgen getest bijna geen streep meer dus spanning en sensatie
    want temp 2 tiende omhoog en die test kan bijna niet missen he
    denk dat hij eergister positief zou zijn geweeest en ik net te laat was met testen
    even spanning wat de temp morgen gaat doen als hij dan ook hoog is heb ik mijn ei gehad EIndelijk!
    kan ook door de clomid een opvlieger hebben gehad maaar wel een goede test jeetje word helemaal beetje kriebel van de spanning en sensatie
    maar wel leuk eindelijk ook eens mee doen :D
     
  20. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Wauw, Lammetje, dat is goed nieuws :p :D Mijn duimen nog blauwer voor je :p

    Ik heb sinds gisteren flinke steken in mijn linkerborst :( Net of er voortdurend speld in prikt. Heb ook het idee dat ze weer aan het groeien zijn. Maar vind het beetje gek maar in een borst die pijn. Herkenbaar?

    x Sophie
     

Deel Deze Pagina