Niet dure, maar natuurlijke babydoekjes, in een stenen winkel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door samarinde01, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Het liefst deed ik alles met washandjes. Maar ik ken mezelf, en heftige babyperiodes ook en dan is gemak ook een keuze. En mijn man trouwens, die ik echt niet meconiumpoep met witte washandjes zie afvegen :roflmao:
    Dus nu zoek ik een merk wat redelijk natuurlijke wegwerp billendoekjes heeft, zonder dat het 10 keer zo duur is als de hemadoekjes bijvoorbeeld.

    Wie heeft het onderzocht en bespaard me speurwerk? ;)
     
  2. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    De consumentenbond heeft een test gedaan over de natuurlijkste babydoekjes. Helaas zijn dit wel de duurste :) Zijn er vier geloof ik.
     
  3. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik gebruik de doekjes (en luiers) van naty. Ze zijn wel iets duurder maar af en toe ook in de aanbieding. Als je een pasje van de Etos hebt krijg je regelmatig persoonlijke aanbiedingen met 25% korting.
     
  4. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    #4 samarinde01, 13 jul 2017
    Laatst bewerkt: 13 jul 2017
    Hmm, ben dan wel benieuwd welke merken dat dan zijn! Ik heb geen lidmaatschap bij de consumentenbond dus weet niet of ik dat ergens kan vinden..

    edit: al gevonden.

    Natusan en Neutral zijn dus in de winkel te krijgen. Ik hoop het prijsverschil op te vangen door met plasluiers washandjes te gebruiken. Anders is het inderdaad een groot prijsverschil.
     
  5. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Je hebt tegenwoordig ook waterwipes.
    Die zaten in zo'n babydoos en vond ik best prettig. 99,9 procent water en gewoon bij de etos te koop.
    Alleen geen idee hoe duur ze zijn :confused:
     
  6. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Wij gebruiken de doekjes van Hipp, zonder parfum etc. Niet in NL verkrijgbaar maar te bestelling via de Duitse Amazon. Een stuk goedkoper dan 'nederlandse' billendoekjes.

    Edit: ik zie nu dat je ze graag in de winkel koopt. In dat geval raad ik Naty aan, te koop bij Etos. Maar die zijn wel wat duurder dan de standaardmerken.
     
  7. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    €4,- per pakje. Vind ik te prijzig voor een doekje met water ;)
     
  8. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oeps! Ja, dat is nogal duur!
    Ik wist dat er een reden was dat ik ze niet koop :D
     
  9. mamavan2moppies

    mamavan2moppies Actief lid

    15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Ik gebruik Neutral doekjes. Pakje kost rond de 3 euro per pakje. Maar ik koop ook regelmatig aanbieding en dan is het goed te doen.

    Hydrofiele washandjes en water is in de babytijd ook prima te doen. Wij konden niet anders in het begin door huidaandoening van onze baby.
     
  10. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben een dochter die verschrikkelijk reageert op de meeste doekjes. Op aanraden van de huisarts gebruiken we nu gewoon niet-steriele gaasjes en amandel olie. Maar onderweg is dat natuurlijk wat lastiger. Dus in de luiertas hebben we huggies pure. Zou 99% water zijn. Gewoon bij de action gekocht. Ik weet niet meer wat het nu koste maar het zal niet veel zijn. Wat ik wel vind is dat deze meer "uit elkaar" vallen. Ze scheuren gemakkelijk als je ze niet voorzichtig uit de verpakking trekt.
     
  11. Zwartje

    Zwartje Lid

    19 sep 2016
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hier ook de huggies pure. Kwam goed uit de test van de consumentenbond. Zitten 'maar' 7 ingrediënten in (neutral heeft er 6) en vrij van parabenen,parfum,alcohol etc. Te koop bij action en zeeman en soms kruidvat.
     
  12. Onyx

    Onyx Bekend lid

    10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die van huggies is inderdaad prijs/kwaliteit echt heel erg prima! 1 euro voor een pakje bij de action
     
  13. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier ook de Huggies bij mijn oudste deze zijn 1 euro bij de action.
     
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij hadden doekjes van neutral. Een van de beste uit de test van de consumentenbond.
    Nu gebruiken we wasbare doekjes. Op 75 graden in de machine, en brandschoon. Ik maak ze nat met een mengsel van gekookt water, amandelolie en een druppel lavendelolie. Ideaal, ik ga het bij de volgende niet anders doen.
    Wat mensen ook wel eens doen is een rol keukenrol ( die goede stevige) op de commode zetten met een spray flesje water ( al dan niet met wat olie of zo erin) ernaast. Bij verschonen even keukenpapiertje nat sprayen en klaar. Goedkope oplossing voor de waterwipes die je in de winkel koopt ;)
     
  15. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Oh dat zijn nog eens bruikbare tips! Dank jullie!

    Ik ga denk ik toch voor Neutral en hoop dat ze ooit eens in de aanbieding zijn. En dan een stapel hydrofielwashandjes. Spuitflacon met water op de commode vind ik een goeie! Dat lijkt me ook wel werken icm de hydrofielwashandjes. Voelt iets zachter aan dan keukenpapier lijkt me.
     
  16. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Waterwipes gratis gekregen ben erg tevreden
    Alleen wel 3,99 per pak
    Als je nou keukenrol en een planten spuit neer zet hoef je niet te wassen kan gewoon in een luier zakje mee
     

Deel Deze Pagina