hier wordt ik niet echt blij van!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door toetie83, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Hai hai

    Ik heb een zoontje Terence van bijna 2 jaar 10 Oktober.

    Hij zit elke maandag dinsdag en donderdag op de kdv.
    Nou moet hij er al om 7:10 al zijn zodat ik ook erna naar mijn werk kan ik begin zelf om 7:15 wel vlakbij hoor deur verder.

    Nu slaapt hij snachts heel erg slecht nog steeds huilen en dan slaapt hij pas kwart voor 10 savonds of 10 uur, dit het gevolg dat meneertje dus
    sochtends niet makkelijk wakker te krijgen is.

    Ik maak hem/probeer ik om half 7 wakker te maken,dit gaat dus heel erg moeilijk want hij is dan hartstikke moe omdat hij laat in slaap valt.

    Nu lukt het eten dan natuurlijk niet meer,en dan neem ik zijn broodje mee naar de kdv waar ik dus veel eerder ben dan de leidster en laat ik hem daar zijn broodje eten.
    dit gebeurt bijna wel 1x per week(in die 3 dg per wk dus.)

    Nu vanmorgen sprak een leidster me daarop aan dat ze het liever niet hebben dat hij daar zijn broodje eet,want het lukt haar ook om op te staan en haar kids wakkeer te maken die zijn al jongste van bijna 6 jaar,om te laten ontbijten.

    En mocht een andere ouder het zien dat terence broodje daar eet willen ze het ook en dan zitten ze aan tafel met allemaal kids die broodje komen eten daar.(De eerst volgende kind komt om half 8/kwart voor 8.)

    Nu vroeg ik haar om een beetje begrip,maar goed je raad het al kon ik niet krijgen want haar lukt het ook.
    Ik dacht ik vermijd de discussie en zegt van ik zal proberen om hem thuis te laten eten(pap misschien of cracker?)

    Nou was mijn vraag wie moet er ook vroeg de deur uit en hoe doen jullie dat met de kleine/tjes die ook naar de kdv of gastouder moeten heel vroeg dat ze binnen een kwartier hun broodje op moeten hebben.

    ps: Zodra hij wakker wordt kleed ik hem aan binnen 5 min dan meteen in kinderstoel om te beginnen met broodje.
    nu weet je al dat de meeste van de kids of volwassenen bijna geen zin hebben net uit bed en dan om meteen met droog broodje(is het niet ) maar het idee naar binnen te werken binnen 10 min.

    Ik vind dit zo moeilijk dit gaat al zo door zolang hij broodje is begonnen te eten sochtends maar niet dat van de kdv is net 3 mnd bezig dat het wel eens voorkomt dat hij daar zijn ontbijt krijgt.
    hij kreeg pap eerst dat ging wel goed.

    pss: Nu vroeg ik of hij om 10 uur op bed gebracht kon worden ja dat kon wel,met meteen de vraag erachteraan van breng je hem dan ook om 13:00 op bed? zo van dan weer slapen.?
    Ik zei nee tuurlijk niet mocht hij hier 2 uurtjes maken is voldoende,maar achteraf dacht ik:

    HEEEEE dit gaat haar eigenlijk niks aan of ik hem nog op bed breng en hoelaat en what evah das prive zaken,en ik weet tog wat t beste is voor mijn kindje?

    SORRY VOOR LANG VERHAAL SPIJJT ME maar leek me het makkelijkst en handigst om het een beetje te relatieveren zodat jullie niet met huhu dit snap ik niet zitten.

    graag hoor ik hier wat over vlgd week maandag heb ik een 10 min gesprek hierover met haar (alle ouders zijn al geweest) ik ga weer als laatst,waarom weet ik niet.maar jahh.

    liefs loesmari
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik zou toch proberen om of vroeger op te staan, of om wat later te beginnen zelf. Misschien kun je een kwartier later beginnen oid. Dan heb je 's ochtends gewoon rustig de tijd om even te ontbijten.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Tja, ik kan die leidster wel begrijpen hoor, zou gewoon wat eerder op staan. Maar waarom geef je hem dan geen pap meer, als dat eerst wel goed ging?
    En waarom mag ze niet vragen hoe laat hij overdag bij jouw thuis naar bed gaat, waarschijnlijk wil ze daar gewoon rekening mee houden. Volgens mij is dat niet veroordelend bedoeld, ik zou het in ieder geval niet zo opvatten. En privé, nou, ik denk dat er interessantere onderwerpen zijn dan hoe laat iemands kind eet, drinkt en slaapt. Bij ons gaat ze ook trouwens om kwart over 7 naar het kdv.
     
  4. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou hem pap geven op de dagen dat je werkt, dat ging altijd goed vertelde je en dan heeft hij zijn ontbijt lekker op tijd binnen.
    Dan kan je op je vrije dagen brood geven toch?

    Ik snap wel dat de leidsters er niet op zitten te wachten dat kinderen nog moeten ontbijten op het kdv.
    Ik heb zelf groep 1/2 op een basisschool gehad en daar werden kinderen 's morgens in de kring ook regelmatig met een broodje in de hand neergezet.
    Daar was ik ook niet blij mee, ontbijten vind ik iets voor thuis.

    Je opmerking over het slapen begrijp ik niet helemaal, dat is toch geen rare vraag van de leidster?

    Succes en hopelijk gaat je zoontje binnenkort 's avonds lekker op tijd slapen, scheelt een hoop.
     
  5. inge1983

    inge1983 Bekend lid

    27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik zou inderdaad ook weer proberen om je kindje 's morgens pap te geven als hij naar het kdv moet.
    Als dat goed werkt weet je tenminste zeker dat hij goed gegeten heeft.

    Ik snap het idd ook wel van de leidster dat ze liever niet hebben dat de kindjes daar moeten ontbijten.

    Maar nog een vraagje:

    Als hij op het kdv om 10:00 naar bed gaat en daarna thuis niet meer, zou het dan niet kunnen dat hij 's avonds over zijn slaap heen is, omdat het gewoon te lang is van 12:00 tot 19:00?
    Ik weet niet hoor, maar probeer je even te helpen met het avondslaapprobleem hihi.

    Groetjes Inge
     
  6. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    @inge1983

    Ja ik zal hem proberen pap te geven sochtends,
    Zo heb ik het idd nog nooit gezienen nog nooit had iemand mij dit vertelt dat het misschien ook zou kunnen.
    stom he,das idd misschien lang van 10:00 tot 19:00

    we moeten dat ff bezien.

    Verder de andere ouders:
    ;)
    Ik vind het niet erg hoor dat ze dat vraag aan mij over het na die tijd slapen van Terence,ze snapte het blijkbaar niet dat wanneer terence 10:00 slaapt dat wanneer hij wakker wordt hij dan misschien weer op bed gaat om 13:00.dat kan ik niet doen.
    Tenminste nog nooit gedaan.

    Wat ik met prive bedoelde is dat wat er verder hier vooraf ging ik niet hier gezet heb tis een lang vehaal.
    om het kort te maken,Ze vergaten wel eens hem op bed te doen,dus wat die taak betreft ben ik nu heel allert.
    daarom had ik op dat moment zoiets van he wat ik thuis doe moet ik zelf weten,en mocht er wat in het bijzonder zijn dan horen jullie het wel.

    Ze horen t wel te weten aan de ene kant,maar ................ach ik weet t niet meer hoor.
    Ze vroeg het op een niet prof manier,ze weet dat hij snachts moeilijk slaapt en ze vroeg haar waarschijnlijk af dat als hij 10:00 slaapt ik hem om 1 uur weer zou brengen maar dat is tog vragen om problemen tog snachts.zou ik nooit doen.
    Ik ben meer beetje gerirriteerd op de manier hoe ze het vroeg.

    liefs loesmari

    ps Ik werk zelf op een kinder opvang,dus het 1 en ander weet ik wel.
     
  7. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Bij ons op het kdv kunnen de kids wel een ontbijtje krijgen.Ouders hoeven het niet eens mee te nemen, vanaf 7 uur. Er zijn een paar kids die daar gebruik van maken. Ik snap niet zo goed wat daar nou op tegen is dat een kind op t kdv zn broodje eet.
     
  8. bos

    bos VIP lid

    23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet zo prettig vinden.
    als er 1 kind zijn ontbijt mee mag nemen zijn er straks 30 die hun ontbijt meenemen.
    probeer iets eerder op te staan voor een ontbijt met je kind (is ook wel zo gezellig als gehaast mee nemen naar het kdv lijkt me)
    succes
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier hetzelfde, leidsters waren heel verbaasd toen ik vroeg of ik haar brood mee moest geven. Nee hoor, de leidsters ontbijten zelf ook allemaal op het KDV en de kinderen kunnen gewoon mee eten. Is voor ons wel heel handig.

    Maar daar heb jij natuurlijk weinig aan loesmari. Toch vind ik dat ze op het KDV ook wel een beetje mee mogen gaan met het dagritme van een kind, het zal de rst van zijn leven nog in een keurslijf van tijden zitten. Juist op deze leeftijd is het heerlijk als ze nog even in hun eigen ritme kunnen spelen, eten en slapen.
     
  10. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij ons kan ook op het KDV ontbeten worden. Wordt dan door de leidsters gedaan. Je kunt ze zelfs in pyjama brengen als je wilt. Zij kleden dan je kind aan en geven ontbijt. Heerlijk KDV.

    Maar goed, daar heb jij niets aan. Ik zou zeker gewoon lekker pap geven hoor. En de dutjes overdag veranderen. Om 10 uur is ie toch nog niet halverwege z'n dag? Ik zou pas na de lunch een dutje laten doen. En als je toch op 2 dutjes uitkomt (met 2 jaar niet meer toch?) dan om 10 uur en om 2 uur.

    In ieder geval: heel veel succes.
     
  11. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hier krijgt Laura in de morgen een flesje omdat ze dat graag wil en op het KDV gaan ze rond 08.00 ontbijten. Ik ben ook vanaf 05.45 uit de veren om alles rond te krijgen.......dus misschien toch maar ietsje eerder opstaan dan en eerst even wakker laten worden en dan een bordje pap laten eten :)
     
  12. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Inderdaad iets eerder opstaan en pap geven. Dan hoeft hij ook niet meteen als hij uit bed is te eten. Ik denk dat hij misschien beter zal eten als hij iets wakkerder is al.
    Ik begrijp het ook wel van de leidsters. Dat sommige kinderdagverblijven het wel doen, tja... het hangt er maar vanaf wat de regel daar is natuurlijk.
    Enne, ik denk ook dat het misschien te lang is van 10.00 tot 19.00. Zou je hem zowel 's middags als 's avonds iets later naar bed kunnen doen dan? Mijn dochter slaapt ook meestal vanaf een uur of tien pas, maar ik leg haar dan niet om 19.00 al in bed. Dan is het alleen maar 3 uur brullen. Zij gaat nu om een uur of half twee en 's avonds om een uur of half negen naar bed. Hier werkt dat perfect, misschien voor jou ook een idee?
     
  13. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai hai tnx voor de verdere adviezen.

    Echt leuk man dat het zo gaat op jullie kdv!

    WAAR WONEN JULLIE(FF VERHUIZEN) :p GRAPJUH.

    ja ik vind het niet raar dat ze dat niet kunnen doen.
    Maar ik ben de enige met terence om 5 voor 7 ben ik er al dan gaf ik hem daar zijn broodje.we zijn nota bene collega's.
    zij komt altijd pas om 10 over 7 binnen soms zelfs om 7:15 dan moest ik al beginnen.

    Maar ja ik ben nu al begonnen met pap geven.

    en wat betreft het slapen.
    Terence slaapt nu 1x per dag zo'n 3 uurtjes en niet langer, korter mag.
    En dat si dan meestal rond 11:00 op kdv en thuis 12:00/13:00,ik merk al heel gauw dat hij dan om een uur of 10 nog steeds zit et gapen,thuis dan en hun merken dat ook en dan haal ik hem op om 13:00 en dan nog praatje hoe het ging en thuis ben ik pas half 2, ff wat drinken en slaapt hij pas 14:00. Vind het zo zielig zo slaapt hij 3 uren mocht hij niet zelf wakker worden,doen wij het maar asl we het niet doen slaapt hij zo door denk ik en makat hij zo wel 5 uren.

    Het advies van verschillende ouders is eerder wakker maken.
    Nou terence huilt al bijna de nacht dan wil ik hem zolang mogelijk sochtends wat door laten slapen.

    Dat is ook 1 van de problemen hij wordt Oktober 2 jaar maar huilt nog steeds snachts en voor t slapen zowieso, hoe leuk zijn dagje geweest is.
    We hebben daarvoor allerlei hulp voor gehad en net weer afgerond.
    Tis wel minder maar hij doet het wel elke dag en elke avond bijna.
    pffff.
    Daarom laat ik hem wel wat slapen tot half 7 5 min kleren aan dan naar beneden om te eten hij heeft tijd tot 7 uur eigenlijk dan jas aan lopend of fiets pak ik.

    Dus eerder wakker maken is echt van de baan.

    We weten niet hoelang dit gata duren,hopen niet lang natuurlijk :(

    we zien wel weer verder hoe en wat.
    Nu is het pap sochtends,en dan zien voor hoelang.
    hij wordt ook ouder,dan wordt alles makkelijker hopen we.?

    liefs loesmari
     
  14. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @loesmari: waar in friesland woon je dan?
     
  15. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ook ik ben groepsleidster op een kdv en bij ons wordt er niet ontbeten. Maar goed wij eten ook al om 09.15 fruit dus dan zou dat wel heel dicht op elkaar komen!

    Maar goed als dat t beleid is kan ik me voorstellen dat de leidster je er op aan spreekt anders zit ze straks idd met een tafel vol ontbijtende kids terwijl dit niet hun gang van zaken is!

    Lees daarom altijd goed t beleid door voor je je kind op een kdv plaatst.
     
  16. meinouw

    meinouw Actief lid

    16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    probeer toch eens uit wat hij wel lekker weg krijgt 's morgens. Bijvoorbeeld pap ofzo... Mijn dochter krijgt 's morgens geen brood weg (of zit er een half uur mee te spelen) maar een beschuitje of rijstepap gaat er wel in....dus dat scheelt veel tijd en frustratie...
     

Deel Deze Pagina