Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Hi iedereen,

    Zijn er nog meer mama's hier die voor een 3e kindje gaan en het leuk vinden het proces daar naartoe met elkaar te delen?!

    Ik ben al een trotse mama van 2 mooie meiden van 8 en 6 jaar. En nu hebben we besloten om voor een 3e kindje te gaan. Ik merk dat ik een nu veel meer mee bezig ben als destijds bij de meiden en dat ik veel onzekerder ben vanwege leeftijd en chronische darm aandoening.

    Liefs Nikki ❤
     
  2. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik wil graag meekletsen! Ik ben moeder van een jongen van bijna 10 en een meisje van 8 en zoals jij ook al zegt, ben ik er nu nog veel meer mee bezig. Wat vervelend dat je een darmaandoening hebt! Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben 33 en ook dat is voor mij wel een soort van onzekerheid - wat als ik niet meer zo vruchtbaar ben als hiervoor? Verder laat ik het niet verpesten hoor, ik geniet van deze spannende tijd!
     
  3. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hai, ook ik klets graag mee! Ik zag je ook al in het NOD-topic Saartje en zie hier gelijk het antwoord op mijn vragen aan je :)

    Ik herken de onzekerheid Nikki. Ik heb twee gezonde meiden van 5 en 2 jaar, maar heb ook al een aantal miskramen gehad (wel steeds redelijk vroeg in de zwangerschap gelukkig). Twee tussen mijn twee dochters en daarna nog eentje vorig jaar juni. Ik ben nu 37 en ik weet dat de kans op een miskraam alleen maar groter wordt. Toch wil ik er na een lange pauze weer voor gaan. Anders dan bij jullie ben ik er nu juist wat minder mee bezig, maar wellicht verandert dat nog. Ik weet dat dit forum de babygekte behoorlijk kan doen oplaaien :D

    Lijkt me leuk om te kletsen!
     
  4. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Hi meiden,
    Gezellig om zo samen lief en leed met elkaar te delen. Ik ben in november 36 geworden.
    We zitten in ronde 1 en voel van alles. Maar met mijn opspelende darmen weet ik niet goed meer wat ik moet voelen :(
    Morgen/maandag is mijn NOD. Maar heb al een Early test gedaan maar helaas niks. Zou ook wel erg snel zijn misschien :)
    Ik voel continu een soort druk in m'n buik, m.n. onderbuik en soort steken in m'n schede.
    Maar zo zie je maar hoe je lichaam je voor de gek kan houden!
     
  5. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Ik klets ook graag met jullie mee! Ik ben 33 jaar en moeder van twee meiden (4 en 2 jaar oud). Eigenlijk gaan wij voor een vierde kindje, maar helaas is de eerste zwangerschap niet goed gegaan bij 24 weken. Mocht het ons gegund zijn, dan wordt dit het derde kindje om voor te zorgen zeg maar.

    Net als jullie herken ik de onzekerheid. Niet alleen door mijn voorgeschiedenis, maar ook omdat ik mij afvraag of ik nog wel vruchtbaar genoeg ben en of het volgende kindje weer gezond mag zijn. Daarnaast heb ik een ernstige diastase gehad, waardoor mijn buikspieren nooit meer de oude zijn. Maar ondanks dat willen wij er wel voor gaan en staan wij er positief in. Het gevoel is gewoon heel sterk, vooral bij mij. Mijn vriend heeft lang getwijfeld, hij vond twee meiden wel voldoende. Maar sinds kort lijkt het hem erg leuk nog een kindje er bij te mogen krijgen. Omdat wij in mei nog gaan trouwen hebben wij besloten om eind mei te beginnen. Zwanger trouwen lijkt mij niet zo handig :D.
     
  6. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Melian Leuk dat je ook met ons mee wilt kletsen! Miskramen lijken me erg pittig om te handelen, hopelijk blijft je dat verder bespaard!

    Nikki spannend! Hopelijk ben je toch zwanger! Ik verwacht zelf niet veel van de eerste ronde bij ons (bij onze eerste 2 kinderen duurde het een paar maanden), maar toch weet ik dat als mijn NOD straks dichterbij komt dat het toch spannend gaat worden.

    Vlinder Leuk dat jij er ook bij komt om te kletsen! Een spannende tijd ga je tegemoet! Voor jullie nog extra spannend ook met alles wat er gebeurd is begrijp ik..


    Ik merk dat ik er echt best wel mee bezig ben, zou ik snel zwanger worden, is het kindje dan wel gezond, is 33 jaar niet aan de "oude" kant, etc.....
     
  7. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hai dames mag ik mij hier ook melden?
    Ik weet niet zeker of wij er deze ronde al voor gaan maar de wens voor nog een kindje is er in ieder geval
    Vlinder ons verhaal komt een beetje overeen. Ik word binnenkort 32 en heb 2 meiden die binnen enkele maanden 4 en 2 worden. Begin dit jaar hebben wij onze zwangerschap van een zoontje moeten afbreken omdat hij niet levensvatbaar zou zij buiten mijn buik. Ik was alleen wel korter zwanger was in de 14e week.
    De angst voor een volgende zwangerschap zit er daarom flink in... het is nog best vers bij ons dus ik besluit per ronde of ik er al klaar voor ben of niet!
     
  8. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Saartje Dankjewel Saartje. Ik hoop het ook. Gelukkig weet ik nu ook hoe flexibel je geest kan zijn. De zon gaat altijd weer schijnen. En ik voel me echt oprecht heel blij dat ik nooit verder was dan 10 weken zwanger. Het is voor iedereen anders, maar voor mij maakte dat echt wel een verschil, denk ik.

    Ik vind 33 echt niet aan de oude kant overigens :D:p Ik wou dat ik nog 33 was! Dan wilde ik nog drie kinderen, hahaha! Houd je er maar aan vast dat de verloskundige je pas met allerlei extra tests om je oren begint te slaan als je de 35 gepasseerd bent. Je bent gewoon nog een jonge blom :p;)

    Vlinder Heel heftig voor jullie. Ik kan me goed indenken dat de onbevangenheid daarmee wel wat plaats heeft gemaakt voor zorgen. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend en dat kan je nu nooit meer 'ont-weten'. Wat zou het heerlijk zijn als je over een jaartje weer een gezond kindje in je armen hebt! En wat leuk dat je gaat trouwen!! Gefeliciteerd! Wordt het een groot feest?

    Nikki Ohhh, wat kan je veel voelen in je lijf hè? Hopelijk betekent het gewoon dat het raak is! Mag ik je vragen wat je hebt aan je darmen?

    Bubbels Welkom Bubbels. Enorm vers nog voor jullie en ook al zo heftig. Logisch dat je het nu per maand bekijkt. Jezelf die tijd gunnen en naar je hart luisteren lijkt me het beste dat je kunt doen. Sterkte.
     
  9. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Meiden....help!!!! Zien jullie wat ik zie?!
    ik word gek geloof ik....
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Ja, ik zie het!!!! Wat spannend! :$
     
  11. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Op deze zie je het beter.....ik twijfel zo enorm!
    Eerste ronde pas. En is met een predictor test. Morgenochtend nog maar eens met de CB digitaal

    Ik sta te trillen op m'n benen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Het lijkt me dat je niet hoeft te twijfelen over het streepje dat er staat. Die staat er gewoon! Wat zou het heerlijk zijn als je er op de CB digitaal morgen '1-2 weken' verschijnt. Ik heb er wel vertrouwen in :D
     
  13. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Nikki Ik zie het ook hoor! Wat ontzettend spannend en leuk!

    Melian Haha jonge blom! Zo voel ik me op zich nog wel, dus dat is een voordeel. Ik heb eigenlijk nergens last van. Stiekem willen we ook het liefst nog 2 kindjes, zodat zij ook veel aan elkaar hebben bij het opgroeien, maar dat is nog een beetje vroeg denk ik om dat te beslissen haha!

    Bubbels Welkom hier! Het wordt een gezellig groepje zo. Met wat je meegemaakt hebt lijkt het me vrij normaal dat je een beetje twijfels hebt. Hopelijk verdwijnen deze snel.

    Heb net een heerlijk dutje gedaan terwijl de kids buiten aan het ravotten waren. Ze zijn oud genoeg dus geen kind meer aan op dagen dat het enigzins mooi weer is Was wel grappig, want toen ik in bed lag realiseerde ik me dat dit misschien binnenkort wel weer verleden tijd gaat zijn! :D
     
  14. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    #14 Bubbels84, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2017
    Nikkie dat is een positieve test hoor! Nu hopen dat ie oploopt :)

    Dank voor het welkom. Zit nu op cd 11. Heb meestal iets later ei tussen 15 en 18. Dus hou wel in de gaten hoe dat gaat aangezien mij cyclus afgelopen 2 keer na bevalling dus nog niet optimaal was. 1r keer pas laat ei maar lf van paar dagen en die keer erna 9 dus hoop dat dat nu hersteld is!
     
  15. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Zou fijn zijn als de cyclus zich weer hersteld heeft Bubbels. Heb je normaal ook een wat langere cyclus, of een kortere lf?

    Heerlijk hè die dutjes Saartje? Inderdaad... geniet er nog maar even van ;)

    Man legt nu de meiden in bed en ik zit alweer met mijn neus in de tablet om te lezen wat er hier gebeurt. Het is duidelijk niet minder verslavend geworden ;)
     
  16. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Zo...daar ben ik weer.
    Welkom alle lieve meiden! Gezellig zo'n clubje om lief en leed mee te delen. Wel gek ook dat ik het nieuws eerst met vreemden heb gedeeld als met mijn familie :)

    Ik heb zojuist toch maar een CB test gedaan...zie het resultaat. Vind het nog zo onwerkelijk allemaal. Zo bizar snel ook! Ik was al bang voordat we aan dit avontuur begonnen, dat is nu alleen maar toegenomen :(

    Ik heb Colitus Ulcerosa (chronische darmaandoening, zusje van de ziekte van Crohn) In december heb ik nog een vreselijk heftige opvlamming gehad dat ik nog een week in het ziekenhuis heb gelegen...lang verhaal. maar ben zo onzeker door dit alles geworden, en al het medicijngebruik.
    Duimen blijven draaien dus!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik zie geen test maar nikkie van harte! Alleen maar mooi toch!
    Edit ik zie m nu hee4lijk meid geniet er van!

    Meestal gewoon cyclus va 28 dagen maar wel een wat kortere lf van 11 a 12. Maar afgelopen keren dus kort.

    Meen dat mijn vruchtbare slijm goede kant op gaat. Na elke bevallig merk ik meer e meer waar ik zit in mijn cyclus niet normaal! Ik denk dat mijn ei binnen week er is. Dus kom3nde dagen weer bedenken of we beschermd of niet gaan doen haha
     
  18. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Saartje: ik ben in november 36 geworden. En als alles goed blijf gaan ben ik nu een dag na mijn 37e verjaardag uitgerekend...

    Vlinder: wat vreselijk heftig zeg, je onbevangenheid zal vast plaats hebben gemaakt voor extreme zorgen. begrijpelijk! Hopelijk hebben jullie een mooie dag in mei en kunnen jullie daarna gaan focussen op hopelijk een mooie zwangerschap met mooi einde!

    Melian: Ik heb Colitus Ulcerosa (zusje van de ziekte van Crohn). is een chronische darmaandoening waarvoor ik medicijnen moet slikken. dat tezamen met mijn leeftijd maak ik me toch wel extra zorgen :(

    Bubbles: ach jeetje bubbels, ook al zo'n heftig verhaal. het blijft toch altijd maar weer een groot wonder!!!!
     
  19. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Hahaha bubbels...spannend! Hou ons op de hoogte!
     
  20. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Nikki: Wat super! Van harte gefeliciteerd! Dan was het niet zo gek dat je van alles in je lichaam voelde. Had je bij de zwangerschap van je dochters ook al last van de darmaandoening? Misschien kan de verloskundige je angst een beetje wegnemen?

    Bubbels: Wat verdrietig dat jullie je zoontje hebben moeten laten gaan. En ook nog zo kort geleden. Ik begrijp heel goed dat je het spannend vindt om opnieuw zwanger te worden. Hopelijk is je cyclus snel weer normaal. Wel handig dat je je eisprong voelt! Succes met jullie beslissing. Je weet zelf het beste wanneer het goed voelt om er voor te gaan.

    Saartje: Ik ben ook 33, maar wij zijn echt nog niet oud hoor haha. Kan nog prima toch?

    Melian: Voor jullie ook een spannende tijd. Hopelijk test je snel positief en zet de zwangerschap door!
     

Deel Deze Pagina