Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Heerlijk @Melian zo'n meisje-meisje. De jongste hier ook. Altijd druk in de weer met make up en verkleedkleren....heerlijk!

    En ook fijn, nu hoef je 'het' gesprek met manlief niet te hebben! De natuur heeft anders besloten! Gun het je zo. Snap je reserves, maar probeer positief te zijn en lekker te genieten van dit fijne gevoel!

    Hier is de verkoudheid goed doorgebroken, tot lichte koorts aan toe :(
    Voel me dus als een gympie.
    Laatste keer dat ik me zo voelde was precies voor de laatste zwangerschap. Toen was ik ook zo vreselijk verkouden en beroerd, bah!
    Manlief grapte al dat het misschien toch wel weer 'raak' is...o_O...nou is dat onmogelijk m.i. maar moet zeggen dat ik wel licht schrok toen hij dat zo zei. Pffffff....je kent het wel, verstand vs gevoel. Het ene is echt zo ver, nu het andere nog!!!
     
  2. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Nog steeds geen moment om rustig te lezen, dus even gescand... En die rose streep was niet te missen! Melian, je mag gaan genieten. Van harte gefeliciteerd!! En precies wat je zegt, of het nou mis gaat of niet kun je toch niet weten dus ga het nou maar geloven... JE BENT ZWANGER!!!:thumup:
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  3. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Wauw Melian! Gefeliciteerd! Wat super leuk!
     
  4. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    :roflmao: Nog nooit gehoord die uitdrukking. Maar wel balen dat je je zo voelt. Beterschap!

    En wat een ontzettend lieve woorden allemaal lieve dames. Dankjewel!!

    Zojuist lekker gesport en hoewel ik verre van sportief ben, is dat toch wel fijn. Ik droom nu alleen wel even van een lekkere massage :rolleyes: Maar ik zal tevreden moeten zijn met een warme douche.

    Over warm gesproken. Ik drijf 's nachts echt mijn bed uit van de hitte. Wij hebben zo'n donzen seizoenendekbed en ik was ervan overtuigd dat het dunne zomerdeel erop lag. Niet dus! Zo bleek gisteren. Fout hersteld en vannacht heerlijk geslapen. Hoe dom!!

    Ben je nog lekker aan het haken @SaartjeHussein?
     
  5. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier inmiddels ongesteld. Gisteren begonnen dus meteen weer in het gareel. Het menselijk lichaam is toch wonderlijk. Een maand geleden nog zwanger, nu alweer op tijd ongesteld en weer in het ritme. Ik moest wel even slikken, maar het is ook goed om door te kunnen.

    Dit weekend hebben wij offerfeest, oftewel, gezellig veel tijd met elkaar doorbrengen. Nu dus nog steeds even geen tijd om terug te lezen. Misschien later. Sorry meiden :(

    Meilan, nog een keer getest?
     
  6. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    LIJSTJE

    PROBEREN
    Saartje
    - 33 jaar - 2e ronde na MK - NOD 28 september
    Melian - 37 jaar - 8e ronde - NOD 1 september
    Wasabi - 32 jaar - 1e ronde - NOD 3/4 september
    Brondy - 32 jaar - 14e ronde - NOD 27 september
    Lovingmyboy - 30 jaar - 7e ronde - NOD ?
    Nikki15 - 36 jaar - 3e ronde na MA - NOD ?


    ZWANGER
    Elisabetta
    - 30 jaar - uitgerekend 28 december - VERRASSING
    Bubbels84 - 32 jaar - uitgerekend 3 januari - JONGEN
    Hartjesdief - 33 jaar- uitgerekend 16 februari - jongen/meisje
    Vlinder1983 - 33 jaar - uitgerekend 17 maart - jongen/meisje
    Tegeirian - 35 jaar - uitgerekend 24 maart - VERRASSING
    Jabinca - 28 jaar - uitgerekend 28 maart - VERRASSING

    AFSPRAKEN
    7 september - Tegeirian - termijnecho
    11 september - Jabinca - termijnecho
    19 september - Vlinder1983 - echo
    28 september - Tegeirian - controle vk
     
  7. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier weekje op vakantie, doet me echt goed. Na devakantie meld ik me weer ;) zoiezo na de termijnecho van 11 september waar ik heel erg naar uit kijk
     
  8. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik bloed hier zowat dood :| het lijkt wel nog een miskraam. Er zitten ook stolsels in. Nou ja, het zal wel normaal zijn na een miskraam dat je lichaam een beetje van slag is.

    Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal zit ik er even door. Voel me echt erg down en verdrietig weer de afgelopen dagen. Weet niet goed wat ik ermee moet. Niemand in mijn omgeving begrijpt er wat van, al doet iedereen wel zijn of haar best om lief te zijn. Bah, wat is dit naar.

    Tot overmaat van ramp zei mijn dochter op vrijdag toen we in de moskee waren waar een aantal schattige babietjes waren: "Wanneer krijg ik eens een baby broertje of zusje!". Toen schoot ik vol. Ik had een van die babietjes vast en het enige dat ik kon denken was: dat wil ik ook zo graag weer.. Ik wil zo graag zwanger zijn! :$

    Nou ja, terug naar leukere onderwerpen. Derde dag van het offerfeest en de kids hebben het leuk. Eerste dag veel cadeautjes gehad, waaronder een keyboard (om muziek mee te maken). Ze vinden het prachtig en er komen al wat voorzichtige liedjes uit. Ikzelf vind het ook prachtig. Heb vroeger altijd en heel veel muziek gespeeld, voornamelijk akkoorden om mezelf te begeleiden met zingen. Ik kan niet wachten tot ik minder ga werken zodat ik weer meer tijd heb voor dat soort dingen.

    Vandaag gaan we waarschijnlijk naar Leiden, naar mijn broer (en hun nieuwe kat) en ook de stad in.

    Nou, ik ga eens goed teruglezen! Reageren zal een beetje summier zijn hoor..

    Melian, hoe is het met je??? Ik ben nu wel heel benieuwd hoor!
    Mijn man begint volgende week met werken. Ik heb dan ook mijn rooster al aangepast naar 2 dagen per week. Dat betekent niet dat ik 2 dagen ga werken, ik kan me er altijd meer op laten zetten, maar zo heb ik meer flexibiliteit. Ik denk dat ik (na volgende week dan, want dan sta ik er nog 54 uur op :() 3 a 4 dagen per week ga werken. Ik ben helemaal klaar met zoveel werken en ben echt toe aan wat rust...
    Ik haak zeker nog veel. Op dit moment zijn mijn moeder en ik bezig met een Crochet Along (betekent dat er een patroon is waarvan elke week een gedeelte uitkomt) die zij heeft ontworpen. Ik neem daarvan videos op die mensen weer kunnen gebruiken als hulp. Super gaaf. Het is ook een groot succes. Zal zo wel even een fotootje plaatsen.

    Wasabi, heb je nog getest?

    Nikki, ik voel hier ook een verkoudheid opkomen... Voel je je nu iets beter? Wie weet zwanger.. Ik hoop het echt voor je, dan is de beslissing voor je genomen!

    Daisy, welkom hier en spannend he al die twijfels! Mijn man was degene die het meest enthousiast was over een derde, en daar werd ik ook in meegesleept. Toen ik eenmaal zwanger was vonden we het fantastisch, en toen kreeg ik een miskraam. Nu zegt mijn man weer dingen die me doen twijfelen of we er goed aan doen om toch nog voor een derde te gaan.. Altijd zo moeilijk dit soort beslissingen..
    Oh en mijn kids zijn bijna 9 en 10. Dus huge leeftijdsverschil als er nog een baby komt... Maar ik weet zeker dat ook dat zijn charme gaat hebben.

    Tegeirian, dikke knuf.

    Jabinca, heerlijk, vakantie! Geniet ervan! En spannend binnenkort echo. Hopelijk kun je ook daar flink van genieten.


    Nou meiden, ik hoop het iets beter bij te kunnen houden de komende week. Ik ga even rommelen in huis en misschien zo nog even een dutje doen voor we de hort op gaan..

     
  9. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    IMG_20170822_063528.jpg
     
  10. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hey lieve Saartje, het is inderdaad normaal dat je lichaam nog een keer een maand flinke schoonmaak houdt. Mij hielp het om het maar als een soort reiniging te zien. Ik had het zelf ook gek gevonden als gelijk weer alles bij het oude was geweest. Een soort afsluiting van de afsluiting. Ik hoop dat het voor jou ook zo kan voelen. En als ik dan lees wat je gevoel deed toen je dochter haar wens uitsprak en jij daar zat met dat baby'tje. Ik denk dat er nog ruimte is in je hart. Hopelijk komen jij en je man op één lijn over hoe de toekomst er uit zou kunnen zien voor jullie.

    Fijn, iets meer flexibiliteit in je werk. Je bent de afgelopen tijd nauwelijks aan jezelf toegekomen. Ik denk dat het niet zo gek is dat je je voelt zoals je je voelt.

    En leuk dat je nog zo lekker aan het haken bent!! Mooi ook!!

    Jabinca een hele fijne vakantie gewenst. Hopelijk komt je energie weer snel terug na een beetje rust :)

    Ik voel me eigenlijk wel goed. Iedere keer na het eten wat weeïg en wat pijntjes/krampjes/steekjes in mijn onderbuik, maar verder gaat het wel. Last van mijn maag heb ik gelukkig al twee dagen niet meer gehad. Ik voel me zeker en onzeker tegelijk... zo'n rare sensatie. Laten we zeggen dat ik ongerust ben, maar verder wel rustig. En vrolijk. Er is zo'n enorme last van mijn schouders gevallen. En op dit moment voelt het ook heel erg alsof dit - ongeacht de uitkomst - mijn laatste zwangerschap gaat zijn, dus ik wil graag genieten. Gisteren naar het noorden van het land gereden voor een dagje met één van mijn beste vriendinnetjes. De hele dag over de heide en door het bos gewandeld en heerlijk mijn hart kunnen luchten over alle leuke en minder leuke dingen in ons gezin. Vanochtend met man en het gespuis gewandeld op de Utrechtse Heuvelrug en daarna lekker koffie en gebak. Nu F1, filmpjes op teevee en ik achter de pc. Deze dag wordt verder een lekkere rommeldag. Heurlijk!!! :D
     
    Jabinca vindt dit leuk.
  11. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wat is het hier toch stil lieve meiden. Ben benieuwd naar hoe het met jullie gaat! Iedereen weer in het gareel na de zomervakantie? Kindjes hun draai weer gevonden?
     
  12. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @SaartjeHussein Sterkte lieve meid. Begrijpelijk dat je down bent, zeker nu je weer ongesteld bent geworden. Geef het de tijd, het is niet zomaar iets. Ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter voelt. Wel fijn om te merken dat je lichaam het ritme weer oppakt, het zit inderdaad wonderlijk in elkaar. Ik denk aan je!

    @Melian Hoe gaat het met jou? Nog vaker testjes gedaan? Wat zou jouw uitgerekende datum zijn?

    Hier gaat het best oke. Ik ben bijna 24 weken en dat vind ik wel weer een mijlpaal. De tijd vliegt....
     
  13. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Hi ladies,

    ben er hoor...volg jullie zeker nog!
    Hier inmiddels écht gestart met de nieuwe job, dus nog erg druk!
    Nog steeds aan het zweven op een roze wolk @Melian ?

    Ach lieve @SaartjeHussein toch...een extra dikke knuffel voor jou!!!
     
  14. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Heb je het naar je zin @Nikki15? Lekker om je te kunnen verliezen in een nieuwe uitdaging!

    Ik heb zeker nog vaker testjes gedaan @Elisabetta :rolleyes: Vandaag gaf de CB 2-3 weken aan en dat klopt wel met mijn 4w4d. Het nadeel van zo vroeg testen is dat het eeeeeeeuuuwweeen lijkt te duren voor die eerste weken voorbij zijn. Met 7w3d een vitaliteitsecho en dat vind ik enorm spannend. Ik ben nog altijd op zoek naar de wolk, maar ben zeker wel in mijn nopjes.

    Vandaag kreeg ik van de juf terug dat de oudste niet helemaal lekker in haar velletje lijkt te zitten. Hadden we zelf ook gezien, want ze ontwikkelt de laatste weken allerlei gekke tics, ze plast af en toe in haar broek en ze zit nogal hoog in haar emoties. Ze is geen prater en geen knuffelaar. Hebben jullie tips? Wat doe je met een unhappy kind van bijna zes :$? Geen idee wat er aan de hand is.
     
  15. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Dit had ik gisterochtend getypt maar vergeten te posten! Zal het nog even aanvullen en dan neerzetten:

    Lieve Melian, ik ben blij dat je toch vrij positief klinkt! Je mag best een klein beetje zorgen hebben, maar zoals ik het zo lees ben je voornamelijk aan het genieten en dat is goed. Dikke vette knuf voor jou. En een zwangerschapsbanner nu. Yay!
    Heftig van je meisje. Die van mij was op die leeftijd wel af en toe gefrustreerd, maar nooit ongelukkig zoals jij het nu beschrijft. Misschien is het een idee om iets te gaan doen met haar wat ze heel erg leuk vindt? Dat ze dan een beetje loskomt? Sterkte!

    Elisabetta, dank je wel <3 Jij alweer bijna 24 weken, ongelofelijk he!

    Nikki, dikke knuf terug! Leuk een nieuwe baan!

    Hier is de bloeding nu eindelijk minder geworden. Pfff. Was ook nog snipverkouden de afgelopen 2 dagen dus voelde me (even Nikki's woorden gebruiken) als een gympie. Heb me zelfs ziekgemeld op werk op maandag en dat gebeurt bij mij nooit. Nu voel ik me wel weer goed genoeg en ga me zo aankleden.
     
  16. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve berichtje Saartje. De zorgen zijn er zeker, maar ik voel ook heel veel berusting. In deze eerste fase ben ik redelijk voorbereid op de verschillende uitkomsten. Ik hoop op een fantastische eerste echo, maar ook als het anders is, kunnen we dat aan. Dat maakt het heel rustig. Verderop in de zwangerschap zal de onrust wel weer terugkomen ;)
    Hoe is je werkdag gelopen? Voel je je iets beter?

    Ik heb mijn meisje ziekgemeld vandaag. Ze heeft vannacht een paar uur tussen ons in gelegen omdat ze zo bang was voor... geen idee waarvoor :( Doen we anders echt nooit, maar ik wilde zo graag slapen en zij was zo in paniek. Nu is ze wel weer opgewekt, maar ik stond daar met haar 10-uurtje en haar overblijfbeker en toen bedacht ik me. We hebben een abonnement op de dierentuin, dus we gaan er even op uit. Lekker buiten en samen zijn. Vanmiddag zwemles en dat vindt ze ook enorm spannend... Geen idee of ik hier goed aan doe. Zelf gaat ze maar door: school, met vriendinnen spelen, continu prikkels zoeken, net te kort slapen... en ondertussen wordt ze steeds een beetje bozer en verdrietiger lijkt het. Ik heb het gevoel dat ik op de rem moet staan en even heel erg moet gaan investeren ofzo.
     
  17. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Melian He wat vervelend dat je dochtertje niet lekker in haar vel zit :( Wat goed dat je even op de rem bent gaan staan en iets leuks gaat doen met je dochter vandaag. Er komt ook zoveel op die kinderen af. Misschien kan ze niet zo goed (meer) omgaan met al die prikkels en alles wat er van haar verwacht wordt. Ik hoop dat vandaag een goede dag is voor je dochter. Kan ze zelf een beetje aangeven waarom ze boos of verdrietig is?
    Mijn dochter zit nu in groep 2 en slaapt 's avonds ook pas laat. Ze is in de avonden echt klaarwakker en dat komt soms ook door teveel prikkels denk ik. Ik geloof wel echt in de RRR rust, reinheid en regelmaat. Dat schiet er soms wel bij in, maar ik probeer wel genoeg rustmomenten in te bouwen voor haar en niet teveel van haar te verwachten.

    Hoop dat je dochter snel weer beter in haar vel zit, Melian. Misschien anders wat advies inwinnen bij het CJG? (zie https://www.opvoeden.nl/basisschoolkind/).

    Vandaag 24 weken zwanger. Een mijlpaal weer. De controle bij de vk vanmorgen was goed. Maar wat had ze een haast! Ik kwam binnen en hupsakee de bloeddrukmeter om mijn arm, op de weegschaal en het hartje luisteren. Het was heel snel klaar... Ik denk doordat het kwam omdat ze al uit liep. Gelukkig zag alles er goed uit en is mijn bloeddruk ook weer een beetje normaal, maar de volgende keer heb ik liever een iets relaxter verloskundige ;)
     
  18. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Wat mooi! Heb je dat zelf gehaakt @SaartjeHussein? :D Ik vind het toch zo knap dat mensen dat kunnen. Ik zag laatst een patroon voor een prachtige plaid om te haken, ideaal voor de babykamer. Maar ik kan dus echt niet haken en ik betwijfel of ik het mezelf kan leren en of ik daar het geduld voor heb. Ik ben dus helemaal niet creatief met mijn handen en veel te slordig en te ongeduldig. En dan ben ik best een beetje jaloers op vriendinnen van me die kaarten kunnen handletteren en de kleding voor hun eigen kindjes kunnen naaien ;)
     
  19. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    ]LIJSTJE

    PROBEREN
    Saartje
    - 33 jaar - 2e ronde na MK - NOD 28 september
    Melian - 37 jaar - 8e ronde - NOD 1 september
    Wasabi - 32 jaar - 1e ronde - NOD 3/4 september
    Brondy - 32 jaar - 14e ronde - NOD 27 september
    Lovingmyboy - 30 jaar - 7e ronde - NOD ?
    Nikki15 - 36 jaar - 3e ronde na MA - NOD ?


    ZWANGER
    Elisabetta
    - 30 jaar - uitgerekend 28 december - VERRASSING
    Bubbels84 - 32 jaar - uitgerekend 3 januari - JONGEN
    Hartjesdief - 33 jaar- uitgerekend 16 februari - jongen/meisje
    Vlinder1983 - 33 jaar - uitgerekend 17 maart - jongen/meisje
    Tegeirian - 35 jaar - uitgerekend 24 maart - VERRASSING
    Jabinca - 28 jaar - uitgerekend 28 maart - VERRASSING

    AFSPRAKEN
    7 september - Tegeirian - termijnecho
    11 september - Jabinca - termijnecho
    19 september - Vlinder1983 - echo
    28 september - Tegeirian - controle vk
    28 september - Elisabetta - controle vk + bloedprikken (rhesus C en hb)
     
  20. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Tegeirian Ik zie dat je vandaag de termijnecho hebt. Spannend!! Succes!
     

Deel Deze Pagina