Nog minder dan 55 dagen, de laatste loodjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Baby11, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby11

    Baby11 Actief lid

    21 apr 2011
    130
    0
    0
    Over 51 dagen ben ik uitgerekend, het begint dus al aardig op te schieten.
    Nesteldrang is al flink aanwezig, en de nieuwsgierigheid naar ons kind wordt steeds groter ;)
    Wie is er nog meer uitgerekend binnen nu en 55 dagen en heeft zin om hierover te kletsen?
     
  2. Redhead

    Redhead Fanatiek lid

    28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Bijna, bijna, bijna!
    Ik kan niet meer wachten!

    Ben jij al met verlof of werk je nog?
     
  3. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaa ik ook nog minder dan 55 dagen! Spannend he, nu het steeds wat dichterbij komt ;)
     
  4. Baby11

    Baby11 Actief lid

    21 apr 2011
    130
    0
    0
    Leuk dat jullie reageren!
    Redhead: helaas zit ik al maanden thuis dus mijn verlof is al even bezig. Heb het nu wel behoorlijk gezien hier! Maar goed, het is voor een goed doel zullen we maar denken.

    Jullie al aan het genieten van het verlof? Alles al klaar of moeten jullie nog een hoop doen?
    Ik heb expres nog een aantal dingen niet gedaan (kleertjes wassen, spulletjes kopen), anders was ik bang dat ik me die laatste weken ècht zou gaan vervelen ;).
    Gister geboortekaartjes geregeld, vonden jullie het moeilijk om iets te kiezen?
     
  5. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @baby11 Herkenbaar.. zit ook al vrij lang thuis. Was hiervoor oppasmoeder, maar toen ze wisten dat ik er na mijn verlof niet mee door zou gaan zijn de meesten op zoek gegaan naar andere oppas. Dus vanaf september zit ik ook al thuis.. saai he? haha ik begin mij ook behoorlijk te vervelen. Maar we moeten er inderdaad wat voor over hebben ;) Waarom zit jij thuis dan?

    Wij zijn eigenlijk zo goed als klaar.. alle spulletjes hebben we wel.. De wieg en de box moeten alleen nog in ons huis gezet worden, het bed moet verhoogd worden, het eventuele vluchtkoffertje ingepakt en het belangrijkste.. de geboortekaartjes moeten wij nog regelen ;) Mijn man gaat ze zelf maken, maar heeft het momenteel erg druk op zijn werk.. Hopelijk gaat hij dit gauw doen, want de tijd begint toch beetje te dringen ;) Wel lastig he, om geboortekaartjes uit te kiezen?
     
  6. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    Hoi:D

    Hier ook de laatste loodjes;)
    Spannend! Hebben jullie al veel last van voorweeen enz.?

    Er werd me gister even verteld dat onze meid waarschijnlijk al bijna 4 kilo weegt en 2 weken voorloopt!

    Zie nu eigenlijk best wel tegen de bevalling op want de gynaecoloog zei dat ik er wel rekening mee moest houden dat de kans er is dat ze niet door mijn bekken past en dat het dus een spoedks word..
     
  7. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sSanneke

    Jaa je mag gewoon al bevallen! Zo dat is dan al een flinke meid.. als je 2 weken voorloopt, zullen ze toch niet heel lang meer wachten? Hebben ze nog niks gezegd over eventueel inleiden?

    Vervelend hoor, hopelijk gaat de bevalling gewoon lukken! Je hoort vaak dat grote/zware baby's juist makkelijker gaan dan kleine/lichte baby's.. dus het wil niet heel veel zeggen hoor!

    ja hier ook al last van voorweeën.. regelmatig harde buiken en menstruatiekrampen! Hopelijk komen de kleintjes gauw (alhoewel hij mij bij nog minimaal 5 dagen moet blijven zitten hoor ;))
     
  8. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    @Babywens2011
    Haha ja indd, wel een apart idee dat het nu elk moment kan gebeuren he:p

    Zoals het nu lijkt willen ze niet gaan inleiden omdat ze nog heel veel beweegt dus zich nog goed voelt in mijn buik.
    Maar krijg volgende week nog een echo waarbij ze alles gaan opmeten en dan gaan ze kijken of ze nog sneller is gaan groeien, neem aan dat als dat het geval is dat ze dan wel aan inleiden gaan denken.

    Nee daar heb je helemaal gelijk in, maar het idee dat ze er nog uit moet... haha!

    Dus bij jou rommelt het ook al flink! spannend he:D Ja het beste is om nog even te wachten tot 37 week he, maar je weet maar nooit! is hij/zij al ingedaald?
     
  9. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sSanneke

    Ja zeker spannend he, komt zo steeds dichterbij.. Ook het eerste kindje voor jullie? Dat vind ik helemaal spannend, ik heb geen idee wat ik precies kan verwachten.. wanneer de bevalling nou echt begint of het vals alarm is ;) hahah
    Het idee dat de kleine eruit moet, is inderdaad eng hoor :p Ben heel benieuwd. Wil/ga je thuis bevallen? Ik hoogstwaarschijnlijk wel (mag ter plekke beslissen) dus kijk wel hoe ik mij op dat moment voel ;) Inderdaad moet hij nog eventjes wachten.. Het is al wel aan het rommelen, maar heb ook nog niet het idee dat hij al komt hoor. Het zou mij niet verbazen als ik uiteindelijk met 42 weken ingeleid moet worden.

    Nee hij is nog niet volledig ingedaald.. haha wel is hij al bezig vanaf week 28 met indalen, maar hij ligt nog niet vast. Hij gaat heel de tijd tussen mijn bekken en er weer uit (weet niet zo goed wat hij wil denk ik ;)) Wij krijgen dus een jongetje :p

    Nou hopelijk is ze niet nog harder gegroeid.. 8 pond is wel genoeg he? ;)
     
  10. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    Ja voor ons ook het eerste kindje dus extra spannend inderdaad.
    En heel moeilijk in te schatten of het nu echt begonnen is of niet inderdaad. Ik heb bij 32 weken zwangerschap een week in het ziekenhuis gelegen aan de weeenremmers. Sindsdien ook veel harde buiken enzo maar dat wil dus helemaal niks zeggen.

    Krijg nu ook wel een beetje het gevoel dat het nog wel even kan duren, maar dan moet ze niet teveel meer groeien inderdaad :p

    Dus jij gaat wel proberen thuis te bevallen? lijkt me ook wel fijn inderdaad, en dan kan je alsnog naar het ziekenhuis mocht dat nodig zijn ja:)
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat de kans groot is dat er wel wat hulpmiddelen nodig zijn zei de gynaecoloog.

    Oh hij zwemt dus ook nog heerlijk heen en weer haha:p die van ons is nog helemaal niet ingedaald dus die gaat ook nog alle kanten op haha.. Alleen wel benauwd af en toe..
     
  11. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh leuk hoor :) Hoe oud ben je, als ik het vragen mag? :p
    Zeker spannend, zo'n eerste kindje. Alles is natuurlijk nieuw, ben heel benieuwd hoe dat straks zal zijn..
    ben jij ook zo nieuwsgierig hoe de kleine eruit gaat zien? Ik wel heel erg, ben erg benieuwd op wie hij lijkt ;)

    Zoo pittig dat je al zo vroeg aan de weenremmers zat.. had je toen al serieuse weeën? Wel vreemd inderdaad dat dat dan opeens ophoudt en je zomaar weer een paar weken verder bent :p

    Ja vind het ook wel lekker hoor (denk ik) haha heb natuurlijk geen idee hoe ik er op dat moment over denk.. wij wonen gelukkig wel vrij dichtbij het ziekenhuis, dus is ook wel geruststellend..

    haha ja hij weet niet zo goed of hij al wel vast wil zitten met zn hoofdje :p Zeker erg benauwd soms.. helemaal als ze dan zo hoog zitten ;) Voel jij de kleine goed? Ik helaas niet :( Vanaf het moment dat ik hem voelde, voel ik hem al heel weinig.. is wel erg vervelend hoor, want ben heel vaak ongerust. Pak ook regelmatig de angelsound om te luisteren of zn hartje nog wel klopt :p
     
  12. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    Ik ben 23:) en jij?

    Ja ik begin ook steeds nieuwsgieriger te worden naar hoe ze eruit ziet inderdaad haha.. kan niet wachten om van die herkenpunten te zien:p Lijkt me echt super mooi:D

    Ja ik had toen echt al serieuse weeen, heel apart. Heb toen ook spuiten voor longrijping gehad. Maar ze zeiden wel dat het wel vaker gebeurt en dat ze dan uiteindelijk toch nog ingeleid moeten worden omdat ze er niet uit willen:)

    Oh dat lijkt me wel vervelend dat je hem zo weinig voelt:( Bij mij beweegt ze namelijk echt aan een stuk door dus heb me daar nog geen zorgen om hoeven te maken.

    Hebben ze je ook een reden kunnen geven dat je hem zo weinig voelt? Of is hij gewoon erg rustig?
     
  13. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben 21.. in anuari word ik 22, lekkere jonge moeders zijn we dus nog :D Leuk hoor! Ben afgelopen week een jaar getrouwd.. mijn man is 23, bijna 24 (15 november) haha ik ben 20 november uitgerekend, dus hoop niet dat de kleine op de verjaardag van zijn papa komt ;)

    Ik ben ook super benieuwd.. zal hij haar hebben als hij geboren wordt? wordt hij blond (zoals ik) of zwart (zoals zn papa?) haha één dingen weten we zeker.. hij krijgt zoiezo bruine ogen :p

    ja dat hoor je inderdaad wel vaker, heel vreemd hoor.. haha gekke baby'tjes ook ;) helemaal al een eigen willetje!

    Fijn dat je haar zo vaak voelt.. ik weet wel dat mijn placenta voor ligt, maar dat ik hem daardoor zo weinig voel? Hij is gewoon heeeel rustig denk ik.. haha heb het al vaak voorgelegd bij de verloskundige,, maar alle echo's en controles zijn goed..

    Wel heb ik last van een te hoge bloeddruk.. dus wordt nu ook extra in de gaten gehouden. Hopelijk stijgt deze niet en hoef ik niet ook misschien ingeleid te worden ;) daar is gelukkig nog geen sprake van hoor! laat hem nog maar even zitten daar.
     
  14. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    Haha zeker jonge moeders! leuk toch:D En al bijna een jaar getrouwd, super hoor:D
    Haha nou baby'tjes kunnen blijkbaar goed eigenwijs zijn dus het zou mij niks verbazen als die van jullie geboren word op de verjaardag van je man haha:D
    En ook al is het zo, een beter cadeau kan hij toch niet wensen?;)

    Oh okee bij mijn zus ligt de placenta inderdaad ook voor, zij voelt de kleine wel maar wel veel minder duidelijk dan bij haar eerste dus misschien heeft dat er toch wel mee te maken.
    Kan me wel voorstellen dat je je soms wel zorgen maakt.

    Ik ga echt wel vaak gewoon rustig zitten en dan leg ik mijn handen op mijn buik en dan trapt ze meteen tegen mijn handen, heerlijk gevoel is dat:D

    Oh hoge bloeddruk is wel minder! Hopen dat hij inderdaad niet te hoog word.
    Komt allemaal wel dichtbij nu he:) Ben wel benieuwd hoe de bevallingen gaan beginnen, lijkt me zo raar als je opstaat en je loopt ineens leeg ofzo;)
    Als de baby niet ingedaald is kan je wel een vloedgolf verwachten waarschuwde de verloskundige me voor:p
     
  15. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zeker leuk :) hahah hoelang hebben jullie erover gedaan voor je zwanger was? haha wij dus zo'n 4 maandjes, toen was het al raak.. gelukkig! lijkt me zo erg als je daar echt maanden en soms jaren op moet wachten :( Zijn jullie al lang samen?

    Wij wonen in een eenkamerappartementje, helaas.. haha we hebben er alles aan gedaan, zodra we wisten dat we zwanger waren, om een nieuw huisje te krijgen. dit is helaas niet gelukt :( nu dus lekker proppen in ons kleine huisje, maar ook wel weer erg gezellig hoor, zo knus. Hoewel ik liever in een eensgezinswoning zou wonen, gaan we er maar het beste van maken ;)

    Oh heerlijk zeg, daar ben ik wel jaloers op hoor. vind het heel bijzonder áls ik hem voel.. haha maar dat is dus vrij weinig. Hij reageert ook nooit op mijn handen of iets dergelijks.. af en toe voel ik een voetje uitschieten, maar daar blijft het ook bij.. voel ook geen trapjes meer (daar is het wat te nauw voor denk ik haha)

    Ja inderdaad, daar ben ik ook heel benieuwd naar.. kan mij nu echt niet voorstellen dat ik over paar weken gewoon lig te bevallen joh :p hahah ben stiekem ook wel beetje bang voor de pijn hoor, maarja elke vrouw kan het.. dus wij ook :D
    Ik hoop ook dat de bevalling begint met het breken van de vliezen, dan weet je iig waar je aan toe bent..
     
  16. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    Dus het was vrij snel raak bij jullie!
    Ik ben zwanger geraakt terwijl ik aan de pil was!
    Ik had in die periode heel erge blaasontsteking en heb een half jaar verschillende kuren gehad, heb toen gevraagd of dat geen invloed zou hebben op de pil, toen zei ze nee hoor geen probleem.
    Toen ik belde dat ik zwanger was toen zei ze oh dan komt het waarschijnlijk door die kuren! Haha goh dacht ik:p zou je denken:p

    Gelukkig waren mijn vriend en ik allebei dolblij met de zwangerschap! Lijkt me inderdaad ook verschrikkelijk als je hoort dat sommigen al zo lang bezig zijn met zwanger worden en dat het maar niet wil, dan hebben wij toch maar mooi geluk gehad!

    Mijn vriend en ik zijn nu bijna anderhalf jaar bij elkaar en huren nu een gezinswoning via een makelaar, betalen veel te veel huur maar we zaten eigenlijk met hetzelfde probleem als jullie!

    Tja en ik vind een eigen plekje toch wel belangrijk als je een kleine krijgt!
    Nou ja het is inderdaad misschien niet ideaal zo maar ik vind zoals jij zegt een knus plekje ook wel erg leuk, heeft toch wel wat!
    En je bent dan in ieder geval klaar voor de bevalling, daarna kun je altijd nog verhuizen toch?:)
    Mag ik vragen waar jullie wonen? In de stad of?

    Hmm lijkt me wel vervelend als je zo weinig voelt, maar zolang de echo's enzo maar goed zijn, dat is natuurlijk het belangrijkste!
    En we zitten nu natuurlijk ook op het eind dus ze hebben ook wel minder ruimte om te bewegen inderdaad! Al heb ik iets teveel vruchtwater dus ze gaat nog wel flink tekeer!
     
  17. babywens2011

    babywens2011 Fanatiek lid

    1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het was gelukkig vrij snel raak bij ons.. oh haha dat is wel heel bizar. Eerst zeggen dat het niet mogelijk is en toen je zwanger was zeggen dat het door de kuur komt? vaag ;) Gelukkig dat jullie er blij mee zijn. Moet er toch ook niet aan denken om zo'n kleine alleen op te voeden? Wij zijn nu zo'n 5 en een half jaar bij elkaar.. haha ik was er érg vroeg bij ;) maar het was meteen de ware.. haha

    Ja dat is duur he, particulier huren.. wij doen dat momenteel ook! Ik woon in Zeeland, midden in het centrum. Wel heel lekker, want je bent zo in de stad en ons huisje ligt dus erg centraal. Aan de andere kant wel weer erg balen, want we hebben geen auto.. dit omdat we in de stad wonen en dus bijna geen parkeermogelijkheid is (en dat ook nog eens super duur is)
    WOrdt dus wel erg lastig.. we willen inderdaad zo snel mogelijk verhuizen nadat de baby geboen is. Wij zijn ook nog op zoek naar een huurhuisje.. Mijn man is zelfstandig ondernemer dus huis kopen is nog erg moeilijk. Gewoon na de bevalling weer hard doorzoeken naar een huurhuisje ;)

    Het is zeker wel erg gezellig hoor en zolang ze nog klein zijn nemen ze ook nog niet veel ruimte in beslag :p Dus we redden het zo wel een paar maandjes. Wat ook wel erg vervelend is, is dat het in het appartementencomplex wel erg gehorig is haha.. dus de buren zullen best gaan klagen over gehuil, maargoed daar kan ik ook niks aan doen ;)

    KLopt hoor, aan het einde van de zwangerschap hebben ze bijna geen bewegingsruimte meer, dus voel je ze ook minder.. ik zal wel heel erg blij zijn als hij eruit is en ik mij daar geen zorgen meer over hoef te maken.. haha alleen ga je je dan waarschijnlijk weer over andere dingen zorgen maken ;) haha volgens mij is het moederschap maar zorgelijk :p
     
  18. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    Haha ja dan was je er wel vroeg bij maar je kunt niet plannen wanneer je de ware tegenkomt he;)

    Wel lekker dat je midden in het centrum woont! Kun je zo even naar de winkels lopen, heerlijk! Kan me wel voorstellen dat het dan lastiger is om een auto te hebben inderdaad. Maar je hebt alles verder ook in de buurt? Dan scheelt het natuurlijk ook wel:)
    En ik weet niet of je familie ook in de buurt woont maar als je dan wel een keer wat verder weg moet dan is er vast altijd wel iemand met een auto die met je meekan:)
    Ik kan echt niet zonder auto hoor! Maar heb hier ook niks op loopafstand dus dat is het verschil. En mijn moeder woont dikke 100 km verder dus dan ben je echt wel een auto nodig;)

    Haha daar heb je gelijk in, ik denk niet dat er de komende tijd veel momenten komen dat we ons nergens druk om maken:p
     
  19. Redhead

    Redhead Fanatiek lid

    28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Goedemiddag meiden,

    Lekker gekletst hier zie ik!

    Wow, dat is een flinke meid Sanneke! Inmiddels hecht ik alleen niet meer zoveel waarde aan het voelen (raden) naar de lengte en het gewicht. Blijkt al zo vaak niet te kloppen hoor ik om me heen. En jij wordt er ook nog eens zenuwachtig van! Wel fijn dat ze haar even op gaan meten :).

    Babywens2011, wat lastig dat je hem zo weinig voelt. Maar als de vk zich geen zorgen maakt en alle echo's zijn goed geweest, zou ik me ook geen zorgen maken :).

    Ik zal me ook even kort voorstellen. Ik ben Astrid en 27 (niet zo jong als jullie, maar het valt toch nog best mee ;)?). Samen met mijn man (das nog wennen, 11 april getrouwd) ben ik net verhuisd naar ons eerste, echte huis. Het is ontzettend mooi geworden en ik voel me echt thuis. Moet er nog wel aan wennen dat het echt groot is vergeleken met mijn andere huisjes. Drie verdiepingen, ik voel me bijna volwassen :p. Ook ik mag me erg gelukkig prijzen, want ik was binnen twee maanden zwanger.

    Inmiddels ben ik het wel echt een beetje zat. Ik slaap niet meer zo fijn, omdat ik mezelf geen houding weet te geven en de muren komen zo langzamerhand op me af. Ik werkte fulltime als juf en ben gewend aan veel mensen om me heen en dat is nu ineens anders. Alles in huis is klaar, dus van mij mag ie komen! Ook een jongetje dus :D.

    Net bij de vk geweest en meneer is nagenoeg volledig ingedaald. Afwachten maar! Wel heel spannend :D.
     
  20. sSanneke

    sSanneke Actief lid

    21 mei 2010
    196
    0
    0
    @Redhead Ja daar heb je helemaal gelijk in, hopelijk word bij de volgende echo wat meer duidelijk.
    27 jaar is ook nog jong hoor;) Dus ook net getrouwd, kan me voorstellen dat dat eerst wel even wennen is ja haha;)
    Dus jij zit al wel goed op je plek zeg maar?;) super toch:D

    Ja dat is wel even wennen dat je nu dan thuis zit he, helemaal als je zoveel drukte om je heen gewend bent! En dan heb je alles verder ook nog klaar dus dan is het eigenlijk gewoon wachten op de kleine!
    Maar voor we het weten is het zover! Dus bij jou wel volledig ingedaald! Is het bij jou ook nog zo'n drukte in je buik of valt dat mee?
     

Deel Deze Pagina