November 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door NathalieD, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska77

    Mariska77 Lid

    7 aug 2007
    40
    0
    0
    Zuid-Beijerland
    Hilli: Annabel wordt over 6 weken vier jaar, dan gaat ze naar de grote school!

    Wat betreft gyn of verloskundige? Weet ik niet, denk dat ik eerst even mijn huisarts bel voor advies. Vorige zwangerschap gewoon begeleid door verloskundige, pas met 38,5 week opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergifteging. Annabel was dysmatuur bij geboorte, en volgens mij dacht ik begrepen te hebben dat ik bij een volgende zwangerschap via het ziekenhuis moet. Maar ja, is alweer vier jaar geleden en toen was ik nogal wazig :p
    Conclusie - van de week maar even huisarts bellen :D
     
  2. Mariska77

    Mariska77 Lid

    7 aug 2007
    40
    0
    0
    Zuid-Beijerland
    Petrea welkom en gefeliciteerd!
     
  3. Hilli

    Hilli Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ja kan wel dan als ze dysmatuur was. Idd toch maar even bellen dan weet je het zeker :)
     
  4. Nalani

    Nalani Actief lid

    6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    hebben jullie al een leuk idee om het te vertellen? ben nog op zoek naar een idee voor mijn schoonouders. ik hou niet zo van de standaard manieren :p
     
  5. Hilli

    Hilli Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Mss even googelen? Daar vind je behoorlijk wat ideeën. Of hier op het forum?

    Ik zag pas dat iemand aan de ouders en schoonouders een boeketje bloemen had gegeven en die had dan tussen de bloemen in dezelfde kleuren babysokjes gestoken. Als je het boeketje in eerste instantie ziet, dan zie je de sokjes niet meteen. Dat vond ik wel een leuk idee.

    Weten jullie trouwens al waar je wil bevallen? ZKH of thuis? Dat kunnen we ook wel aan de lijst toevoegen :)

    Hier 100% zeker het ziekenhuis.
     
  6. Nalani

    Nalani Actief lid

    6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    ik wil zeker in het ziekenhuis gaan bevallen.

    ik ben al een tijdje op internet aan het zoeken, maar je vind vaak steeds dezelfde dingen. mijn ouders wonen heel ver weg van ons. dus die krijgen een professionele sollicitatiebrief waarin de baby op de vacature "eerste kleinkind" solliciteert. met het echo als pasfoto.

    mijn schoonouders wonen iets dichterbij. ze zouden verontwaardigd zijn als we het niet persoonlijk zouden vertellen. vandaar willen we iets leuks bedenken wat we niet zelf als kadootje geven (omdat ze dan al weten dat er iets aan de hand is, als ze zomaar een kadootje van ons krijgen). maar een bloemenboeket met baby spullen is wel schattig. kunnen we misschien aan de buren geven dat ze hem voor de deur neer zetten en ff aanbellen. zo zijn wij er ook wel bij...
     
  7. ingetje

    ingetje Actief lid

    4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, proficiat met jullie zwangerschap! Ik zelf ben nog in afwachting... Las even stiekem hier op jullie onderwerp. Heb zojuist ook bij het topic moeders voor moeders geschreven. Twee vriendinnen van mij wisten niet precies wat moeders voor moeders was en waren te laat om mee te doen. Mmenteel is de pregnyl spuit die veel meiden nodig hebben in de medische molen slecht te verkrijgen. Dat wil zeggen dat meiden die medicatie gebruiken om eicellen te laten rijpen uiteindelijk de laatste spuit om een eisprong op te wekken niet krijgen en alles voor niets doen. Mochten jullie nog twijfelen of je meedoet moet je nog eens op hun site of hier op het onderwerp klikken! Ik wil niemand dwingen hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik zou het alleen heel erg zonde vinden als ook hier iemand zegt had ik dacht eerder geweten! Alle begrip voor iemand die kiest niet mee te doen...
     
  8. Petrea

    Petrea Actief lid

    7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
     
  9. annemila

    annemila Lid

    30 mei 2008
    68
    0
    0
    Hi allen

    Welkom ook alle nieuwe meiden. Leuk dat het al wat drukker wordt.
    #vertellen: nog geen idee. Is bij ons de tweede dus moet nog even goed nadenken

    #bevallen: ik zeker ziekenhuis. Vorige keer goed bevallen (leuke woordspeling) en heb graag alle zorg om me heen voor als er iets is

    #moedersvoormoeders ik heb me al opgegeven en vrijdag intake. Je kan meedoen tussen week 6 en 12. Heb vorige keer ook meegedaan en is idd voor heel goed doel

    Hier nog steeds niet heel veel last van kwaaltjes. Natuurlijk heerlijk maar blijf ook bang voordat het niet goed gaat. Morgen maar vk bellen voor afspraak met 8 weken. Ben blij als ik eerste echo heb gehad.
     
  10. Petrea

    Petrea Actief lid

    7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, wij hebben met een chocolade stift op een tompouce geschreven dat de oma`s oma worden! :)
    Dus bij mijn moeder stond er oma op en bij mijn schoonmoeder beppe. (Da`s fries voor oma, mijn schoonfamilie is dus fries.. haha!)

    Erg leuke reactie`s, ze snapten het eerst niet en toen het kwartje viel waren ze erg, erg blij.
     
  11. Bootjekatootje

    Bootjekatootje Actief lid

    23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Oh jeetje Petrea, wat een spanning he! Ik ga extra hard duimen voor ons allemaal, novembermama's in spe!!
    Hier heb ik al kraamzorg aangevraagd, nog niet definitief maar alvast gereserveerd voor in november zeg maar. Daar stond ook de vraag: ziekenhuis of thuis bevalling? Dus ziekenhuis aangevinkt om dezelfde redenen als jullie!
     
  12. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik weet echt nog niet waar ik wil bevallen.. Ik heb bij de eerste (thuisbevalling) wel veel bloed verloren, namelijk 800. En dat is een grensgeval. Na de bevalling ben ik flauw gevallen en moest ik voor een bepaalde tijd naar de wc kunnen lopen. Dat lukte nog maar net. Anders moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Ik heb een kans dat ik het bij een tweede bevalling weer krijg of erger. Dus ik twijfel nog heel erg. Het liefst zou ik thuis willen bevallen, maar aan de andere kant voor de veiligheid in het ziekenhuis. Moeilijk. . . . .
     
  13. Remember

    Remember Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    @Hili,....ik heb idd het geluk iedere keer snel zwaner te zijn, langste was met mijn 3e en dat was 5 maanden zonder spiraal, maar ivm met geplande huwelijk pas 2mnd later echt ervoor gegaan, dus in ronde 3 zwanger.
    Ik ben er natuurlijk super blij mee, alleen soms wel erg confronterend voor sommige meiden hier :(

    #MvM, ga ik deze keer weer aan mee doen, ga ze over een weekje bellen. Al word ik onpasselijk van die geur uit die potten hahahaha, het is voor een goed doel!

    #bevallen, ik wil graag thuis bevallen.
    Bij de eerste wilde ik persé zkh, maar die kwam ineens zo snel (na 10dgn overtijd) dat ik bij mijn ouders thuis, op de logeerkamer ben bevallen. Mijn vader heeft snel wat kratten bier gepakt (hebben een cafe) en daar het bed op gezet zodat de vk erbij kon hahahahah.
    De tweede en derde zijn ingeleid ivm BI en overtijd.....
    Al met al gaat het dus niet altijd zoals je wil, maar mijn voorkeur is thuis iig.

    Geloof dat dat de vragen waren hahahhaha.

    @Bootjekatootje,...nu al kraamzorg???? Ik ben nog niets eens van plan de ha of vk te bellen deze week, laats staan kraamzorg....
    Moet zeggen dat ik dat bij alle 3 pas vanaf tweede trimester ben gaan regelen.

    @NathalieD, kan me voor stellen dat je na zo een situatie graag voor de safe gaat.
     
  14. Bootjekatootje

    Bootjekatootje Actief lid

    23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ja dat kan je alvast reserveren zodat ze plek hebben maar staat nog niks vast hoor!! Eerst maar eens afwachten of dit kleintje blijft zitten..
     
  15. Hilli

    Hilli Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Petrea: Altijd leuk zo'n vroege echo. Het hartje zie je dan normaal al kloppen. Spannend :)
    Oh leuke manier om het te vertellen. Altijd grappig als ze het eerst niet doorhebben. kVind het heerlijk om de reactie te zien wanneer ze het beseffen.

    @Marieketing: Wauw jij bent gewoon al 5+1 weken zwanger! Nog maar 35 weken te gaan ... Haha. Het zal er weer rapper zijn dan we denken.

    @Nathalie: Oei, ja dat is wel moeilijk. Gelukkig heb je nog even tijd om te beslissen waar je wil bevallen. Je vk zal ook wel duidelijk maken wat het veiligste en het beste is in jouw geval wss.

    @Remember: Ik herken je gevoel wel hoor. Ik zit ook nog op een ander forum en daar is een meid die na 4 jaar? kan zelfs 5 jaar zijn, nog niet zwanger is. En ik in ronde 1 en 3 (nu 1 maand niet kunnen klussen omdat mijn man te ziek was ) ... Dus ja. Dan voel je je al schuldig als je wil vertellen dat je zwanger bent.

    @Bootjekatootje: Je bent er idd snel bij :) Maar beter te vroeg dan te laat.

    Ik heb de laatste nachten zo'n rare dromen dat ik er gewoon wakker van word. Herkennen jullie dat?
    Op zich niets mis mee, maar het duurt altijd zo lang eer ik weer in slaap val.
     
  16. Hilli

    Hilli Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Bevallingsdata:

    01-11-'12 Thea (26), 3e kindje
    01-11-'12 Annelin, 2e kindje
    01-11-'12 Marieketing (33), 2e kindje / ZKH /
    01-11-'12 Nalani, 1e kindje / ZKH /
    01-11-'12 Petrea (37), 1e kindje / ZKH /
    02-11-'12 Bessie Turf (26), 3e kindje
    02-11-'12 Waxientje (38), 2e kindje
    02-11-'12 Bootjekatootje, 1e kindje / ZKH /
    02-11-'12 Mariska77 (34), 2e kindje
    03-11-'12 Caroline2008
    05-11-'12 Hilli (26), 2e kindje / ZKH /
    05-11-'12 Pregnantagain (24), 3e kindje
    06-11-'12 Nathalie D (21), 2e kindje
    08-11-'12 Remember, 4e kindje / ZKH /


    Afspraken:
    15-03 Petrea : intake vk en echo
    16-03 Bootjekatootje : vroege echo
    28-03 Bessie Turf: intake vk
     
  17. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    goede morgen dames... vandaag doe ik de 5 weken WAVE WOEHOEEEE!!!!!

    gisteren tegen mijn mama verteld dat ik zwanger ben kon ze wel even gebruiken goed nieuws nu ze enrstig ziek op bed ligt.
    Die was helemaal ontroerd en blij dus effe samen zitten janken.

    voor de rest hier al redelijk dik aan het worden( daar gaan we weer) en dan bedoel ik gewoon ook echt van o je kan het ziem dat je zwanger bent dik hahahahahaha..

    Ik zou vanmiddag effe foto maken.. zie hier een foto van mn andere zwangerschap bij 7 weken en 5 dagen( wel van een 2 ling)
    Maar ben nu weer die kant op aan het gaan
     
  18. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
  19. BellaLuna

    BellaLuna Niet meer actief

    Zo Thea dat is goed te zien. :D :D

    Ik meld me ook aan hier!
     
  20. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Gezellig hoe meer zielen hoemeer vreugd.. jij bent 30 okt uitgerekend zoals ik het zie of niet ? op de verjaardag van mn zoontje:D

    ik ga me zo klaar maken moet met mn zoontje om 10 uur bij cb wezen voor prikjeen dan effe langs kv en dan testje doen ik wil knaller
     

Deel Deze Pagina