November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Wat leuk! :D :D
    We hebben er 6 maanden over gedaan de eerste keer en slikte toen wel al 13 jaar de pil. Ben vrij onregelmatig geweest toen ik stopte en toen we het de laatste maand om de dag gezellig hadden was het gelijk raak. Hoop dat we dit geluk nu weer mogen hebben. Hahah en proberen er niet mee bezig te zijn gaat voor mij ook niet lukken ben ik bang ;)
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat leuk allemaal meiden, al bezig voor de tweede sommige en trouwen wauw gefeliciteerd!
    Ik ben echt totaal nog niet toe aan een tweede, misschien wanneer meisje hier 3 is of zo. Voorlopig niet. Misschien bedenk ik me ook wel over een jaar haha. Zou wel heel graag nog een tweede meisje willen.. ;)
    We gaan eerst in september eens samen lekker op vakantie met zn drietjes.
    Eten gaat hier goed, alles met stukjes eigenlijk. Ochtend nog wel pap, tussendoor fruit met stukjes, smiddags een hele boterham met beleg en een klein flesje. Savonds warm eten maaltijd met stukjes.
    Meisje hier heeft een keelontsteking gehad vorige week waarvoor antibiotica. Ze wou niet meer eten en niet drinken, krijsen van de pijn, heel zielig. Ze kreeg ook vlekjes die nu vervellen. Ik had een vermoeden van roodvonk, maar na het weekend waren de vlekjes door de antibiotica ook al minder dus niet meer laten onderzoeken. Nu is ze nog enorm verkouden, snottert en hoest zichzelf helemaal binnenstebuiten. Slaapt daardoor ook minder en slechter door. Maar verder mogen we niet klagen. Het is een vrolijk en energiek meisje met een lekker karaktertje haha, ze weet heel goed wat ze allemaal wil (al kan ze dat nog niet altijd).
     
  3. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    O en hier nog geheel koos tandloos hoor. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.
     
  4. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Leuk om te horen hoe jullie kindjes het allemaal doen. Vanmorgen bij CB geweest en hij weegt alweer 8975 gram. Alle clichés zijn waar. Het gaat zo snel en geniet geniet want ze zijn zo groot ;).

    Wauw Chantal je gaat gewoon trouwen, wat geweldig! Wanneer is de grote dag?

    Ja best wel een paar die denken over een tweede of een derde of een vierde ;). Moet ook wel echt zeggen dat ik het reuze spannend vindt. Hoe moet dat met twee? Kan ik dat eigenlijk wel ;). Eerst maar eens kijken of het ons nog een keertje gegund is.

    DangerBlonde, heb je een wens voor weer een meisje? Mij lijkt het ook leuk als we naast een jongen straks een meisje mogen verwelkomen!
     
  5. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Nou hier gaat definitief de boel door. We hebben samen een gezonde zoon en dochter en mijn man heeft nog een oudere zoon uit een vorige relatie. Ik word dit jaar ook alweer 36 en we vinden het beide wel goed zo. Dus ik laat me uiteindelijk steriliseren. Wanneer m’n huisarts weer terug is van vakantie zal ik eens gaan informeren.

    @Aanne88 een tweede erbij is soms echt wel even pittig, maar ook jij kan dat ;) vooral in je achterhoofd houden ‘als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat’
    Maar alles natuurlijk op z’n tijd en pas wanneer jullie er beide aan toe zijn ;)
     
  6. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Oh ja! Hier vrijdag naar het cb geweest.
    Ze is nu 69cm en 7180 gram. Een fijn meisje die het volgens haar eigen lijntje goed doet. Het voordeel van die langzame groei, des te langer kan ze al die mooie kleertjes aan :roflmao:
     
  7. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Dat is lief van je Sterretje 31. Ik zie dat jouw kindjes qua leeftijd ook best kort op elkaar liggen. Wij gaan er in augustus voor, maar verwacht niet dat het meteen raak is. Mocht dat wel zijn dan zit er 1,5 jaar tussen.

    Hier was ons mannetje gister 8975 gram. Wat gaat het snel zeg!
     
  8. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ben gister ook bij het cb geweest. Lenora is 86,5 cm en 8200 gram
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  9. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @PH1 86,5?? :O wauw dat is groot!

    @Aanne88 als ik nog eens zwanger mag raken met hormoonbehandelingen... ik zou wel heel graag weer een meisje willen ja haha, heb altijd gedroomd van twee meisjes. Flink kereltje heb je, lekker! Ik vraag me nog steeds af hoeveel meisje hier weegt. Over 3 weken moet ik weer volgens mij.

    @Sterretje31 lijkt me lastig die keuze. Ik ben er nog niet over uit met anticonceptie. Heb tegen Mn vriend gezegd als wij klaar zijn gaat bij jou de knip er in. Maar misschien kan ik t zelf ook wel doen. Hoe doen ze dat dan bij vrouwen? En heeft t risico’s?
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    @PH1 wow 86,5??? En ik dacht dat Mia lang was. Geen idee hoe lang die is trouwens. Wij zijn verhuisd en ik moet nog een oproep krijgen van de ggd in dit dorp.
     
  11. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hooii!!

    Weer een tijdje niet geweest....

    Chantal... ik geloof dat ik zag staan dat jij gaat trouwen! Gefeliciteerd! heb je al een datum in gedachten?

    Ik zag ook staan dat er mensen voor een 2e gingen.. leuk! Spannend hoor. N is onze tweede... ze scheelt 15.5 maanden met haar broer. Dus.. wij vinden het goed zo!
    Ze was een verrassing... en bij onze oudste ging het moeizamer..

    Hier gaat het goed... ons meisje is echt een kleine dikkie! Heerlijk vol babyvetjes..
    Wat zijn jullie eet/slaapschema's zo;n beetje. Ik vind het niet erg dat ze dikkig is, maar ik wil niet dat ik haar overvoed ofzo! Beetje vergelijking is daarom zeer welkom!
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Ons schema is:
    8.00 - 9.00: bordje pap
    10.00 - 10.30: schaaltje fruit
    Dan slapen
    12.00 - 13.00: broodje met fles 180+6
    15.00 - 15.30: koekje met sap
    Dan slapen
    17.00 - 17.30: groentepotje
    19.00 - 19.30: bordje pap
    En dan de nacht in.
     
  13. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    De datum is nog niet bekend omdat we zeker moeten weten dat we band, fotograaf en locatie allemaal op 1 dag kunnen krijgen, maar het word in ieder geval mei 2018!
     
  14. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Wat een lieve reactie, @Luckyme96 . Ik zie hem nu pas... Was hier alweer even niet geweest. Kom aan weinig toe met mijn niet slapende baby, huishouden en 4 dagen werken, haha.

    Ik heb het boek van Stephanie Lampe inderdaad, Baby in een droomritme. Ik vind het inderdaad ook heel interessant en verhelderend. Het is me alleen nog niet gelukt om mbv het boek iets te doorbreken. Hoe ging het bij jouw dochter met de eerste keer in slaap komen zeg maar, dus gelijk na in bed leggen? Norah heeft nu zo'n negatieve associatie met haar bedje dat ze al overstuur is zodra ze erin ligt. Ik wil weer gaan starten met steeds troosten en weer terugleggen in bed, maar wil dat pas gaan doen als ik het vol kan houden (anders weer inconsequent) en dat zie ik nu nog niet gebeuren. Denk dat ik daarvoor vakantie moet nemen (en dat gaat natuurlijk niet nu de zomervakantie voor de deur staat en er al veel collega's vrij zijn). Zit er ook wel eens aan te denken om nog een keer langs de osteopaat te gaan, of een homeopaat ofzo. Ik ben inmiddels zo ver dat ik alles wel wil proberen ;) Heb het ook bij het cb aangekaart. Ze komen volgende week extra langs voor een slaapconsult. Ben benieuwd. Baat het niet, dan schaadt het niet. Dacht ik.
     
  15. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Oeps Typfoutje! :roflmao:

    68.5 ;):oops:

    Hier is het schema
    7:00-8:00 wakker en fles 210/7+ 4 scheppen pap
    10:00 banaan
    12:15 boterham met beleg + 120 cc melk
    12:45 naar bed
    15:00-16:30 wakker en stuk fruit + koekje
    17:30 175 gram groente, 75 gram rijst/pasta/aardappel en bakje volle yoghurt
    18:30 fles melk 90 cc
    19:00 slapen
     
  16. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Als ze echt 86,5 was dan was ze Selena al bijna voorbij die zit op 92,0 :p
     
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Haha ik vond het ook al vreemd aangezien Fayèn met 1,5 jaar al 86 cm was en Emma met 2 jaar:roflmao:
     
  18. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hè is hier nog activiteit. Wat leuk. Ik ben ook heel druk. Gefeliciteerd met de voorgenomen trouwpartij en wat leuk de meiden die voor een volgend kindje willen gaan. Hier voor eerste uiteindelijk 2 jaar bezig geweest voordat hij er was (na pil stop heb ik eerst 5 mnd gewacht op menstruatie en daarna 2 miskramen met curretages etc). Toen we besloten voor een tweede te gaan was het direct raak. Joeis en Thomas schelen 2 jaar en 3 maanden. Ik vind het een prachtig verschil omdat ze toch nog dicht bij elkaar zitten maar Joris toch al lekker zelfstandig is.

    Thomas doet het super. Hij was met de 6 mnd controle 74.2 cm en 8.3 kg (dus lengte op +2 lijn en gewocht op 0sd lijn). Nu is hij 8 mnd.
    Thomas doet het goed. Hij teigert de kamer rond. Trekt zich inmiddels met zn bijna 8 mnd op aan de tafel en probeert vanuit knie in sta stand te komen wat hem niet lukt en frustreert.
    Bordtvoeding is nu 1 maandje gestopt.

    Zijn eetpatroon:
    Tussen 6 en 7: fles 200 ml
    8 uur: 1 boterham met beleg
    10 uur: fruit
    12 uur: 1 boterham met beleg
    1330d fles 200 ml
    15 uur: koekje of soepstengel
    17 uur: groente met daarna wat yoghurt
    19 uur: fles 200 ml

    Tussendoor drinkt hij slokjes water uit Eem gewone beker. Flessen drinkt hij heel wisselend. Ene keer alles op andere keer maar halve fles. Pap doen we verder niet aan.

    Thomas heeft nu denk ik een groeitepurt want heeft al een paar dagen 1.5 boterham
    Bij het ontbijt en gister zelfs 2 bij de lunch klein vreetzakje
     
  19. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Leuk ja dat hier weer wat activiteit is.

    Bij ons is het schema als volgt:
    7.30 uur/8.00 uur - Fles 180cc
    8.30 uur - naar bed
    10.00 uur - fruit
    12.00 uur - boterham met beleg en 150cc
    13.00 uur - naar bed
    15.30 uur - soepstengel, fruit of maisdingetje
    17.30 uur/18.00 uur - groenten en vla
    19.30 uur - fles 200 cc

    Hoeveel slapen jullie kindjes. Bij ons slaapt hij 's morgens 1 á 1,5 uur en 's middags 1,5 á 2 uur. Bij het kinderdagverblijf zeggen ze steeds: hij slaapt zo weinig, maar elk kindje is anders. Vinden jullie dat hij heel erg weinig slaapt?
     
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    @Aanne88 vind ik niet weinig hoor. Hier is het 's morgen 1,5/2 uur en 's middags een 30 minuten/1 uur.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina