Nutrilon forte

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nanoe2, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Ons zoontje is nu 6 weken en weegt ong 5,5 kg.
    Hij krijgt 5x 120+4 en 1x 150+5, dit is de laatste fles.
    Echt heeft hij na zn fles van 120+4 nog steeds honger.
    Maar om zn flessen nu al op te gaan hogen vind ik hem nog wel erg jong voor.
    Is het een idee om 1 of 2 schepjes te vervangen door forte?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Sommige hongersignalen kunnen ook vermoeidheidssignalen zijn.
    Zoeken wanneer hij bij je ligt, huilen of zelfs sabbelen op de handjes.
    Ik zou proberen hem een speentje te geven voor de zuigbehoefte en hem lekker bij je te houden om te kunnen uitbuiken en nog een slaapje te doen.
    Drinken kost ook vaak veel kracht voor die kleintjes.
     
  3. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Normaal was hij na zn fles gewoon tevreden.
    Nu is het meteen huilen, zoeken. Geef hem dan mijn pink, pakt deze gretig en sabbelt erop.
    Als hij merkt dat er niets uit komt, duwt hij hem er weer uit en weer huilen.
    En als ik mn pink erin laat, huilt hij alsnog.
    Doet gewoon 20 min over zn fles en blijft daarna nog een poos op schoot zitten.

    Boertje laten helpt ook niet. Is amper stil te krijgen.
    Is niet met elke fles zo, maar het worden er weer steeds meer.
    Was eerst de laatste fles, deze opgehoogd. Maar hij heeft het nu ook bij zn derde en vijfde fles.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Voor zijn gewicht geef je hem al iets teveel, maar het kan wel dat hij in een groeidpurtje zit en iets meer nodig heeft tijdelijk.
    Forte vond ik rot spul. Mijn zoontje kreeg er krampjes van en obstipatie...ik dacht ook altijd dat het een hongerige baby was totdat ik erachter kwam dat ook kinderen die flesvoeding krijgen kunnen clusteren in de avond.
    Als hij na de avondflessen nog honger heeft zou het dus clusteren kunnen zijn...maar dat verklaart nog niet de honger na de derde fles.
    Je zou hem drie avondjes een keer 30cc met een schepje kunnen aanbieden als hij na zijn laatste flesje honger blijft houden en kijken wat hij dan doet.
    Hopelijk is het een groeispurtje, want structureel meer geven kan nu niet...dan ga je echt overvoeden.
    Mocht het zo zijn dat het in de avond toch clusteren is dan kun je zijn flesjes opbreken in allemaal kleine flesjes.
    Ik gaf mijn zoontje zijn laatste fles in kleine beetjes elke keer zodat hij zijn ding kon doen en toch niet teveel kreeg. Die cluster periode gaat ook vanzelf weer over.
     
  5. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Maar hij heeft ook meteen na zn fles honger.
    Niet dat hij na anderhalf uur ofzo weer komt.
    Als je hem dan extra voeding geeft is hij wel weer gewoon 3-4 uur verzadigd.
    Wil hem dus alleen niet meer voeding geven.

    Momenteel heeft hij totaal geen last van krampjes. En ook ontlasting gaat prima.
    Kan dat zoveel erger worden als je 1 schepje vervangt. Of eventueel 2?
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je zou het altijd kunnen proberen natuurlijk.
    Misschien reageert jouw kindje er wel goed op. Je merkt het gelijk de ochtend na het schepje of het goed gaat met de ontlasting.
    Mocht hij wel obstipatie krijgen dan kun je de fles erna 10cc extra water toevoegen om te zorgen dat hij weer normaal kan poepen en geen kramp meer heeft.
     
  7. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Vanmorgen begonnen met 1 schepje te vervangen.
    Is nu tevreden na iedere fles. Tot nu toe geen krampjes gehad.
    En vanmiddag een goeie luier vol XD

    Houd zijn ontlasting verder goed in de gaten of dat goed blijft gaan.
    Hopelijk blijft het zo gaan, dan zijn we allebei tevreden ;)
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Oh wat goed zeg en wat fijn dat jouw kindje er geen last van heeft.
    Niets is fijner dan een tevreden baby :D
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had idd gezegd vervang maar een schepje. Gelukkig heb je dat ook gedaan en bevalt het goed!

    Elk kindje is anders. En die regels in nl zou ik wat soepel nemen, andere landen hebben ze niet.

    Onze zoon ging ook rond die leeftijd al op 1 schep forte over. Hij dronk met 4 maand volledig forte en zelfs "teveel" voor nl maatstaaf. Hij is zeker niet dik, n toen pas tevreden.

    Lekker mee gaan met je kindje. Volg je gevoel.
     
  10. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Gaat nu super.
    Zijn alsnog grotere flessen gaan geven, omdat hij daar ondanks de forte echt om vroeg.
    Hij krijgt nu 5x 150+5 en dit gaat prima. Gewoon een tevreden kind die zelf 5x per dag komt.
    Krijgt nu 3 standaard en 2 forte per fles.
     

Deel Deze Pagina