Nuvaring

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Draaikont, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik lees hier heel veel over allerlei soorten anticonceptie maar eigenlijk vrij weinig over de Nuvaring!

    Ben benieuwd of jullie hier ervaringen mee hebben?

    Ik ben omdat ik gestopt ben met borstvoeding ( dochter is 3 maandjes) weer begonnen met anticonceptie.
    Heb die ring nu een week in maar merk echt overduidelijk dat ik weer hormonen binnen krijg.
    Ik dacht dat die ring een redelijk lichte variant was maar merkte het al heel snel.
     
  2. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb de navuring ook gebruikt maar ik vond hem niet fijn bij het vrijen. Elke keer was het weer hoepeltje vangen op het paaltje :roflmao: en dan mocht ik hem er weer in doen.
    Ik was toen weer overgestapt naar de pil.
    Ik voelde geen verschil met de pil of met de navuring.
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Nuvaring was voor mij wel lichter dan de pil, maar toch had ik er last van. Ik had een paar dagen per maand zware hoofdpijn ervan. Verder vond ik het goed werken hoor!
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik heb erover gedacht maar durf niet goed. Microgynon30 kreef ik pfeifferachtige klachten van en mirena was hoop gezeur lichamelijk en voelde me gewoon niet fijn.
    Hormonen en ik zijn geen vriendjes :(
     
  5. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb een aantal jaar geleden de Nuvaring gebruikt. Na drie maanden was ik er helemaal klaar mee. Bij het vrijen was het niet fijn (mijn man noemde het ringsteken :roflmao:). De ring mag er een uur per 24 uur uit dus bij het vrijen ging hij uit. Maar de spontaniteit was dan ver te zoeken. Verder zakte hij bij mij vaak naar beneden. Hij viel er niet uit maar zo voelde het wel. Niet echt comfortabel dus.
     
  6. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Heeeel lang geleden gebruikt, maar ik kreeg er de zenuwen van. Was bang dat ie niet zou werken, dat ie niet goed zat, misschien omdat ik toen nog jong was maar ik vind het nu een nog minder prettig idee.
     
  7. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik kreeg heel veel last van migraine.
    Verder werkte hij prima erin en de uithalen had ik geen problemen mee.
     
  8. xDoo

    xDoo Fanatiek lid

    18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Ik vond nuva ring fijne anticonceptie.
    Merkte inderdaad wel gelijk dat ik hormonen kreeg maar goed dat heb tor nu bij allemaal die ik gebruikt heb.
    Vond fijn dat je weinig aan hoeft te denken en met seks enz nooit last of ongemak van ervaren.
    Ook met stoppen gelijk goede cyclus terug gekregen.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb hem gebruikt van mn 15e tot 22e. Met groot plezier, gewoon hop erin en drie weken later verving ik hem gelijk. Ik menstrueerde vier keer per jaar. Soms vijf.

    Toen even een spiraal gedaan, was niks. En toen gestopt met de pil om een kindje te maken. Dat duurde even en na mn bevalling van zoon heb ik hem weer gebruikt een maand of 10. Toen stopte ik weer om vervolgens weer zwanger te worden.

    Ik raad hem zeer zeker aan. Geen gedenk aan de pillen. Weinig hormonen. En je voelt hem niet ook niet tijdens het vrijen enzo. Ideaal! Dus ik zeg doen ;)
     
  10. Kim9701

    Kim9701 Lid

    23 mei 2016
    34
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb alles geprobeerd (pil, spiraal etc) maar had telkens veel klachten mbt hormonen en menstruariepijn. Toen jarenlang de nuvaring met veel tevredenheid gebruikt. Toch ben ik wel geschrokken wat het met mijn lijf deed toen ik hiermee stopte om zwanger te raken (en er dus toch behoorlijk wat hormonen inzitten ondanks dat het een stuk minder is dan de pil).
     

Deel Deze Pagina