Oeps... wel heeeeel snel zwanger! Net nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ukkie1, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Dag meiden,

    Ik begin as maandag op mijn nieuwe werk. Binnen het zelfde bedrijf maar totaal andere functie en afdeling.

    Nu was ik voor ik solliciteerde al bezig met zwanger worden en heb dit niet stop gezet na mn sollicitatie. Ik loop bij de gyn. omdat ik niet zomaar zwanger kan worden en was bij mijn zoontje 10 maanden bezig met medicatie voor ik zwanger was... Hier heb ik ook een topic geopend tijdje terug en iedereen zei ook dat ik daar echt geen rekening mee moest houden.

    Maar nu ben ik dus zwanger! Binnen 2 maande..!!!! En supersuperblij natuurlijk, wat een feest dat het zo mag zijn!! Maar ik knijp hem wel ontzettend voor de reactie op mn werk. Als ik me niet te beroerd voel hou ik het nog een poosje voor mij maargoed, dan ben ik alleen maar wat verder zwanger voor ik het vertel.\

    Bij mn zoontje was ik al snel kotsmisselijk, moe en ellendig en dit heeft tot week 14 geduurd en ben ik met 28 weken in het ziekenhuis beland en kon daarna niet meer werken. Ik denk dat ze mij niet erg waarderen als dit hier ook zo gaat....

    heeft iemand dit hier ook gehad, hoe waren de reacties?

    Gelukkig heb ik gelijk een vast contract dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Maar ik voel me wel bezwaard..
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Tja, waarderen of niet? Je kunt er weinig aan doen. Iedere leidinggevende weet dat een vrouw van een bepaalde leeftijd zwanger kan raken.
    En dat wordt idd niet altijd met open armen ontvangen en kan best wat 'gedoe' geven op werkvloer, maar ja. Ik denk altijd maar zo: je kunt ook een auto-ongeluk krijgen en maanden moeten revalideren, dan heeft een werkvloer net zo veel 'problemen'. Het leven laat zich nu eenmaal niet plannen... En zou het een jaar later nu echt zoveel beter uitkomen voor je werkgever?

    Ik heb zelf wel positieve ervaringen overigens. Ik ben in mijn proeftijd zwanger geraakt van mijn middelste (meteen 1e ronde... had ik ook niet verwacht) en niet lang daarna ziek geworden van de zwangerschap. Met 8 wkn gedeelte in ziektewet, vanaf 18 wkn volledig en daarna pas weer na mijn verlof aan de slag kunnen gaan. En tja, toen was mijn jaarcontract eigenlijk al weer afgelopen :oops:. Mijn baas was blij dat ik er weer was en heb gewoon een nieuw jaarcontract gekregen, want de kwaliteiten waarvoor ik was aangenomen had ik uiteraard nog steeds (en voor mij geen 10 anderen).

    Paar jaar later weer zwanger en nog zieker dan daarvoor. Vanaf 5 wkn in ziektewet en na verlof pas weer kunnen werken, echt letterlijk een jaar eruit geweest... Tja. Ik had het zelf ook graag anders gedaan, maar ja.

    Gefeliciteerd en succes!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik was 8 weken na de start van mijn nieuwe baan zwanger. Tja...een wonder. Zo heb ik het ook gebracht toen.
    Uiteindelijk een missed abortion...met nare nasleep. half jaar thuis gezeten....toen weer aan het werk en binnen 5 maanden weer zwanger.
    Vruchtbare grond daar op mijn werk ;)

    Ze weten dat als ze jonge vrouwen aannemen dat er risico op zwangerschappen is. Is gewoon een ingecalculeerd bedrijfsrisico aldus mijn baas.

    edit: natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd!!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Toen ik begon met werken waar ik nu werk werd ik ook vrij snel zwanger. Ik wist dat ik zwanger was toen ik mijn half jaar contract tekende, maar vond het nog te vroeg om te vertellen. Een week of twee voordat ik met verlof zou gaan zou mijn contract afgelopen zijn. Ik was bang dat ik geen verlenging zou krijgen, maar mijn leidinggevende wilde mij nog wel een jaarcontract er achter aan geven. Nu al bijna een jaar een vast contract en zwanger van de tweede. Zal ze vast ook niet uitkomen, maar daarvoor ga ik mijn wens niet opzij zetten.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben ook overgestapt naar andere functie en afdeling toen ik net zwanger was. Vond dat ook moeilijk om te vertellen maar ja het is wat het is. Was ook bang niet genoeg tijd te hebben om me te bewijzen in mijn nieuwe functie. Ik had namelijk maar een plek tot het eind van het jaar. Maar ik heb doorgebikkeld met werk en ondanks dat ik in januari met verlof ging heeft mijn nieuwe afdeling mijn interne detachering gewoon met een vol jaar verlengd dus kwam ik na mijn verlof gewoon weer terug op mijn nieuwe afdeling. Dus hier een positief verhaal!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina