Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Drukdrukdruk met 2 en ritme vinden dus later even uitgebreidere reactie maar voor nu @Pitahaya GEFELICITEERD! wat fijn meid :)
     
  2. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Dank je wel! Ben zo blij!
    Gaat het daar een beetje?
     
  3. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Volgens mij is dit topic niet erg actief meer he?
     
  4. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Nee jammer he ... Tenminste ik vind het wel jammer, tijdens zwangerschap met zo'n grote groep begonnen en het is zo uitgedunt,

    Wij zijn net een paar dagen terug van vakantie, we hebben een paar heerlijke weken gehad met prachtig weer ( 37 graden ) kinderen hebben zich opperbest vermaakt ! Ooh wat zou ik graag weer terug willen haha

    Gaat bij jou alles nog goed ? En met de kleine uk in de buik ?
     
  5. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ja, vind ik ook wel jammer ja! We waren inderdaad met heel veel. Opzich ook niet gek dat dat op een gegeven moment niet meer zo is, maar toch... Vind het ook wel leuk om nou over de ontwikkeling van onze kindjes te praten enzo. We hebben zoveel samen gedeeld!

    Ahhh, wat heerlijk zeg! Gewoon 37 graden ook! Jeetje, niet te warm? Veel gedaan of lekker rustig aan? Alles goed gegaan met alle kids? Snap dat je dan weer even terug wil ja...

    Hier gaat alles goed. Heb al een eerste echo gehad en die was goed. Ben soms behoorlijk misselijk in de ochtend. Heb al nesteldrang, haha. Maar verder mag ik dus niet klagen.

    Wij gaan volgende maand op vakantie. 2.5 week naar Oostenrijk en Italië. Zin in!
     
  6. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hoooi dames!

    Ik ben ook nog actief op ZP hoor! Alleen niet zo actief door het mooie weer, vakantiestemming, enzo :) Maar met ons gaat het ook goed! Broertje kletst zoveel! Hij krijgt al zijn dwarse peuterbuien (valt dramatisch op de grond en gilt 'neeeeeee', omdat er iets niet gaat zoals hij wil) :D Hij is dol op voorlezen momenteel en zegt dan ieder laatste woordje na. Zo bijzonder, die ontwikkelingen hè!

    @Hippo89 : vakantie klinkt top! De reis ging ook goed? Hoe gaat het met de gezondheid van M.?

    @Pitahaya : spannend hoor, weer een kleintje onderweg! Fijn om de echo gehad te hebben zeker, stukje zekerheid ofzo... Hebben jullie het al aan familie verteld?
     
  7. Sorraya41

    Sorraya41 Bekend lid

    4 sep 2014
    832
    13
    18
    Ben er ook nog..... naar het is idd erg rustig hier. Wij zijn een weekje weggeweest naar Landal en vertrekken vrijdag nog even naar Frankrijk. 1 van mijn grotere dochters zit daar op een camping in een animatieteam. Gaan haar even een kus en knuffel brengen. Maandag weer werken....
     
  8. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland

    Heee wat leuk gefeliciteerd!! Gaat alles goed?

    Ben jullie nog niet vergeten hoor hihi zit niet zo vaak meer op zp
     
  9. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Haha, die peuterbuien zijn heel herkenbaar. Die heeft R. ook vaak al. Maar de verjaardagen beginnen er ook alweer aan te komen he! Ik ben al aan het proefbakken met taarten, hahahaa. Vanochtend een lekkere, suikervrije variant gemaakt. Mjam mjam. R. vond hem ook lekker!
    Wat leuk dat hij ook al zo goed aan het kletsen is. Gaat snel allemaal he?

    We hebben het nu inderdaad aan bijna iedereen wel verteld. Alleen nog niet aan de wat verdere familie en nog een aantal vrienden van mijn man weten het nog niet. Die zien we niet zo vaak. Volgende week vrijdag (11 augustus) heb ik de termijnecho. Vind het toch wel weer spannend hoor. Vooral omdat ik zo weinig kwaaltjes heb.
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Huh, ga je vrijdag naar Frankrijk rijden en dan maandag moet je weer werken? Dat is wel erg kort dan. Maar geniet er lekker van!
     
  11. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Heeej! Jij ook nog af en toe hier. Haha. Ja, dank je wel. Alles gaat goed. Gisteren beetje moeilijke dag. Toen was ik 10.2 weken en toen had ik een MA voor dat R. kwam. Maar goed, daar zijn we weer overheen. Volgende week vrijdag de termijnecho. Ben benieuwd.

    Hoe is het met jou? Alles goed met de kleintjes? Nog wensen voor een derde of niet? Haha.
     
  12. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ohhh, nieuwtje hoor! Gisteren een positieve test in handen :eek:o_O:)
    Moet nog even landen, ik wilde wel graag een derde, maar liever met wat meer leeftijdsverschil en manlief vond 2 eigenlijk wel prima!
    Ik ben nu 3/4 weken denk ik!
     
  13. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Waaaaaaaaaaaa! Wat leuk! Van harte gefeliciteerd!!!
    Maar was niet helemaal volgens planning dus?
    Wat vind je man ervan? Wel super leuk hoor! Zijn we weer samen zwanger!
     
  14. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dank je! Nee helemaal niet in de planning :D Past ook niet in ons huis (hebben maar 3 slaapkamers), ik heb nog een tijdelijk contract. Dus dat zijn de dingen waar mn man veel mee bezig is. En ik heb al stiekem naar zwangerschapskleding gekeken, haha!
    Maar voelt nog onwerkelijk hoor! M'n zusje zit in een medisch traject voor een 1ste kindje, dus ik vind het voor haar ook best sneu. Al weet nog niemand het hoor! Hopelijk geen bekende meelezers hier :p
     
    Pitahaya vindt dit leuk.
  15. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    de vakantie was echt super ! we hadden het echt nodig, ben zelf nu niet zo heel actief op de pagina maar dat komt omdat het zomer vakantie is van de kinderen en ik dan niet hele tijd lekker kan forummen ;) maar na de vakantie heb ik er 3 op school !! dus heb ik weer wat meer tijd ;)

    onze dochter word in oktober 4 jaar maar ze mag meteen na de zomervakantie 20 aug al beginnen ! zo onwerkelijk nog, en ik vind het opnieuw weer zo retespannend haha ;)

    @Sorraya41 wat leuk dat je even naar je dochter rijd, ik ben ook zo, lekker een nachtje knallen, dagje bij mijn kind zijn en in de avond of volgende ochtend weer gedag kussen, heerlijk die spontane acties, dat zijn ook de dingen je als kind bij blijven, mama die helemaal naar frankrijk reed voor een kus, super gaaf !

    @pita, wat fijn dat je ook al een echo hebt gehad en het goed gaat met de baby in de buik.

    @ edith, wat leuk ! gefeliciteerd ! ik snap dat het even moet zinken, dat hadden wij bij de zwangerschap van M haha,
    bij de derde hadden wij ook maar drie slaapkamers, maar wel een zolder waar wij na plaatsen van een vaste trap een slaapkamer van zouden kunnen maken, die vaste trap hadden we alleen nog niet en was meer een idee voor latere termijn, daarom hebben wij er voor gekozen de derde de eerste 6 maanden bij ons op de kamer te laten slapen, en daarna zou ze samen slapen met haar grote zus, maar ze was veel wakker in de nacht dus we hebben gekozen voor een stapelbed en dan de oudste twee ( broer en zus) samen op een kamer te doen,

    tot ik dus zwanger was van M , toen moest die vaste trap er wel komen en ipv 1 kamer hebben we er dmv dakkapel 2 gemaakt zodat we 5 slaapkamers zouden hebben.

    gaat goed komen echt waar haha, je vind er vast een oplossing voor ;)

    @lieke, hoe gaat het met jou ? leuk weer wat van je te lezen.
     
  16. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Leuk, je reactie! Ik denk indd ook: het komt wel goed, hoe dan ook! Wij hebben indd ook een vlizotrap, waarvan we een vaste trap zouden kunnen maken en dan op zolder een kamertje. Maar dat is best prijzig. Dus eerst indd de baby bij ons, denk ik, en dan de oudste 2 op 1 slaapkamer. Jij hebt dus ook een jongen en meisje op 1 kamer. Gaat dat? Hoe doe je dat met decoratie? Dl heeft nu echt een meidenkamer, ik zou het zo zonde vinden als ze straks een 'neutrale' kamer zou krijgen.

    Wat een verschillen in basisschool dan hè! Onze oudste wordt eind oktober 4 jaar en zij mag echt pas op haar verjaardag voor het eerst naar school! Ze zijn daar heel streng in.
    Maar lijkt me indd weer even slikken hoor. Dan zijn/lijken ze opeens zo groot!! Heeft ze er zelf al zin in?
     
  17. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    late reactie, echt een enorm drukke week achter de rug haha,

    wij hebben de trap door iemand er "zwart"in laten zetten, hij deed het dus buiten werktijd en maakte zijn eigen trappen in het weekend, de vaste trap naar het zolder heeft ons 1200 euro gekost,

    wij hadden inderdaad een jongen en een meisje samen slapen, we hebben gekozen voor een stapelbed en de oudste dan bovenin, ging heel erg goed, soms een beetje keten met elkaar en grapjes maken en op sommige dagen een keer extra naar boven lopen dat het nu toch echt tijd was om te gaan slapen maar over het algemeen ging het echt heel goed. nu hebben we 5 slaapkamers dus alle kinderen hebben hun eigen slaapkamer.

    wij hebben voor de grootste kamer gekozen om te delen en deze kamer was roze, dit hebben wij zo gelaten, hebben mooie stoere stickers boven in geplakt omdat hij bovenin sliep, en daar nam hij genoegen mee :p:p

    qua basisschool... hier is normaal de regel dat ze 2 weken voor ze 4 worden 2 keer per week 3 uurtjes mee draaien om te wennen aan de klas, maar op deze basisschool is het momenteel zo dat ze enorm veel aanmeldingen hebben gekregen en ze willen de kleine klassen behouden dus om die kleine klassen te behouden hebben ze 2 groepen 1 gemaakt, maar 1 groep 1 was net te klein om daar echt een juf op te zetten, dus of ze proppen die 9 kinderen bij de andere kinderen, of je behoud de kleine klassen en laat kinderen van september en oktober eerder beginnen, en daar heeft school voor gekozen.

    onze dochter heeft er al echt enorm veel zin in, maar ze kent de school dan ook al goed omdat ze altijd mee gaat met haar grote broer en zus brengen en ophalen, en dan gaat vanaf oktober ook M nog eens twee ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal, dat vind ik wel heel spannend haha, maar vooral qua zijn gezondheid, ik weet hoe of wat en wanneer hoe te handelen en dat uit handen geven vind ik wel spannend, maarja moet hem ook de vrijheid gunnen dus we gaan het gewoon proberen,

    hoe gaat het ondertussen bij jullie ? een beetje aan het idee gewend ?
     
  18. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Hier afgelopen vrijdag een goede termijnecho gehad! Jeeeej! Helemaal blij mee! 1 dag vooruit gezet dus nu 23 februari uitgerekend.
     
  19. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hee, zag in een ander topic opeens je onderschrift maar vond het daar ongepast; Gefeliciteerd!
     
  20. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @Micchan : thanks! Gaat het goed met je/jullie? Wat worden onze jongens opeens groot he!

    @Pitahaya : toppie! Weer een extra bevestiging dat het goed zit! Heb je nog steeds weinig klachten?

    @Hippo89 : Goed opgelost, met die vaste trap. 5 slaapkamers is echt luxe! Ik kan me voorstellen dat de 'noodzaak' tot een eigen kamer steeds groter wordt als ze eenmaal eigen vrienden en/of huiswerk hebben. We willen ooit wel verhuizen, maar vinden we nu nog te vroeg... Leuk dat je dochter zin in de basisschool heeft! Is natuurlijk heel anders, of het de oudste is of dat het al meegaat naar school met oudere broertjes/zusjes.

    @hier: ik ben kots- kots- kotsmisselijk :( Vreselijk! Vermoeidheid valt op zich mee. Maar krijg overdag weinig gedaan, omdat ik me zo beroerd voel! Dat maakt de zwangerschap opeens heel echt :) Op zich wel aan het idee gewend. Je gaat er gelijk mee 'rekenen', qua verkopen van babyspullen enzo. A.s. vrijdag naar de verloskundige. Met de hele fam, want we hebben geen oppas. Gezellig :D Ik ben heel benieuwd hoe ver ik ben. Zou me zo tegenvallen als het nog maar een week of 6 is (duurt het nog zo lang voordat de misselijkheid minder wordt)!
     

Deel Deze Pagina