Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Edith1987: Ja jeetje, echt wel! :eek: Bizar dat de kindjes over twee maanden alweer twee jaar oud zijn. Logan is een flinke jongen met eindelijk een redelijke bos haar :p alleen zijn oren doen het nog niet zo goed want luisteren kent ie niet. :roflmao::roflmao::roflmao:

    Hier gaat het verder goed! Gewoon zijn gangetje eigenlijk, niets bijzonders maar dat vind ik juist wel lekker. Ik voel me eindelijk wat fitter en heb nu eigenlijk alleen nog last van de harde buiken.

    Wat rot dat jij je zo beroerd voelt zeg, gets. :( Ik hoop dat het niet zo lang duurt! Spannend vrijdag naar de vk, ben benieuwd hoe ver je bent!
     
  2. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Hey! Ik ben ook nog wel een beetje actief op zp, maar ik ben meer een stille meelezer . Leuk om te lezen dat jij ook zwanger bent Edith! En wat fijn dat het met de andere kindjes van iedereen goed gaat.

    Hier op de helft en de ene dag is zwaarder dan de andere. Wij krijgen er nog een meisje bij en de 20 weken echo was helemaal goed! Maak mij alleen zorgen om geld, we verdienen beide niet echt geweldig. Hoewel we gewoon rond komen en geen schulden hebben vind ik het beangstigend dat er nog een kindje komt. Terwijl ik er zoooo naar uit kijk
     
  3. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    @Edith1987 had je afgelopen vrijdag de echo ? Ben benieuwd hoever je nu bent,

    Misselijkheid tijdens zwangerschap ken ik helaas maar al te goed, trek niet te laat aan de bel he, je kunt gewoon medicatie krijgen die bij velen gelukkig goed werkt.

    @Micchan leuk om te lezen dat het bij jou goed gaat !

    @Marjo88 wat fijn dat je 20 weken echo goed was ! Weet je het geslacht ? Of wil je het niet weten ?
    Waar ben je precies bang voor ? Dat je het elke maand zwaar krijgt financieel ? Of zul je nog net rond kunnen komen waardoor er weinig ruimte is voor uitstapjes ofzo ?
     
  4. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @Marjo88 : leuk om van te horen! Indd leuk dat jullie ook een derde kindje krijgen! En je andere kindjes zijn ook ongeveer even oud als de onze. Ervaar je deze zwangerschap zwaarder dan de 2de of weinig verschil?

    @Hippo89 : ik had, obv de laatste dag menstruatie, 10 weken kunnen zijn. Helaas nog maar 7 weekjes :( Ik baalde op het moment best wel! Maar je doet er weinig aan. Zag er iig allemaal goed uit en dat is ook een zegen!
    Ik zit al volop aan de Emefasene en Omeprazol, maar nog steeds erg beroerd. Gelukkig nog niet hoeven overgeven, maar dat kwam pas met een week of 9 bij de vorige zwangerschappen. Afwachten maar... Ik lig veel op de bank en iedere avond rond 9 uur naar bed (saaaai voor mijn man, maar vermoeidheid maakt het alleen maar erger).
    Gaat alles bij jullie goed? School weer begonnen? Of pas volgende week?

    We hebben toch nog maar een weekje Turkije geboekt, all-inclusive. Dit lijkt een beetje onze 'laatste kans' te zijn. De oudste zit nog niet op school en voor broertje hoeven we nog geen ticket te betalen. De vakantie volgend jaar zal wel weer heel anders zijn, met een kleintje.
     
  5. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    We krijgen nog een meisje! Super leuk voor onze dochter (hoop ik ;) )

    We komen idd elke maand net rond, weinig lucht voor leuke dingen. En dat is niet het belangrijkste maar als er iets tussendoor komt zoals steunzooltjes van zoon, mankement aan de auto etc.. kunnen we meteen helemaal niks meer in die maand. En zo had ik het mij niet voorgesteld (ons leven). Maarja aan de andere kant, we zijn allemaal gezond, we kunnen gewoon leven en zijn gelukkig met elkaar. Wat wil je nog meer ;)

    Hoe gaat het met jou en de kinderen? Voornamelijk de jongste met zijn verschrikkelijk start...

    @Edith1987 Ja wat leuk dat ze allemaal rond dezelfde leeftijd zijn! Ik vind deze zwangerschap zwaarder. In het begin toen ik zo misselijk was en super chagerijnig. Kon ook niet tegen spijkerstof :eek: en die moest ik echt dragen voor mijn werk. Dacht ik echt "waarom?!?, Waar ben ik mee bezig!!" Maar nu we al weer even in het tweede trimester zitten gaat het goed. Op mijn bekken na dan, werk al sinds 15 weken halve dagen. En heb nu minder last. Maar vind het een uitdaging met die 2 en een vermoeiende zwangerschap.
    Hoe ervaar jij het op dit moment? Ook even zwaar door hoe je je voelt? Wel balen dat je minder ver bent dan je dacht, anders was je alweer bijna door die 12 weken heen.

    Hopelijk voel je je een beetje oké zodra jullie op vakantie zijn! Heerlijk vooruitzicht!
     
  6. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    @Micchan Gelukkig gaat alles goed met jou en de baby. wil jij eigenlijk het geslacht van je kindje weten?

    @Pitahaya hoe verloopt jouw zwangerschap? Gaat het goed?
     
  7. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Oeps dubbel
     
  8. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Wat grappig dat we hier weer over nieuwe zwangerschappen praten in dit topic. Jullie hebben het allemaal niet makkelijk he. Misselijk, bekkenklachten... Blegh...
    Ook balen dat je nog niet zo ver bent Edith. Mja.. dat het er goed uit ziet, is dan wel weer fijn.

    Hier gaat het opzich goed. Geen kwaaltjes dus en voelde mij goed maar sinds een week wel extreem moe. Het blijft nu dat mijn schildklier weer op het randje hangt. (Ik ben na de bevalling van mijn zoontje heel ziek geweest ivm schildklierproblemen). En nu dus gaat het weer niet top. Morgen afspraak met de huisarts. Ik verwacht niet meteen dat ik aan de medicatie moet, maar zal het wel echt in de gaten moeten houden want hij mag niet 0.1 trager gaan.

    Zaterdag gaan we op vakantie voor 2.5 week. Daar heb ik echt zin in. Even er tussen uit. Even uit rusten.

    Hier dus al bijna 14 weken. Termijnecho gehad, was goed. Nu 28 september de 20 weken echo gepland staan. Het gaat zo snel allemaal.
    Merk wel dat ik er bij deze zwangerschap minder mee bezig ben. Moet echt af en toe even er bewust van zijn.
     
  9. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Hippo89: Dankje! Hoe gaat het met jou en alle kinderen?

    @Edith1987: Fijn dat de echo er goed uitzag! Die paar weken lijkt me wel een domper ja. :( Wat rot dat je zelfs met medicijnen zo beroerd blijft! Ik hoop echt dat het gauw wat beter wordt..

    @Marjo88: Leuk nog een meisje! We wilden het wel weten ja, krijgen waarschijnlijk ook nog een meisje. :) Hou nog even een slag om de arm tot ik het op nog een echo heb gezien haha.

    @Pitahaya: Ah nee, wat rot weer gedoe met je schildklier. :( Ik hoop dat de waarde constant blijft. Lekker op vakantie, heel veel plezier alvast!
     
    Pitahaya vindt dit leuk.
  10. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland

    Hoe was je termijn echo?

    Alles gaat goed hier. S alweer 9 maanden oud en over 3 maanden wordt ze alweer 1! Gaat me veels te snel nu met een 2e. Heel cliché maar het is echt waar. Weet je al wat het gaat worden?

    Ik hang soms nog wel rond op het forum maar doe meer op fb. Wel jammer want was best actief. Vind het nieuwe forum ook niet zo mooi als k heel eerlijk ben haha
     
  11. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland

    Zeg..k heb wat gemist bij jou zie Ik??? Gefeliciteerd!!
     
  12. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hahahahaha dankjewel!

    Wauw, je meisje gewoon alweer negen maanden! Ik vind het nieuwe forum ook nog altijd geen verbetering, maar blijf toch elke keer weer plakken haha. :oops:
     
  13. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Hey dames! Ik ben jullie niet vergeten hoor.. ik kom alleen zelden meer op zp (andere vaste clubjes verkast naar facebook..).

    Gefeliciteerd alle zwangeren!!! :)

    Hier gaat het goed. Grote dame wordt deze maand 2 (en zegt graag nee :p) en kletst lekker. Kleine dame is 4 maanden en heel tevreden. Ben ook weer aan het werk wat weer even schakelen is na een lang verlof. Zijn heerlijk op vakantie geweest en ook nog weekendje samen.

    Kleine dame ligt nu nog in co-sleeper maar ze gaan binnenkort samen slapen. Oudste is naar peuterbed.. we hebben tot de verhuizing maar 1 extra slaapamer dus ben benieuwd hoe dat gaat :D

    Ik zal proberen hier wat vaker te komen ;)
     
  14. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @LianneE Leuk om weer even van je te horen! Hier is het ook de hele dag "nee" en dat wordt dan bijna geschreeuwd :rolleyes: Maar wel heel leuke fase met het praten. Ik vind het zo gezellig om bijv in de auto echt een gesprekje te kunnen voeren.

    @Pitahaya Fijne vakantie!! Ben je al minder moe?

    @hier: Wij hebben een fijne week gehad in Turkije! Iedere middag lekker naar bed met de kindertjes en verder heel lui (zwembad, speeltuin, buffet) geweest. Heerlijk! Verder beroerde weken gehad qua misselijkheid. Ergste vermoeidheid is gelukkig nu voorbij, dus dat beschouw ik dan maar als een vooruitgang. Nu die misselijkheid nog... Je wilt mijn huishouden niet zien :oops:

    Hoe gaat het met de andere meiden? Jammer dat het een beetje stilvalt hier!
     
  15. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    #1435 Hippo89, 18 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2018
    hoi mama's

    hoe gaat het met jullie allemaal ?

    nu de tweede verjaardag van M dicht in de buurt komt voelde ik mij even emotioneel, en heb toen ik een avondje helemaal vrij had van de kinderen eens de tijd genomen om het hele topic van 2 jaar geleden nog eens door gelezen, jemig wat was ik ziek de hele tijd,

    en hoewel ik het mij zelf helemaal niet meer herinnerde... las ik dat jij (@Edith1987 ) toen ook vaak misselijk was ( van je tweede) had je dat bij de eerste ook ? ik zelf had het bij de eerste het minste en bij de laatste het ergste, elke zwangerschap werd het heftiger, hopelijk krijg jij er nog goede weken tussen.

    @Pitahaya hopelijk over 1,5 week een goede echo ! 28 sept is de dag dat M. 2 jaar word.

    @Micchan wat leuk dat jullie nog een meisje krijgen, hoewel natuurlijk beide geslachten prima is, ik vind puur het weten altijd al extra leuk haha.

    @LianneE wat heerlijk zeg met het gezin op vakantie, fijn dat jullie genoten hebben, spannend straks dat samen slapen, hopelijk lukt het ;) hier was het helaas geen succes de jongste dame schreeuwde de oudste dame altijd wakker,

    @ hier, hier gaat het redelijk goed, de oudste geniet nog steeds van zijn voetbal,hoewel ik dat pupillen voetbal volgens de nieuwe regels van de knvb echt tien keer over niets vind, de tweede gaat kijken bij dansles of dat wat is voor haar, de derde word over 2 weken 4 jaar maar zit al een aantal weekjes op school, ze vind het geweldig, ze wil graag op voetbal als ze vier word, maar ze wil ook graag gymmen, ze kan al radslag en handstand en handstand bruggetje maken, opzich mag ze beiden... maar in februari begint haar zwemles, en die 3 dingen en dan ook nog school.... is te veel.... ik twijfel heel erg wat ik zal doen, ze vind voetbal echt geweldig, en ze kan ook lekker balletje trappen ( zit in de familie haha allemaal voetballers aan de kant van mijn schoon familie) maar gymmen kan ze ook zeker haar gewilde dingen in leren..... ze kan zelf niet kiezen omdat ze beiden echt heel graag wil, moeilijk hoor.
    en met M gaat het ook super goed, wat is dat een heerlijke mannetje, wel is duidelijk geworden dat artsen een grote impact hebben op hem, 2 weken geleden is hij gevallen, tand door de lip.... letterlijk...DOOR de lip, binnenkant erin tanden staken er aan de buitenkant weer uit, zo'n naar vies gezicht, hele lip open, dus hup naar de hap.... wat was hij bang !! nie auw nie jij weg weg !! bleef hij maar roepen, toen ik vertelde dat artsen hem tot nu toe altijd nog pijn gedaan hebben hebben ze de witte jas uit gedaan en meteen was hij rustig en mocht er naar zijn lip gekeken worden, het zit bij M nog dieper dan we eerst dachten, maar verder gaat het prima, hij kletst je de oren van de kop af, is een kleine ondeugd, geniet van alle kleine dingen, grote broer en kleine broer hebben nog een band waarvan je hoopt dat ze dat over 10 jaar ook nog hebben,die hoeven elkaar maar aan te kijken en ze snappen elkaar,

    sowieso vind ik het leven van de kinderen indrukwekkend, zo blij met zo weinig, zo blij met de kleinste dingen, zo vindingrijk, soms is er een "probleem" dat we hardop uitspreken en komen de kinderen met "maar mam je kunt toch gewoon dit of dat zeggen of doen " en dat is dan zo simpel, maar zo passend en dus werkelijk bruikbaar als oplossing, geweldig hoe simpel het eigenlijk kan zijn

    Gister naar het bos geweest en het was zo simpel maar ze hebben enorm genoten van het klimmen en stampen in de plassen en de kikkers die ze om de oren vlogen en die ze dus ook gepakt hebben, ik durf het niet maar geweldig om te zien hoe kinderen in het leven staan
     
  16. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Jaaa tijd vliegt hoor..inmiddels bijna 10 maanden hihi
     
  17. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @LianneE: Fijn je weer te lezen. :D (Alvast) Gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie. Ben benieuwd hoe het samen slapen van je dochters zal gaan. :)

    @Edith1987: Fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. En ook fijn dat de vermoeidheid afgenomen is, ik hoop voor je dat de misselijkheid dat ook gauw doet!

    @Hippo89: Ja dat herinner ik me nog wel, hoe vreselijk ziek jij was. :( En toen ook nog de heftige geboorte van M en de periode daarna.. Wauw, over vier dagen wordt hij gewoon alweer twee! Ik ben echt blij dat hij het zo onwijs goed doet (maar zo zielig die angst voor de artsen, wel heel begrijpelijk natuurlijk :( ). Fijn dat het met je andere kinderen ook goed gaat, het klinkt behoorlijk druk maar ook wel heel gezellig!
    Ja, voor ik zwanger was leek het me wel leuk om het geslacht deze keer niet te weten, maar echt totaal niet volgehouden haha. En ben blij dat ik het weet. :D

    @Lieke86: Aaah zo heerlijk. ❤ Gaat ook alweer hard richting een jaar, pfoe..
     

Deel Deze Pagina