Oktober 2017 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Donutlover, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Voorheen was er een leuk topic met mama’s die zwanger waren en uitgerekend waren in Oktober 2017.

    Zijn er hier nog meer okt. Mama’s aanwezig?
     
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Weinig zo te zien :roflmao:
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier een oktober mama!
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Méh...ik was 19/10/17 uitgerekend maar zoonlief kwam op 29/9
    Mag zeker niet illegaal meetikken? :)
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #5 Donutlover, 17 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
    Leuk!! Hoe gaat t bij jullie?
    Al beetje ritme gevonden? Heb je een zoontje of een dochter gekregen?
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Tuurlijk wel haha
    Zaten ook samen in dat andere topic maar die is helemaal stil gevallen
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh fijn, dan tik ik graag mee. Vond het zo jammer dat ons topic stil viel.

    Hoe gaat het? Is er al duidelijkheid mbt je zoontje?
     
    Donutlover en Flamingooo vinden dit leuk.
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb een dochtertje, eerste kindje. Qua flessen redelijk een ritme. Tussen 7:00/8:00 en 18:30/19:30 krijgt ze 4 flessen om de 3,5 a 4 u. Dan nog een nachtflesje en soms meldt ze zich spontaan voor een late avond fles. Maar qua slaapjes is het totale willekeur. Soms kort, soms lang en geen vaste tijden. Meestal zijn het er 3 maar soms ook 4.

    Jullie wel een ritme? Heb je topics een klein beetje gevolgd. Heftig hoor om zoveel zorgen te hebben om je kleine ventje. Hoe gaat het nu?
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dat scheelt wek zeg! Hier idd qua slaapjes ook nog zo rommelig haha
    Ene keer kort dan ineens weer heel lang.
    M krijgt sowieso een avondvoeding.

    Jaa op en af, waren best goed op weg maar soms heeft hij weer rottige dagen.
    Op sommige dagen denk ik wauw hij gaat onwijs vooruit en de andere dag weer niks dat is wel frusterend.

    Hij groeit na ons idee nu best goed (100gr per week)maar de artsen vinden t nog onvoldoende en willen dat hij een deel van de groeiachterstand gaat inhalen.
    Daardoor krijgt hij nu medische sondevoeding ipv kunstvoeding.
    Voelt voor ons een beetje dubbel, want hij lust het niet dus alles gaat via de sonde, omdat de pomp langzaam loopt, toont hij geen honger meer en is er geen speling meer voor het oefenen met hapjes, dat weigert hij dan.
    We hebben heel lang geoefend tot hij 80-100cc zelf kon drinken zo’n 2/3x per dag en nu ineens lijkt dat hierdoor allemaal weer verloren.
    Als je snapt wat ik bedoel haha dus zoals ik zei beetje dubbel gevoel over deze voeding.


    Hoe zwaar zijn jullie kindjes nu? en hoe gaat het qua ontwikkeling?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa jammer he! Vond t altijd wel super leuk zo alles te delen ect.
    Typ net een kleine update over hem hihi
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook niet echt een ritme. Het enige wat vast staat is de nacht: tussen 18-19u krijgt zoontje een papfles en hij slaapt dan tot 5/6/7u. Dat wisselt enorm.
    Overdag breng ik hem na 2u wakker zijn naar bed, en voor het naar bed gaan krijgt ie altijd een fles. Hij drinkt 4-5 flessen op een dag.
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ah zie nu je update...fijn dat je zoontje nu wel groeit.
    Hier is zoonlief nu 10 kilo...het is een beer. Laatst zelf geprobeerd te meten en kwam op 77cm.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  13. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Waaauw nou idd die gaat hard haha

    Jaa zijn we super blij mee, soms schommelt het weer even en soms staat hij stil dus begrijp de artsen natuurlijk ook wel dat ze doormiddel van dit willen proberen hem harder te laten groeien
     
  14. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dat werkt hier ook goed na 2 uur ongv naar bedje brengen!
    Eet hij al hapjes?
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hij is zeker gegroeid! Wst een prachtig kereltje.

    Hier ook nieuwtje. Ik ben 3wk geleden geopereerd. Ze hebben het stoma op kunnen heffen en ik ben nu de gelukkigste vrouw ter wereld. Na 5 mnd een stoma te hebben gehad kan ik nu eindelijk volledig genieten.

    Edit:
    Hapjes gaan goed. Hij heeft liever groente dan fruit. Raar kind ;)
     
    denanja vindt dit leuk.
  16. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wat fijn!! Voel je je lichamelijk nu ook weer wat beter? Kan me herinneren dat je des tijd flink last had.

    Naja beter groente toch haha
     
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    #17 Flamingooo, 17 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2018
    Ik snap dat het heel dubbel is @Donutlover. Maar wat een schatje heb je! Veel respect voor jullie hoor. Echt knap hoe jullie het doen.

    L. is van 24-10 en voor t laatst bij t CB geweest op 9-3. Toen woog ze 5740 en was ze 61 cm. Wij zijn nog niet begonnen met hapjes. Vanwege maag/darmproblemen in de familie wacht ik er liever mee en ze lijkt nog prima zonder te kunnen.

    Qua ontwikkeling gaat ze volgens mij goed. Lacht veel, blaast hele dag spuugbellen, heeft vorige week ontdekt hoe ze moet omrollen (buik naar rug en vice versa), wil alles zien en aanraken en brabbelt lekker.

    @Panter hier leg ik haar inderdaad ook na max 1,5/2 u op bed. Maar soms wil ze gewoon echt niet en ligt dan rustig 30/40 min te kletsen en spelen. Raar kind ;).

    Wat fijn dat je van je stoma af bent! Ik heb een vriendin met stoma en weet dus van dichtbij hoe pittig dat kan zijn. Was het bevalling of zwangerschapsgerelateerd bij jou of gewoon toevallig zelfde periode?
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Tijdens de zwangerschap heeft de grote baarmoeder op een deel van mijn dikke darm gelegen. Door de slechte doorbloeding is dat gaan ontsteken.
    Door de keizersnede heb ik een darmverlamming gekregen en daardoor is er obstipatie ontstaan. 3 dagen na de keizersnede is mijn dikke darm gescheurd. Ik ben heel erg ziek geweest, buikvliesontsteking, sepsis, orgaanfalen. Het was kantje boord.

    Gelukkig na een lang herdtel genoeg conditie voor de hersteloperatie. Nu langzaam weer terug naar het oude niveau.

    Hier rolt zoontje nog niet...hij is lui. Wel maakt ie heel veel geluidjes enspeelt ie zelf met speelgoed. Pakt alles en vind het erg leuk om te brabbelen op schoot. De eerste tandjes komen er ook aan.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  19. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Flamingooo Wat goed! Gaat snel dan he
    M lacht ook heel veel en maakt tegenwoordig grappige geluidjes. En zijn handen vind hij ook helemaal geweldig!
    Hier ook geen hapjes, hebben het 1 week geprobeerd hij vond het super leuk maar toen de sonde meer aan moest zat hij gewoon vol en nu weigert hij steeds.
    dacht eerst dat ik te langzaam was met geven haha maar hij begon dan steeds harder te huilen..woops

    M is van 4 oktober haha dierendag, met 40w thuis geboren ging allemaal best snel en goed gelukkig. Toen woog hij 3340 gram en was 49cm :p Nu was hij 2 weken terug 4925 gram en 62cm.
    Aanstaande woensdag moeten we weer naar de kinderarts om te wegen ect.
    Heb zelf thuis ook een weegschaal en die gaf nu 4970 aan dus dat is niet zo fijn maar hij heeft ook veel gespuugd dat zal er wel mee te maken hebben gehad.

    Hij krijgt nog steeds 6 flesjes van 100cc, nu met de nieuwe voeding willen we ze het gaan opvoeren naar 125cc maar dat willen wij zelf langzaam opbouwen omdat hij er zo heftig op kan reageren (meer voeding)

    @Panter Zo naar.. heb je het een beetje kunnen verwerken allemaal of dat nog niet?

    M kan ook nog niet rollen hoor haha, hij is met name nog heel slap in zijn romp en nek.
    Zijn benen gaan steeds meer vooruit. 27 maart gaan we naar het spieren voor spieren centrum voor een dagopname
     
  20. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Jeetje @Panter wat een mega heftig verhaal. Pittige kraamtijd heb je dus gehad. Lichamelijk gaat het dus de goede kant op zo te horen. Heb je het mentaal ook een beetje een plekje kunnen geven?

    Hier nog geen tandjes. Wel veel kwijt en kauwen/bijten haha.

    Spannend die dagopnane @Donutlover. Gaan ze dan vooral observeren of ook echt behandelen? En ja het gaat allemaal echt zo snel. Zo cliché maar zo waar ook. En het is niet zo dat L. nu de hele dag ligt te rollenbollen hoor. Soms een paar keer per dag en soms helemaal niet. Vanochtend hebben we gezwommen dat vind ze ook interessant. Lekker kraaien.

    Ik heb sinds een paar weken mega last van haaruitval. Hebben jullie dat ook? Weet dat het erbij hoort maar wordt er echt zo gek van.
     

Deel Deze Pagina