Oktober 2017 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Donutlover, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.488
    3.858
    113
    Vrouw
    @Ting86 dat 'gember-toevoegen' klinkt zo best makkelijk! Hopelijk hebben we het niet nodig, maar zoiets is goed om te weten :)
    En nu al afspraken over wanneer aan een tweede beginnen, leuk! Ik zou het zelf denk ik nog een beetje benauwd krijgen om dat nu al vast te hebben staan, maar dan heb je anderzijds wel al weer wat voorpret, dat is het enige wat ik eigenlijk mis aan zwanger-zijn ;)

    @Panter Wat een boel woorden al! Hier zegt ze alleen nog maar dubbele klanken (mamama, bababa, etc), maar nog niets bewust. Lijkt me erg leuk als dat eenmaal gaat beginnen. Fijn dat S. weer helemaal hersteld is.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent over het 'geen kindje meer krijgen'. Het is toch een ander toekomstbeeld dan dat je voor ogen had.

    Hier weinig nieuws, al is mijn zus morgen uitgerekend. Ze had vorige week een verhoogde bloeddruk en eiwitten in haar urine, dus ze moest door naar het ziekenhuis. Uiteindelijk gelukkig geen zwangerschapssuiker, maar ze wordt extra goed in de gaten gehouden. Gister ook gestript, dus het kan ieder moment beginnen.
    Ikzelf ben vrijdag jarig, dus ben benieuwd of het een dubbele verjaardag gaat worden in de toekomst.
     
  2. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hallo meiden!

    @Tuttebelleke Is je zus al bevallen? En nog van harte met je verjaardag!

    Wij hebben nu heerlijk vakantie:D
    Morgen gaan we een voor een weekje naar Center Parcs. Eerste keer op vakantie met de kleine. Echt heel veel zin in.

    Afgelopen week ging onze zoon het sprongetje in. Hij begon dinsdag met echt brabbelen. Zo leuk, maar daarna werd het minder. We wouden oefenen om te gaan tijgeren, wat doet meneer: krijsen, omdat het niet lukt. En nog steeds jammert hij (gelukkig niet echt krijsen) een beetje als hij niet vooruit kan komen. Als hij echt iets wil hebben dan gaat hij ervoor en komt hij ongeveer 10cm vooruit, maar als hij moet nadenken wordt hij boos :roflmao:. Oh ja, en nachtmerries.... Maar dat is alleen in de avond, s nachts horen we hem niet. Dus ik vind de sprong nog best meevallen (fingers crosser).

    Geniet van de mooie zomerse dagen! En @Panter succes morgen met je nieuwe baan! :thumup:
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat gezellig dat er hier weer wat geschreven wordt!

    @Ting86 fijne vakantie gewenst! Wij zijn net terug van een weekje zon. Heerlijk was het. Het ging goed ook met L. maar wel veel indrukken voor haar merkte ik. Ze heeft veel geslapen en was iets zeurderiger.
    En wat spannend dat jullie hebben besloten voor een tweede :D! Wij zitten nu in ronde 1 voor een broertje of zusje :p.

    @Panter lijkt me heerlijk dat geklets haha. Hier maakt ze heel veel geluid maar nog weinig herkenbaars. Eigenlijk alleen iets mama-achtigs lijkt nu ook gericht naar mij te komen. Dikke knuffel voor jou! Ik snap dat het af en toe verdrietig is dat er geen broertje of zusje komt. Een onvervulde wens is gewoon rot.
    Wat een gedoe he al die ziekte... Hier twee keer krentenbaard in een maand tijd en ontstoken oogjes. Blegh.
    Hoe is je nieuwe baan?

    @boogiebril leuk dat je er weer bent meid!

    L. kan tegenwoordig zelfstandig tot zit komen en er zijn twee ondertandjes doorgekomen, de eerste twee tandjes. Ze zwaait en doet met een handje mee met hiep hiep hoera. Zo leuk dat ze steeds meer kan :). Kan echt niet wachten op wat nog allemaal gaat komen.
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oh ben trouwens benieuwd! Zitten jullie kindjes allemaal al op 3 flessen? En zo ja hoeveel krijgen ze dan per fles?
     
  5. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    @Flamingooo heerlijk hè, al die nieuwe dingen! Echt genieten bij elke mijlpaal.

    Hier op 2,5 fles, ochtend een van 180, middag een van 120 en avond een papfles van 180.

    Verder in de ochtend fruit, middag 2 boterhammen en savonds avondeten, meestal wat wij eten maar dan ietsje fijner. Soms tussendoor een koekje of soepstengel oid. Tussendoor water of diksap :)
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @Ting86 fijne vakantie! Lekker genieten.

    @Flamingooo wat goed dat ze zelf gaat zitten zeg. Hier doet 's een halfslachtige poging maar het lukt nog niet.

    Flessen... Wij zitten momenteel weer op 5 flessen 180/6. Groeispurt denk ik. Hij heeft een paar weken heel slecht gedronken dus haalt nu vast de schade weer in.

    S word al echt ondeugend haha. Naar de hondenmanden kruipen Hij weet dat dat niet mag. Dat guitige koppie erbij en dan heel snel er toch naartoe kruipen. Haal hem er 100x per dag vandaan. Inwendig moet ik hard lachen maar trek wel een streng hoofd :)
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh ja, morgen is m'n eerste werkdag. Spannend! Maar zal vast goedkomen.
     
    denanja vindt dit leuk.
  8. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hier zit meneer op nog maar 2 flessen. Die van tussen de middag weigert hij resoluut. Maar s ochtends en s avonds gaan ze er nog wel in, in de vorm van pap (licht volkoren granen in de ochtend en pyamapapje in de avond). Ach, ik maak me er maar niet te druk om.
    Wij zitten nu heerlijk in ons huisje te genieten. Dus na dit berichtje een weekje geen zp voor mij ;)
     
  9. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.488
    3.858
    113
    Vrouw
    @Ting86 Fijne vakantie! En bedankt voor de verjaardagswens :)
    En als dat het is voor het sprongetje, dan valt het inderdaad best mee. Ik help je hopen ;)

    @Panter veel plezier/succes morgen!

    Hier is m'n zus vanmiddag opgenomen voor een inleiding, dus wellicht nog vandaag en anders morgen een baby :) Ben benieuwd!
    En dochter zit hier eigenlijk pas sinds een paar weken op 4 flessen (180/6), daarvoor nog 5 van 150/5.
     
  10. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wij zijn weer terug. Was echt een super vakantie. Op 1 ding na, ga niet met een baby op vakantie die midden in een sprongetje zit en tegelijk moeite heeft met nieuwe dingen.... Gelukkig was het vrijdag over en hebben we weer door kunnen slapen. Hij kan nu flink brabbelen en tijgeren gaat nu ook goed. Ook moet hij tussen de middag zelf zijn broodje eten, mogen wij niet mee helpen....

    Reageer later ff uitgebreider...
     
  11. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hooii!
    Ben ik weer eens...
    Ik ga proberen wat meer mee te schrijven!

    Hoe gaat het met jullie? De kindjes... rollen/kruipen/zitten ze al?
    Wat eten/drinken ze nu op een dag..?

    Liefs...
     
  12. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hii ben dr oook weer. was t forum kwijt haha

    hier gaat t super goed met de kleine man. hij heeft zn eerste stapjes achter de loopwagen al gezet! zo trots!
    brabbelen doet ie niet echt, begint nu een beetje maar niet meer dan babababa vooral.
    hij heeft 2 boven en 2 onder tandjes.
    vind het brood van zn zus erg lekker haha gaat aan tafek staan en grist t zo uit dr handen en van dr bordje haha en dat terwijl ie al een fles en boterham zelf op had haha.

    wij geven nog 3 flessen smorgens smiddags en savonds 180/6.
    zijn past sinds deze week met boterham begonnen, heerlijk vind ie t!

    drukke tijd gehad met begrafenis van een van mn beste vriendinnen, zelf dubbele oorontsteking, dochter geopereerd, dochter flink verbrand 2e a 3e graads helaas (maandag weer naar de dokter met dr) en tussendoor nog werken haha

    hoop wat meer te kunnen reageren nu de rust weer een beetje weder gekeerd is.

    @Ting86 leuk voor een 2e gaan!!

    @Panter hoe bevalt t op je nieuwe werk??
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi hoi.
    Baan is leuk! Ontzettend druk en Sam heeft enorm verlatingsangst.
    Kan geen stap zetten of ie gaat onbedaarlijk krijsen.

    Denanja hoe kan het dat je dochter zo verbrand is? Wat verschrikkelijk!
     
  14. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Panter ze is op een gloeiend hete houtskool gaan staan. dus dr onderkant van dr voetje is verbrand ongeveer zo groot als een euro muntstuk
     
  15. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ahh balen die verlatibgsangst. hebben beide kinderen hier geen last van gehad
     
  16. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Oohh zo lastig die verlatingsangst.... maar... gelukkig Is het een fase... Kan lang duren..maar ooit wordt het minder...

    Leuk.. voetje verbrand. Wat naar!!
     
  17. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @denanja Wat sneu dat je dochter haar voetje heeft verbrand. Dat is echt zielig. En wat knap dat jullie kleine man al stapjes zet!

    @verlatingsangst Dat is echt niet leuk. Gelukkig hier weinig last van.

    @hier We tijgeren het hele huis door. Ondertussen gaan we naast de middagfles nu ook de pap s ochtends weigeren. Brood met een paar happen yoghurt gaat wel goed. Dus nu alleen nog s avonds pyamapapje, dat gaat nog wel (als hij niet teveel avondeten heeft gehad).
    En meneer doet hier echt pogingen om te wijzen (met middelvinger :roflmao:). En zijn eerste echte bewuste woordje is poes... Nou ja Poe Poe Poe of does does does. Maar nu is alles poes :rolleyes:
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @denanja "gelukkig" alleen het voetje. Ik zag al een beeld voor me van kokend hete thee over het hele lijfje. Hoop dat de pijn snel weg is.

    @SJ86 hier tijger zoontje het hele huis door. En gaat sinds gisteren zelf zitten. Die verlatingsangst is vreselijk vermoeiend, hoop dat dat snel over is.

    @Ting86 fijn dat de vakantie leuk was! Hier ook een periode van fles weigeren gehad. Nu weigert meneer het warme eten en drinkt weer 4 tot 5 flessen. Zal ook weer een fase zijn. Boterham wil ie ook maar voor de helft.

    @Flamingooo hoe gaat het daar?

    En @boogiebril, daar ook alles oké?

    @Tuttebelleke hoe gaat het daar?

    Hier wil zoontje nog maar 1 slaapje doen overdag. En in combinatie met de verlatingsangst vind ik dat best zwaar. Hij hangt de hele dag aan m'n benen, zodra ik een stap zet begint ie meteen te mekkeren. Pfff.
     
  19. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @denanja wat sneu voor je dochtertje zeg. Heeft ze er veel last van?

    Leuk om te lezen wat jullie kleintjes allemaal al doen en kunnen! Hier gaat het hartstikke goed. Tijgeren kan ze wel maar doet ze niet veel, sinds een paar dagen kruipt ze af en toe kleine stukjes. Zelfstandig gaan en blijven zitten gaat echt heel goed. Zo goed dat we vandaag voor het eerst even 10 minuutjes zijn gaan fietsen :D echt geweldig. Water vindt ze ook helemaal geweldig, begint al te spartelen als ze het ziet en steekt rustig dr hoofd onderwater in het zwembad. :oops:

    Slaapjes doet ze hier soms 2 soms 3 per dag. S ochtends bordje pap met klein flesje en dan later fruit. Vroeg op de middag brood vaak 2 sneetjes en dan als ze zich meldt een fles. Tijdstip wisselt nogal. S avonds groente met aardappelen of rijst en dan voor t slapengaan een papfles. Geven jullie al vlees?

    Ze heeft twee ondertanden en wordt helaas iedere ochtend tussen half 6 en 6 wakker :(.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  20. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Hey meiden, wat leuk om te lezen dat t goed gaat! @denanja wat erg zeg!! Hoe gaat het nu?

    Hier alles zn gangetje. Tijgeren, babbelen, headbangen op de muziek, 6e tandje komt er aan. Vanavond even kijken of het wat minder warm is en even een klein rondje voor het eerst op de fiets! Anders morgenvroeg :)
     

Deel Deze Pagina