Oktober 2017 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Donutlover, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Met de sprong gaat het redelijk. Volgens mij hebben we het toppunt gehad. Nu troost C. zichzelf met z'n duimpje of een knuffel. Dus hij is er nog niet volledig door. Ik kan niet wachten op hetgeen hij geleerd heeft.

    @Panter Lekkere flinke jongen.

    @Flamingooo C. krijgt sinds een paar dagen s ochtends nog maar een klein beetje rijstebloem door z'n fles. Maar het maakt echt niet uit wanneer je het geeft. Het gaat erom dat de darmpjes gaan wennen aan vast voedsel. Niks mis met pap in de avond!

    Wij mogen maandag weer naar het cb. Ben erg benieuwd hoeveel C. nu weegt en is qua lengte.

    Geniet van het mooie weer dames!
     
  2. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wat een rust. Hoe gaat het met iedereen?
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gaat het goed. S rolt nu zelf van rug naar buik en weer terug. Verder aan het oefenen met brood....das nog ff wennen.

    En met jullie allemaal?
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Leuk! Ik heb alleen Instagram (om mensen/merken te volgen, doe er zelf niks mee :p) Kan ik jou daar ook vinden?

    Hier gaat alles goed. L. is echt zo ontzettend vrolijk de laatste tijd. Gister naar CB geweest. 65 cm en 6260 gram.

    Hapjes gaat nog steeds niet van harte. ipv groente maar begonnen met fruit. Van banaan en peer wil ze echt een paar minihapjes en ze vind het leuk om op een stuk komkommer te sabbelen. Thats it haha. Ach ja komt vanzelf wel!
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb in het begin het fruit 5 min gekookt. Dan pureren. Dat ging er wel in maar gewoon vers/rauw pureren wilde ie eerst niks van weten.
    Nu wel, alleen appel kook ik nog voor.

    Qua groenten doen hier pompoen, wortel en spinazie het goed. De rest vind ie niet zo.
     
  6. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hoi meiden!

    Daar ben ik weer.. Druk weekend achter de rug gehad.

    @jeshh Wat schattig dat zijn 1e tandje door is!

    @Donutlover Verwachten ze nog wel dat het beter wordt bij N.? Ik heb namelijk de boodschap gekregen dat de meeste kinderen er voor hun 2e levensjaar wel vanaf zijn.

    @Panter Herkenbaar, hier kom ik ook bijna niet toe om te reageren. Via werk (laptop) gaat het wat sneller ;). De afgelopen nachten heeft hij zich maar 1 x gemeld, dat scheelt al een hoop.. Hoe doet S. het met brood, gaat het goed? Wat fijn dat hij terug kan draaien van zijn rug naar buik, dat wil hier nog niet lukken helaas.

    @Flamingooo Serieus? Als jouw meisje lekker slaapt op een papfles dan laat ze lekker.. Hoe gaat het nu met haar hapjes?

    @Hier De uitslag van de provocatietest gehad. En zoals we eigenlijk al verwachtten heeft hij idd gereageerd op de koemelk. De komende 6 maanden koemelkvrij blijven en daarna kijken we weer verder.

    Qua fruit zit hij op een half potje (die kleine van 4mnd), peer en banaan gaan goed. De rest nog niet geprobeerd. Groente (doperwten en wortels) worden kei hard geweigerd :roflmao:.. Heb nu wat andere smaken besteld, ben benieuwd of dat beter gaat.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  7. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja hoor komt vast goed!
    Haha jaa daar kan je me zeker vinden
     
  8. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa ze verwachten wel dat het beter word
    Maar niet voor t 2e levensjaar toen t gevonden werd was hij net twee en toen had hij het nog heel erg

    Snap ik wel doperwten zijn ook vies hahah
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier qua bijvoeding nog niets eigenlijk, soms een likje van een appel of stukje aardappel als we aan t eten zijn.

    M gisteren weer een soort van goed gekeurd in t zkh over twee weken weer terug naar de ka en daarna weer naar de neuroloog
     
  10. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Hi girls! Hier is de drukte qua werk begonnen en daarnaast hebben we ook een baby die enorm aanhankelijk is en niet meer alleen wil spelen (het is een fase.. het is een fase..), dus wat minder tijd om heel uitgebreid te reageren.

    Inmiddels is ook het tweede tandje op komst dus dat is allemaal reuze gezellig! We hebben ook geweldige nachten *sarcasme modus aan* dus wij zijn ontzettend uitgerust! ;)

    @1548 balen dat hij op de test heeft gereageerd, maar wel fijn om nu duidelijkheid te hebben denk ik?
    @Donutlover fijn dat hij weer is goedgekeurd. Wat is ka? En wat gaat de neuroloog checken?
     
  11. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ooh irritant he die fases pff

    Ka is kinderarts haha de neuroloog checkt hem om de paar weken omdat hij spierzwakte blijft houden en de kinderarts twijfelt sterk aan de uitspaken die in het spiercentrum zijn gedaan
     
  12. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ohja haha! Logisch ook.
    Dat blijft dus wel een beetje spannend. Vervelend ook dat er twijfels zijn!
     
  13. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja heel naar want je weet niet wat de toekomst brengen gaat.
    Zal hij gaan zitten en lopen? Zal hij een spieraandoening hebben of een defect op zijn genen wat dit veroorzaakt ? Wanneer gaat de sonde eindelijk eens weg?

    Misschien is het niks heeft hij zich dit aangeleerd en langer de tijd nodig.. we hebben echt geen idee
    Gelukkig is hij meestal blij en gaat hij in kleine stapjes vooruit hihi

    Maar vannacht mijn hemel we zaten om 4:30 al benenden samen
     
  14. 1548

    1548 Niet meer actief

    Wat een rust..

    Nog leuke dingen gedaan met Koningsdag? Hier heb ik samen met de 2 oudste op een markt gestaan... Nja, ik stond op de markt (met een vriendin) en de kinderen waren aan het spelen.

    @Donutlover Wat een onzekerheid nog steeds.. Hoe is hij nu met zijn ontwikkeling (rollen van rug naar buik enz.). En over de sonde ook nog geen duidelijkheid dus...

    @jeshh Gaan de nachten alweer wat beter? Wat schattig alweer het 2e tandje. Hier nog geen tandje(s) te zien..

    Hoe gaat het met de rest?

    Hier is de bijvoeding echt om te janken :(.. Banaan leek goed te gaan maar was uiteindelijk goed voor krijsen, krampen en ontlasting waar je mee kon metselen. Ben een beetje zoekende, je zou zeggen dat je bij een 3e wel weet hoe iets "moet" maar er lijkt niets goed te vallen bij hem..
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haaai!

    Blijft spannend en zorgelijk voor jullie @Donutlover
    Lijkt me vreselijk moeilijk.

    @1548 banaan is ook wel heftig om mee te beginnen. S vind het ook niks. Peer, mango, abrikoos, perzik gaat hier vabaf het begin al goed. Ik koop veel ingevroren vers fruit, want het verrot anders op mb fruitschaal...slechte kwaliteit in supermarkten tegewoordig. Verder eet S alles wat los en vast zit. Fruit, aardappelen, groente, vlees. Yoghurt, brood, pap. Heb een vreetzak gebaard :)
     
  16. 1548

    1548 Niet meer actief

    @Panter Wat fijn dat S. zo goed eet! Volgens mij ging het met die andere 2 ook zo makkelijk, maar Y. reageert overal op. Van peer krijgt hij diarree, appel veroorzaakt klei en banaan complete verstopping :(.

    Pureer je alles voor S. of geef je rapley?
     
  17. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik pureer. Nu wel wat groffer dan in het begin, en dat zal met de tijd steeds wat groffer worden. Hele stukken durf ik niet aan. Hij stopte een broodkorst ook zo naar binnen en stikte er zowat in.
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En wat gebeurd er als je peer mengt met beetje banaan of appel? Mss heft het één het ander op?
     
  19. 1548

    1548 Niet meer actief

    Oh daar ben ik ook zo bang voor.. Hoe gaat het brood eten nu?

    Ik heb nog niet gemengd, dat zou ik nog wel kunnen proberen. Ik introduceer nu alles apart om erachter te komen of hij ergens op reageert..
     
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Brood gaat goed. Minihapjes maar dan kauwt ie zo een boterham weg.
     

Deel Deze Pagina