Om gek van te worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samen2005, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Hallo allemaal,

    Sommige dagen word ik gek van mezelf... vier weken geleden zat ik nog in het zwanger zijn topic op een wolk en voor ik het wist kreeg ik bij de echo te horen dat het hartje niet klopte, donderde zo van die wolk af en was zo verdrietig... 14 juli het vruchtje verloren en toen na een week het bloeden over was met de ovulatie testen begonnen, de zwangerschaptesten waren wit en de ovu test was na twee dagen positief dag erop weer licht en daarna weer positief, dacht eerst dat het nog van de hormonen was dus teste maar door, afgelopen week controle gehad bij de gynaecoloog en die zei dat er een eisprong aan kwam, maar na dagen testen nog steeds een heeeele lichte ovu test en geen teken van een ovulatie geen cervix slijm (dat had ik dus in die dagen van de eerste positieve testen wel) en sinds een paar dagen ook getemperatuurd omdat ik weet wat mn temp normaal is en die is die paar dagen elke ochtend om half acht 36,9... zwangerschaptest gedaan en die is wit... pffff gek word ik van mn lijf op het moment het houd me voor de gek en ik weet dat na een miskraam alles op zn kop staat enz maar toch alles ging volgens het boekje zij de gyn maar zo is het niet en maar wachten tot die menstruatie komt of toch niet!! Grrrrr
     
  2. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ach, wat naar om te horen van je miskraam! Vreselijk!
    En dan is je cyclus ook nog eens ontregeld :(

    Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden van een plakkerd!
     
    Citroentje93 vindt dit leuk.
  3. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Dankjewel... ik hoop ook dat het gauw weer opgang komt en weer verder kunnen..
     
  4. MicroRNA

    MicroRNA Actief lid

    10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Hoi!
    Wat een naar bericht, het krijgen van een mk is vreselijk..
    Ook ik had een positieve test in handen vorige maand, maar helaas ging het op 15 juli mis.
    Deze maand al gelijk weer geklust, maar ook ik word helemaal gek van dingen die ik voel en niet voel en ovulatietesten en temperaturen.. Pfff :(

    Hopelijk snel goed nieuws voor jou!!
     
  5. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Jeetje dat is voor jou ook niet meegevallen dus, ik weet dat het vaak voorkomt maar als het je overkomt en met goede moed naar de vk gaat en ze zegt ik zie geen hartslag, je gelijk doorstuurt naar de gyn dan word daar zo je wereld door mekaar geschud als er gezegd word dat het niet klopt en je een miskraam moet opwekken met pillen.. wij dachten ook na een week het bloeden is gestopt dus proberen toch gelijk weer, dacht die tweede week ook een positieve ovu test te hebben en de week daarna al zo het gevoel dat er toch weer een zwangerschap aankwam, week daarna controle bij de gyn en die zei alles ziet er goed uit en een blaasje in eierstok die op knappen stond, dacht dat ik het toch verkeerd had dan, maar de testen nu al een week later blijven negatief of een heel licht streepje, dan toch maar weer zwangerschapstest, zie ik een heeeel licht streepje maar geloof het niet zo heel erg.. inmiddels nu vier weken na miskraam en ik weet niks nog het is slopend want je wil zo graag verder en dat gaat niet!! Jij ook veel succes deze ronde hoop ook dat je gauw weer een mooie test hebt een plak baby met kloppend hartje!!
     
  6. MicroRNA

    MicroRNA Actief lid

    10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Je gaat er samen met de volle 100% voor, en dan gebeurd er zoiets en dan staat de wereld gewoon stil. Het is psychisch echt zwaar maar lichamelijk duurde het ook echt lang voordat ik me weer 'mens' voelde.
    Ook ik heb nu allerlei vage klachten/ symptomen maar ik durf niet te testen :oops: zaterdag zou mijn eerste nod moeten zijn, maar vorige maand testte ik pas na 4 dagen overtijd positief.

    Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt! Want die onzekerheid is verschrikkelijk :(
    Liefs
     
  7. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Onzekerheid is echt slopend, ik ga zeker voor je duimen hoor! Gelukkig weet je wel wanneer je nod is, want dat weet ik dus ook niet, de ovu testen zijn de afgelopen 2 weken gewoon met een heel licht streepje geweest alleen een week na de mk een positieve maar dat zou van de hcg nog moeten zijn en gyn zei dat er afgelopen week een eisprong aan zat te komen pfff.. heb inmiddels wel een zwangerschapstest gedaan en die is zo vaag.. ik hou nu even op met testen want ben er 24uur per dag mee bezig. Hopen maar dat we beide heel gauw een mooie test in handen hebben

    Liefs
     
  8. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hey meiden lees even met jullie mee. Ben zelf ook kort geleden van een roze wolk afgevallen, weet hoe het voelt (al heeft ieder natuurlijk eigen emoties). De onzekerheid herken ik, zou graag snel weer opnieuw weer zwanger worden maar heb nog geen ovulatie testen gebruikt of gekocht. Heb voor mezelf besloten het even aan het toeval over te laten.

    Sterkte met het verwerken van dit verlies! Hoop voor jullie dat het snel weer raak is!
     
  9. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Goedemorgen,
    Hier komt er volgens mij duidelijkheid, niet leuk maar wel enige opluchting... net naar de wc geweest en rood bij afvegen dus ik ga er maar vanuit dat ik ongesteld ben geworden vandaag
     
  10. Rneetjj

    Rneetjj Actief lid

    14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Veel sterkte!
    Gelukkig heb je nu geen onzekerheid meer.. Nu hopen op snel een nieuwe zwangerschap die goed mag gaan!
     
  11. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Pfff het blijft toch weer apart hoor! 1 roze veeg en heel klein beetje bruin en sinds uren helemaal niks, maandverband zit niks in dus ga me nu weer afvragen of het wel doorzet dan
     
  12. Mamavanhannah

    Mamavanhannah Actief lid

    23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dag allemaal, ook ik zit in ditzelfde schuitje. Eerst het verdriet om de miskraam, vervolgens een rare cyclus. Zeer irritant dat je lijf zo gek doet na een miskraam. Ik heb afgelopen cyclus twee keer een positieve ovulatietest gehad, maar de eerste keer steeg mijn temperatuur niet en de tweede keer maar heel langzaam. Gelukkig werd het na drie dagen wel duidelijk dat ik toen wel echt een ovulatie heb gehad en nu is t afwachten of ik zwanger ben. Ik hoop het erg maar ben tegelijkertijd wel wat minder naief, ook een positieve zw test zegt nog niet of je een kindje zal krijgen zeg maar..:$

    @Samen2005 kan dit nog een innestelingsbloeding zijn?
     
  13. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Het is echt heel slopend hè die onzekerheid daarna en het verdriet dat je toch je kind kwijt bent geraakt hoe klein dan ook.. ik weet niet of het een innesteling is mamavanhannah, ik dacht nog als vandaag de menstruatie begint dan klopt mijn eigen verhaal wel dat ik een week na de mk een eisprong heb gehad, maar dan zou de menstruatie nu alsnog moeten doorzetten alleen dat gebeurt niet, alleen vanochtend die veeg roze en heel klein beetje bruin en meer is vandaag niet meer gekomen, wel pijn in me rug en onrust in mn benen, nog steeds heel moe.. ik word er echt gek van!!
     
  14. MicroRNA

    MicroRNA Actief lid

    10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Oh my, nu heb je nog geen duidelijkheid! Vaak is je gevoel de juiste, maar je weet natuurlijk nooit!!
    Tja, ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat mijn cyclus gewoon normaal zou zijn, wat natuurlijk niet hoeft te zijn.. De onzekerheid is zoooo slopend!
    Heb je die klachten normaal ook bij een menstruatie?
    Ik weet hoe je je voelt meid! :(

    @Libra89 en @Mamavanhannah Ik hoop dat voor jullie de zon snel weer gaat schijnen! Heel veel sterkte!
     
    Libra89 vindt dit leuk.
  15. Samen2005

    Samen2005 Actief lid

    20 sep 2015
    220
    118
    43
    Vanochtend gelijk naar de wc gelopen maar niks te zien hoor... dacht nog misschien zet het door morgenvroeg maar ook niet.. sinds gister wel pijn in me rug en benen, ijzersmaak erbij dus ja ik mag van mn man niks meer lezen hier hij zegt je maakt je eigen helemaal gek maar ja dat word ik zoiezo wel, gister ineens heel huilerig en kon niet aangeven waarom alles lijkt op een zwangerschap maar durf na eergisteren geen test meer te doen omdat doe toen negatief was...
     
  16. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Snap helemaal waar je doorheen gaat. Mijn man zegt precies hetzelfde dat ik er niet zoveel druk op mag leggen voor mezelf omdat dat juist emoties en onzekerheid meebrengt. Vind het zelf wel fijn om er met andere vrouwen over te hebben die vergelijkbare ervaringen hebben, dus dank jullie wel :).

    Pijn in mijn benen en rug is voor mij heel herkenbaar, ook hormonen lijken nogal invloed te hebben op mijn gemoedstoestand (uit het niets huilen af en toe) denk inderdaad dat je lichaam er wel even van in de war kan zijn.

    Misschien toch een test doen voor je eigen geruststelling? Eentje die extra gevoelig is en vroeg kan meten misschien? Op internet gelezen dat het oud bloed kan zijn wat je in het begin verliest bij een nieuwe zwangerschap...
     
  17. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Vind het wel knap van je dat je na het verdriet weer vooruit kijkt. Hopelijk ben je weer zwanger als je positieve ovaluatietesten hebt gehad! Wanneer mag je testen?

    Wij gaan ook weer voor een nieuwe zwangerschap maar ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt, laat het nu nog even aan het toeval over het was de vorige keer meteen raak na verwijderen koperspiraal 1e keer zwanger en toen helaas MA. Hopelijk lukt het opnieuw om zo zwanger te worden en dat alles dan wel goed gaat. Anders ga ik denk ik over een aantal maanden ovalutietesten proberen. Heb wel een hele fijne app op mijn telefoon die heet 'Flo' daarin kan je je cyclus heel handig bijhouden en wordt er ook een schatting gemaakt van je vruchtbare dagen, misschien een aanrader voor jullie?

    Sta er ook zo in van dat ik de volgende keer minder naief zal zijn en het minder als vanzelfspreken zal zien. Ik riep te hard tegen mijn partner dat het zo snel gegaan was dat zal ik nu zeker niet meer zeggen. Bij de volgende zwa ngerschap zullen de eerste weken extra spannend en eng aanvoelen voor mij. Ervaren jullie dat ook zo?

    Ben ook wel benieuwd of jullie allemaal meteen weer willen/zijn gaan proberen. Zo ja hopelijk is het snel raak!
     
  18. MicroRNA

    MicroRNA Actief lid

    10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Ik ben ook continu aan het checken, ik voel ook van alles. Zo ben ik ineens elke dag vroeg wakker (wat ik dus de vorige keer ook had) en ook het huilen, ik zag gisteren een filmpje op facebook en ik zat gewoon te janken :oops: En eigenlijk ben ik niet zo emotioneel haha!
    Ik durf ook niet zo goed te testen, zoiezo omdat ik gewoon niet meer weet hoe mijn cyclus verloopt op het moment. Heb gelezen dat het na een miskraam helemaal ontregelt kan zijn, er valt gewoon geen pijl op te trekken.

    Waarom wacht je niet tot maandag en dan weer een test doen?

    Liefs!
     
  19. MicroRNA

    MicroRNA Actief lid

    10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Die app heb ik ook! Is echt kei handig, het geeft inzicht en ik ben nogal een controlfreak :D

    Ik denk dat een volgende zwangerschap voor mij ook anders zou zijn, bij mij was het echt een vroege miskraam, ik wist eigenlijk pas 5 dagen dat ik zwanger was. Op mijn nod testte ik negatief en 4 dagen later positief, na 3 dagen ging het ineens mis.
    Wij zijn ook weer aan het proberen, heb er nu wel meer rust in.. Wat komt dat komt..
    Hoe snel waren jullie eigenlijk lichamelijk hersteld?
    Ik was echt ontzettend veel bloed verloren en heb 3 dagen op bed moeten liggen omdat ik zo duizelig was etc.

    Ondanks dat ik ontzettend goed kan praten met mijn vriend wilde ik gewoon eens met vrouwen praten die hetzelfde hebben meegemaakt. Daarom heb ik me aangemeld, ondanks dat ik dit niemand gun, ben ik toch blij dat er mensen zijn waarmee ik erover kan praten (ook al is het online via een forum).

    Liefs!
     
    Libra89 vindt dit leuk.
  20. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Fijn dat je er rust in hebt, hopen op een nieuwe zwangerschap dan ook .

    Als antwoord op jouw vraag over lichamelijk herstel... heb erg veel bloed verloren in totaal 2,5 week omdat ik het liever natuurlijk wilde laten komen. Achteraf gezien was dit vooral psychish het zwaarste (omdat ik niet wist hoe lang mijn herstel zou duren en wanneer ik alles verloren was). Heb 1 dag zo veel bloed verloren en zoveel buikpijn gehad dat ik bleek wegtrok en duizelig werd, ik dacht dat ik het toen gehad had en alles was verloren. Was buiten de deur met vriendinnen die ik het toen ook heb moeten vertellen omdat ze zich zorgen maakte toen ik na een halfuur nog niet uit de wc kwam. Daarna heb ik nog een ongeveer een week doorgesukkelt met afnemend bloedverlies en medicijnen gekregen om alles te verliezen. Vind dat ik al met al wel snel hersteld ben, voel me nu lichamelijk weer prima en fit terwijl ik pas 5 dagen weet dat het nu "goed" is. Ze hebben wel preventief bloed geprikt voor als het mis ging, ik weet nu mijn bloedgroep en ijzerwaarde die was aan de lage kant.

    Super dat je er zo goed met je vriend over kunt praten, mannen ervaren het denk ik toch anders. De mijne was heel lief maar wist denk ik ook niet goed hoe hij me kon helpen. Het gekke was dat ik het nog erger vond voor hem omdat hij in een machteloze positie stond.

    Vind het een hele geruststelling dat je lichaam zo sterk is weer snel te herstellen.

    Had je voor je zwangerschap al inzicht in je cyclus? Komt deze nu overeen dat je weer? En let je op die andere gezondheidspeilers in die app? Ik ben wel een aantal interessante feitjes te weten dankzij de app gekomen zoals bijvoorbeeld de invloed van je slaappatroon, voeding, water en het aantal stappen die je maakt per dag.
     

Deel Deze Pagina