Oma op laten passen....

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sjoiz, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Onze kleine is nu 4 mnd en gaat naar een kdv. Wij hebben hier bewust samen voor gekozen omdat schoonmoeder erg druk is net zichzelf (tennis koffie drinken enz enz) en wij van broers en zussen vaak vernemen dat het oppassen niet altijd gebeurd xoals hun dat graag zouden zien. (Medicijnen niet geven omdat opa dat niet nodig vind ... op het laatst afbellen). Oma heeft nooit aan ons gevraagd waarom ze naar kdv gaat maar heeft wel ooit door laten schemeren beledigd te zijn als we daar gebruik van zouden mkn.

    Nou heb ik met mijn vriend afgesproken, want hij vond het toch zielig voor zijn moeder, dat we dan voor andere dingetjes zijn moeder zouden vragen.

    1e x kon ze niet....dat kan uiteraard
    2e x zei ze dat ze niet kon, bleek achteraf van wel maar toen had ik al wat anders geregeld
    3e x kwam ze bij ons in huis, fles niet gegeven maar goed ze sliep ook lekker dus vooruit....
    4e x was kleine daar vanwege begrafenis. En toen ik ze kwam brengen werd er opeens vermeldt dat ze eigenlijk weg moest. Ik ben na 1.5 uur naar huis gesjeest want ik zat al niet meer lekker. Is ze gewoon weg! Kleine in maxi cosi op de bank, tas ernaast... Opa van 71 buiten sigaret roken en krantje erbij....die verschoont geen luiers en weet niks van een fles geven.... en oma was naar een vrouwen kransje! Van haar zussen.

    Je snapt miss wel....miss ook niet... dat wij hier boos over waren. Ze zeurt vaak bij mijn vriend over de kleine en oppassen en nu is de kleine daar en dan houdt ze het nog geen 1.5 uur vol.

    Vinden jullie het gek dat ik hier wat van gezegd heb? Er is nu nl ruzie in de familie want ze werd hartstikke boos op mij omdat ik er wat van zei. Ik mocht haar de les niet lezen!
    Daarna kwam opa nog dreigend aan mijn deur omdat ik oma over de zeik had gehaald. (Zijn woorden) Waarop mij vriend heeft gezegd dit gaat te ver juliie zijn niet meer welkom.

    Maar ik heb er buikpijn van! Ik ben nu de schuldige! Volgens hun dan hé.....

    Zouden jullie er wat van gezegd hebben?
     
  2. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ja ik zou er wat van gezegd hebben en nee ik zou niet meteen zeggen dat ze niet meer welkom zijn. Deze ruzie is echt te hoog opgelopen.

    Ik zou nog eens een bakkie doen en rustig uitleggen dat je je kind heel graag brengt, maar dan moet je wel met een gerust hart weggaan.

    Geen fles geven omdat de kleine slaapt maakt niet uit. Medicijnen geven wel.
    Niet kunnen omdat ze wil gaan tennissen moet kunnen, maar zomaar wegggaan tijdens het oppassen kan natuurlijk niet.
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik vind het meer dan terecht dat je er wat van gezegd hebt. Wat een flauwekul van je schoonmoeder/schoobvader om je kind in principe alleen achter te laten en dan zeker nog eens in de maxi cosi op de bank:eek::mad:. Deze mensen zijn gewoon niet meer in staat om op kinderen te passen.
    Wat betreft het geen contact meer willen van je vriend met hun, hij heeft duidelijk voor jou en je gezin gekozen. Dat het nu lijkt of jij de schuldige bent is heel vervelend maar ik ga er vanuit dat er wel meer gebeurd is dan alleen dit voorval je beslist namelijk niet zomaar om je ouders niet meer te zien. Het voelt vreselijk voor je dat weet ik. (Zelfde soort situatie) maar het is de keuze van je vriend enige wat je kan doen is hem hierin steunen. Succes de komende tijd dit gevoel gaat wel slijten maar helaas nooit helemaal weg.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou het oppassen laten zitten, en gewoon daar koffie gaan drinken met jullie kindje. Het klinkt alsof ze het eigenlijk gewoon niet ziet zitten, misschien dat ze wel wil oppassen als jullie kindje wat ouder is.
     
  5. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Nou zijn vader heeft zo ook ooit zijn ex gedreigd toen ze aangaf dat ze het niet fijn vond als hij zomaar hun huis binnen kwam met een sleutel.

    Mijn vriend zei hij komt ook niet aan de deur als ik this ben... want dan heeft hij niet zo'n grote mond. Ik was er zo van geschrokken dat ik ook in m'n broek plaste.

    Maar weet zeker dat het hem pijn doet en dat vind ik erg.
     
  6. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik snap heel goed wat je bedoeld. Hebben jullie vaker dit soort ruzie? Als het de eerste keer is, dan kun je proberen als je partner is afgekoeld er samen over te praten en inderdaad voor te stellen om enkel op de koffie te gaan. Wil jij of je partner dit niet, dat houd het op. Dan zou ik het laten voor wat het is. En loslaten dat jij de schuldige bent, want uiteindelijk heeft een verhaal 2 kanten. En wie klakkeloos alles van jouw schoonmoeder aanneemt zonder jouw kant aan te horen, wilt ook de waarheid niet te weten ;).
     
  7. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Nou ze vind juist baby's leuk! Ze heeft merendeel jongens in de familie en dit is ook nog eens een meisje. Ik heb het idee dat ze wel wil oppassen maar niet daar haar gezellige dingetjes voor laten. Ja dan kun je mi ook niet oppassen toch?
     
  8. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Ik heb gelukkig geen ruzie met mijn vriend. Ik ben erg blij dat we er hetzelfde over denken. Anders hadden we een probleem gehad vrees ik....
     
  9. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    En ja je hebt gelijk met je laatste woorden. Bedankt. ;)
     
  10. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Edit: ik lees jouw stuk nu pas. Maar zij accepteren dus geen gesprek over problemen oplossen? Hoe wil jij dan nu zorgen dat jouw schoonmoeder niet meer kwaad op jouw is? Zodra jij begint hierover vliegen ze vermoedelijk weer uit de pan. Sta achter jouw parter, val hem niet af. Hij beschermd jouw tegen zijn ouders en dat zegt m.i. veel over hoe klaar jouw partner ermee is.
     
  11. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Nee mijn excusses, ik bedoelde met jouw schoonouders.

    Edit. Quoten gaat niet goed vandaag :p
     
  12. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Nou we hebben wss alle 4 nu nog geen behoefte aan elkaar. Ik althans niet. Heel het vertrouwen is weg...in hun als oppas maar ook als schoonouders. Mij afkafferen waar mn 3 kids bij staan in mijn eigen huis en dan nog opa die me komt bedreigen aan de deur. Nee dank je...ik ben ff genezen. Maar als mijn vriend wil gaan hou ik hem niet tegen natuurlijk. Vind het ook heel wat dat hij het zo voor ons op nam. Het rare is dat hij hetzelfde gezegd heeft maar dat ze dan zielig gaat doen ipv boos doen net als bij mij....
     
  13. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Vaak is een eigen kind anders als schoonkind. Maar goed dat gezegt hebbende, zo mogen ze niet praten tegen jou. Ik zou het hier bij laten en ze mooi in hun sop laten gaarkoken. Ik geloof in karma en denk dus ook dat zodra hun iedereen vertellen wat voor slecht persoon jij bent, dat het bij hun terug komt. Dus laat het los... sterkte!
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hmm, maar hoe ze in de praktijk oppast (baby in mc achterlaten op de bank) vind ik niet echt getuigen van het leuk vinden? Misschien wíl ze wel graag, maar kan ze het eigenlijk niet meer?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Tuurlijk is het goed dat je er iets van gezegd hebt, zulke gedrag is absoluut niet oké.
    Echter merk ik ook iets verwijtends naar je schoonmoeder, als je spreekt van 'theekransjes' en 'druk met zichzelf'. Dat ze op wil passen mogen jullie blij mee zijn, het is geen gegeven he. Zij heeft het recht om met zichzelf bezig te zijn.
    Hebben jullie al eens gewoon gevraagd waarom het zo mis gaat met het oppassen? Misschien willen ze wel heel graag tijd doorbrengen met de kleinkinderen maar valt het ze zwaarder dan gedacht.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  16. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Jeetje, daar had ik ook wel iets van gezegt hoor.. mijn moeder houd zich ook niet altijd aan mijn 'wensen' maar dat zijn wel andere dingen zoals dit. Zo eet mijn zoon dan altijd alleen om half 6 (ze zit er wel bij maar eet dan zelf niet) En ze wacht dan met eten tot ik om half 7 thuis ben terwijl ik zeg: eet maar met hem. Of bijvoorbeeld dat ik hem een broekje aan doe ivm waterwratjes en zij hem dan in zn pamper in de tuin heeft laten lopen (vervolgens wratjes kapot waar ze enorm van schrok).
    Verder denk ik altijd; ze doet het ook voor mij zodat het mij geen geld kost en ik ben ook groot geworden zonder kleerscheuren dus opvoeden kan ze.

    Maar kind in de maxi cosi zetten en vervolgens naar vrienden gaan.. dat echt niet..
    Net zoals jij dacht ik bij het puntje fles.. Oké goed, als je kindje lekker sliep dan snap ik ergens wel dat ze het niet heeft gegeven maar gewoon vertrekken... nope, dat zou mij te ver gaan.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    nou ik snap wel wat je bedoeld...maar aan de ene kant verwijt ze mijn vriend dat ze niet op mag passen...maar als het dan zover is dan gebeurd er dus zoiets of ze kan zelf helemaal niet. Het is een beetje type: wel de lusten maar niet de lasten. En dat is in alles zo.
    Ik geef ze groot gelijk dat ze lekker haar dingetjes doet...maar je kunt niet naar een vrouwen kransje en oppassen tegelijk?
     
  18. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    ja dat vinden wij dus ook...je merkt wel dat ze ouder worden hoor. mijn schoonzus heeft haar kleine (inmiddels 2) ook niet meer bij oma ondergebracht. Dat lag ook al heel gevoelig. Wss zijn hun beter in bepaalde schijn ophouden dan ik...ik ben wat meer recht voor z'n raap. Maar ook omdat ik bang ben dat het anders vaker gebeurd en ik wil mijn kleintje zo niet achterlaten. Als het onze andere kinderen waren geweest, die zijn heel stuk ouder had ik het ook nog anders gevonden. die redden zich wel.
     
  19. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    en ik heb eigenlijk geen oppas nodig...het was zelfs meer om haar een plezier te doen. er zijn heel veel andere mensen die graag oppassen dus dat is het probleem ook niet.
     
  20. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik heb een moeder zoals jouw schoonmoeder is...
    Mijn ouders zijn al 20 jaar gescheiden en gelukkig kan ik wel bij mijn vader aankloppen als "oma het weer eens af laat weten".

    Het probleem met jouw schoonmoeder/mijn moeder is denk ik dat ze zelf absoluut niet zien dat ze iets fout doen. Want het was toch een uitzondering etc. blablabla. Op die leeftijd kan je ze vrees ik nog weinig aan hun verstand peuteren dat je moet werken en dat het serieus is etc.

    Vraag je je wel eens af hoe je vriend groot is geworden? ;)
     

Deel Deze Pagina