Onbeschoft winkelpersoneel

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh echt, ik had er weer eentje vandaag. Ik had naast wat reguliere artikelen, 4 stuks uit de sale voor de helft (speelgoed bij bekende drogist). Het meisje noemt een bedrag en ik vraag of dat wel klopt, want ik had wat anders uitgerekend. Ja hoor, klopt allemaal. Ze had er helemaal geen zin in bleek al uit haar hele houding. Ik controleer het bonnetje bij de inpaktafel en ja hoor, eentje niet voor de helft. 5 euro te veel betaald, dus ik weer terug. Ondertussen staat er een collega naast haar.
    Ik spreek het meisje aan dat ze toch niet helemaal goed gekeken heeft. Ze zegt niets, kijkt me geen eens aan. De andere dame betaald mij netjes terug. Ik spreek haar nóg een keer aan, zeg dat ik geen eens antwoord krijg als ik iets tegen haar zeg en dat dit alles behalve klantvriendelijk is. Ze kijkt niet en zegt nóg steeds niets. De andere collega verontschuldigd zich voor haar en zegt dat ze niet zo lekker is. Ik geef aan dat ik dat natuurlijk niet aan haar voorhoofd kan aflezen en daar geeft ze me gelijk in. Maar nog steeds helemaal niets gezegd die ander. In deze winkel ben ik dat echt alles behalve gewend, alle andere medewerkers zijn allemaal even aardig. Jammer van deze griet, ik had haar ook nog niet eerder gezien.

    Lang verhaal, maar wel even lekker om af te reageren. Ik maak dit echt zelden mee hier in ons dorpje :)

    Wat is jouw ervaring met slecht (of juist heel goed mag ook) personeel?
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik snap dat het vervelend was en dat ze heel onbeschoft overkwam, maar waarom ben je blijven aandringen nadat haar collega je al hielp? Ze heeft je niet uitgescholden toch? Ja, winkelpersoneel moet vriendelijk blijven, maar het zijn geen robots, ik vind dat de winkel het netjes heeft opgelost door iemand anders jou te laten helpen.
     
    Popidepi, Nescio, baby90 en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik hou er helemaal niet van als ik genegeerd wordt door winkelpersoneel. Het is voor mij ook een reden om niet meer naar die winkel te gaan.
    Bij mij in de buurt is een scapino.
    Bij Scapino haal ik altijd schoenen van dr. Visser voor onze zoon. Ik ga alleen tegenwoordig altijd naar een scapino in een ander dorp, omdat er zo onbeschoft personeel werkt in die winkel bij mij in de buurt. Begroeten je geeneens en verdommen het ook om je fatsoenlijk te helpen. Dan ben ik gauw klaar.

    Ik heb zelf ook in een winkel gewerkt en ben ook niet altijd vriendelijk geweest denk ik. Je moet je voorstellen dat sommige klanten zich ook heel onbeschoft gedragen. Ik heb ooit een bus haarlak naar mijn hoofd gekregen omdat madame het ding niet meer mocht ruilen. Ook wordt er soms met je omgegaan alsof je een domme kip bent omdat je 'maar achter de kassa zit' en ook iemand die naar mijn collega floot omdat ze moest komen. Alsof ze een hond was.
    Dan is het moeilijk om klantvriendelijk te blijven haha.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja heel dubbel.

    Ik herken het van mijn dochter. Die klapt helemaal dicht als ze iets "verkeerds" heeft gedaan.

    Dan is ze zo boos op zichzelf en schaamt ze zich. Dan zegt ze gewoon ineens helemaal niks meer. Muteert. Maar goed...dat is nog een kind. Daar zijn we nu mee bezig. Ik weet niks van deze dame in kwestie. Of ze het misschien ook zo heeft.

    Misschien inderdaad niet zo geschikt voor haar werk als ze het moeilijk vindt om met klanten om te gaan.
     
  5. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb in een winkel gewerkt.

    Voorop ik vind het alles behalve netjes dat ze niet normaal tegen je praat, en om even ook voor haar op te komen vaak heeft de kassa het gewoon goed. Zou watijn als ze alles wat ze aanslaan moeten gaan staan controleren. Die tijd hebben ze niet. Dus snap wel dat ze zegt ja hoor klopt. Vind het ook wel weer jammer van je nadat een collega van haar je klacht afgehandeld heeft je haar ook toch even in moet wrijven. Sta er dan boven en ga verder met je ding.
     
    littlemunchkin, baby90, Riverdale87 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    #6 sydneys, 16 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2018
    Hier heeft m'n vriend vaak veel moeite met vriendelijk proberen te blijven naar klanten. :roflmao:
    En af en toe lukt het hem ook niet meer. Hij herkent de verschillende types klanten al en vraagt soms al bij binnenkomt of ze komen om iets te kopen of of ze komen voor uitleg van een uur en het dan ergens online gaan kopen. :roflmao:
    En soms zegt hij tegen klanten dat ze voor die afstandbediening jammer genoeg geen batterijen meer hebben. Maar dat zegt hij alleen maar als ze afkomen met een afstandbediening vol snot. Bweighhh. Komt veel voor.
    En als hij na lang gezeur toch maar naar mensen thuis gaat omdat ze zogenaamd niet technisch genoeg zijn om simpele dingen via uitleg aan de telefoon te checken, moet hij bij aankomst gewoon de stekker moet instekeno_O. Dan vinden ze het ook nog onvriendelijk als ze daarvoor moeten betalen. Want zoveel werk was het toch niet :roflmao: njah komen voor die onzin is gewoon verspilling. Steek die stekker gewoon terug in na het stofzuigen.
     
    Vulpen en Bailey07 vinden dit leuk.
  7. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Ik vind jou eerder onbeschoft.


    Verder geen ervaring. Ik kan me best voorstellen dat mensen in een winkel een keer chagrijnig zijn:roflmao: niemand kan de hele tijd vrolijk doen.
     
    baby90, DastyQueen, Riverdale87 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je graag een reactie van haar terug zou willen hebben en voor jezelf heb je het misschien op een vrij normale manier/toon aangegeven, maar kan me van haar kant bedenken wat een figuur en op haar irritatie punt zit, waardoor het voor haar verstandig is om helemaal niks te zegge. (Ik zelf kan dan nog uit me mond krijgen: oh sorry mijn collega helpt u nu fijne dag verder)
    Werk zelf in een winkel, waar ik iets meer contact hebt dan alleen aan de kassa, maar je hebt er mensen/klanten tussen zitten die je liever de winkel uitkijk dan in en die zo op je irritatie werken dat je niet normaal je werk kan doen.
    Zij moet misschien nog leren om met 'lastige' (ik zeg niet dat je lastig was, maar voor haar wel) klanten om te gaan. Je moet alles een keer meegemaakt hebben om ervan te leren.
    Hoogst waarschijnlijk als je haar de volgende keer tegenkomt en ze herkent je zegt ze sorry en zo niet moet je dat lekker laten en anders naar een andere winkel gaan.
    Je niet lekker voelen is soms lastig op de werkvloer uit te schakelen dat is ook de reden dat ik dus nu twee weken zelf niet gewerkt heb, omdat ik niet gezellig kan doen met klanten.
     
  9. Manque

    Manque Niet meer actief

    Klinkt alsof dat meisje het echt even lastig had. Ik denk dat zij zich rotter voelt dan jij, TS.
     
    Hommeltje, Riverdale87, Lisanne1811 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Misschien klapte ze idd wel dicht, zou kunnen. Zoiets als sorry, u heeft gelijk had genoeg geweest, maar ze heeft totdat ik de winkel verliet niets gezegd en me niet aangekeken terwijl ik voor haar neus stond. Ik was zelf echt niet onbeschoft, maar werd wel zo behandeld. Mijn mond houden voelde niet goed op dat moment, maar inwrijven, nee echt niet. Ik stel een normale vraag en kan dan toch normaal antwoord krijgen? Dat haar collega zich voor haar verontschuldigde zegt denk ik genoeg. Ik ben blij dat zij het wel goed oppakte, daar kan dat meisje nog iets van leren.

    Ik heb zelf ook jaren met klanten gewerkt. Aan een verhuurbalie en in winkels. Verontschuldigen en laten zien dat je iets probeert maakt toch wel een verschil met niets zeggen, niet aankijken en het je collega op laten lossen.
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  11. louan

    louan Niet meer actief

    Ik heb een bloedhekel aan klanten (op een enkeling na). Altijd wat te zeiken, heb echt teveel meegemaakt. Toppunt was dat een klant tegen mij begon te schreeuwen dat het hem niets kon schelen dat ik 1000x naar maten in magazijn moest kijken voor zjjn vrouw. Ik had haar netjes gevraagd ff wat kleding te verzamelen zodat ik niet steeds geen en weer hoefde te lopen. Heeft hij ook nog eens een geklaagd bij de shopmanager (ik was zelf manager) En moest ik nog mijn excuses aanbieden ook, tranen rolde over mn wangen. En die vrouw stond er als een schaap bij te kijken. Daarom detailhandel afgezworen.
     
    bonita09 vindt dit leuk.
  12. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat denk ik ook. Ik hoop voor haar dat ze naar huis mocht, niemand wil toch aan het werk zijn als je niet lekker bent. Hoewel, het was daar wel héérlijk koel in de airco :)
     
    Bleekselderij vindt dit leuk.
  13. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    #13 Jolicoeur, 16 jul 2018
    Laatst bewerkt: 16 jul 2018
    whahah sorry voor het lachen, maar kan het zo voor me zien echt super lullig. Zelf ook genoeg meegemaakt. Heb gelukkig nooit voor iets waar ik zelf niet achter stond me excuses hoeven aan te bieden. Heb wel meermaals klanten de winkel laten uitzetten door collega's of politie en sommige kregen een mooie winkel verbod mee tot nooit!!!
     
  14. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    Ah klanten/gasten de reden dat ik met de horeca gestopt ben :roflmao: ik denk zelf dat ze het nog moest leren, ik weet nog wel toen ik net begon en er iets fout ging aan een tafel ik die mensen probeerde te vermijden. Ik moest gewoon nog leren hoe ik een ‘klacht’ netjes af moest handelen
     
  15. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    #15 Pantoffelheldin, 16 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2018
    Je praat over een meisje ,dus gok dat ze nog vrij jong was.
    Ze zat al niet lekker in haar vel en wist zich waarschijnlijk niet echt een houding te geven ( wat ik heel goed begrijp)
    Misschien werkte ze er nog niet zo lang ??
    Vind het fijn dat haar collega haar hierin begeleid heeft .
    Vind jou reactie daarentegen een beetje overdreven.

    Edit: misschien heeft collega wel tegen het meisje gezegd : zeg maar niks meer ik los het wel verder op.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  16. louan

    louan Niet meer actief

    :roflmao::roflmao: voelde ook echt als de omgekeerde wereld.:(:p Normaal heb ik echt wel war terug maar was zo in shock eigenlijk dat ik alleen maar kon huilen (hormonen). Sta je daar als volwassen vrouw een volwassen stel je excuses aan te bieden, sloeg nergens op.
     
  17. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Rare actie van het kassa meisje, je kan toch netjes even communiceren, dan moet je niet achter de kassa gaan staan.
     
    Madeliefke, Anouk2005, Chocolat en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik liep ooit een keer een wat duurder boetiekje in waar een sale actie was (2e artikel €1), maar liep naar de nieuwe collectie want had een feestjurkje nodig. Komt er zo’n opdringerige verkoopster vragen of ze mij ergens mee kan helpen. Dus ik zeg vriendelijk dat dat niet nodig is en dat ik even rondkijk. Blijft ze om mij heen hangen en tot 3x toe verteld ze dat het rek waar ik voorsta niet mee doet aan de actie. Ik reageer dat ik dat weet, maar toch even kijk.
    Komt ze met allemaal kleding aan uit het actie rek, want dat is veeeeel leuker geprijsd voor mij.

    Eh flikker op?! Alsof zij in mijn portomonnee kan kijken en weet wat ik wel of niet uit kan geven. En ik liep er ook niet bij als een of andere sloeber ofzo, maar dan nog.
    Ben zo de winkel uitgelopen terwijl ik haar vertelde dat ik dus eigenlijk van plan was een jurkje van €230 te kopen, maar dat ik wel opzoek ging naar een beter geprijsd artikel:rolleyes:
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik weet de situatie niet dus kan geen oordeel vellen.
    Er is natuurlijk een verschil tussen een onzeker iemand die daar net werkt en dichtklapt, en een ongeïnteresseerd persoon die geen zin heeft om te antwoorden. Maar ik ben het met je eens: niet antwoorden vind ik sowieso niet netjes.
     
    Chocolat en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.246
    113
    Ben eigenlijk(dat ik mij kan herinneren) nooit onbeschoft behandeld. Wel genegeerd, we hebben hier een drogist met parfumerie in de stad, daar kan ik rustig naar binnen gaan en een half uur bij de parfumafdeling gaan staan wachten, niemand die er komt. Ik draag vaak een broek-tshirt en een paar gympen.
    Komt er iemand binnen in een mantelpakje, met hoge hakken dan zijn ze er als de kippen bij en wordt die gewoon geholpen. Als ik dan zeg , sorry maar ik sta hier al ..... minuten op jullie te wachten dan krijg ik wel een excuus met de mededeling dat ik daarna wordt geholpen. Meestal heb ik dan mazzel dat de dame voor mij ruim de tijd neemt om haar keuze te maken, moet het als cadeau luxe ingepakt worden en heeft ze daarna nog info over zelfmedicatie nodig.
    Moge duidelijk zijn dat ik daar nu naar binnen ga, uitgebreid de testers ruik, naar buiten ga (zonder ook maar 1 personeelslid te hebben gezien) om het vervolgens via internet aan te schaffen.
     
    1981Mama en Bailey07 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina