Onbeschofte klanten

Discussie in 'De lounge' gestart door Sado, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.659
    113
    Een paar reacties toch. Als een serveerster maar in haar hoekje blijft hangen of drie keer langsloopt zonder te kijken of iets te zeggen, terwijl ik ondertussen een lamme arm omhoog houd (ook niet mijn favoriete gesprekshouding), ja dan ga ik ze wel aanspreken ja. Netjes, maar toch.

    En als een klant volledig onbedoeld een zooi maakt, zoals de poep-explosie of een kotsend kind, wat doe je dan? Als iemand gaat eisen dat je het schoonmaakt, dat kan natuurlijk niet. Maar hey, dit soort ongelukken gebeuren, en ik vind niet dat de klant het dan maar zelf moet oplossen met een stukje wc papier. En in het kader van gastvrijheid vind ik dat personeel tenminste moet helpen met opruimen. Je kan toch niet een gast op zijn knieën de plee laten doen? Sorry, werk is niet altijd glamoureus. (En ja, ik heb jaren als verzorgende gewerkt, ik weet alles van pies en poep en kots).

    Ik heb zelf trouwens weleens buikgriep gekregen op mijn werk. De laatste patiënt was net een kwartiertje de deur uit toen ik begon te kotsen. Ik kon nog net de wastafel in de spreekkamer bereiken. Alleen, die raakte acuut verstopt van mijn maaginhoud. Ik moest de technische dienst bellen, ik heb er niet bij vermeld wie er in de wasbak had gekotst :oops:
    Ook nog sorry aan degenen tussen wiens auto's ik onderweg naar huis (op de fiets) heb gekotst. Ik zou niet weten hoe ik het had moeten opruimen.
     
  2. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik hou de soms zonnebril ook op, ik ben een brildrager en soms vergeet ik mijn gewone bril mee te nemen. Ik zeg dan wel altijd sorry dat ik de zonnebril op hou maar anders zie ik niets ik ben een brildrager. En ja ik zie echt slecht.
     
    Miek89, masami en Caithy vinden dit leuk.
  3. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Maar dan zeg je nog iets. Ik weet van sommige klanten dat zij geen bril dragen, maar de zonnebril wel op houden. Dat vind ik gewoon onbeschoft.
     
  4. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier in Venlo niet..... je ziet ook gelijk wie Duits is... de echte Duitse adel :roflmao::roflmao: vaak met 6 maatjes teveel in hun Duitsland voetbal shirt :rolleyes: en er komen er genoeg: 250.000 Duitse toeristen per weekend :eek:

    Ach ja mijn oudste is een halve “pruus” haha maar toch
     
  5. Manque

    Manque Niet meer actief

    Als je kind bijvoorbeeld overgeeft in een draaimolen, dan zou ik wel verwachten dat 1 vd begeleiders gaat opruimen ja. Bijvoorbeeld dat papa de kots van de grond veegt en dan zal ik er wel achteraan dweilen. Ik zou niet weten waarom ik dat in mijn eentje zou moeten doen? Je weet wat het risico is van je kind suikerspinnen te eten geven en daarna 5x achter elkaar in de draaimolen zetten. Daar ben je als ouder gewoon verantwoordelijk voor. Het is niet zo dat je door het betalen van een miezerige euro kunt verwachten dat alles voor je gedaan wordt. En als je in je eentje bent en je moet snel weg met je misselijke kind, prima. Maar meld het dan bij de kassa, bied je excuses aan voor de zooi en laat je nummer achter voor eventuele schade. Ik vind het absoluut niet bij de standaard gastvrijheid horen dat ik andermans kots opruim.

    Jij had ook een briefje achter de ruitenwisser van de auto kunnen steken nadat je er overheen gekotst had waarop je aanbied de kosten voor de wasstraat te betalen.
     
    Treez, Riverdale87, Debaky en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook een verhaal.

    Ik ben life guard in een zwembad. Bij ons is de regel: kinderen die niet kunnen zwemmen zijn verplicht om bandjes te dragen en er moet ten alle tijden een volwassene bij zijn.

    Nou er was dus een mevrouw alleen met 2 kinderen die niet konden zwemmen.
    Had mevrouw die dag al een paar keer aangesproken dat haar kinderen bandjes om moesten en dat ze er bij moest blijven.
    Na al een paar keer woorden gehad te hebben liet ze haar kinderen als nog alleen in het grote bad en ging zelf buiten staan roken!

    Dus ik er weer naartoe: mevrouw. Prima als u wilt roken, maar uw kinderen mogen niet alleen in het grote bad. Dus of u moet ze meenemen naar buiten, of ze moeten naar het peuterbad.

    En daar kreeg ik me toch een preek!
    Dat het mijn taak was om op haar kinderen te letten:confused:
    En dat als ik dat niet deed ik mijn werk niet goed deed en dan maar een andere baan moest zoeken, want ik was niet goed in mijn vak. En nog veel meer onzin met een hoopscheldwoorden er tussen.

    Ik was het zelf zo zat met die mevrouw. Ik heb staan luisteren en toen ze uit getoerd was haalde ij mijn schouders op e in zei: oke.. dan verzuipen ze maar.. en ben zo weg gelopen.

    Ook niet echt netjes van mij, maar mevrouw ging wel meteen naar binnen baar haar kinderen:roflmao:
     
    Beertje8, Hopmarjanneke, Marchella en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Leuke verhalen hier.


    Ik werkte (lang) geleden als reisleidster voor een nederlandse touroperator.

    Mensen die op vakantie gaan zijn vaak erg veeleisend. Wat ook normaal is. Maar niet als je voor 500€ een week op appartement in Griekenland zit, mét vlucht inbegrepen... Dit appartement was prachtig: een mooi huisje met 6 appartementen en een zwembad, uitgebaad door een lieve Griekse oude dame die elke dag voor haar gasten kookte (erg lekker) en dit gratis en voor niets. Een beetje zoals een bed and breakfast maar dan zonder extra kost voor het eten.

    Het enige nadeel aan het appartement: het lag afgelegen. Het dorp lag op 1km en je keek uit over de olijfbomenvelden... Kwam er een koppel een dag aan en na een uurtje bellen ze me dat ze het appartement niets vinden, dat manlief een hartprobleem heeft en dat hij dus de hele dag op het balkon zit maar doordat de muur van het balkon zo hoog is dat hij er niet over kan zien als hij zit hij dit niet wil. Ik bel de accomodatie, vraag of ze nog een andere kamer willen. Probleem: Enige kamer die dit niet heeft is het dakappartement, die zit een verdieping hoger en heeft wel een uitzicht als je neerzit op je stoel. Maar die was bezet door een jong koppel. De man dringt aan en wat doe ik? Ik contacteer het jonge koppel, biedt hen op kosten van de touroperator een huurauto aan voor de rest van hun vakantie. Zij erg blij natuurlijk, zaten nooit in de kamer, waren altijd op uitstap. Dat andere koppel trekt in hun nieuwe, grotere appartement maar een beetje later weer telefoon: ze waren hier op vakantie met een ander koppel en hadden kamers naast elkaar geboekt. Nu zat dat andere koppel een verdieping lager en dat kon écht niet. Ik uitgelegd dat ik hen echt geen ander appartement kan geven: allen zijn op dezelfde verdieping behalve dat ene... Man ondertussen razend geworden, scheld me uit voor rotte vis. Dit allemaal binnen de 4 uur na hun aankomst. Zegt hij nog dat hij in de opmerkingen bij zijn reservatie geschreven had dat hij uitzicht op de stad wou... Tja, al vraag je uitzicht op de Eiffeltoren... als die daar niet staat kan het niet... In de brochures stond duidelijk vermeld dat het gebouw op 1 km van het dorp ligt... Diezelfde dag had ik ’s avonds een gemeenschappelijke informatie meeting. Datzelfde koppel was er ook. Toen de meeting gedaan was en iedereen in een rijtje ging staan om excursies te boeken, beende die man een weg door de menigte (30-tal personen), pakte me over de tafel bij mijn kraag vast, trok me erover en plooide mijn arm in een greep achter mijn rug. Iedereen begon te schreeuwen op hem, het personeel van het restaurant kwam ertussen, politie werd geroepen. Uiteindelijk voor de politie er was heeft de vrouw haar man kunnen bedaren. Ik heb geen aangifte gedaan. Heb mijn werkgever gebeld, die heeft wou hen aangeven maar uiteindelijk had ik toch liever van niet. Ik moest die mensen nog een week zien en had geen zin in gedoe. Een bevriende uitbaatster van een appartementsgebouw in een ander dorp heeft me geholpen en de mensen daar laten logeren. Ze belden me, waren ineens erg blij met de oplossing en hebben me zelfs nog een cadeautje gegeven en hun verontschuldigingen aangeboden...


    Zo heb ik nog wel wat verhalen...

    Een man die zijn vlucht gemist heeft omdat hij in een griekse cel geplaatst werd voor het slagen van mijn collega voor mijn ogen op de luchthaven omdat hij niet naast zijn vrouw en kinderen in het vliegtuig kon zitten... Hij was namelijk op eigen houtje naar de luchthaven gegaan en dacht dat het wel een goed idee zou zijn om pas 3 kwartier voor de vlucht vertrok aan te komen...


    Zo had ik ook ooit eens een koppel dat een paar excursies geboekt had over de telefoon omdat ze niet naar het info uurtje konden komen en ook niet naar mijn bezoekuren in het hotel. Ik liet dan de voucher voor de excursies achter en inde het geld later. Werd wel eens gedaan. Maar ze kwamen naar geen enkel bezoekuur en zeiden me dat ze het gingen betalen op de luchthaven op de terugreis. Nu zaten die mensen niet op de bus op de terugweg naar de luchthaven. Ik bel hen en ze zeggen dat ze met de huurauto komen, ze komen zo aan. Dat ik best wacht aan de balie van het autoverhuurbedrijf. Ik wacht en wacht maar niets. Dan hoor ik van andere mensen dat dat koppel al ingecheckt had en al de douane voorbij was gegaan... Ik was echter bevriend met het hoofd van de douane op die kleine luchthaven (echt speldeprik groot op een grieks eiland). Eerst heb ik hun namen laten afroepen met de vraag of ze zich terug tot aan de douane konden begeven. Maar ze kwamen niet. Na een 2de keer afroepen zijn 3 bewakingsagenten met me mee gegaan achter de douane om dat koppel te zoeken en uiteindelijk temidden van al hun medereizigers hebben we ze gevonden. Ze waren een broodje aan het eten en zeiden heel verontwaardigd dat ze wel wouden komen maar dat ze eerst hun broodje wouden verder op eten. En dat het toch niet gedaan werd om hen zo als dieven te behandelen.... Ja hallo!
     
    Twinkle81, Beertje8, Hopmarjanneke en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Nientjje

    Nientjje Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik vind het in Zeeland ook niet meevallen. Nog nooit meegemaakt dat een Duitser nl of engels praat.
     
  9. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    #89 Mamaa6, 17 jul 2018
    Laatst bewerkt: 17 jul 2018
    .....
     
  10. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh Duitsers...
    Hier is het heel toeristisch, vooral Duitsers.
    Stug Duits praten en als een 16 jarige caissière ze niet snapt gaan ze GEWOON HEEL HARD DUITS PRATEN :thumup:
    Want dan versta je het natuurlijk wel :rolleyes:
    En dan zijn het van die rijke Duitsers met een dikke boot en een vakantie villa en denken alles te kunnen maken.
     
    Marchella, Manque, Kerstster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik werk sinds kort in een (franchise) winkel. Niet zozeer onbeschofte klanten meegemaakt danwel opzienbarende personen:

    - wij hebben her en der proeverijtjes staan. Zodat mensen kunnen proeven wat ze kopen. Leuk. Maar er zijn mensen die de winkel inlopen, ALLE bakjes langsgaan (en dan niet 1 stukje nemen maar een paar) en de winkel weer uitlopen. Het staat er, dus mensen kunnen proeven maar het verdorie niet iemands lunch :confused:
    - mensen die iets voor een bepaalde vaste prijs kopen, en ik ben met een klant bezig. Piept voor, laat precies dat bedrag achter op de counter en loopt weg. Paar keer meegemaakt ook. Zelfs andere klanten die zo verbouwereerd stonden te kijken dat we in de lach schoten
    - we hebben buiten kleine kunststof koeien staan. Hoort hij de winkel. Zijn echter wel hol van binnen en kunnen vrij snel breken. Maar hoeveel ouders het ontzettend leuk vinden om hun kind op die koe te zetteno_O we hadden er 3... Er is er nog eentje over. Als ik het zie dan zeg ik daar dus ook wat van. Gisteren een kindje die dat wilde en moeder "Nee, schatje doe maar niet" maar vervolgens op afstand blijft staan en niet ingrijpt. Het kind gaat vrolijk door... En weer de mondelinge waarschuwing. Ik ben er naartoe gelopen en heb de koe even weggehaald. Pak je kind dan op zeg...:mad:
    - kindjes die gewoon in 1 streep naar het magazijn lopen. En ouders die dat zien en niet ingrijpen. Serieus, hou je eigen kind in de gaten!!

    En met stip op nr 1:
    Een Zaterdag, drukke dag. Ik sta met een collega te praten over de planning. In m'n ooghoek zie ik een vrouw met 2 jongens binnenkomen van een jaar of 7 a 8. Die hebben beiden een klappertjes pistool. Heel druk doen. Dus ik vraag of ze een beetje willen uitkijken.
    Ik ga verder met de planning bespreken. Ik hoor achter me "pang pang... We overvallen de kassa" :eek:
    Ik draai me om en zeg "dit vind ik geen leuk spelletje, willen jullie ophouden?" Moeders staat aan de andere kant van de winkel en hoort mij dat zeggen en doet helemaal niets!!o_O Gaat gewoon verder met shoppen!

    Verders heb ik eigenlijk alleen maar fijne en vriendelijke mensen aan mijn counter...
     
    Marchella, Leo85 en Manque vinden dit leuk.
  12. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik heb altijd Duitse mensen gehad die perfect British/Engels praten. Doe ik dan ook maar mee dan hé.

    Gisteren had een kindje de glazen paraplu bak kapot gemaakt. Ze knalde keihard aan. En de ouders stonden buiten al. Die kwamen niet eens sorry zeggen dat ze die kapot heeft gemaakt. Ze lopen gewoon weg. Ja het kan gebeuren dat er iets kapot gaat. Maar niet het fatsoen sorry te zeggen.

    Laatste keer een klant geholpen op een afdeling. Ze begon iets in duits te zeggen ‘ik heb haast’ . Begon ze toch een beetje irritant te doen. Ze stond nog niet 2 minuten in de rij en vraag ze aan een collega kan er geen kassa erbij. Sorry?? Ze begon aan de kassa tegen mijn collega te flippen. Begon er ook een andere klant zich te bemoeien.

    Gisteren een ruzie tussen Arabier en een collega gesust. Ze was echt kwaad dat mijn collega haar zo aangesproken had en ze voelde zich beschaamd en haar trots gekrent. Gelukkig heb ik haar goed geholpen. Helaas voor mijn collega gaat ze een klachtenbrief schrijven.
    Ze was een hele lieve vrouw en heb haar nog een aantal tips gegeven voor de vakantie.
     
  13. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Leuk topic.

    Zelf ook genoeg vervelende en rare ervaringen.
    - Zeer lang geleden werkt ik in de horeca op het terras. Helaas vaak te maken gehad met handtastelijke klanten. Ik liet dan wel eens 'per ongeluk' en halve liter bier in iemands schoot vallen.
    - vrouw kwam elke maand vlak voor sluitingstijd binnen en gooide dan een mandje vol met kleine artikelen zoals pennen, gummetjes, kleine notitieblokjes e.d. echt tot aan de rand vol. Toen nog geen scanners, dus alles handmatig invullen. Zwaar over sluitingstijd heen, collega's maar wachten. Hoorde ik maanden later dat ze dan de dag erna weer in de winkel kwam om alles retour te brengen. :confused:
    - zeer oude meneer kwam een keer ondergoed terug brengen bij mijn collega dat echt tot op de draad versleten was. Hij was niet tevreden. Laat het bonnetje zien. Dat was zeker 5 jaar oud. :roflmao:
     
    BabyFG, Chocolat, louan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Hebben ze voor kermiskinderen geen lespakketten die ze met ouders kunnen doen? Voor schipperskinderen zijn er via LOVK lespakketten voor kinderem vanaf 3 jaar. Zeker de pakketten voor 3/4/5 jaar zijn goed te doen als ouders, vanaf 6jaar heb ik geen ervaring;)
     
    Manque vindt dit leuk.
  15. Niet onbeschoft, wel bizar..

    Ik werkte in een textiel winkel, daar kwam een klant binnen met maxi cosi.
    Kindje werd op een kledingbak gezet, mw. zocht wat dingen uit en verliet zo de winkel zonder maxi cosi:eek:
     
  16. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik werk niet in een winkel maar in een ziekenhuis en verbaas me nog steeds over uitspraken van sommige mensen.

    Gisteravond was er een meneer die het niet eens was met zijn warme maaltijd (wat hij zelf besteld had...) Mijn collega zette zijn blad voor hem neer met een vriendelijk: Eet smakelijk!", hij tilt het deksel van het bord op en valt kwaad uit: die zooi die vreet ik niet!
    Mijn collega was te verbouwereerd om te reageren, maar het viel bij mij zo verkeerd dat ik hem heel duidelijk heb gezegd dat het voedsel is en dat er nog steeds mensen honger lijden in de wereld dus dat ik het bijzonder teleurstellend en heel kwalijk vind dat iemand zo over het eten praat.
     
    amdaa, Chocolat en Louise11110 vinden dit leuk.
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik heb maar een voorval die mij bijgebleven is.

    Het was 1 min voor sluitingstijd, ik was bezig met afsluiten maar er kwam zo'n kakmadame samen met haar volwassene zoon (erge chique buurt) naar binnen wandelen alsof we nog alle tijd van de wereld hadden. Nou prima, ik ben de beroerdste niet en wil best nog even wachten, haar zoon had haar inmiddels ook gewezen op de tijd.
    Zo'n 20 minuten na sluitingstijd ben ik toch maar gaan informeren of ze alles heeft kunnen vinden en of ik haar mocht begeleiden naar de kassa.
    Ze keek me niet eens aan maar gaf haar zoon de opdracht om tegen 'dat winkelmeisje' te zeggen dat ze nog niet klaar was. Haar zoon, die zich duidelijk geneerde, vroeg of we nog 5 minuten konden wachten.
    Voorzichtig aangegeven dat de winkel reeds 20 minuten eerder was gesloten en dat we het nu toch echt moesten gaan afronden.
    Het gesprek ging daarna zo;

    Zoon: moeder, zou je zo vriendelijk willen zijn om je spulletjes af te rekenen, het winkelpersoneel moet de zaak nu sluiten.

    Moeder, helemaal verontwaardigd en over de rooie: wat dat winkelmeisje MOET is mij het respect tonen die ik verdien! IK ben hier de klant! Dus ze heeft maar te doen wat IK wil! Want IK ben klant! Dus als ik besluit dat IK nog niet klaar ben dan is het zo en MOET zij zich daar bij neerleggen! Want IK ben klant! Geef dat maar door!

    Nadat de ergste rode waas voor mijn ogen was verdwenen, richtte ik me tot de zoon en antwoordde ik kalm en met mijn allercharmantste lach dat al was ze de koningin in hoogsteigen persoon geweest de sluitingstijden nog voor haar zouden gelden. Dat dit winkelmeisje zich niet zo hoefde laten af te blaffen en zeker niet hoefde te doen wat mevrouw maar goed dunkte. Dat dit winkelmeisje nu naar de kassa zou lopen en, indien gewenst, de spullen bij haar afgerekend konden worden. Zo niet ook prima uiteraard, maar dan zou dit winkelmeisje de deur voor mevrouw openhouden zodat ze elders zo hoog van de toren kon gaan blazen. Of hij zo vriendelijk wilde zijn dit aan mevrouw door te geven.
    Mevrouw koos voor de laatste optie:D
     
    BabyFG, pietje1987, Beertje8 en 13 anderen vinden dit leuk.
  18. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43

    Uiteraard mag je iemand netjes aanspreken, maar gaan trekken aan me terwijl ik met andere mensen bezig ben:nee dat doe je niet uit respect voor mij en andere mensen.

    Een onbedoelde zooi als in iemand die onwel wordt/ kindje dat een ongelukje heeft wil ik best bij helpen, maar over het algemeen mensen die onbedoeld iets doen vragen altijd een doekje of iets dergelijks. Vergeet niet dat je in een restaurant/café/bar consumptie en daarbij behorende service koopt. Zo’n service houd in dat ik je jas aanneem adviseer over eten en wijn ervoor zorg dat je niet met lege glazen of wensen zit. Met je lunch of diner schaf je niet automatisch een thuiszorgmedewerkster/ babysitter en/of slaaf aan voor een uur. En dat gebeurd helaas nog al vaak, ik denk dat iedereen we eens heeft meegemaakt dat je kind iets omgooit en het personeel zegt maak je geen zorgen, het word alleen een compleet ander verhaal als je rustig blijft zitten terwijl de spaghetti tegen de muren aan wordt gegooid. Jouw buikgriep verhaal is daar een perfect voorbeeld van: je kon niet anders maar bent niet OP Auto’s of de badkamer vloer gaan kotsen. De ranzigheden die ik soms heb gezien die men uithaalde omdat ze vonden dat het personeel het op moest ruimen hebben mij echt een haat voor de service verleenende beroepen gegeven. (Overigens vind ik het ook weer iets van de laatste 5-10 jaar dat we gewoon schofteriger/en egoïstischer zijn geworden maar dat is een andere discussie)
     
    BabyFG, Manque, Leo85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. rums

    rums Niet meer actief

    Registreer je dit dan ook in het dossier van de patient? Dat als hij later gaat klagen je collega's ook op de hoogte zijn?
     
  20. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja, mijn collega heeft dit gerapporteerd. Na een goed gesprek zijn we uiteraard voor hem naar de keuken gelopen om te zien of daar nog iets van zijn gading over was en heeft hij genoten van een maaltijd met spinazie en een worstje.
     
    rums vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina