Onderhoudsgeld.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mb90, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

    mb90 Bekend lid

    17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hallo

    Ik vroeg mij af hoeveel onderhoudsgeld jullie krijgen van de vader.

    Eerst wou ex co ouderschap. Nu veranderd hij weer van gedacht en krijg ik de kinderen. Sowieso bel ik nog naar een bemiddelaar, want we komen er niet uit over hoeveel hij dan moet betalen aan mij voor de kindjes.

    Rekening houdend dat de opvang mij een grote 500 euro kost en ik dus ook eten, kleding,... zal moeten betalen.

    Iemand die hierover meer weet?
     
  2. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Alimentatie voor de kinderen wordt naar draagkracht berekend over het inkomen van je ex.
    Dus ik zou daar gewoon een onpartijdig persoon naar laten kijken.

    Sterkte.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Inderdaad. Hier is het kortgezegd zo gegaan; een % van het gezamelijk inkomen is wat het kind nodig heeft. Dan gaat er een verdeelsleutel overheen, die afhankelijk is van hoeveel dagen de kids waar zijn, wie er de toeslagen ontvangt en en hoe de verhoudingen van de inkomens zijn.
    Mijn ex betaalt met deze berekening maar een paar tientjes, omdat zijn (witte) loon erg laag ligt. :|
     
  4. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Een kind mag er niet op achteruit gaan qua wonen. Al met al de leefomgeving moet/mag niet teveel veranderen finacieel ook.
    Dus het wordt berekent waar jullie samen zaten en waar jij en hij nu apart zitten.
    Daar hebben ze een mooie tabel voor en is in principe wettelijk de leidraad.
    Zorg voor een advocaat (als het kan met zijn tweetjes) om alles te bespreken en te regelen.
    Als dat niet mogelijk is alleen.
    Wat sowieso verplicht is, is een ouderschapsplan. Hierin staat de wijze van opvoeden van beide ouders en de onderhoudsplicht zowel fysiek als financieel.
     
  5. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Helemaal niks.
    Ik vraag mij wel af of je de berekening voor de opvangkosten goed hebt gedaan. €500,- eigen risico per maand aan opvang vind ik wel heel erg veel.
    Mijn zoontje ging 4 dagen naar de opvang en ik heb goed salaris maar had maar een eigen bijdrage van €180,-.
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Nou ik weet niet of het in België anders werkt of niet en waar jij woont, maar hier betaal je echt geen €180 Pm voor 4 dagen per week...
     
  7. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik betaal voor 2,5 dag €400 aan t kdv o_O omdat mijn man een heel riant salaris heeft
     
    Biny vindt dit leuk.
  8. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier ook niet. Ruim €200 voor 2 dagen....
     
    Biny vindt dit leuk.
  9. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik woon in Nederland.
     
  10. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    #10 Brinta, 1 nov 2017
    Laatst bewerkt: 1 nov 2017
    Ja dan snap ik het, maar dan hebben jullie beide een inkomen waardoor je waarschijnlijk een boven modaal inkomen hebt samen.
    Het kan natuurlijk zo zijn dat TS ook een heel goed salaris heeft en het was ook zeker geen aanval naar haar toe. Maar ik dacht dat ze misschien een verkeerde berekening had gemaakt waardoor de kosten uiteindelijk mee kunnen vallen.

    Edit: Ik bedenk mij nu dat TS natuurlijk ook nog eens uit België kan komen waar de eigen bijdrage een stuk hoger ligt dan hier.
    Dan hoop ik zeker dat de vader van de kinderen genoeg mee zal betalen aan het onderhoud van de kinderen want 500 euro per maand alleen ophoesten voor alleen nog maar de opvang voor de kinderen is natuurlijk geen doen.
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Im vraag me af hie dat dan zit... ik zou nl gewoon 220 moeten betalen voor 2 dagen opvang per week...

    Tenzij je misschien een uitkering heb oid dat je zo weinig hoeft te betalen
     
  12. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Nee ik werk fulltime en heb een modaal salaris.
    Misschien werk jij met een ander uurtarief?
    En bereken je het voor 2 kinderen of 1 kind?
    Ik heb namelijk maar 1 kind en zie dat jij er 2 hebt.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Voor 2 kinderen is 2 dagen €300
    Met een uurtarief van 7,14
     
  14. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik stuur je even een PB met een linkje van de opvang waar mijn zoon zat.
    Als ik die nu in het openbaar zet dan wordt ik wel heel herkenbaar ;).
     
    Biny vindt dit leuk.
  15. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Spring-kinderopvang.nl kan je een proefberekening doen :)
     
  16. mb90

    mb90 Bekend lid

    17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Onze opvang is idd heel duur. Is een opvang met vast tarief en niet volgens inkomen.
    1 kind kost 22euro per dag.
    De oudste gaat naar school en zij gaat 's morgens, 's middags en na school ook naar daar (opvang breng haar en haalt haar van school) dit komt voor haar op 11euro per dag en de vrijdag op 13euro.

    Ze gaan beiden 4 dagen per week, komt dus op 134euro per week

    Er zijn hier vast ook wel kinderopvangen op basis van inkomen, maar ik wil hen niet doen veranderen. Hebben het al lastig genoeg op dit moment en zeker de oudste kan dit niet aan.
    Is overigens wel een heel goede opvang! Doen enorm veel, ook als ze wat ziek zijn mogen ze gaan, gaan zelf naar de apotheek,... Ze zitten daar dus wel goed, alleen jammer van de prijs
     
  17. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    .. zie reactie hieronder
     
  18. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
     
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Alle kdv gebben gewoon een vaste prijs zover ik weet :)

    Het ligt alleen aan je inkomen hoeveel je terug krijgt van de belastingdienst.

    Ik ben alleen even kwijt of je nou in Nederland of belgie woont, ik weet natuurlijk niet hoe het in belgie werkt
     
  20. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    ze woont in ned. dus daarom stapte ik ook niet zoveel van het 22 euro verhaal.
     

Deel Deze Pagina