Ongepland zwanger van 3e, twijfel om te houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Mee eens. Ik kon ook moeilijk zwanger worden. Maar ben ook voorstander van baas in eigen buik.
    Maar.....ik vind ook dat abortus geen anticonceptiemiddel is.

    Dat terzijde. TS, ik lees dat jullie het besluit al hebben genomen om het kindje te houden. Gefeliciteerd met jullie onverwachte wonder op komst. Je zult zien dat alles uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht zal komen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Oh dat wou ik nog melden, maar het ziekenhuis zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ze na de zwangerschap nog een nieuwe mri gaan doen. de bulten (hemagnioom) kunnen wel knappen en intens veel pijn doen maar is niet gevaarlijk zegt ze. :)
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Fijn dat het niet gevaarlijk is. Hoop voor je dat het niet gaat knappen als je buik straks groeit.
     
  4. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Fijn dat jullie eruit zijn en ook fijn dat de bulten niet gevaarlijk zijn. Gefeliciteerd!
     
  5. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Ik was gepland zwanger van onze 3e. Wij moesten ook een nieuwe auto aanschaffen en waren nog volop bezig met verbouwen. In totaal hadden we aan leningen en verzekeringen plots 400 euro meer kosten dan voor de zwangerschap. Maar dat konden we perfect dragen. En toen exact een maand na mn bevalling kwam mijn man om medische redenen thuis te zitten. Plots een inkomensverlies van 600 euro. In totaal moeten we nu dus een gat van 1000 euro vullen en met allerlei aanpassingen lukt dit ook. Het is krapper en soms vervloek ik het, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van ons 3e wondertje. We maken ook nog steeds uitstapjes en gaan ook op vakantie. Alleen net iets anders dan vroeger.

    Veel succes met het maken van je keuze!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Ik denk dat abortus als anticonceptiemiddel gebruiken ook zo goed als niet voorkomt.
    Anticonceptiemiddelen gebruik je namelijk om niet zwanger te worden, je voorkomt conceptie, zoals het woord zegt.
    Als je anticonceptiemiddelen gebruikt dat wil je dus niet zwanger worden, om welke reden dan ook.
    Dat je dan toch zwanger raakt, is ieder voor zich hoe je daarmee verder gaat.
    Zou je niets gebruiken en in het geval je toch zwanger wordt, je het dan wel oplost met een abortus, dan kun je spreken van 'abortus als anticonceptie gebruiken' (theoretisch nog steeds niet maar je zou het dan zo kunnen noemen ;) )en dat lijkt me toch niet zo vaak voor te komen. Een abortus zal iedereen raken, ook degene die het wel ondergaan voor een voor haar goede reden.
    TS wat fijn dat jullie er samen voor gaan! ♡
     
  7. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Vanmorgen toen ik naar de wc ging voelde ik ineens iets eruit vallen. Bij het afvegen ineens wat bloed en toen ik in de wc keek zag ik (volgens mij) de vruchtzak liggen op de bodem. Ik bloed nu nog wel wat, niet heftig en heb geen krampen. Is dat een normale verloop van een miskraam?

    Vind het wel jammer, had me nu wel een beetje ingesteld op een groter gezin. Maar ga als de mk voorbij is wel een nieuwe anticonceptie halen. Misschien toch een spiraal oid ipv de pil.

    iedereen toch bedankt voor alle reacties in dit topic en ook in mijn andere! Deze mag van mij gesloten worden.
     
  8. Olliebol

    Olliebol Actief lid

    23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Weet je zeker dat het een miskraam is? Het kan misschien ook een stolsel zijn? Sterkte in elk geval!
     
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    dankjewel! :)
    Ja ik ga er eigenlijk wel van uit. Ik heb eerder een missed abortion gehad en het gevoel gehad dat het fout zat. dat gevoel klopte toen helaas en die mk is niet spontaan op gang gekomen dus die heb ik moeten opwekken met pillen. wat ik toen verloren ben en vanmorgen was zo ver ik kan zien precies hetzelfde. ook meer rood van kleur dan zwart als bij stolsels.

    had gister al niet zo'n goed gevoel dat zei ik ook tegen mijn vriend, pijn in borsten nam af en verder had ik ook nog geen klachten wat ik bij mijn 2 kinderen wel had. begin nu wel wat lichte buikpijn (beetje zeurend gevoel) te krijgen dus ga er vanuit dat dit het gewoon was.
     
  10. Olliebol

    Olliebol Actief lid

    23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Wat verdrietig, zeker nu jullie er toch beide wel blij mee waren. Nogmaals veel sterkte!
     
  11. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    dankjewel:)!
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg!!

    Zou het toch wel even laten checken ;)
     
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    ja wou ik ook doen om even te kijken of alles dan schoon is. zal morgenmiddag even bellen.
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Slim van je :)

    Klote zeg....


    Hoe sta je er zelf in?
     
  15. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ah nee toch, net toen jullie aan het idee gewend waren. :( Sterkte..
     
  16. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    ja beetje dubbel. was er wel echt op ingesteld en vroeg gister nog aan mijn vriend of hij alsnog een 3e zou willen mocht dit een mk worden. dat wou/wil hij niet dus was gister een beetje sacherijnig haha. vind het dus wel jammer.

    maar ben er verder niet heel verdrietig van. misschien ook omdat ik ergens onbewust al zo'n voorgevoel had, bij de vorige zwabgerschappen (op die ene eie een mk werd na) was ik helemaal hotel de botel al aan het kijken voor namen kleding etc. en nu nog niet echt mee bezig geweest.
     
  17. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Wat heftig zeg. Las je besluit en wilde je feliciteren, maar lees nu andere dingen :( sterkte
     
  18. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wat een omslag zeg! Ik zou het inderdaad ook even na checken en misschien zelf in de tussentijd een testje tegen aan gooien? Sterkte!
     
  19. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ohhh sterkte melanie!
     
  20. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    dankjewel meiden! lief..

    Heb toch net maar even de vk gebeld want het bloeden is gestopt? had al met al 1 maand verbandje vol en heb nu alleen licht rood bloedverlies met afvegen. vind het maar raar, nog steeds geen krampen of buikpijn. vk vond het ook vreemd dus maandag om half 2 gaan ze kijken met een echo hoe en wat. hoewel ik er nog steeds vanuit ga dat het mis is want borsten voelen ook minder vol, wil ik toch even afwachten tot het echt bevestigd is.
     

Deel Deze Pagina