Ik heb het vermoeden zwanger te zijn! Vanmiddag hele erge ruzie gehad met een familielid met schreeuwen en huilen tot bijna hyperventilatie aan toe. Moet ik me zorgen maken voor de eventuele baby. Stress lijkt me toch niet goed. Ben bang dat ik nu vergrote kans heb op miskraam!! Erg onzeker nu....denken jullIie dat deze angst reeel is?
Ik denk niet dat het een reële angst is nee. Je weet nog niet of je zwanger bent en als je dat heel pril bent zit er nog maar iets heel erg kleins, geen baby die al dingen van de buitenwereld kan horen. Ik denk dat je je beter nu kunt ontspannen want je hier druk om maken zorgt alleen voor meer stress. Neem even je rust en ga iets doen om je gedachten te verzetten, boek lezen of filmpje kijken en dan komt het vast goed!
Ik denk zelf dat baby’s vooral niet goed tegen langdurige stress kunnen, maar je zult je verbazen wat die kleine monsters allemaal kunnen doorstaan (denk even aan oorlogen, wereldrampen, hongersnood, etc.). Bovendien weet je niet eens zeker of je zwanger bent. Ik zou vooral proberen vanavond een beetje lief te zijn voor jezelf na zo’n hevige ruzie.
Ik moet hier wel een beetje om lachen. Maar dat is misschien onaardig. Je weet nog niet eens zeker of je zwanger bent. Heb je nog niet getest of is het te vroeg om te testen? Stress in hoge mate voor langere periode kán gevolgen hebben voor je baby. Maar er zijn veel verschillende onderzoeken over en geen van allen gaan die over 1 heftige ruzie in je zwangerschap.
Wil nog een paar dagen afwachten. Ben nu 10 dpo dus wil nog even wachten ( ook om teleurstelling te voorkomen)
Nee hier hoef je je niet druk om te maken. Daarbij heb je een vermoeden, maar je hebt nog niet getest ? Dan zou ik je zowieso nog niet druk gaan maken, je weet nog niet of er werkelijk dus iets speelt. Mocht dat wel zo zijn dan is ff zon moment van stress/ruzie echt geen drama hij/zij zal hier echt nu nog niks van mee krijgen. Stress wordt oas slecht voor een zwangerschap als dit meerdere malen langdurig voorkomt.
Snap wel dat je erom moet lachen (misschien zou ik dat in jouw plaats ook doen!). Maar ben gewoon zo onzeker omdat het zo heftig was. Ik was boos, verdrietig en angstig/bang. Daarom vroeg ik me af of in dit stadium (of wellicht is er nog geen stadium.....) al enige invloed zou kunnen hebben of een verhoogde kans op miskraam door. stress
Weet je; misschien reageer je wel wat emotioneler doordat je zwanger bent.. ik zou even een test doen.. En een heftige ruzie... ja ik ben bij de 2e 9 maanden op oorlogspad geweest. (hormonen lieten me dat doen uiteraard) Heb er een heel gezond kind aan over gehouden.
Toen ik zwanger was van mijn tweede heb ik een ruzie mee gemaakt binnen de familie en een overlijden van een heel diebare. Voelde me er toen ook heel onzeker over, of dat allemaal wel goed ging met de baby, maar heb gelukkig een gezond kindje mogen krijgen. Veel stress is natuurlijk niet goed, maar soms kun je het niet voorkomen. Hopelijk ben je zwanger en hopelijk ben je wat gerust gesteld.
Helemaal mee eens, misschien maar gewoon eens testen Eneee oorlogspad helemaal geen last van, geen idee wat je bedoelt met al die hormonen @ts hier dus ook echt op oorlogspad en mevrouw groeit prima hoor Eneee nu wacht ik eigenlijk wel op een test ben nu wel nieuwschierig
Nee joh, stress is slecht omdat dit hoge bloeddruk met zich mee brengt. Een piekje is helemaal niet zo erg. Als familie bonje voort blijft zetten en je er stress van ervaart is goed om uit te praten of tijdelijk af te kappen. Voor nu helemaal niet druk maken.
Je had je eisprong toch afgelopen woensdag? Dan ben je pas 4dpo Hoogstwaarschijnlijk is er nog niet eens iets ingenesteld dus ik zou het echt loslaten. Een eventueel bevruchtte eicel zal niets merken van een ruzie en de stress die dat met zich mee brengt.
Mag ik vragen waar jij 10 dpo vandaan haalt als je afgelopen woensdag volgens je andere topics je eisprong pas gehad hebt?