Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, voor iedereen een apart leerplan/eigen leerweg. En dan maar hopen dat je kinderen het aankunnen om veel zelfstandig te werken want alle leerkrachten zitten dan of alleen maar leerplannen te schrijven of overspannen thuis vanwege het constant inspelen op voorlopende of achterliggende kinderen. O ja, Pietje moet twee weken inhalen op de rest want die is twee weken op vakantie geweest en Saartje gaat volgende week weg en die kan al niet goed meekomen. Help!!!
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.853
    32.732
    113
    Nu hoeven jouw kinderen niet alles zelfstandig te doen en is het de leerkrachten niet teveel en zijn ze niet overspannen? Ben ik heel benieuw naar jullie school..
     
  3. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Kun je nagaan. Als dat nu al zo is wat het dan zou worden als elk kind om beurten met vakantie was. Dat is toch niet bij te houden?
     
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.158
    4.388
    113
    Home
    ja dat zal maar werken is gewoon anders dan een thuisblijfmoeder
    op je werk op tijd verschijnen is verplicht als je te laat komt voor de voeltbaltraining is dat niet zo erg...etc etc
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.853
    32.732
    113
    Ik denk dat dat met een goed systeem wel meevalt. Sterker nog, ik denk niet dat het veel slechter kan dan nu..
     
  6. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb altijd gewerkt voor verschillende redenen. Vaak ook gewoon omdat het nodig was, maar ook omdat ik het gewoon leuk vind en geen thuisblijf type ben. En ik ben trouwens ook zo opgevoed, mijn moeder werkte ook. En die heeft ook altijd gezegd dat je als vrouw voor jezelf moet kunnen zorgen. Ik ben blij dat ik altijd gewerkt heb, want anders was ik na mijn scheiding wel in een groot gat gevallen. Dan hadden we het huis moeten verkopen wat toen nog onder water stond en met een restschuld overbleven etc.

    Nu werk ik omdat het moet; ik ben alleenstaand en dus kostwinner. Maar ik heb het thuisblijven nooit gewild en zou altijd wel werken. Daar kwam ik een paar maanden geleden weer opnieuw achter toen ik met een burn-out thuis kwam te zitten. Het is heerlijk om ineens zeeën van tijd te hebben om alles te doen. Maar ik werd er ook helemaal kriegel van. Beetje het gevoel alsof mn hersenen instorten en ik een soort van simpel werd. Ik miste de uitdaging. Nu ben ik weer aan het werk en vind het heerlijk. Heb het echt gemist.
     
    harlene2014 vindt dit leuk.
  7. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Vulpen en Manque vinden dit leuk.
  8. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dan is het bij jullie wel heel erg.
     
  9. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ik snap je hoor, maar wou dit even aanhalen, omdat het wel vaker gezegd is dat als je thuis blijft er niks anders in dan Netflix.
    Maar als thuisblijmoeder kun je ook uitdagingen zoeken. Ik heb het ontzettend druk, drukker dan mijn man met voltijd baan. Als ik al vrije tijd heb vul ik die met het lezen van boeken voor zelfontwikkeling. Ik zou ook kunnen studeren vanuit huis, klassieke literatuur bijvoorbeeld, ook wel aan gedacht, maar ik heb uiteindelijk niks aan het papiertje, omdat ik er niks mee ga doen. Verder probeer ik steeds weer nieuwe skills te leren. Stil op de bank zitten zou mij ook helemaal knetter maken.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik "werk" mijn vakantie dus gewoon door omdat mijn taken ipv minder alleen maar meer worden in een vakantie. Het is maar net hoe je het bekijkt ;)
     
    cactusje, Rosy90 en Blijdorp vinden dit leuk.
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.059
    4.263
    113
    Kwam bij mij meer omdat ik heel graag zwarte piet wilde worden en heeeeeeel verdrietig was omdat ik dacht dat dit niet kon omdat ik dus een hele bleke huidskleur had. Was dus echt als 6 jarige in de veronderstelling dat alleen dat jongetje bij mij in de klas een kans had om zwarte piet te worden.
     
  12. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Altijd smullen zulke topics @Tuttebella :thumup: Ik lees vanaf de zijlijn. Her en der zijn de discussies ook wel leuk/inhoudelijk.

    Mijn onpopulaire mening is dat: heel veel vrouwen het heerlijk vinden elkaar af te zeiken:evil:, en ze vinden dat hoe ze het zelf doen gewoon het ALLERbeste is. Dus, wees allen lekker blij en tevreden met je zelf. Ga zo door. ;) Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende wensen. En gelukkig maar, iedereen hetzelfde zou ook maar saai zijn.
     
    Roos12, monique7, Liekje81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.853
    32.732
    113
    Klopt.
     
  14. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb zowel ervaring met veel/ weinig werken en tbm. Ik kwam daardoor tot een zeer verrassende conclusie. Het heeft beiden voor- en nadelen :eek:. Als werkende moeder was er in de ochtend en avond veel meer stress om alles in een kortere tijd voor elkaar te krijgen. De rust vond ik als tbm heerlijk. Er was overal veel meer tijd voor en wat vandaag niet afkwam kon morgen ook wel. Als tbm was er echter ook continue stress over geld in ons geval en mijn hersenen veranderde in pap. Daarnaast betekende het thuis zijn van mij dat mijn man fulltime moest werken, waardoor hij veel miste in de opvoeding. We vonden dat beiden erg jammer. Uiteindelijk heb ik dan ook de keuze gemaakt wat voor mij en voor mij het gezin het beste is en dat is dat we beiden (parttime) werken. Ik geloof ook niet dat een bepaalde keuze superieur is aan een andere keuze. Het is maar net waar jij je en je gezin waarde aan hechten en dat is voor iedereen verschillend. Ik snap daarom ook niet zo goed waarom iemand iemands keuze kan veroordelen. Ik vind dat behoorlijk egocentrisch, maar ik denk dat het sowieso mensen kan sieren als ze zich wat beter in een ander kunnen verplaatsen en daarmee begrip kunnen opbrengen voor een ander.
     
    Aaf88, Meisje@12345, Liekje81 en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Gelukkig zijn er geen consequenties als je kind 3x per week te laat op school komt :rolleyes:. Ik wil er geen strijd van maken hoor wie het het zwaarst heeft of het drukst, want voor beide kanten is het op de eigen manier druk of zwaar. Maar ook een tbm heeft te maken met tijden en schema's waar ze zich voor zichzelf of de kinderen aan moet houden, dat geldt niet alleen als je een baan hebt. Ik vind je nogal denigrerend overkomen eigenlijk..
     
    famofthree, HvO, masami en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.853
    32.732
    113
    Dat is geen vergelijking, want een werkende moeder moet de kinderen ook op tijd op school hebben.
     
  17. louan

    louan Niet meer actief

    Ohw echt awwww sneu. Gelukkig bestaat er schmink:D:D:D. Maar kan dus ook de andere kant uit. Vind ook gewoon dat iedereen trots moet zijn op zijn/haar huidskleur.
     
  18. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Mwah ben ik niet helemaal eens. Ik werk 4 dagen, daar niet van, maar ook als tbm zit je dan in het week ritme van op tijd op staan haasten, avondspits afdraaien etc. Ook dan is het goed om vakantie te hebben en alles op standje chill te doen.
     
    maliro, Blijdorp en Adje vinden dit leuk.
  19. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Ik ben onderhand gewoon benieuwd wat jij zo erg vind aan hem? (die ik juist namelijk wel erg leuk vind overkomen)
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben bewust tbm en ik snap het heel goed als mensen dat níet zijn (omdat het niet kan of omdat ze het niet willen). Ik ga ook echt niet denken dat ik het als tbm drukker heb dan als een moeder die werkt, of dat nu parttime of fulltime is. Ja, tenzij iemand professioneel beddentester is en de hele dag ligt te slapen ;) Maar het is voor mij ook gewoon geen wedstrijd; ik kon kiezen om thuis te blijven, mijn man staat daar ook achter. Groot gat op m’n totaal niet indrukwekkende cv, maar dat is gewoon mijn keuze, dus prima.
     
    Blijdorp, Adje, Pluk11 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina