Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Een panty over een speen? Voor een betere grip misschien? Maar ze neemt de fles wel hoor, maar bij mij zelf drinkt ze minder goed. En vol is vol, anders spuugt ze. Het lijkt wat dat betreft nu ook beter te gaan. Ook met haar huid gaat het met de creme al zo veel beter! Alleen nu het volgende onderzoek... Ze moet een heup echo... Zo blijven we bezig met haar... Haar ene knie lijkt hoger te staan dan de ander, dus het kan zijn dat er 1 been goed staat en de andere wellicht niet helemaal goed in de heup kom zit. Dat zou misschien die asymmetrische vetplooi veroorzaken die ze bij het vorige cb bezoek hadden gezien. . Ze beweegt verder wel soepel, dus hopelijk hoeft ze geen spreidbroek! Dat zou het rollen nog weer vertragen natuurlijk. Maar goed beter nu dit dan dat ze later last van haar heup zou krijgen. Afwachten maar weer wanneer we daar terecht kunnen...

    @caroline1 Fijn dat de cyste weggehaald kon worden. Kon het volledig weggehaald zodat het ook niet meer terug komt? Wat goed dat Nine al zo ver ontwikkeld! Lekker bezig hoor!
     
  2. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Hier ook. Nog niet rollen naar buik. Maar als hij op zijn buik ligt gaat hij wel de box door :D

    Wat
    Ow dan had ik het verkeerd begrepen sorry.

    Wat naar zeg van het ene ding naar het andere. Ik hoop dat het allemaal meevalt en makkelijk te behandelen is!
     
  3. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Bij onze gastouder is ook een kindje met zo'n beugeltje. Ze worden er vanzelf handig mee hoor, als het echt moet.
    Nee helaas kon de chirurg niet garanderen dat het niet terug komt. Is afwachten. Het blijft een zwakke plek. Ook nu zal het nog iets dikker zijn, want de pees zelfs was ook wat verdikt.
     
  4. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat naar dat jullie van het 1 in het ander vallen @Julias! Hoe gaat het nu met drinken en haar uitslag?
    R heeft ook een heupecho gehad, maar dat was in verband met de stuitligging. De echo zelf ging wel snel en direct onofficieel uitslag. Kan je zelf een afspraak maken in het ziekenhuis?

    Fijn dat de cyste weggehaald kon worden @caroline1. Hopelijk komt het ook niet terug. En goed om te lezen dat het net Nine zo goed gaat!

    Hier gaat alles wel oké. Inmiddels de derde werkweek er weer op zitten. Het blijft alleen een beetje tobben met de voedingen. R drinkt niet altijd goed uit de fles. Vandaag belde m’n moeder of ik alsjeblieft terug wilde komen want ze wilde echt niks drinken. Was de eerste keer dat ze oppaste. Bij het kdv en mijn schoonouders drinkt ze vaak de fles minstens half leeg of gewoon helemaal dus ik hoop dat het rein aan mijn moeder lag haha. Morgen ga ik naar een vriendin dus mijn vriend gaat weer flesjes geven. Fingers crossed!

    Ook dinsdag bij het cb geweest, moppie is inmiddels 62 cm en 5630 gram. Tweede prikje zit er ook weer in. Mijn oudste was mee en die moest nog harder huilen bij het prikje als R.
     
  5. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier bij de bv met de jongens de flesjes in avent gedaan maar madame kreeg er niks tot nauwelijks uit. Dus toen difrax gepakt en daar drinkt ze super uit dus ligt het misschien bij jou ook niet aan de fles?
     
  6. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Nee denk het niet. Ben begonnen met de difrax. Die pakte ze redelijk, totdat ze die opeens weigerde. Toen een mam fles geprobeerd en dat gaat over het algemeen beter. Vandaag gelukkig weer netjes de fles leeg gekregen!

    R duimt sinds kort. Ik vind het zo schattig! Ze pakte geen speentje. Wel lastig afleren maar dat zien we dan wel weer.
     
  7. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Nine ook! Inderdaad heel schattig :)
     
  8. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Veel duimers hier dan. Volgens mij duimt C. van @Julias ook.
    Zoals mijn moeder zei, wel lekker goedkoop! En ze kunnen hem niet kwijtraken in bed.
     
  9. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    #3349 Julias, 8 jul 2018
    Laatst bewerkt: 8 jul 2018
    Ja. Het zal natuurlijk wennen zijn, maar als ze wat willen vinden ze vast een weg!
    Wat rot dat het dan nog terug kan komen. Mijn cyste op mijn schildklier willen ze helemaal niks aan doen, omdat er anders teveel weggehaald moet worden en legen heeft geen zin. Ook omdat het inderdaad terug kan komen. Jammer dat het weghalen van het hele ding dan ook geen garantie is!
     
  10. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Marlau was bij haar de echo goed? C.eleste drinkt iets beter, maar nog steeds zet ze het overdag vaak op het huilen als ik haar aan wil leggen en drinkt ze wel een fles helemaal leeg. De luilak! De uitslag ziet er echt al veel rustiger uit! Haar huid is niet meer rood en de plekken waar de huid loslaat vallen nu erg mee. Ze heeft nog wat nieuwe plekjes op haar heupen en haar hoofdje zit het nog, maar haar romp is verder redelijk gaaf weer!
    Het duimen heeft ze nog niet onder de knie. Ze sabbelt meer op haar handen, maar dat ligt ook erg aan de onrust in haar lijfje. Ze kan haar arm niet lang genoeg stil houden om die duim erin te houden. Duim vinden wij veel fijner voor nu, Die stomme speen valt steeds uit en raakt kwijt... Onze oudste duimt ook en ik vind het veel beter dan die speentjes aan moeten dragen. Afleren komt later wel! En het ziet er inderdaad super schattig uit!
    Vervelend dat bij je moeder het fles geven niet goed werkte. Misschien net niet de goede temperatuur of zo, kan natuurlijk van alles zijn. Onzekerheid van je moeder die zij aanvoelde of zo. Hopelijk is het vandaag ook weer goed gegaan!
     
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Veel duimende kindjes hier.

    @Julias fijn te lezen dat het beter gaat met Celeste!

    Hier een weekendje kamperen achter de rug, ging super goed!
    Enige wat minder gaat is het drinken. Kleine meid zit nu sinds een week op alleen maar kunstvoeding, maar het blijft heel lastig. Doet ruim 20 minuten over een fles en drinkt dan maar 30-50 ml. Ze blijft het echt heel vies vinden :(. Afgelopen dagen zat ze op 8 a 9 voedingen en in totaal nog geen 400 ml per dag erin :(. Dat is echt te weinig, daarop kan ze overleven, maar niet goed groeien. Vandaag toen we weer thuis waren een flesje met moedermelk uit de vriezer gemaakt en dat dronk ze in een paar minuten helemaal op en zeurde daarna om meer. Nog een klein beetje erbij gegeven en daarna heeft ze 4 uur lang tevreden liggen slapen.
    Heb nu een ander merk kunstvoeding gekocht, hopelijk gaat dat beter

    Binnenkort moeten we naar de kinderarts, ze heeft een raar putje in de onderrug wat waarschijnlijk een verborgen open ruggetje is . Zal waarschijnlijk een hele rits aan onderzoeken gaan worden. Ze lijkt er gelukkig weinig last van te hebben, gelukkig geen verlamming in ieder geval. Maar wat er verder wel is weet ik nog niet. Niet leuk die onzekerheid.

    Gelukkig gaat het met haar ontwikkeling wel helemaal top en is het een heerlijk vrolijk guppie :)
     
  12. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Gisteravond om 22:00 maar 50 cc gedronken en zo net weer maar 50 cc. Er zit al een grotere speen op de fles, anders drinkt ze nog minder. Eigenlijk is deze speen wat aan de grote kant, maar met de gebruikelijke speen drinkt ze maar 20 of 30 cc.
    Volgende fles ga ik een schepje suiker erdoor doen, misschien dat ze wel wil drinken als het wat zoeter is. Dit gaat anders niet goed :cry:.
    Gelukkig is het vandaag niet zo warm en komende dagen ook niet.
     
  13. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    En wat water bijgeven dan? Daar groeit ze misschien niet van, maar dan krijgt ze in ieder geval ook vocht binnen. Jouw melk helemaal gestopt inmiddels?
    Quinn heeft trouwens helemaal onderaan zijn ruggenwervel ook een soort putje, maar ik heb me er nooit echt druk om gemaakt. Je kunt er ongeveer je vingertop in plaatsen. Bij het stuitje. Is het bij haar dan groter?
     
  14. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caroline1 ja mijn melk is helemaal gestopt.
    Ze heeft net boven haar anus een diep putje zitten heel smal en zeker 2 cm diep, mogelijk dieper. Daarnaast heeft ze nog een kenmerk van een verborgen open ruggetje, klein zwart donsstaartje op de onderrug. Dat zag ik direct na de geboorte al wel en dit putje had ik vlug gezien, maar dat het echt zo diep was viel me later pas op. Rustig afwachten wat de kinderarts zegt.
     
  15. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Dan is het ongeveer dezelfde plek maar veel dieper dan wat Quinn heeft.
    Wanneer gaan jullie er naartoe?

    Net worteltjes gestoomd en in mini porties ingevroren. Kunnen over een paar dagen alweer beginnen! Waar blijft de tijd.
    Soms heb ik ook het idee dat Nine misschien al een tandje krijgt. Dat ik het al een heel klein beetje zie.
     
  16. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caroline1 ik moet de afspraak nog krijgen, maar zal vast geen weken duren.

    Hapjes wil ik nog even mee wachten, zou officieel nu mogen, maar we wachten tot ze een maand of zes is. Tenzij ze zo slecht blijft drinken, dan gaan we wat eerder beginnen.

    Tandjes vermoed ik hier ook al. Puntje op de onderkaak en ze wil op alles hard bijten.
     
  17. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Gruffalo123 Jeetje dat klinkt inderdaad niet goed qua drinken! Wel duidelijk dat ze jouw melk lekkerder vond dus, maar waarom ze dan toch zo slecht blijft drinken... Hopelijk is het putje toch niks en groeit ze er overheen!

    Jullie kleintjes zijn snel met de tandjes!

    Wij zijn ook een paar dagen wezen kamperen. De eerste nacht was echt DRAMA! Beide meiden waren veel wakker en de oudste haalde de gekste capriolen uit in haar slaap uiteindelijk bij ons in bed. De 2e nacht ging gelukkig al beter, maar we waren blij dat we weer naar huis konden. Ik hoopte dat ze na het kamperen door zou slapen, maar helaas toch weer 2x wakker in de nacht. Hier gaat het drinken nog steeds niet echt optimaal, maar ze krijgt wel voldoende binnen. Vandaag hebben we ook de heupecho gehad en deze leek in orde. Dinsdag hopelijk de officiële uitslag! De huiduitslag is nog steeds niet helemaal weg. Gisteren zaten er weer hele dikke vlekken op haar armen en benen... Een hardnekkig virus dus!
     
  18. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Julias vervelend dat de uitslag zo hardnekkig is.
    Jammer dat het kamperen niet is bevallen, hebben de kinderen het wel leuk gehad? Althans, de oudste dan :p.
    Hier vond peuterzoon het kamperen helemaal het einde. Sliep wel lastig in, maar toen hij eenmaal sliep sliep hij ook lekker door. Maar twee nachten vond ik ook echt wel genoeg in een tentje :p.
     
  19. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    De dag van aankomst was super leuk. Ze heeft zich ontzettend vermaakt in het speelhuisje op het veldje en is daar zelfs in slaap gevallen :roflmao: En maar niet naar bed willen heh! Volgende dag gingen we zwemme(le)n in het zwembad. We hadden 1 van onze honden mee, dus alleen met haar het zwembad in en ze wilde alleen maar naar papa. In de middag hij nog eens geprobeerd, want ze wilde wel... nope, alleen maar naar mama... Daarna was ze gewoon ontzettend tegendraads. Verder was het prima te doen allemaal, dus we zien het volgend jaar wel weer :p
    Jij dus ook maar 2 nachtjes weg geweest? Fijn dat je zoontje zo genoten heeft!

    Ja die uitslag houdt maar niet op, maar de creme werkt gelukkig wel meteen! Het wordt meteen na het smeren een stuk rustiger.
     
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ja hier ook maar 2 nachtjes. Zijn naar een hele kleine boerencamping geweest. Dag van aankomst heeft zoontje zich ontzettend vermaakt met de grote berg zand, alle Traptrekkers/fietsjes/stepjes en auto's die daar waren en heeft hij vol verwonding staan kijken bij de koeien, gewandeld met de ezels en meegekeken met melken. Kampeer buren hadden een zoon in dezelfde leeftijd met dezelfde naam en ook nog eens hetzelfde karakter. Die twee jongens waren dus niet meer bij elkaar weg te slaan :p.
    Tweede dag naar de Efteling geweest en in de avond heeft hij lekker weer uren gespeelt met zijn naamgenoot.
    Derde dag tranen omdat we in de ochtend vroeg al weg gingen en hij nooit meer naar huis wilde :p.
    Alleen in slaap vallen was lastig, door de geluiden en spanning, maar verder heeft hij alleen maar plezier gehad. En wij uren lang de handen vrij terwijl hij aan het spelen was. :)
     
    caroline1, Wanda68 en Julias vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina