Ontdooien allerlaatste cryo's

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    In november gaan we voor de allerlaatste keer terug voor een cryoterugplaatsing. We hebben nog 3 cryo's over en laten ze alle 3 ontdooien. De vorige 2 keren kreeg ik een terugplaatsing van 3 daagse embryo's (waaruit 1 zwangerschap is ontstaan, dat was de 'verse' terugplaatsing).
    Deze laatste keer is het de bedoeling dat er nog 2 dagen langer gewacht wordt, zodat er hopelijk een terugplaatsing kan komen van een blastocyste. (of 2)
    Leek me een supergoed idee, maar nu slaat de twijfel toch wel toe. Hoop zo dat er in ieder geval 1 sterk genoeg is om èn het ontdooien èn het extra lang wachten tot terugplaatsing te overleven.
    Het zijn onze allerlaatste cryo's en er gaat geen nieuwe poging meer komen. This is it.
    Ik weet dat het helemaal niks zegt, maar ben toch op zoek naar ervaringen van het laten ontdooien van cryo's en laten ontwikkelen tot blastocyste.
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Geen ervaring, maar ik wil je héél veel succes wensen, meis. Mijn duimen gaan in november overuren voor je draaien!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    @Zara75
    Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee, maar des al niet te min, wil ik je heel veel succes wensen en zal ik me duimen voor je gaan draaien. Het geluk moet ook jullie weer gaan toe lachen en dat er ook al is dit de laatste kans ik hoop voor jullie dat er een mooie jongen/meisje uit voort mag komen of 2 ;)
    Hele dikke digitale knuffel voor de spannende periode die weer gaan aanbreken voor jullie.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn baby was een embryo welke op dag 3 is ingevroren. Hij is ontdooit en doorgedeeld tot dag 5. Als blastocyst terug geplaatst en blijven zitten.

    De ivf arts hier zei dat de meeste emmies op dag 3/4 stoppen met delen als ze niet goed zijn en dat ze daarom de cryo's tegenwoordig tot dag 5 laten delen. Doen ze het dan nog dan zijn ze sterk.

    Maar waarom niet 1 voor 1 ontdooien en terug plaatsen als ik vragen mag? Dan heb je 3 kansen ipv 1.

    Succes!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Omdat ik zelf niet 'eeuwig' door wil blijven gaan. Hebben besloten om nog een keer te gaan en daarna kunnen we het eindelijk afsluiten.
    En puur praktisch gezien is het behoorlijk kostbaar, steeds weer in dat vliegtuig moeten stappen, appartement en huurauto boeken. En natuurlijk de poging, dat moeten we ook zelf betalen.
    Vandaar alles of niets, we zijn dolgelukkig met onze dochter. De hoofdprijs hebben we al!
     
    Ysabella, sweetL, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    @Panter
    Ik lees btw dat jij 36 keer iui hebt gehad. Ik dacht dat er in principe nooit meer dan 6 gedaan worden? Waarom ben jij de uitzondering geweest?
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Omdat wij gebruik maken van een zaaddonor én ik elke keer binnen die 6 pogingen zwanger werd. Dus kreeg ik dan weer toestemming voor 6 nieuwe iui's.
    Zouden we geen donorzaad gebruiken was het een ander verhaal geweest. Maar omdat mn man onvruchtbaar is kunnen wij alleen op die manier zwanger raken.
    Vandaar :)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  8. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.594
    1.413
    113
    Onze cryo hebben ze ook laten door delen tot een blasto die er op de dag van de tp heel mooi uit zag. En die is blijven plakken. Gaf me ook wel een soort van extra vertrouwen dat ie sterk genoeg was om al zover door te groeien.

    Ik ga voor je duimen dat ze mooi doorgroeien en vervolgens blijven plakken!
     
    Zara75 en Grietjenb vinden dit leuk.
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Geen ervaring maar heeeeeeel veel succes gewenst!!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  10. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    ik heb ook geen ervaring met laten doordelen maar neem aan dat ze zo"n stoof hebben als in DD?
    heel veel succes, ik vind het heel stoer en dapper dat je het nog een keer probeert en hoop dat er een brusje (of twee ;)) uit mag komen!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  11. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik ben voor de 2e keer zwanger van een blastocyste cryo.
    Eerste zwangerschap 1 x tp gehad van een verse 3 daagse en 2 x een 1 daagse cryo . Daarna gezegd dat we dat dus niet meer wilden.
    3 tegelijk ontdooit en gewacht tot dag 5 slechts 1 werd een blasto en dat is nu Mn zoontje van 2.

    Hadden nog 4 cryo's over. Juli tp gehad van weer een blasto. 2 ontdooit en tot dag 5 gewacht. Eentje niet gered, en nu 13 weken zwanger van de ander.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  12. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Klinkt goed allemaal!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  13. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Dankjewel!
    Jij veel succes met je keuze... spannend weer!
     

Deel Deze Pagina