Ontlasting vraagje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lamode, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    797
    183
    43
    Vrouw
    Hoi dames
    Sorry voor het onsmakelijke onderwerp ...maar kan het niemand anders vragen dus dacht vraagt het hier op het forum (lekker anoniem :))

    Ik moest van mijn fysio een ontlasting dagboek bijhouden ivm mijn bekkenbodem klachten.
    Nu ben ik daardoor meer gaan letten op mijn ontlasting en kleur. Ik merk dat mijn ontlasting niet altijd egaal dezelfde kleur heeft ...in het algemeen gewoon bruine kleur, maar het valt me op dat ik ook soms donkere stukken ertussen heb (sorry).

    Is dit normaal of hoor je gewoon 1 egale kleur ontlasting te hebben? Iemand hier toevallig bekend mee?

    Alvast bedankt voor het reageren.
    Groetjes Lamode
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het kan van kleur verschillen, zelfs in 1 "drol" is dat normaal.

    Wat niet normaal is is teerzwarte ontlasting zonder dat je ijzertabletten slikt, bloed in of rond de ontlasting, slijm en bloedverlies bij de ontlasting en grijze ontlasting.
     
  3. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    797
    183
    43
    Vrouw
    Hoi Panter
    Bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat het normaal is.
    Heb er niet dagelijks last van ...maar soms zie ik het wel voorbij komen en toen begon ik het me af te vragen.

    Heb gelukkig geen teerzwarte ontlasting of bloed en slijm.
    Drink trouwens wel floradix.
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Heeft misschien ook te maken met wat je gegeten hebt? Ik heb dat soms ook wel, maar heb dan het idee dat, dat ligt aan wat ik eet (weet niet wat het dan is wat dat veroorzaakt).
     
    Lamode vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit idd. Belangrijkste is dat je ontlasting niet opeens anders is qua kleur en structuur. Dus als je opeens stopverfkleurontlasting hebt (heel bleek, dat kan), dan zou ik even je galblaas of alvleesklier laten checken.

    Maat veranderingen kunnen ook normaal zijn. Mijn man poept nl altijd hele maïskorrels uit als ik dat ergens doorheen doe (en ja, hij kauwt zijn eten écht). Vraag me niet hóe dat kan, maar we hebben er al verscheidene keren samen dubbel om gelegen..
     
    Irisje24 en Lamode vinden dit leuk.
  6. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wat panter zegt. Zo heb ik er na een avond spinazie wel eens eentje gehad met groene vlekken, ziet er zo raar uit o_O
     
    Lamode vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina