Ontpillen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jess89, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoi!

    Wij zijn eind juni gestopt met de pil en bezig voor ons eerste kindje :D
    Nu ben ik gisteren (CD29) ongesteld geworden, althans dat dacht ik.. Het begon met wat helderrood bloedverlies op wc papier, maar sindsdien is het alleen maar bruin en roze en lang niet zoveel als een normale menstruatie, maar ook niet zo weinig om het te bestempelen als afscheiding. Ook heb ik geen krampen oid.

    Na wat op internet gelezen te hebben, denk ik dat het echt rode bloedverlies nog wel komt en dat dit misschien hoort bij het ontpillen. Toch twijfel ik, en ben ik bang dat er iets mis is met mij, iets waardoor ik niet zwanger zou kunnen worden. Dus vandaar mijn vraag; hebben meer mensen dit? Is het vooral na pil-gebruik? Of kan het toch op iets van een aandoening duiden waardoor ik verminderd vruchtbaar zou zijn, mocht het echte bloedverlies niet doorkomen?
     
  2. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Ik denk van ontpillen!
    Je lichaam moet even wennen zonder de hormonen van de pil!
    Geef het even de tijd! Komt goed !
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ontpillen. Enne je kan nog gekkere dingen meemaken, want je cycli kunnen maanden onregelmatig zijn. Dat wil niet zeggen dat er wat mis is. Die angst heb ik ook gehad, maar ben gewoon zwanger geworden. Bij mij duurde het 7 maanden eer er een regelmatige cyclus ontstond.
     
  4. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Nee hoor dat is helemaal niet raar! Wellicht komt het nog meer op gang, je lichaam moet weer wennen om alle hormonen zelf te regelen. En inderdaad je cyclus kan onregelmatig zijn de komende tijd. Mijn eerste menstruatie kwam na 29 dagen en de 2e 'pas' op dag 35 geloof ik.
     
  5. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Denk ook echt ontpillen. Ik had daar veel last van, menstruatie bleef ook lang uit na het stoppen. Ik ben ook zelfs nog naar de dokter geweest omdat ik dacht dat er wat mis was. Uiteindelijk werd ik ongesteld en 2 rondes daarna was ik zwanger.
     
  6. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Dank voor de reacties! Stelt me in ieder geval gerust :):thumup:
     
  7. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat het komt van het ontpillen. Bij mij heeft het na het stoppen van de pil bijna een jaar geduurd voor ik weer een regelmatige cyclus kreeg..
     
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Oei, ik vind het wel lastig hoor. Ik wil graag door naar de volgende ronde, maar weet dus nog niet precies of ik alweer een volgende ronde in mag als ik nog geen echt rood bloedverlies heb gehad..

    Wat denken jullie? Pas cyclusdag 1 bij helderrood bloedverlies? Of toch al vanaf dat (donker)roze en bruine verlies van zaterdag? Wel met rode sliertjes slijm trouwens.. (sorry voor de smerige details :oops:)
    Zaterdag het meest verloren en neemt sindsdien alleen maar af.. maar de buikpijn neemt toe, dus ik heb nog wel hoop dat er nog iets gaat komen...
     
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Bij het verlies van helder rood bloed zit je op dag 1 vd nieuwe cyclus.
     

Deel Deze Pagina