Ontroostbare baby na voeden, wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paris91, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Misschien zeg ik iets heel dat heel dom is (geen ervaring met reflux) maar hoe vaak laat je je dochter boeren?

    Hier een ventje gehad dat ontzettend kramp kon hebben (uuuuren krijsen). Het standaard 1 à 2x boeren heb ik veranderd in 3x boeren. Veel baby's beginnen met gulzig drinken, ze hebben honger. Bij mij hielp het om hem te laten boeren zodra hij de eerste slokken binnen had en rustiger ging drinken. Daarna laten boeren op 2/3 van de drinktijd en uiteraard na de voeding.
    Hier scheelde het een heel stuk in elk geval.

    Sterkte ermee en hoop dat het snel wat beter gaat.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    48 uur :eek:
    Voor een baby die fv krijgt staat er al 2 weken de tijd, bij huidklachten zelfs tot 6 weken. Jouw lichaam moet eerst koemelkvrij worden en dan pas wordt jouw lichaam koemelk vrij.
    Ik mag het niet zeggen, maar welke idioot heeft je dat verteld :mad:

    En je lk zegt dat het door je melk komt? En hoe dat zo dan?
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kleine voedingen op deze leeftijd is echt maximaal 90/3.

    Ik reageer vanavond even verder gaan zo eten
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Goed nu even rustig tijd :)

    Je kan op schema voeden maar mag ook prima op verzoek. Op verzoek is vaak voor een baby wel heel fijn omdat dan honger = eten.
    Wat er op het pak staat mag je volledig negeren. Dat is gericht op geld verdienen, niet op jouw kindje.
    De richtlijn is 150 cc voeding per kg per 24 uur. Dus bij 4,5 kg zeg je 4,5 x 150 = 675 cc voeding per 24 uur. Bij deze leeftijd zou je zo op 7 a 8 flesjes kunnen zitten dus zeg je 675/8 = 84.37 cc per fles. Bij 7 flessen 675/7 = 96,4 cc voeding.
    Als je dus 90/3 maakt geef je 100 cc per voedingsmoment. En dat is meer dan genoeg voor nu. Juist met babys die reflux hebben moet je voorzichtig zijn met overvoeden.
    Het is beter elke 3 uur te voeden dan elke 4 uur.

    Verhogen;
    Mijn wandelwagen was voor de sier, ik gebruikte voornamelijk een draagdoek. En voor kortere stukjes zelfs een maxi cosi, omdat plat leggen echt niet fijn was. Maar voornamelijk dus een draagdoek.
    Verschoonkussen had ik zelf niet gedaan, omdat dat echt minimaal was. Box kan wel, maar die stond bij ons ook wel redelijk voor de sier in huis.

    Rechtop houden;
    Ja een newbornset of wipstoel kan je zien als omhoog houden. Als je die 1x per dag gebruikt is dat niet zo erg. Maar na elke voeding 30 minuten zou ik afraden. Ik denk dat je het een beetje als maxi cosi kan zien. Het is met mate niet slecht, maar een hele dag is niet verstandig.
    Ook hier was een draagdoek vaak fijn. En anders zat ik gewoon rustig.

    Prikkels;
    Het is vooral de vraag: Is het nodig?
    Voor een baby kan al snel prikkels te veel zijn. Maar de ene baby kan prima tegen heel veel prikkels en een andere baby juist helemaal niet. Om deze reden adviseer ik meestal om eens 3 tot 5 dagen zo prikkelarm mogelijk te leven. Als je dan geen verschil ziet kan je het weer rustig uitbreiden en gewoon verder leven.
    Voor nu, voor dit weekend, kijk vooral wat voor jou goed voelt. Een tv geeft namelijk ook enorm veel prikkels, meer dan dat je zou denken.

    In de eerste 3 tot 5 dagen kan je beter even geen boodschappen doen. Gewoon zo saai mogelijk thuis met evt een stukje wandelen als het gaat.
    Als de prikkels geen invloed hebben kan je dus erna weer boodschappen doen. Merk je dat prikkels wel invloed hebben zou ik voor je zelf uitzoeken wat wel haalbaar is.
    En boodschappen doen op een drukke zaterdag is natuurlijk heel anders dan op een rustige dinsdagochtend.

    Ik hoop dat je hier weer wat mee uit de voeten kan.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  5. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb alleen ervaring met hyperlactatie en dat is zeker geen zegen itt wat die mafkezen zeggen over lekker veel melk.

    Mijn reset programma van de LK werkte best goed, al duurt het wel even. Pas rond de 10e week was mijn productie ok.

    Mijn zoon spuugde wel veel (nu nog) maar zonder klachten dus wbt de pijn en verdrietklachten is er vast meer aan de hand, al is de hyperlactatie er nog eens bij vast een vervelend oorzaak-gevolg.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  6. Aapje16

    Aapje16 Lid

    24 sep 2017
    49
    19
    8
    Vrouw
    En naar een osteopaat? Mijn zoontje had ook eerste weken last van darmkrampjes we gaven Infacol dat hielp. Hij is nu 11 weken.
     
    NdNk en Paris91 vinden dit leuk.
  7. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal!
    Mijn kindje is sinds ik gestopt ben met de borst een hele andere baby. Het gaat super goed!
     
    Ila, Aapje16 en Shakes vinden dit leuk.
  8. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Fijn dat het goed gaat. Gaat het afbouwen voor jou ook goed?
     

Deel Deze Pagina