Ontzwangeren verlaat begonnen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Blijdorp, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Tijdens mijn zwangerschap hoorde ik vaak over ontzwangeren en kwaaltjes die daarbij horen.9 maanden op en 9 maanden af ook veel gehoord.
    Maar nu na 5.5 maand krijg ik ineens zweetaanvallen en begint mijn haar uit te vallen. Mijn lichaam weigert ook de laatste kilo's los te laten :( Hoort dit er nog bij? Ik had het eerder verwacht.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  2. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik heb ergens eens gelezen dat het 18 maanden kan duren voor je lichaam de hormoonhuishouding weer op orde heeft. Dus ja ik denk wel dat het kan dat het langer duurt voor het begint. Volgens mij duurde mijn haar ook even voor het uitviel. Ik dacht eerst nog dat mij dat niet zou overkomen maar helaas.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    bij mij duurde het enkele maanden voordat mijn haar uit viel en ik denk wel 24 maanden voordat ik weer een beetje de oude was (los van het gewicht)
     
  4. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dit kan ik zo getypt hebben. Hier ook rond de maand 5 ineens zweetaanvallen, had er al op zitten googelen alleen niet aan gedacht dat het door ontzwangeren zou kunnen komen... Het is dan wel zomer maar het is gewoon extreem zweten!! En afvallen doe ik ook aan maar er komt geen kilo van af. Moed zakt wel in m'n schoenen zo. Leef met je mee!
     
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb wel eens gehoord dat het echte ontzeangeren pas begint na het stoppen met bv.

    Dat was hier in elk geval wel zo. Pas toen ik na 1,5 jaar stopte met bv kon ik fatsoenlijk afvallen.
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh @Sugarblossom wat fijn dat je het herkent! Hier gaat t gelukkig wel wat beter. Zweten is een stuk minder geworden :)
    Afvallen nog steeds lastig.

    @Huismuisie Ik ben al na 6 weken de bv af gaan bouwen na heel veel gedoe maar kan me voorstellen dat het er invloed op heeft.
     
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik herken de zweetaanvallen en het haarverlies, verschrikkelijk vond ik het. Het begon hier na 4 maanden "pas". Gelukkig is het nu allemaal weg en het afvallen gaat de laatste maand ook ineens een stuk makkelijker. Ik hoor in mijn omgeving wel vaker dat de kilo's er pas echt afvliegen na het ontzwangeren.
     
  8. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Heel herkenbaar! Ik sport en eet heel gezond (ben zo al eerder veel kilo's kwijtgeraakt) maar nu gebeurt er helemaal niks! Zo frustrerend!
     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier precies zo.


    Ook is mijn lichaam in een vreemd soort menstruatiecyclus gekomen.
    Sinds de bevalling enorm regelmatig.
    Dat is wat ik nog nooit gehad heb vanaf dat ik voor het allereerst ongesteld werd op mij 11de.
    Ik denk zo dat het ontzwachtelen nog niet helemaal afgelopen is.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    ja dat klinkt bekend @Blijdorp, ik heb al een extra setje bovenkleding standaard in mn werktas zitten. Dacht eerst dat t opvliegers waren, daarna viel t kwartje icm ontzwangeren pas.

    Met 9 maanden is t nu wel minder dan toen met 5-6 maanden maar prettig is t niet. Waar odorex deppers in zware transpiratie gevallen nog wel eens willen helpen kan je met dit soort aanvallen moeilijk gaan baden in t spul. (zit aluminiumoxide is, dus alhoewel bijzonder effectief t is ook niet t fijnste spul voor je lijf).

    Maar ik moet zeggen, de laatste weken merk ik ook wel dat ook de watten in t hoofd redelijk weg zijn en de geheugen functie weer aardig richting t oude is.

    Waar anderen allicht inmiddels zoiets hebben van 'tweede/derde?' Sla ik nog wel even over. Lijkt me hardstikke leuk maar t duurt wel even voordat ik daar met volle overtuiging in durf te stappen, niet vanwege de kleine maar de zwangerschap en bevalling gingen op dermate wijze dat dat niet bepaald motiverend is.
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat het bij mij inmiddels weg lijkt te zijn. Maar wie weet komt t rond de 9 maanden weer... Odorex deppers ken ik niet maar klinken interessant! ;)

    Hier hebben we inmiddels ook besloten om voor een tweede te gaan. Alhoewel het zwanger worden (pcos), de zwangerschap (lang misselijk en bekkenklachten), keizersnede (stuitligging) en lichte pnd ook wel maken dat manlief een beetje huiverig was. Maar we mogen toch pas vanaf maart weer gaan proberen dus voordat alles weer zover is duurt t wel even.
     
  12. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik herken het ook, ik vind overal bossen haar, het viel wel snel na de bevalling uit maar rond de 5/6 maanden na de bevalling was het extreem, zweet aanvallen heb ik ook, nog steeds wel iets minder dan paar weken geleden en over de kilo's begin ik maar niet.

    Mijn menstruatie is ook weer verdwenen, die kwam 6 weken na de bevalling en daarna nog 1x ongeveer 6 weken daarna en inmiddels zijn we alweer 18 weken verder. Ben benieuwd wanneer dat weer goed gaat (al is die altijd heel onregelmatig geweest)
     
  13. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    'Fijn' om te lezen dat er ook moeders zijn bij wie het erg lang duurt, dat ontzwangeren/voordat de hormoonhuishouding weer normaal is. Mijn jongste is nu 17 maanden. En eerlijk gezegd was ik de laatste tijd aan het googelen op 'overgangsklachten'. Ik herinner me ook dat ik vooral rond de 9-11 maanden erg veel klachten had. Ik heb toen een tijdje weer zwangerschapsvitaminen geslikt en toen voelde ik me na een tijd wel beter. Verder ook niet meer heel veel mee bezig geweest maar de laatste tijd merk ik toch weer wat kwalen op. Vooral het zweten en haaruitval zijn herkenbaar.
    Nu denk ik niet zozeer echt meer aan ontzwangeren maar toch is de hormoonhuishouding niet in orde. Hebben jullie daar ook ervaring mee/tips voor?
    Bij de andere twee is het me nooit heel erg opgevallen dat het erg lang duurde maar was ik in deze fase ook alweer bezig om zwanger te worden of al zwanger. Toen heb ik tussendoor ook geen pil geslikt, nu doe ik dat wel. En ik slik hem ook vaak meerdere strips door omdat ik het liefst nooit meer ongesteld zou worden..;)
     
  14. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik kan nu nog niet meepraten over verlaat ontzwangeren want de jongste is "pas" 9 weken. Ik merk het wel: haaruitval, niet ongesteld nog, zweten, "watten in m'n hoofd of totaal ergens geen zin in hebben" vergeetachtigheid en nog steeds last van stuitje en bekken bij tijd. Maar wat ik vooral heb en herken van de oudste: een onbestemd gevoel. Ik kan het niet uitleggen maar het duurde bij de oudste echt 9-12 maanden voordat ik weer mezelf was en keuzes maakte waarvan ik dacht ja dat ben ik. Ik mijzelf weer Hopsatee voelde in plaats van alleen moeder van. Ik had het toen erger omdat mijn baby veel huilde (huilbaby)en ik geen roze wolk ervaarde. Dat is nu anders maar toch voel ik regelmatig weer dat gevoel. Het hangt samen met erg willen cocoonen. Ik vind het lastig omdat ik enerzijds graag weer "mezelf" wil zijn maar anderzijds ook helemaal niet wil dat er alweer een jaar voorbij is.

    Ik had bij de eerste trouwens bij 7-8 maanden nog dat ik ineens heel erg haaruitval en zweetaanvallen kreeg. Ik denk toch het landen van hormonen ofzo?
     
    MiaMaria vindt dit leuk.
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Merk dat ik ook nog niet volledig mezelf ben hoor. Afspreken buiten de deur vind ik nog lastig zonder N. Dat cocoonen klinkt erg bekend!

    Vandaag wel weer voor het eerst een broek aan van voor mijn zwangerschap. Heel blij mee maar is toch niet echt ideaal, heb geen shirt dat zo wijd is dat mijn buik nog verbloemd is haha.
     
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja dat niet meer cocoonen duurde bijna een jaar. Ik ging wel alleen op stap etc hoor maar het voelde zo van ach niet boeiend. Terwijl het jaar erna dat ik nog niet zwanger was vd tweede ik flink veel op reus e stap ben geweest zonder zoontje en echt weer genoot en mezelf was.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina