Onverwacht moeder, en nu mag de baby Egypte niet uit

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bailief, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

    Bailief Niet meer actief

  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Vind het maar een apart verhaal, meisje van 18 alleen op vakantie in Egypte... niet heel verstandig.
    Daarnaast kon ze geen hulp inschakelen omdat haar telefoon leeg was, maar later wel dr moeder appen? Beetje tegenstrijdig.
    Ook vind ik het een aparte keuze voor de naam van het kind, gezien zij zelf echt Nederlands is. Het kindje ziet er niet echt Hollands uit, personeel staat er graag mee op de foto, ze komt daar al jaren en doet vaag over de vader, tja dan vraag ik mij af wie van het personeel de vader is?
     
    Sado en Hommeltje vinden dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jeetje joh, wat erg! Hopelijk kunnen ze snel naar huis.
     
  4. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    @Cin85 van haar telefoon vind ik inderdaad ook vreemd. Maar ze kan toch best hier in NL het bed hebben gedeeld met een jongen van buitenlandse afkomst? De naamkeuze snap ik in dat geval wel. Een hele NL-se naam voor een kind met buitenlands uiterlijk staat ook een beetje apart.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Precies wat ik ook dacht. Vreemd verhaal. Overigens was ze in eerste instantie met haar ouders in hetzelfde resort en zij zou nog wat langer daar blijven. Dus ze was er niet helemaal zelf alleen heen gegaan ofzo. Maar dat maakt het hele verhaal niet minder raar. Misschien wilde ze in de buurt van de “vader” zijn als het kindje kwam.... dit zijn allemaal aannames en speculaties.

    Het blijft natuurlijk een rot situatie nu ze niet naar nederland kunnen met het kindje, en in een hotel met een pasgeboren baby moeten bivakeren.
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Dat van die telefoon is raar, hebben hotels tegenwoordig geen telefoon meer op de kamer om de receptie te bellen? En als je je mobiel aan de oplader hangt kun je binnen 5 min. Echt wel bellen....
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Er staat niet bij wanneer ze haar moeder appte, misschien pas in het zkh? Kan me best voorstellen dat een 18-jarige die onverwacht bevalt helemaal beduusd is van de shock én hormonen én baby etc, en totaal niet helder handelt.
     
    MaMa en Bailief vinden dit leuk.
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Toch denk ik dat ze wel weet wie de vader is maar dat ‘ie niet bekend mag worden oid omdat het geheim moet blijven.
    Dat denk ik vanwege de naam van het kind.

    Ik hoop voor d’r dat ze snel naar huis kunnen. Wel fijn dat ze geholpen wordt door het hotel.
     
  9. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Ze was met haar ouders op vakantie in dit hotel. Komen ze al 15 jaar. Ouders waren een paar dagen eerder naar huis gegaan. Zij bleef nog. Baby is toen geboren. Vader schijnt een 'vriendje te zijn die ze ooit wel eens op een feestje ontmoet heeft.
    Beetje vaag verhaal.
     
  10. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik vond het ook al een vaag verhaal. Gelukkig had ze nog wel de fut om even haar wenkbrauwen bij te tekenen voor de foto... :roflmao:

    Wel een ontzettend prachtig kindje trouwens... :)
     
    Sun01, Sado, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind het ook zeer bijzonder dat de navelstreng door haarzelf doorgeknipt is met een nagelschaartje, deze vervolgens dus minstens een halve dag zo gelegen heeft en dat moeder en kind beiden niet doodgebloed of geïnfecteerd zijn..o_O
     
    MaMa en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik had trouwens als ik onverwacht was bevallen de eerste keer ook niet bedacht dat ik nog even de placenta uit moest persen..
     
    spruitje80 en Whysteria vinden dit leuk.
  13. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Dat is moederinstinct toch?
     
  14. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Je krijgt dan gewoon weer weeën dit gaat toch vanzelf?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als de placenta er ook al uit was, was moeder sowieso niet doodgebloed als ze zonder afbinden de navelstreng door had geknipt. En misschien heeft ze wél iets gebruikt om af te binden?

    Bij mijn dochter viel het navelklemmetje na 2 uur van het stukje navelstreng af; niks aan de hand. Dus wellicht heeft ze best lang gewacht met doorknippen nadat de placenta er al was en ging het daarom goed? Geen idee.
     
  16. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Geen idee. Ik heb nog nooit zelfs maar één wee gehad... :oops:
     
    heidiane vindt dit leuk.
  17. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik vind het verhaal ook wat vaag maar ontzettend sneu...
     
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Je kindje niet kunnen aangeven omdat er geen vader is. Achterlijk land.

    Over de naam.. misschien is het kindje vernoemt? Ze wist tenslotte niet dat ze zwanger was dus over namen heeft ze niet kunnen nadenken.

    En het blijkt maar weer hoe sterkt instinct kan zijn. Ze heeft handdoeken neergelegd, is bevallen, heeft voor het kindje gezorgd, zelfs de navelstreng afgeknipt. Daarna in bed gaan liggen voor rust en warmte. Super van haar!

    Ik hoop dat ze snel naar Nederland kan.
     
  19. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Daar hoef je ook niet aan te denken, je krijgt normaal gezien vanzelf weer persweeen en dan zal je automatisch gaan persen. Je lichaam neemt het vanzelf over. Bij mij begon dat bij beide na 10 al en toen was hij eruit.
    Enneh: waar staat dat ze de hele ochtend met een doorgeknipte navelstreng gelegen heeft zonder het af te binden?
    Nergens. Waarschijnlijk heeft ze hem gewoon met iets afgebonden, was de nageboorte er al uit whatever. Niet alles wordt in de krant vermeld.
    Ik kan me in haar geval helemaal voorstellen dat je na de bevalling zo beduust ben dat je nog een tijd met kindje op de grond bij ligt te komen, zonder dat je de navelstreng doorknipt of er überhaupt aan denkt....
     
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #20 Damay77, 4 sep 2018
    Laatst bewerkt: 4 sep 2018
    Jeetje, op en top ZP met al die aannames:eek:
    Niks aparts aan. Mn collega gaat ook altijd elk jaar met haar kinderen naar hetzelfde hotel. Iedereen kent ze daar. Als ze daar zijn dan gaat ze altijd met personeel die ze kennen op de foto, zelfs de kinderen vanaf dat ze klein zijn.
    Ook gaat mn collega de laatste 2 jaar eerder naar huis en blijft kindlief daar nog een paar dagen in het resort hangen. Dochter van mn collega heeft bijv daar vriendinnen gemaakt waar ze dan nog een paar dagen mee optrekt.
    Telefoon: die kan je opladen hè:thumup:
    Dus niet zo vreemd als hij eerst leeg is, je later toch kan appen.
    Ik kan me ook helemaal voorstellen dat zo'n meid zo geschrokken is dat ze misschien personeel/ouders niet eens durfde te roepen. Misschien wel zo slap van de bevalling dat ze alleen in bed kon liggen? Je weet het niet. Bij de 1e had ik echt niet het benul om mn telefoon op te laden of om überhaupt die hele lader te zoeken. Kon niet op mn benen staan en was zo beduust van het hele gebeuren en die kleine op mn buik. En mijn kindje was dan nog gepland:confused:
    En over uiterlijk kindje: moeders heeft zelf ook donkere haren en ogen. Ik heb echt hollandse ouders en 2 zusjes die een licht getinte huid hebben, donkerbruine ogen en haren. Doe ze een hoofddoek op en ze kunnen zo door voor turks/buitenlands.....
     
    littlemunchkin, Lena1982, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina