Onze nieuwe zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @AadeeBee Dat bedacht ik mij vanochtend ook, ik was toen as donderdag uitgerekend. Veel kennissen (3) om mij heen zijn afgelopen week bevallen, zo raar dat ik nog een half jaar moet wachten.
     
  2. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ja je staat toch stil bij dit soort dagen. Voor de geboorte van Selena een miskraam gehad en de dag voor kerst gecuretteerd. Een jaar later ben ik hoogzwanger en op 30 december is Selena geboren. Vorig jaar op 18 november gecuretteerd en nu op 10 november uitgerekend.

    Wij hebben vandaag de geslachtsbepaling gehad en verwachten tegen mijn gevoel in een meisje!
     
  3. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Dat heb ik ook dat ik er af en toe aan denk. Heb voor Alika ook een mk gehad was 2e kerstdag uitgerekend. Goede vriendin was tegelijk zwanger en beviel kerstavond.

    Nog een meisje, leuk. Gefeliciteerd! Had je het niet verwacht??
     
  4. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Ja ik herken dat gevoel ook @wendy, bij vorige zwangerschap was ik 14 juni a.s. uitgerekend. Nu is een goede vriendin uitegerekend op die datum, we liepen toen dus gelijk op. Heel gek idee dat zij straks een kindje heeft terwijl ik dat bij een intacte zwangerschap ook zou hebben.
    Maar gelukkig maakt het het een stuk makkelijker omdat ik nu ook zwanger ben! En dan is ons kindje er maar een paar maandjes later. Ik zou het veel lastiger vinden als ik nu niet zwanger was geweest.
    Fijn dat we elkaar op dat vlak begrijpen in dit forum.

    Leuk PH1, weer een meisje! Bijzonder! Dus je had zelf een heel ander voorgevoel?
    Dus jullie alledrie een meisje op komst! Ben benieuwd wat het bij ons dan wordt, ik denk ietsje meer een jongen maar heb zeker geen sterk voorgevoel. We zullen het in oktober weten!

    Vanmiddag hebben wij de 20 weken echo, hoop zo dat alles ok is!! Maar ook leuk om weer even naar ons kleintje te kijken!! (heel logische dingen die ik nu opschrijf natuurlijk, maar jullie snappen me wel ;))

    Hoe gaat het met jou Esthertie?
     
  5. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Nee ik had zo sterk het gevoel dat dit een jongetje zou zijn! Dit is mijn vierde zwangerschap (2e kindje) en ik ben drie keer heel misselijk geweest vanaf een week of 5. Met Selena was dit tot 18 weken.

    Nu voel ik me geweldig! Soms wat kokhalzen bij sterke geuren of vieze dingen, maar dat is het.
     
  6. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @AadeeBee Hoe was de echo??

    Hier gaat het goed, ben lekker marktplaats aan het afspeuren naar kleertjes e.d.
    Met hoeveel weken voelden jullie de kleine? Ik weet het niet meer van de vorige keer en probeer er op te letten maar volgens mij nog niets (placenta ligt wel achter).
     
  7. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    20 weken echo was goed! Alles dr op en dr aan en geen afwijkingen of bijzonderheden te zien!
    Hele fijne bevestiging en zo leuk (en onwerkelijk) om ons kleintje weer te zien!
     
  8. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    @adeebee wat fijn dat de echo goed was, bij mij nam toen eindelijk de onzekerheid een beetje af. En wat je zegt, het is inderdaad fijn dat we nu rond die uitgerekende datums allemaal weer zwanger zijn, dat maakt het toch allemaal iets makkelijker. Dacht van de week met dat hele warme weer wel, pfff anders had het er nu geweest en hoefde ik niet de hele zomer hoogzwanger te zijn, maar aan de andere kant ben ik heel erg dankbaar dat ik weer zo snel zwanger mag zijn.

    @PH1 wat leuk een meisje erbij, raar is dat hé dat je gevoel heel wat anders zegt, ik had dat deze zwangerschap hetzelfde, was echt overtuigd van een jongetje, ik heb na de geslachtsbepaling zelfs nog een extra echo laten doen om te kijken of het wel echt een meisje was en nog heb ik af en toe dat besef niet.

    @estertie, bij mijn eerste zwangerschap toen de placenta achter lag voelde ik de baby met 15 weken nu ligt de placenta aan de voorkant en voelde ik haar pas met 20 weken.

    volgende week dinsdag heb ik me eerste groeiecho, ben zo benieuwd hoe groot ze nu is, heb de laatste week echt een mega groeispurt van me buik gehad.

    Er zat hier toch altijd nog een meid bij in het groepje? appelsientje heette ze geloof ik, ik heb haar nadat ze vertelde dat ze zwanger was hier nooit meer iets zien schrijven, weet iemand of ze nog steeds zwanger is?
     
  9. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Even stalk gedrag vertoont! Via de zoekmachine kan ik vinden dat ze nu zo'n 21 weken zwanger zou moeten zijn en op 21 april heeft ze in haar banner in elk geval nog gezet dat het een jongetje is!
     
  10. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb 13 juni een GUO, dus dan nog een extra check
     
  11. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @AadeeBee Super fijn dat alles in orde is en leuk om je kleine weer gezien te hebben.

    @wendy Ik hoop dat ik haar snel voel, als het pas met 20 weken is duurt nog zo lang haha
     
  12. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik vond het ook heel naar dat het zo lang duurde voor ik haar voelde, vooral ook omdat ik zo onzeker was, maar het voordeel was wel dat ik haar gelijk heel duidelijk en meteen heel vaak voelde, en nu denk ik af en toe, nou mag je wel even stoppen met schoppen :p
     
  13. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Ik voelde vanaf 17/18 weken kleine plopjes/veegjes van binndnuit. Maar bij mij ligt de placenta ook helemaal over de voorzijde van mn buik. Ik begin het nu iets duidelijker te voelen maar nog niet dagelijks heel sterk. Maar mn vriend heeft gister voor het eerst ook een klein duwtje/schopje gevoeld! Van mij mag het ook wel wat duidelijker en meer worden. Maar kan me ook voorstellen dat het soms dan ook wel weer even genoeg is op een gegeven moment, Wendy. Haha...!
     
  14. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Ik denk soms wel iets te voelen maar weet niet zeker of zij het is of mij darmen oid.
    En kan mij nog goed herinneren dat ik het getrap op het laatst ook soms wel vervelend begon te vinden, dan ging het er wild/hard aan toe daarbinnen haha
     
  15. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Haha ik kan nu niet wachten tot het echt duidelijk getrappel is! Maar be careful what you wish for dus hoor ik wel;)
     
  16. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    He meiden, hoe gaat het met jullie?

    ik heb vorige week de eerste groeiecho gehad en ons meisje groeit gemiddeld. Ik heb van de verloskundige wel het advies gekrgen om helemaal te stoppen met werken omdat ik vrij veel last van harde buiken heb. Ik ga nu morgen voor het laatst werken en dan met verlof, nog wel een raar idee, zo lang vrij, maar ook wel een hele opluchting, ben er wel echt aan toe, moet zeggen dat ik het momenteel wel heel zwaar vind worden met nog een kind erbij die de hele dag door aan het uitproberen is en alles doet wat niet mag. Verder slaap ik heel slecht en ben echt zo moe. Hoop dat dat direct ook beter wordt als ik met verlof ben en wat meer rust heb.
     
  17. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Verstandig om dan te stoppen met werken! Vond het bij de zwangerschap van Selena ook raar om vroegtijdig te stoppen, maar de tijd vloog voorbij!

    Hier gaat alles super. Voel me heel goed alleen is mijn bloeddruk wel aan de lage kant waardoor ik af en toe last heb van duizelingen. Aanstaande dinsdag staat de Guo echo gepland!
     
  18. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @wendy Fijn dat je meisje 'op schema ligt'. Balen dat je al moet stoppen met werken maar als je lijf het nodig heeft is het beter. Kan mij voorstellen dat het pittig is met nog een kleine in huis die een hoop aandacht vraagt.

    @PH1 Dan ben jij ook al op de helft :) Spannend die echo maar ook weer heel leuk om de kleine even te zien :)
     
  19. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ben 18.3 weken vandaag! Vind het zo snel gaan.
     
  20. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Ik vind het juist zo langzaam gaan haha. Heb pas met 20 wk + 2 dagen de 20 weken echo. Moet dus nog even wachten.
     

Deel Deze Pagina