Onze nieuwe zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Fijn dat de groei goed gaat Wendy! Tis inderdaad vroeg om te stoppen maar lichamelijk beter. Hoe gaat je laatste dag vandaag? Ook gek lijkt me.

    Jeetje PH, dat gaat mooi snel. Hopelijk alles goed maar fijn dat je je lekker voelt.

    Met jou alles oké Esthertie? Afgezien van dat het het niet snel genoeg gaat;)

    Hier ging het de afgelopen tijd lekker. Met die kleine gaat het gelukkig goed, ik voel en het steeds meer bewegen, heerlijk! Ik heb alleen veel last van mn bekken, sinds een week pijn in de bil en ik loop er de laatste dagen slecht door. De pijn schiet dat soms bij elke stap door mn bil. Heel vervelend! Vandaag bij bekkentherapeut geweest. Advies om vaker even te gaan liggen op een dag, wat rustiger aan en oefeningen gekregen.
     
  2. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Echt doen hoor! Ik heb met Selena behoorlijke bekken klachten gehad en klapte er geregeld door wat soms gevaarlijke situaties opleverde
     
  3. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    was idd gek de laatste dag, maar geeft nu eigenlijk ook wel heel veel rust. Ik weet gewoon dat het beter is en nu kan ik op me gemak af en toe wat voor mezelf doen, nu draaide het alleen maar om werk en voor de rest kon ik niets meer.

    Net de laaste kleertjes gewassen, kan het nu echt niet meer afwachten. Zo leuk al dat roze :D
     
  4. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oh die bekkenpijn heb ik ook, mijn stuitje doet vaak zeer en die pijn in mijn bil herken ik ook. Vooral als ik bijvoorbeeld op een grasveld of het strand heb gezeten (dus niet op een stoel) of wanneer ik te veel zwaar huishoudelijk werk of klusjes gedaan heb. Mijn fysio masseert het af en toe voor de doorbloeding, daarnaast oefeningen en toch blijven bewegen (wandelen, fietsen en zwemmen). Hoop dat het niet erger wordt bij je.

    Gisteravond voelde ik de kleine opeens super goed toen ik op de bank zat, geen veegjes maar echt al schopjes en stompen :)
     
  5. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Vandaag de GUO gehad en ons meisje is helemaal goedgekeurd. Ze lag alleen behoorlijk dwars en dubbelgevouwen, dus de echo duurde in totaal 50 minuten! Dit vond ik natuurlijk helemaal niet erg! :D

    Wel ligt mijn placenta op dit moment voor de uitgang, dus met 30/32 weken krijg ik weer een echo om te kijken of hij al de hoogte in is gegaan. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt het geen vaginale bevalling.
     
  6. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Hi!
    Tis even geleden, maar benieuwd hoe het met jullie is!
    Fijn dat alles oke is PH1.
    En lekker he om te voelen, Esthertie. Geeft meteen zo'n mooie bevestiging vind ik. Ik voel het ook dagelijks een paar keer. Mijn vriend heeft het ook wat vanaf de buitenkant kunnen voelen.
    Controles van de buik en baby zijn steeds goed. Ik vind het wel zwaarder worden nu, mn bekken werkt niet echt mee en dat is naast pijnlijk ook vermoeiend.
    En hoe gaat het met jou Wendy? Schiet lekker op!
     
  7. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Wat raar, ik krijg helemaal geen meldingen dat er hier weer wat geschreven is.

    HIer schiet het idd op, vind het nu ook wel wat zwaarder worden. Ik ben gelukkig niet zo heel veel aangekomen tot nog toe (8.5kg) waardoor ik gelukkig nog redelijk mobiel ben maar me buik gaat nu wel echt in de weg zitten.

    Afgelopen maandag controle gehad bij de verloskundige en daarna doorgestuurd voor een CTG omdat ik de baby niet genoeg voel, gelukkig was de CTG helemaal goed en beweegt ze genoeg, ook al voel ik het niet. Ik heb de laatste dagen daarom wat rustiger aan gedaan en merk dat ik haar dan veel meer voel, dus dat moet ik maar volhouden al is dat ontzettend lastig met mega nesteldrang :D

    aankomende dinsdag heb ik weer een groeiecho, ben heel benieuwd weer naar ons meisje hoe ze gegroeid is.
    Hoop dat het verders met iedereen goed gaat.
     
  8. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Hier gaat alles prima, soms wel last van stuitje/bekken/schaamnbot maar is afgelopen weken niet erger geworden dus heb goede hoop.
    A.s. donderdag 20 wk. echo. Ben nu bijna 4 kg aangekomen En ben morgen dan echt op de helft, vind het heel langzaam gaan haha. We gaan een beetje starten met het kamertje en de meeste spullen (vooral kleertjes) zijn al in huis :)

    Mijn dochter (bijna 6) vorige v/d week in de douche. Mama, mag ik bij jou dat gaatje zien waar de baby uit komt? Euhm haha heb maar verteld dat dat gaatje nog helemaal dicht zit en er nog niets te zien valt.

    @wendy Goed dat je dan wat meer rust pakt en je haar da beter voelt. FIjne bevestiging dat je lichaam dat wellicht nodig heeft.
     
  9. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Even snel een berichtje. Gisteren de 20 wk echo gehad en alles is helemaal in orde en het is toch het echt nog steeds een meisje ;)
     
  10. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    wat fijn Esthertie, toch altijd een fijn bericht na die 20 weken echo, bij mij begon toen pas echt het idee dat ik weer een kindje ging krijgen en werd ik eindelijk wat rustiger.

    Hier wordt het de laatste paar dagen met de warmte echt heel zwaar, ik heb het heel erg benauwd en hou best veel vocht vast, ik ben blij dat het weer volgende week weer wat minder wordt.
     
  11. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Mijn man heeft vandaag mijn hormonen blij gemaakt. Hij is begonnen met het sauzen van Selena haar nieuwe kamer. Ik kan niet wachten om alles in te richten en in te delen!
     
  12. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Wat leuk, vond dat ook heerlijk om te doen het kamertje inrichten, loop er nu elke dag even binnen kan niet wachten tot me kleine meid daar lekker in dr wiegje ligt (die ik nog steeds in elkaar moet zetten :D)

    Hoe gaat het voor de rest met iedereen? Het is rustig hier.
     
  13. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Met mij gaat het niet zo best.. Sinds maandagavond grieperig. Hoesten, opgezette buik, hoofdpijn, overgeven, keelpijn en slaap gebrek.. Vanmorgen bij de ha en vk geweest. Bloeddruk en baby zijn ok. Mijn darmen zijn verstopt en ik heb een infectie aan mijn longen

    Verder gaat het heel slecht met de opa van mijn man. Die heeft woensdag sen spuitje gehad zodat hij blijft slapen en niet meer wakker wordt. Binnen een paar dagen zal zijn lichaam het dan opgeven
     
  14. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Hoi allen,

    wat gek ik krijg ook geen meldingen meer van nieuwe berichten hier.
    Ik heb ook een tijdje niet geschreven door familieomstandigheden. Vanwege een overlijden had ik mijn hoofd vooral daar bij, heel stressvol en spannend hier geweest. Nu iets rustiger vaarwater en komt het verwerken en weer een beetje ontspannen, ook beter voor de baby.
    Maandag weer controle bij verloskundige en over 1,5 week de 28 weken echo, zin in!
    Met mn bekken gaat het niet zo goed, ik heb er veel last van en ga een beetje korter werken per dag vanaf volgende week.
    Mijn vriend heeft gister het kamertje geschilderd en ik ben er zoo happy mee! Nu lekker beginnen met inrichten.

    @wendy: jeetje wat ben jij ineens al ver als je dan naar die weken kijkt! Wel vervelend dat je veel last hebt van vocht enzo. Red je alles een beetje met je andere kleintje er ook bij?

    @Esthertie: wat fijn dat alles goed is op de 20weken echo! Weer even wat spanning minder he?

    @PH1: Wat ontzettend vervelend! Eerst al je gezondheid, dan kun je er nu helemaal niet bij hebben. Krijg je ook medicatie nu? Goed uitrusten! Maar wat heftig ook van de opa van je man, verdrietige tijd. Sterkte!!
     
  15. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    @PH1 wat vervelend dat je je zo naar voelt en dan komt er ook nog een zware tijd aan met de opa van je man, daar zit je in een zwangerschap niet op te wachten, hoop dat je snel opknapt en sterkte aankomende tijd.

    @AadeeBee wat naar dat je zoveel last van je bekken hebt, bij mij valt het deze zwangerschap gelukkig 100% mee, had ik absoluut niet verwacht, luister goed naar je lichaam want de zwaarste weken komen er nog aan.
    Hier schiet het idd op, met me zoontje red ik het de ene dag beter als de andere maar het is zwaar. Babykamer is nu klaar en dat geeft wel wat rust, nu alleen nog me tas inpakken en dan ben ik er klaar voor. Ben de laatste week zomaar erg met de bevalling bezig, omdat je al weet wat er komen gaat zie ik er nu best tegenop, maar goed het moet en daar moet ik me bij neerleggen. Aan de andere kant kan het voor mij ook niet snel genoeg gebeuren want ben heel erg nieuwsgierig naar me meisje.

    Heb hier al een aantal keren geprobeerd om de meldingen aan te zetten maar krijg het helaas niet voor elkaar. Ook moet ik nog steeds erg wennen aan dit nieuwe forum, ik vind het geen vooruitgang dus kom er ook niet vaak meer.
     
  16. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb van de dokter wat voorgeschreven gekregen, maar ze was er geen voorstander van om het te gebruiken ivm de zwangerschap. Ik knap met de dag wat op. Alleen wel manlief aangestoken, dus nu beide in de lappenmand.

    Zeker een verdrietige tijd. Een maand geleden hebben we zijn andere opa begraven. Vind het ook zo dubbel nu ik zwanger ben!
     
  17. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Verstandig om minder te gaan werken. Ik weet hoe vervelend bekkenproblemen zijn! Mijn man heeft vorig weekend twee muren geschilderd op Selena haar nieuwe kamer en gaat aankomende week weer verder! Ik kan niet wachten om de babykamer te restylen en Selena haar nieuwe kamer in te richten
     
  18. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Ja ik ga nu dagelijks tot half 4 werken en ik ben woensdagmiddag vrij. Op mn werk lig ik aan het einde van de ochtend even 15-20 min en dan trekt de pijjn er ook wel weer wat uit gelukkig. Dus ik hoop dat ik het zo wat vol kan houden tot de 34 weken. En anders ga ik halve dagen werken, kan ook nog.

    Vind het ook zo leuk om met de babykamer bezig te zijn! Heb een wiegje gekocht voor op onze slaapkamer en volgende week komen het ledikantje en commode voor de babykamer.

    Voel jij je al wat beter worden PH1?
     
  19. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Emotioneel gezien niet zo best. De opa van mijn man is maandag overleden en morgen is de crematie.

    Alle achterkleinkinderen 'geven' een roos met daaraan een persoonlijk kaartje. Voor de baby is er een rode gerbera en op het kaartje heb ik een echo foto geplakt. Ook op de rouwkaart staat er achter onze namen een hartje voor de baby. Vind het heel bijzonder en moeilijk dat opa ons meisje nooit gaat vasthouden

    Met mijn keel, longen en darmen gaat het wel goed. Ik hoest nog wel een beetje en ben wat verkouden, maar ben voor 90% weer de oude!
     
  20. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Sorry hier een tijdje niet gelezen. Wij hebben vorige week mijn tante begraven. Ze was al ziek maar laatste paar dagen ging het opeens heel hard. Voel de kleine de hele dag door volop bewegen. Vervelende is dat ik echt veel last van mijn bekken, stuitje, schaambot krijg wanneer ik lichamelijk iets te veel doe. Baal daar zo van :(
     

Deel Deze Pagina