Onzeker na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sylvie866, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvie866

    Sylvie866 Lid

    17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    heykes iedereen,

    Zoals de topic het al zegt.. ik ben heel onzeker na mijn miskraam. Gewoon omdat het voor mij allemaal niet overtuigend is. De feiten zijn het wel, maar in mijn hoofd lijkt het alsof ik het allemaal nog niet kan geloven.

    Op 31/05 positieve test gedaan, dag erna opnieuw eentje gedaan en ook deze was positief.
    02/06 beginnen bloed verliezen, maar heel weinig. Nog minder dan mijn gewone menstruatie. Amper 2 dagen maandverband gebruikt. De dagen erna enkel bij toitelbezoek, bij het afvegen ligt streepje bloed. Dit heb ik tot vandaag nog steeds, dus reeds ongeveer dag of 10 al licht bloedverlies. Op dinsdag 05/06 bloedafname laten doen en deze was negatief. Dus het was wel degelijk een vroege miskraam.
    Alleen voelt het anders voor me, nog steeds heb ik het gevoel dat er iets niet juist is ergens. De dokter zegt me nu nog even af te wachten. Mocht het bloeden niet stoppen dan maar echo laten nemen om te zien of mijn lichaam zelf alles netjes heeft opgeruimd.
    Hoe lang hebben jullie bloedverlies gehad bij een miskraam? En ook zo een onzeker gevoel?

    Gr sylvie
     
  2. Rietje001

    Rietje001 Actief lid

    22 mei 2015
    133
    99
    28
    Vrouw
    Sudwest Fryslan
    Ik heb de eerste miskraam (ca. 8 weken) zo'n twee weken bloedverlies gehad en voelde ik op een gegeven moment op de wc het vruchtje uit me vallen.
    De tweede (miskraam bij ca. 5 weken) was het meer een heftigere ongesteldheid. Duurde ongeveer een week, met de eerste twee/drie dagen wat meer bloedverlies en stolsels dan bij een normale ongesteldheid.

    En ik voelde me heel onzeker, maar dat was meer omdat ik bang was dat mijn lijf geen kind zou kunnen voldragen, niet zozeer omdat ik dacht dat er iets achter zou zijn gebleven.
     
  3. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb ‘nu’ een miskraam. Zwangerschap is gestopt met 4.5 weken en het bloeden is begonnen met 7 weken. Ik ben nu afgelopen zaterdag een week aan het bloeden, het begon heel traag en weinig, vergelijkbaar met een menstruatie, ook de buikpijn. Vanaf wo/do is het echt doorgezet. Buikpijn is inmiddels weg. Ik vraag me ook een beetje af hoe lang het zal duren.. De verloskundige gaf aan dat het met een week toch wel minder moest worden. Zojuist belde de huisarts om te vragen hoe het ging en die gaf aan dat het niet zorgelijk klonk en dat het vloeien wel even kon duren, ik moet wel aan de bel trekken als ik buikpijn krijg of koorts. Dus ik wacht nog maar even af....
    Sterkte, niet leuk om mee te maken :(
     
  4. Sylvie866

    Sylvie866 Lid

    17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    Jij ook veel sterkte alvast...

    Hier word ik soms gek van de commentaar, paar mensen wisten van de zwangerschap al.
    We hebben al 3 mooie kindjes, ik 2 uit vorige relatie en mijn man ook 1 uit een vorige. En dan hoor je enkel dat we al heel blij mogen zijn, wat ook zo is. Maar maakt het niet minder pijnlijk :oops:
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb weken (10) gebloed na mijn miskraam. Maar ik was dan ook 12 weken zwanger en de miskraam kwam niet op gang, 3x pillen gehad om de vrucht en later restweefsel eruit te krijgen (dus behoorlijk wat pech). Ik hoorde dat het best een week of 4 kan duren voor je lichaam schoon is.
    Ik zou als ik jou was misschien toch een echo laten maken om te kijken hoe of wat, zeker omdat je nog niet zo lang zwanger was zou je denken dat het bloeden ook sneller over moet zijn?
    En sterkte met het verlies! Blijft hoe dan ook naar.
     
  6. Sylvie866

    Sylvie866 Lid

    17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    Dank je, ik heb de dokter nog eens opgebelt en hij vertelt me dat er geen reden is nog om te panikeren. Moest ik binnen een week nog bloeden word ik doorverwezen. Vreemde is dat het soms stopt, en dit weekend na intiem te zijn geweest het opnieuw start. En echt heel miniem. Geen maandverband of dergelijke nodig. Gisteren was het dan opnieuw beetje voorbij, opnieuw intiem geweest en hupla. Daar is het weer pffff :confused:
     
  7. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Kan zijn dat het nog gevoelig is daar? Of er nog wat zit en dat met seks je baarmoeder toch meer gestimuleerd wordt en het dan loskomt. Heb ik ook lang gehad. Bij twijfel volgende week gewoon even laten nakijken.
     
  8. Sylvie866

    Sylvie866 Lid

    17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    Ik was hier even mijn posts aan het lezen.. Het bizarre is, ik heb opnieuw een positieve test. Reeds 4 deze week, alsook een positieve digitale.
    Ik heb op 4 juni een negatieve bloedtest gehad bij de dokter. Maar ik begin toch ergens wel te twijfelen nu, op 12 juni had ik opnieuw licht bloedverlies en nu al weer een positieve test?
    Zou het dan toch niet afgebroken zijn, of ben ik gewoon terug zo snel zwanger?
    :confused::confused:
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou contact opnemen met de arts en dan 2x bloed laten prikken met enkele dagen ertussen. Dan is goed te zien of de hormonen toenemen en je opnieuw zwanger bent :)
     
  10. Sylvie866

    Sylvie866 Lid

    17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    Ja, maandagmorgen moet ik langsgaan voor een nieuwe bloedtest. Ben heel benieuwd wat daar het resultaat van zal zijn. Maar 4 positieve tests kunnen toch moeilijk liegen denk ik?
     
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Nee die liegen niet! Ik denk opnieuw zwanger :) gefeliciteerd!
     
  12. Sylvie866

    Sylvie866 Lid

    17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    Dank je, alhoewel het nog met een onzeker gevoel is :)
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja snap ik! Zal nog wel een tijd blijven.
     

Deel Deze Pagina